-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«ПРИДБАННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП'ЮТЕРІВ ФОРМ-ФАКТОРА НОУТБУК»
Завершена
750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
Період оскарження:
13.10.2021 16:12 - 25.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне визначення переможця
Номер:
117d80a8660a4f3cba4f27db51a39546
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-13-005758-c.b4
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Скарга:
Скарга у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга від 19.11.2021 року.pdf 19.11.2021 16:00
- Рішення від 23.11.2021 №26114.pdf 24.11.2021 09:56
- інформація про перенесення розгляду скарги від 30.11.2021 № 14966.pdf 30.11.2021 16:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06 12 2021 №27059.pdf 07.12.2021 14:47
- Рішення від 06.12.2021 №27059.pdf 09.12.2021 09:50
- Поснення щодо скарги.pdf 29.11.2021 14:04
- Пояснення в АМКУ.docx 29.11.2021 14:04
- Протокол скасування рішення №79.pdf 08.12.2021 11:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.11.2021 17:08
Дата розгляду скарги:
30.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.11.2021 09:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.12.2021 09:50
Дата виконання рішення Замовником:
13.12.2021 12:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Попереднє рішення про визначення переможця скасовано.
Вимога
Є відповідь
Вимога 2
Номер:
2e9cc3d6a41942f5ac43019a9f857679
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-13-005758-c.b3
Назва:
Вимога 2
Вимога:
Шановний Замовник. Ми категорично незгодні з відповідями щодо попередньої вимоги. А також хочемо звернути Вашу увагу додатково ще на невідповідності вимогам тендерної документації, які були допущені в тендерній пропозиції ТОВ "КОМПАКОМ -2000", окрім вже перелічених раніше: "КОМПАКОМ-2000" НЕ НАДАВ Проект договору на ФІРМОВОМУ БЛАНКУ, як вимагалось у кваліфікаційних вимогах; також потрібно було надати " Довідку в довільній формі з інформацією про відсутність стосовно учасника, його службових (посадових) осіб обмежень щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, передбачених Законом України «Про санкції», відповідними Указами Президента України та Рішеннями Ради національної безпеки і оборони України про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій). У довідці учасник має обов’язково зазначити, що замовник не несе відповідальність, у разі зазначення учасником недостовірних даних" Така інформація не була надана учасником ТОВ "КОМПАКОМ-2000". Враховуючи порушення, перелічені в двох вимогах, вимагаємо передивитись Ваше рішення щодо визнанная ТОВ "КОМПАКОМ-2000" переможцем у даній закупівлі. В протилежному випадку будемо змушені подати матеріали скарги до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.11.2021 16:38
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідно до 3. Розділу 3 Додатку 1 тендерної документації, вимгалалося надати учаником "Підписаний Проект договору відповідно до Додатку № 5 цієї Документації"
Додатком №5 тендерної документації зазначена така фраза, "Проект договору подається у вигляді, наведеному нижче. Учасник не повинен відступати від даної форми. Учасником – юридичною особою форма подається на фірмовому бланку". Водночас з цим на попередній сторінці (додаток 4) зазначена ця ж сама фраза, яка відноситься до Форми «Пропозиція». Отже, переможцем були виконані вказані умови: Проект договору подається у вигляді, наведеному нижче - подано.
Учасник не повинен відступати від даної форми. Учасником – юридичною особою форма подається на фірмовому бланку - проект договору це не форма "пропозиція", це проект договору.
Отже, Замовник не мав підстав відхиляти проект договору на підставі фрази "Учасником – юридичною особою форма подається на фірмовому бланку", оскільки проект договору не є формою.
Немає достатнього для відхилення логічного взаємозвязку.
Одночасно з цим, повідомляємо, що стосовно форми документів є відповідна норма у ЗУ "Про публічні закупівлі", яка продубльована в умовах тендерної документації: Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тобто формальними є сами помилки щодо форми, оформлення документів.
Оскільки є така вимога, та у звязку з невизначенням того, що проект договору не є проектом, а є формою, вважається, що дана помилка відноситься до формальних, якщо її вважати як помилку взагалі.
Щодо питанні ненадання інформації про відсутність стосовно учасника, його службових (посадових) осіб обмежень - у складі тендерної пропозиції переможця міститься Лист-гарантія, в якому така інформація надана. Щодо надання інформації саме у формі довідки відноситься до формальних помилок, відповідно до умов тендерної докумнтації та Закону. Вимога про скасування довідкою учасника будь-якою відповідальності замовника не передбачена чинним законодаством України, стосовно чого, на виконання вимог тендерної документації у складі тендерної документації надане письмове пояснення. У разі виявлення факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне обрання переможця
Номер:
0c9834d9f91a4fe7936995ad3007f55a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-13-005758-c.a2
Назва:
Неправомірне обрання переможця
Вимога:
Детально ознайомившись та вивчивши документи «переможця» ТОВ «КОМПАКОМ-2000», хочемо звернути Вашу увагу на наступні невідповідності:
Відповідно до п. 3 вимог Додатку 2 ТД:
3) Учасниками у складі тендерної пропозиції надається документальне підтвердження у вигляді авторизаційного (-их) листа (-ів) від виробника (-ів) ноутбуків або його (їх) офіційного (-их) представництва виробника в Україні щодо партнерських відносин та наявності необхідних повноважень для продажу ноутбуків для даної закупівлі із зазначенням найменування Замовника, номера оголошення торгів та дати оприлюднення. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представництва необхідно надати підтвердження його повноважень (скан-копії діючих партнерських сертифікатів, договорів тощо, повинні бути завантажені у складі тендерної пропозиції).
По-перше, для запропонованих ТОВ «Компаком-2000» ноутбуків торгової марки HP 240 G8 ноутбук 14FVA/i3-1005G1/8/256/Intel HD/WC HD/WF AX /W10P/Silver Aluminum було надано лист авторизації від офіційного дистриб’ютора HP в Україні, а не представництва виробника HP в Україні.
По-друге, вимагалось: «У разі надання авторизаційного листа від офіційного представництва необхідно надати підтвердження його повноважень (скан-копії діючих партнерських сертифікатів, договорів тощо, повинні бути завантажені у складі тендерної пропозиції).»
Тобто вимагалось надати підтвердження повноважень представництва про його повноваження представляти виробника у випадку листа саме від офіційного «представництва» виробника.
Що ні в якому вигляді не було зроблено ТОВ «Компаком-2000». Натомість, ТОВ «Компаком-2000» надали договір поставки № 0125/20 від 02 березня 2020 року між ТОВ «КОМПАКОМ» (код ЄДРПОУ 40484701)( не з Учасником, а взагалі іншою юридичною особою!) та офіційним дистриб’ютором MTI, що на всі 100% спростовує підтвердження повноважень представництва виробника.
Також хочемо звернути Вашу увагу, що тип матриці відеомонітору запропонованого ноутбуку HP 240 G8 14FVA/i3-1005G1/8/256/Intel HD/WC HD/WF AX /W10P/Silver Aluminum (2X7J2EA) не відповідає вимогам рекомендацій Наказу МОН та вимогам даної тендерної закупівлі, а саме: відеомонітор
інтегрований з корпусом;
розмір діагоналі - не менше ніж 14
дюймів, з роздільною здатністю не
менше ніж 1920 × 1080;
тип матриці - IPS
Запропонований ноутбук HP 240 G8 (2X7J2EA) має матрицю з типом VA, про що красномовно свідчить навіть сама скорочена конфігурація в найменуванні: HP 240 G8 14FVA/i3-1005G1/8/256/Intel HD/WC HD/WF AX /W10P/Silver Aluminum, де FVA- це Full HD VA, ніяк не IPS
Про це свідчить і сторінка цього продукту на сайті https://rozetka.com.ua/hp-2x7j2ea/p308971288/characteristics/ і на сайті того ж таки офіційного дистриб’ютора MTI:
https://products.mti.ua/laptops/laptops/3711575.html
Враховуючи наведене вище, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «Компаком-2000» у торгах на закупівлю ««ПРИДБАННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП'ЮТЕРІВ ФОРМ-ФАКТОРА НОУТБУК» Код ДК021: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-13-005758-c) та визнати тендерну пропозицію зазначеного учасника такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.11.2021 12:35
Вирішення:
Шановний учасник!
Стосовно вашої вимоги повідомляємо наступне:
1. Відповідно до п. 3 вимог Додатку 2 тендерної документації вимагається надання документальне підтвердження у вигляді авторизаційного (-их) листа (-ів) від виробника (-ів) ноутбуків або його (їх) офіційного (-их) представництва виробника в Україні щодо партнерських відносин та наявності необхідних повноважень для продажу ноутбуків для даної закупівлі. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представництва необхідно надати підтвердження його повноважень (скан-копії діючих партнерських сертифікатів, договорів тощо, повинні бути завантажені у складі тендерної пропозиції).
Тобто, учасник має надати:
- Авторізаційний лист щодо партнерських відносин та наявності необхідних повноважень для продажу ноутбуків для даної закупівлі.
- Скан-копії діючих партнерських сертифікатів, договорів тощо - для підтвердження повноважень щодо продажу ноутбуків.
Переможцем у складі тендерної пропозиції було надано зазначений "Авторізаційний лист", що підтверджує партнерські відносини між учасником та представником виробника.
На підтвердження повноважень для продажу ноутбуків (як це вимагалося у тендерній документації) було надано скан-копію Договору (ДоговорМТИ.pdf), партнерських сертифікатів (Сертификаты MTI.rar).
Законодавством України не визначені поняття "офіційного представництва" чи "офіційного дистриб’ютора". Отже, стосовно цього немає обмежень у вимогах до предмету закупівлі.
Позаяк, у тендерній документації міститься вимога щодо наявності повноважень для продажу, на виконання чого переможцем були надані вищезазначені документи. За посиланням https://www.hp.com/ua-ru/hp-information/partners/distributors.html вказано, що ТОВ "МТІ" відповідає вимогам НР щодо її продукції. Отже, повноваження представника щодо продажу предмету закупівлі не може бути відхилено на підставі зазначення терміну, обмеження щодо використання якого не встановлено у вимогах тендерної документації або закону.
Тендерною документацію не вимагалося надання будь-яких інших документів від учасників, тому замовник не може посилатися на іх відсутність. Не зазначено також, які саме повноваження та перед ким потрібно підтвердити. Як Вами зазначено у вимозі "підтвердження повноважень представництва про його повноваження представляти виробника" - у тендерній документації такої фрази (а отже і вимоги) не міститься.
Накшталт, у тендерній документації міститься застереження, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, про що у складі тендерної пропозиції переможця міститься відповідне пояснення.
За цих обстави, враховуючи зокрема вимоги щодо визначення переліку формальних помилок, замовник не має право вимагати.
2. Щодо технічних характеристик у тендерній документації у технічній специфікації щодо предмета закупівлі (Додаток 2 до Тендерної документації) вказані "загальні вимоги до предмета закупівлі".
Так, технічною характеристикою монітора зазначено тип матриці - IPS.
На підтвердження цього тендерною документації вимагалося надання таблиці, яка була надана переможцем. Будь-яких додаткових документів (інструкцій, протоколів випробувань, сертифікатів якості товару та інших документів) не вимагалося.
У зв'язку з цим замовник не має бути обізнаним у термінології, що міститься у назві запропонованого учасниками товару. Будь-яких обмежень щодо найменування у вимогах до предмету закупівлі не міститься. Відхилення тендерної пропозиції з підстав, не зазначених у вимогах тендерної документації є неправомірним.
Зокрема, відповідно до Закону, у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
У тендерній документації вказано, що у разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або ТИП у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Отже, вивчивши дане питання, замовник отримав інформацію, що зазначений у вимозі тип матриці не є гіршим (тобто може вважатися еквівалентом) до зазначених в описі технічних характеристик "типом" - тобто є еквівалентом.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
95c263c7d0b445c79b4cd8014243e4f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-13-005758-c.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.10.2021 22:20
Вирішення:
Доброго дня шановний постачальник. Обґрунтувавши вашу вимогу, повідомляємо про наступне: пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації, вважати не дійсним, а саме ми не зобов’язуємо постачальника в обов’язковому порядку виконувати дану вимогу.
Статус вимоги:
Задоволено