-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Проектори та проекційні екрани для НУШ згідно ДК 021:2015 – 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання
Завершена
160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 800.00 UAH
Період оскарження:
13.10.2021 14:51 - 21.10.2021 12:24
Вимога
Залишено без розгляду
Обмеження конкуренції
Номер:
285c163e80b54d88b8720f1c5b3ec8b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-13-009020-b.c2
Назва:
Обмеження конкуренції
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до пункту 8.1. Додатку 4 до Оголошення Учасники повинен надати довідку у довільній формі про наявність власного центру сервісної та технічної підтримки у Львівській обл., на відстані 50км від відділу освіти Добросинсько- Магерівської сільської ради, зазначивши адресу та контактний телефон відповідальної особи. Зазначена Вами вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені Законом України "Про публічні закупівлі", а саме - недискримінація Учасників. Виконати встановлену Вами вимогу зможуть лише ті Учасники, що мають власний сервіс на відстані 50км від відділу освіти Добросинсько- Магерівської сільської ради. Це вказує на навмисне обмеження кола Учасників. До того ж, якісне обслуговування обладнання, що закуповується, може бути здійснене у ОФІЦІЙНИХ сервісних центрах виробників такого обладнання, які можуть знаходитися не на відстані 50км від відділу освіти Добросинсько- Магерівської сільської ради. Вимога щодо наявності власного сервісного центру на відстані 50км від відділу освіти Добросинсько- Магерівської сільської ради ніяким чином не впливає на якість запропонованих Учасниками товарів. Для отримання необхідного сервісного обслуговування достатньо зазначити у тендерній документації вимоги до умов такого обслуговування, а саме - строки обслуговування, плату за пересилання/доставку, заміну товару. Замість цього, Ви зазначили вимогу, що обмежила інших Учасників за територіальною ознакою. Враховуючи вищезазначене та з метою дотримання законодавства України, вимагаємо внести зміни до Оголошення та усунути вимогу щодо необхідності надання довідки у довільній формі про наявність власного центру сервісної та технічної підтримки у Львівській обл., на відстані 50км від відділу освіти Добросинсько- Магерівської сільської ради, зазначивши адресу та контактний телефон відповідальної особи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.10.2021 11:04
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
1cb533ca14ea4f46b90389f7cf31cb94
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-13-009020-b.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь 1 (2).docx 18.10.2021 16:51
Дата подачі:
15.10.2021 23:12
Вирішення:
Відносно «Авторизаційного листа» пояснюємо, що предметом даної закупівлі є дороге обладнання, яке має чітко технічно та якісно виконувати свої функції з метою удосконаленого процесу для освітнього простору. Відтак, замовник має уникати недобросовісних постачальників та поставки неякісного товару. Вимоги документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Авторизаційний лист надає підтвердження постачання товару в Україну офіційними каналами, зі сплатою всіх податків та зборів та унеможливлює закупку контрафактного товару, на який не розповсюджується гарантія від виробника в Україні та, відповідно, не надає можливості гарантійного обслуговування в авторизованих сервісних центрах на території України Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника підтверджує гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі, яке буде проводитися в авторизованих сервісних центрах на території України – безкоштовно. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника підтверджує офіційне надходження товару. Також надання авторизаційного листа, який адресований замовнику торгів з вказанням номеру закупівлі, в якому буде підтверджено партнерський статус учасника підтверджує можливість поставки Учасником товару у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації. При цьому вимога надати авторизаційний лист не звужує коло потенційних учасників торгів, а лише гарантує, що товар Замовнику буде поставлено у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації. Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі. Додатково звертаємо Вашу увагу на рішення АМКУ від 13.08.2020 № 15536. Щодо відповідності Національній програмі інформатизації Міністерство цифрової трансформації України рекомендує використовувати зразок тендерної документації в якій зазначено вимогу щодо надання Авторизаційного лист від виробника або офіційного представництва виробника:https://osvita.ua/doc/files/news/828/82800/Primirna_tenderna_dokumentaciya.docx. З урахуванням вказаного, на засіданні тендерного комітету прийнято рішення про відхилення
Статус вимоги:
Відхилено