• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза, хлор рідкий в балонах та контейнерах.

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Торги відмінено

3 982 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 912.50 UAH
Період оскарження: 13.10.2021 13:25 - 17.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: c91bd5961166425989b667c401b5fa75
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-006800-b.b1
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів від 13.10.2021 р., ідентифікатор № UA-2021-10-13-006800-b (далі – Закупівля), Комунальне підприємство "Хмільникводоканал" Хмільницької міської ради (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Код згідно ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза, хлор рідкий в балонах та контейнерах). Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Відповідно до преамбули Закону України "Про публічні закупівлі" метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ, ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ 1. Пунктом 4.1 Розділу І "Загальні положення" та Додаткком 4 до ТД визначено, що товарами, які складають предмет закупівлі, є: - Коагулянт на основі сполук алюмінію (гідроксихлорид алюмігнію); - Коагулянт на основі сполук заліза (залізовмісний коагулянт – сульфат алюмінію) - Хлор рідкий в балонах та контейнерах. Не зважаючи на те, що товари, які входять до предмету закупівлі, є хімічними речовинами, вони є різними за своїми технічними та якісними характеристиками, мають різне функціональне призначення та свої особливі умови виробництва, зберігання та перевезення, і взагалі виробляються за різними стандартами та технічними умовами. По суті, це абсолютно різні товари, які можуть вироблятися різними виробниками та поставлятися різними постачальниками, які спеціалізуються на оптовій торгівлі (постачанні) або якогось одного коагулянту, або хлору. Крім того, коагулянти та рідкий хлор є хімічними речовинами різних класів небезпеки. Зокрема, відповідно з визначеннями Міждержавного стандарту ГОСТ 12.1.007-76 "Шкідливі речовини. Класифікація і загальні вимоги" рідкий хлор відноситься до 2 класу небезпеки речовин (високонебезпечні), а коагулянти - до 4 класу небезпеки речовин (малонебезпечні). Поставка високонебезпечних речовин потребує від постачальника отримання додаткових дозволів - ліцензії на перевезення небезпечних вантажів, допусків транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, спеціальної підготовки водіїв таких транспортних засобів, отримання дозволів Держпраці на використання небезпечних машин, обладнання та устаткування. Наприклад, Тендерною документацією даної Закупівлі прямо передбачено, що для поставки хлору рідкого учасник повинен подати дозвіл на експлуатування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (зберігання, транспортування небезпечних речовин) небезпечних речовин 2 класу. Відтак, компанії, які не постачають рідкого хлору не мають таких документів та не зможуть приймати участь в Закупівлі, що є дискримінуючою обставиною. Оскільки кількість потенційних учасників, які на даний час мають можливість здійснювати поставки рідкого хлору вкрай обмежена, вважаємо, що Замовник умисно не здійснив поділ предмета Закупівлі на частини (лоти) з метою залучення до проведення Закупівлі певних учасників та штучного здорозчення очікуваної вартості Закупівлі. Такі висновки підтверджуються аналізом завершених закупівель хлору рідкого за поточний рік, інформація про які доступна в електронній системі закупівель (закупівлі з очікуваною вартістю понад 500 000 грн.): UA-2021-05-24-003550-а – 2 учасника: АТ "Дніпроазот", ТОВ "Аульська хлоропереливна станція"; UA-2021-03-10-007197-b – 3 учасника: ТОВ "Екстрагруп", ТОВ "Марілайф", ТОВ "Аульська хлоропереливна станція"; UA-2021-02-23-000003-с – 2 учасника: ТОВ "Аульська хлоропереливна станція", ТОВ "Марілайф"; UA-2021-02-16-009876-а – 3 учасника: ТОВ "Аульська хлоропереливна станція"; ТОВ "Екстрагруп", ТОВ "Марілайф"; UA-2021-02-02-002398-b – 3 учасника: ТОВ "Аульська хлоропереливна станція"; ТОВ "Екстрагруп", ТОВ "Марілайф". Таким чином, як вбачається з наведеної вище інформації, коло потенційних учасників, що здійснюють поставки хлору рідкого здійснюють фактично лише чотири суб'єкти господарської діяльності АТ "Дніпроазот", ТОВ "Аульська хлоропереливна станція"; ТОВ "Екстрагруп" та ТОВ "Марілайф", що значно обмежує конкуренцію в даній Закупівлі, призводить до суттєвого здорожчення Закупівлі та може створювати умови для виникнення корупційної складової при здійсненні закупівель. За таких обставин вважаємо, що для дотримання встановлених ст. Закону України "Про публічні закупівлі" принципів поділ предмету Закупівлі на частини (лоти) є обгрунтованим та необхідним. Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15 квітня 2020 року (далі – Наказ) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Крім цього, пункт 5 цього Наказу визначає, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Хлор відповідно до Єдиного закупівельного словника має код 24311900-6, в той час, як залізовмісний коагулянт (сульфат алюмінію) має код 24313122-2, а коагулянт гідроксихлорид алюмінію (хлорид алюмінію) має код 24312123-2. Як видно, за показниками п’ятої і подальших цифр Єдиного закупівельного словника вказані товари є відмінними, і Замовник мав би, керуючись пунктом 5 цього Наказу, розділити закупівлю на лоти. Замовник не обгрунтував необхідність придбання різних за своїм призначенням та класами небезпеки хімічних речовин одним лотом та об’єднав в предметі закупівлі різні хімічні речовини (коагулянти та хлор), що призвело до дискримінації та штучного обмеження кола потенційних учасників закупівлі і Скаржника, адже не всі виробники хімічних речовин (постачальники) є одночасно виробниками хлору та коагулянтів. Поділ замовником Предмета закупівлі на лоти дасть можливість збільшити потенційне коло учасників закупівлі та сприятиме максимальній економії грошових коштів та ефективності, оскільки надасть можливість прийняти участь у закупівлі різним виробникам. Таким чином, об'єднання товарів, різних за технологією виробництва, хімічним складом, ступенем небезбеки, в одній закупівлі без поділу предмета Закупівлі на частини (лоти) значно обмежує коло учасників (штучно обмежує конкуренцію), а також здорожчує загальну вартість предмету Закупівлі, що суперечить принципам максимальної економії, ефективності здійснення закупівель. Вважаємо також, що таке об'єднання різних за своїми характеристиками товарів в один лот штучно обмежує конкуренцію виключно тими суб'єктами господарювання, які мають змогу поставити відразу весь асортимент товарів та добре відомі Замовнику, і дискримінує участь компаній, в тому числі і Скаржника, які можуть запропонувати нижчу ціну, однак не можуть вийти на торги, якщо у них немає всього спектру товарів об'єднаного лоту. 2. В Додатку № 4 "Технічні характеристики та вимоги" (п. 3 Розділу "Обов'язкові вимоги") до ТД зазначено, що обов'язковою вимогою до коагулянтів, які будуть пропонувати учасники, є: Дослідження коагулянту в лабораторії Замовника протягом різних періодів року, підтверджені промисловими випробуваннями. Також у складі тендерної пропозиції щодо коагулянтів учаснику необхідно надати документи (п. 9 Розділу "Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи щодо предмету закупівлі" (таблиця) Додатку № 4 до ТД): - Документи (протоколи та/або акти та/або звіти тощо) про проведення лабораторних та промислових випробувань реагенту протягом різних періодів року на водоочисній станції Замовника або на інших водоочисних спорудах. По-перше, дві вищезазначені умови є суперечливими: так, перша умова містить обов'язкову вимогу щодо досліджень коагулянту саме та виключно в лабораторії Замовника протягом різних періодів року, підтверджені промисловими випробуваннями. Друга умова допускає надання учасниками документів щодо проведення лабораторних та промислових випробувань реагенту на інших водоочисних спорудах, але знову таки протягом різних періодів року. Така невизначеність та суперечливість умов ТД порушує принцип прозорості проведення Закупівлі та позбавляє учасників можливості однозначно визначитись з переліком документів, необхідних та достатніх для участі у Закупівлі. Крім того, вимога щодо надання документів про випрбування коагулянтів в різні періоди року також значно обмежує коло потенційних учасників Закупівлі, оскільки від пори року залежить виключно кількість (дозування) коагулянту, який за своїми технічними та якісними характеристиками можуть використовуватись на водоочисних спорудах. По-друге, вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними та такими, що встановлені Замовником виключно в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури: - мали тривалі (протягом різних періодів року) відносини із Замовником; - пропонований ними предмет Закупівлі досліджувався в лабораторії Замовника та проходив промислові випробування на водоочисних спорудах Замовника в різні періоди року; - заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій відповідні документи. Сферою застосування (функціональним призначенням) коагулянтів є саме очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води. Ефективність роботи коагулянту для очищення вод обумовлена кількістю активної речовини. Тому в разі якщо за своїми технічними та якісними показниками коагулянт відповідає зазначеним в Додатку № 4 до ТД вимогам, такий коагулянт апріорі може використовуватись Замовником і ефект застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів випробувань та досліджень саме у Замовника. Тому, вважаємо, що вимоги ТД Замовника про обов'язковість дослідження коагулянтів в лабораторії Замовника протягом різних періодів року, підтверджені промисловими випробуваннями, та надання документів про проведення лабораторних і промислових випробувань на очисних спорудах саме Замовника та й ще протягом різних періодів року, є безпідставними та дискримінаційними. ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" має відповідний досвід та протягом тривалого часу здійснює поставки на різні підприємства (водоканали) України, які займаються очищенням та постачанням води питного і промислового призначення, і має всі необхідні та достатні документи, що підтверджують належну якість та санітарну безпечність коагулянтів. В процесі постачання коагулянтів різним замовникам нашому підприємству жодних претензій щодо якості продукції не висувалося. Крім того, зазначені вище висновки щодо вибіркового підходу Замовника до окремих учасників підтверджується численними зверненнями ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" до Замовника щодо проведення у нього лабораторних досліджень та промислових випробувань. Так, ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" 04.10.2021 р. направляло на електронну пошту Замовника лист від 01.10.2021 р. № 01102021/1-Х з пропозицією провести дослідження та випробування коагулянтів, які постачає наше підприємство, з переліком численних попередніх аналогічних звернень. 12.10.2021 р. лист від 01.10.2021 р. № 01102021/1-Х додатково був направлений Замовнику рекомендованим поштовим відправленням. Але Замовник, вже вкотре, проігнорував пропозицію ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ". Також хочемо зазначити, що технічні аспекти діяльності підприємств, що здійснюють водопостачання та водовідведення, регламентуються, в тому числі, положеннями Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України (далі - Правила), які затверджені наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 05.07.1995 р. № 30 (далі – Правила). Відразу хочемо зазначити, що положення Правил не містять вимог та не покладають на Замовника обов'язків використовувати виключно ті коагулянти та реагенти, які пройшли лабораторні дослідження та промислові випробування саме у Замовника (та й ще в різні пори року) та внесені до його технологічного регламенту. Зокрема, положення Правил вимагають від підприємств водопостачання та водовідведення постійний лабораторно-виробничий контроль якості води (а не коагулянтів або інших реагентів), який повинен бути організований протягом всього виробничого процесу, незалежно від коагулянтів, які використовуються. В залежності від даних технологічних аналізів води Правила регламентують порядок дозування реагентів. Зокрема, розділом 6 Правил "Виробництво питної води. Очисні споруди систем водопостачання" встановлює вимоги до виробників питної води, яким є Замовник, в тому числі, і щодо порядку, строків, умов проведення лабораторних досліджень питної води. Пунктом 6.1.1 правил встановлено, що основними завданнями експлуатації очисних споруд систем водопостачання є виробництво питної води, що відповідає вимогам державних санітарних норм та правил, забезпечує надійність очищення та знезараження води; забезпечення ефективної безперебійної та надійної роботи очисних споруд, зниження собівартості очищення та знезараження води, економія реагентів, електроенергії та води на власні потреби; систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль роботи очисних споруд і якості води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції; запобігання забрудненню навколишнього середовища скидами водоочисних споруд та контроль за цими скидами. Відповідно до вимог пунктів 6.5.6, 6.5.8 Правил кожну партію реагентів піддають контрольному аналізові на вміст активної частини реагента. Режими реагентної обробки води у різні періоди року та види реагентів встановлюють на підставі даних фізико-хімічних, санітарно-бактеріологічних та технологічних аналізів і досвіду обробки води та затверджуються керівництвом виробника. При цьому визначають початок і кінець періоду застосування реагента, а також послідовність, інтервали часу між введенням окремих реагентів, місце і спосіб їх введення у воду. До накопичення даних експлуатації концентрацію розчинів реагентів, їх дози, послідовність та інтервали часу між їх введенням у воду допускається приймання згідно з вимогами державних будівельних норм ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" (далі - ДБН В.2.5-74:2013). Жодних вимог щодо необхідності проведення лабораторних та промислових випробувань в різні періоди року перед початком застосування коагулянтів певного виробника Правила не містять. Більше того, пунктом 6.5.9 Правил передбачено, що дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води. У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання. Відповідно до пункту 6.5.3 Правил для хімічної обробки питної води допускається вживати хімічні реагенти відповідно до державних санітарних норм та правил. Таким чином, Замовник зобов'язаний визначати розрахункові дози реагентів на підставі їх характеристик згідно з результатами попередніх досліджень, що зазначені виробником у відповідних технічних умовах, сертифікатах/паспортах якості. При цьому єдиною умовою допущення для застосування реагентів, в тому числі коагулянтів, з відповідними якісними та технічними характеристиками, є відповідність реагентів вимогам санітарних норм та правил щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, яка повинна підтверджуватись висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Таким чином, Правила не зобов'язують виробників питної води проводити лабораторні та/або промислові випробування (дослідження) коагулянтів перед їх першим використанням у виробничому процесі очищення питної води. Правилами встановлені вимоги щодо забезпечення постійного контролю за якістю питної води, незалежно від марки реагентів, що використовуються. Правила також не містять вимог до виробників чи постачальників реагентів проводити лабораторні та/або промислові випробування на об’єкті водопровідно-каналізаційного підприємства, на яке постачальник чи виробник планує здійснювати поставку коагулянтів. Більше того, жодним нормативно-правовим актом чинного законодавства України не встановлена процедура проведення лабораторних та промислових випробувань на підприємствах водопровідно-каналізаційних підприємств України виробниками чи постачальниками коагулянтів. За відсутності такої процедури, єдиного для всіх -водопровідно-каналізаційних підприємств України, виробників/постачальників реагентів - документу, потенційний Учасник, в тому числі і Скаржник, не має можливості завчасно провести відповідні лабораторні та промислові дослідження протягом різних періодів року на водоочисній станції того Замовника, на об’єкти якого планує здійснювати реалізацію коагулянтів. Головна вимога до коагулянтів, які можуть використовуватися Замовником у виробничому процесі — це відповідність технічних, якісних та кількісних характеристик коагулянтів, які пропонують учасники, вимогам ТД та вимогам чинного законодавства щодо безпечності коагулянтів. Така відповідність предмету закупівлі повинна підтверджуватись сертифікатами/паспортами якості та висновками Державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Тому ще раз наголошуємо на тому, що вимоги ТД Замовника про обов'язковість дослідження коагулянтів в лабораторії Замовника протягом різних періодів року, підтверджені промисловими випробуваннями, та надання документів про проведення лабораторних і промислових випробувань на очисних спорудах саме Замовника та й ще протягом різних періодів року є безпідставними та дискримінаційними. Тому, вважаємо, що умови ТД Замовника про надання позитивних висновків лабораторії саме Замовника за результатами проведених на базі саме Замовника лабораторних або промислових випробувань є безпідставними та дискримінаційними. 3. Також у складі тендерної пропозиції щодо коагулянтів учаснику необхідно надати документи (п. 13 Розділу "Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи щодо предмету закупівлі" (таблиця) Додатку № 4 до ТД): Якщо Учасник не є виробником, всі документи заводу-виробника або Постачальника (сертифікати якості, гарантійні листи, довідки тощо) повинні бути підписані електронним підписом заводу-виробника або Постачальника у зв’язку з відсутністю у Замовника закупівлі можливості перевірити оригінали документів (справжність підпису уповноважених осіб, печаток тощо). Додатково учасник повинен надати докази накладення та справжності електронного підпису заводу-виробника або Постачальника. Учасник надає лист у довільній формі із зазначенням повної електронної адреси (сайту, електронної сторінки тощо) де можна перевірити факт накладення електронного підпису. Замовник самостійно перевіряє достовірність електронного підпису. Вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними, оскільки ставить учасників, в тому числі наше підприємство, в залежність від виробника. За таких обставин участь у процедурі Закупівлі зможуть взяти лише суб’єкти господарювання, які мають зазначені в ТД документи від заводу-виробника або Постачальника, які повинні бути підписані електронним підписом. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають документів, підписаних електронними підписами виробника або постачальника. Наше підприємство має можливість поставляти коагулянти безпосередньо від виробника, який є резидетном Республіки Білорусь, де інститут використання елктронних підписів не набув достатньої публічності та не використовується в господарських відносинах. За таких обставин у нашого підприємства відсутні можливості надати гарантійні листи, сертифікати якості, завірені електронними підписами, які б Замовник міг самостійно перевірити. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведених вище вимог, а норми Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про елктронні довірчі послуги", вимоги інших законодавчих актів не зобов'язують суб'єктів господарських відносин накладати на господарські документи, в тому числі на документи, що підтверджують технічні та якісні характеристики товару електронні підписи. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ ОСОБИ ВНАСЛІДОК ВКЛЮЧЕННЯ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УМОВ, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ Таким чином, зазначені вище вимоги ТД є дискримінаційними та такими, що встановлені Замовником виключно в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури: - мали відносини із Замовником; - пропонований ними предмет Закупівлі досліджувався в лабораторії Замовника та/або проходив промислові випробування на водоочисних спорудах Замовника; - здійснюють виробництво або торгівлю різними за своїм складом та призначенням товарами; - є виробниками, які мають змогу накладати електронні підписи на сертифікати/паспорти якості; - заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій відповідні документи. ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" раніше не мало взаємовідносин із Замовником і на кінцеву дату подання тендерних пропозицій не має змоги провести лабораторні або промислові випробування предмету Закупівлі. Натомість, пропоновані нашим підприємством коагулянти проходили лабораторні та промислові випробування на інших підприємствах, які здійснюють підготовку води господарсько-питного призначення, і використовуються такими підприємствами. За таких обставин умови ТД щодо обов'язкового надання документів про проведення саме у Замовника лабораторних або промислових випробувань та ще й протягом різних періодів року, документів від виробників або постачальників товару з електронними підписами є дискримінаційними стосовно ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ", і крім того, надають учасникам, які вже мали взаємовідносини із Замовником, переваги неконкурентного характеру. Крім того, враховуючи, що оголошення про проведення закупівлі було оприлюднене 13.10.2021 р., а кінцевий строк подання пропозицій – до 23 год. 59 хв. 12.11.2021 р. (30 календарних днів), Учасник, який раніше не мав відносин із Замовником, не може виконати обов'язкові умови ТД щодо дослідження коагулянту в лабораторії Замовника протягом різних періодів року, підтверджені промисловими випробуваннями, та надати відповідні документи. Таким чином, вищезазначені умови ТД позбавляють ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ" можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ "НВП "НЕОСИНТЕЗ", пов'язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Враховуючи викладене, вважаємо, що Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог ст.ст. 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Крім того, хочемо зазначити, що така ж позиція (дискримінація) щодо наявності в тендерній документації вимог про лабораторні та промислові випробування саме у Замовника міститься в Рішеннях органу оскарження від 24.09.2018 р. № 9832-р/пк-пз; від 08.01.2020 р. № 303-р/пк-пз; від 26.02.2021 р. № 3664-р/пк-пз, від 02.04.2021 р. № 6775-р/пк-пз. ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації, перелік яких наведений нижче в прохальній частині даної скарги Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України "Про публічні закупівлі", ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури закупівлі № UA-2021-10-13-006800-b. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство "Хмільникводоканал" Хмільницької міської ради усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом внесення змін до Тендерної документації, а саме: 3.1. Поділити предмет Закупівлі на лоти: Код згідно ДК 021:2015 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза, хлор рідкий в балонах та контейнерах): Лот 1 - Коагулянти на основі сполук алюмінію та заліза; Лот 2 - хлор рідкий в балонах та контейнерах. 3.2. В Додатку № 4 "Технічні характеристики та вимоги" (п. 3 Розділу "Обов'язкові вимоги") до ТД обов'язкову вимогу до коагулянтів (абзац): Дослідження коагулянту в лабораторії Замовника протягом різних періодів року, підтверджені промисловими випробуваннями. - ВИКЛЮЧИТИ. Пункт 9 Розділу (таблиці щодо коагулянтів) "Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи щодо предмету закупівлі" Додатку № 4 до ТД (абзац): - Документи (протоколи та/або акти та/або звіти тощо) про проведення лабораторних та промислових випробувань реагенту протягом різних періодів року на водоочисній станції Замовника або на інших водоочисних спорудах. - ВИКЛЮЧИТИ. 3.3. Пункт п. 13 Розділу "Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи щодо предмету закупівлі" (таблиця щодо коагулянтів) Додатку № 4 до ТД: Якщо Учасник не є виробником, всі документи заводу-виробника або Постачальника (сертифікати якості, гарантійні листи, довідки тощо) повинні бути підписані електронним підписом заводу-виробника або Постачальника у зв’язку з відсутністю у Замовника закупівлі можливості перевірити оригінали документів (справжність підпису уповноважених осіб, печаток тощо). Додатково учасник повинен надати докази накладення та справжності електронного підпису заводу-виробника або Постачальника. Учасник надає лист у довільній формі із зазначенням повної електронної адреси (сайту, електронної сторінки тощо) де можна перевірити факт накладення електронного підпису. Замовник самостійно перевіряє достовірність електронного підпису. - ВИКЛЮЧИТИ. Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України "Про публічні закупівлі" та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292): р/р UA523348510000000026001107694 у банку ПАТ «ПУМБ», МФО 334851. Додатки: Лист від 01.10.2021 р. № 01102021/1-Х. Доказ направлення листа 01.10.2021 р. № 01102021/1-Х електронною поштою (принт-скрін). Доказ направлення листа 01.10.2021 р. № 01102021/1-Х рекомендованим поштовим відправленням (фіскальний чек). Висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на коагулянти. Паспорти/сертифікати якості на коагулянти. Документи, що підтверджують лабораторні та промислові випробування на водопровідно-каналізаційних підприємствах України.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.11.2021 17:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.11.2021 19:12
Дата виконання рішення Замовником: 13.12.2021 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: КП «Хмільникводоканал» в процедурі закупівлі UA-2021-10-13-006800-b, відповідно рішення № 25924-р/пк-пз від 18.11.2021р. постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель усунув порушення зазначені у мотивувальній частині зазначеного рішення шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕОСИНТЕЗ", Кучинська Наталія Василівна 80674550349 NEOSINTEZ.TENDER@GMAIL.COM http://neosintez.com.ua/