• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Робочі лопатки 5 ступенів роторів низького тиску турбіни К-1000-60/3000 для енергоблоку № 3 ВП ЮУАЕС

Торги не відбулися

75 847 750.19 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 379 238.75 UAH
Період оскарження: 13.10.2021 12:57 - 26.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо дискримінації в умовах оплати

Номер: df2cbcf80c7c4c94912693999e8cb248
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.c19
Назва: Щодо дискримінації в умовах оплати
Вимога:
В ТД в Розділі 1, пункті 5 «Недискримінація учасників» зазначено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на різних умовах В пункті 3 «Інша інформація» розділу V ТД «Умови оплати» містять ознаки дискримінації по відношенню до вітчизняних учасників. В ТД (пункт 3 розділ V) передбачені різні умови оплати для учасників-резидентів та учасників-нерезедентів, з наданням переваг нерезидентам. А саме терміни оплати за продукцію, що закуповується різна: для резидентів – протягом 120 робочих днів з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі товару, для нерезидентів - протягом 120 робочих днів з моменту поставки за умови «… позитивних результатів проведення вхідного контролю…». Таким чином, відлік 120 робочих днів починається від різних умов, а значить оплата може бути для нерезидентів значно швидшою, ніж для резидентів. Для недопущення дискримінації учасників-резидентів, вимагаємо змінити умови оплати та передбачити їх в п.3 Розділу V ТД та в пункті 4.2 проекту Договору (Додаток 10 до ТД) однаковими для всіх учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднено додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Доповнення до технічних вимог

Номер: df85608bbfd248ad89dc6d67b06018e3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.c18
Назва: Доповнення до технічних вимог
Вимога:
В затверджених актуальних ТУ АТ «Укренергомашини» (раніше-АТ «Турбоатом») на поставку робочих лопаток 5 ступенів міститься положення: п.4.1.3 «Контрольна збірка лопаток виконується на технологічному диску в цехах підприємства-виробника». Монтаж (збірка) та підгонка робочих лопаток виконується на спеціально виготовлених технологічних дисках на заводі. Заводська збірка ступеня на технологічних дисках забезпечує мінімальні трудовитрати при виконанні збірки в умовах АЕС, дозволяє уникнути додаткових доробок під час встановлення лопаток, зменшити строки монтажу на ротор та скоротити терміни ремонту енергоблоку АЕС. Втім, ТД не вимагає єдиних від всіх учасників умов виконання вказаних операцій на заводах-виробниках. Пункт А.9 ТС, додаток 4 до ТД передбачена участь представників постачальника в роботах з контрольного збирання лопаток на РНТ турбіни К-1000-60/3000. Вказане збирання лопаток можливо виконати лише на штатному роторі в умовах АЕС, що не дає переваг, які є при збірці та підгонці в умовах заводу на технологічних дисках. З метою однаковості вимог до всіх учасників та використання технічних переваг, вимагаємо включити вимогу відносно контрольної збірки лопаток на технологічному диску на заводі виробника до п.А.4 Додатку А до ТС (додатку 4 до ТД).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднено додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Про очікувану вартість та строк поставки і оплати

Номер: 49eacc65d3ab4e13879d1b818bc88dfa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.b17
Назва: Про очікувану вартість та строк поставки і оплати
Вимога:
В умовах відкритих торгів UA-2021-01-27-0018 19-а, оголошених 27.01.2021, лот 2 з аналогічного предмету та обсягу закупівлі (робочі лопатки 5 ступенів роторів низького тиску) була зазначена очікувана вартість закупівлі – 82.201.440,00 грн. з ПДВ зі строком поставки с 15.11.2021 по 30.11.2021, тобто через близько 10 місяців з дати оголошення, а також з оплатою протягом 90 робочих днів з моменту підписання акту приймання-передачі. В умовах торгів, оголошених 13.10.2021, зазначена очікувана вартість – 75 847 750, 19 грн. з ПДВ зі строком поставки до 30.03.2022, тобто через 5,5 місяців з дати оголошення, з оплатою протягом 120 робочих днів з моменту підписання акту приймання-передачі. Просимо надати роз’яснення: 1. з яких причин суттєво знижена очікувана вартість. При цьому вражає вказана очікувана вартість з ПДВ з точністю до копійок, а вартість без ПДВ буде складати 63.206.458,4916 грн.! Очікувана вартість знижена, а строк поставки зменшений майже вдвічі, що зовсім не є логічним. 2. з чого виходили організатором торгів, визначаючи строк поставки 5,5 місяців з дати оголошення, адже вказаний термін зовсім не відповідає тривалості виготовлення відповідно до технологічних циклів. Чи це розраховано на постачальника, який має продукцію, що виготовлена набагато раніше? 3. чому погіршені для постачальника умови оплати (з 90 днів до 120 днів), та чому саме постачальник має чекати оплату 120 днів після підписання акту приймання-передачі?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник визначає очкувану вартість та умови поставки продукції з урахуванням наявної інформації щодо очікуванної вартості продукції та фінансових можливостей Компанії. Внесення змін до умов тендерної документації не є доцільним.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.11.2021 16:32
Вимога
Залишено без розгляду

Про обмеження

Номер: ff11264c51dd45e4a929f435a7a3d636
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.c16
Назва: Про обмеження
Вимога:
В п.п. 2,3,5 Таблиці 1 та п.А.1 Додатку А ТС.3.0005.1143, Додаток 4 до ТД вказані номери креслень комплектів робочих лопаток ВАТ «Силові машини», до яких застосовані спеціальні економічні обмеження (санкції), введені в дію Указом Президента України від 19.03.2019 №82/2019 терміном на 3 роки. З метою захисту національних інтересів, та національної безпеки, а також запобігання порушенням діючих санкцій, пропонуємо до п.5 част. II А розділу III ТД додати наступну вимогу: Учасник повинен надати довідку довільної форми, в якій учасник підтверджує, що продукція, яка поставляється, виробляється без залучення та/або використання потужностей або технічної документації осіб, до яких застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи згідно із законодавством України (під залученням та/або використанням потужностей або технічної документації розуміється будь-яке застосування в тому числі в результаті відчуження, передачі у користування тощо будь-якого виду конструкторської документації чи засобів виробництва).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Пунктом 4, розділу V передбачено. Учасник буде визнаний таким, що не відповідає встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його тендерна пропозиція буде відхилена замовником відповідно до абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону, у разі, якщо такий учасник відповідно до тендерної пропозиції запропонує до постачання: - товар, включений до «Переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації»; Враховуючи наведене ТД вже містить відповіденні обмеження. Таким чином внесення відповідних змін додатково не потребується
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.11.2021 16:31
Вимога
Вирішена

Щодо контрольного збирання лопаток

Номер: 3a0143c850954954995726b0d9f2256a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.c15
Назва: Щодо контрольного збирання лопаток
Вимога:
В п.А9 до ТС.3.0005.1143, Додатку 4 до ТД та в п.6.3.14 проекту Договру поставки, Додаток 10 до ТД зазначене контрольне збирання лопаток на РНТ турбіни. Просимо пояснити, що означає «контрольне збирання лопаток»? На штатному роторі не може бути контрольного збирання, а може бути саме штатне збирання лопаток на роторі. Контрольне збирання лопаток можливе не на роторі, а на технологічному диску в умовах заводу-виробника. Якщо постачальник повинен приймати участь в контрольному (?) збирання лопаток на РНТ турбіни, то необхідно прояснити наступні питання: 1. Які саме представники постачальника? Шеф-інженери для здійснення шеф нагляду? 2. Кількість представників? 3. Терміни виконання послуг та протягом якого часу? 4. Чи повинні витрати на вказану послугу бути передбачені в ціні продукції закупівлі, чи послуга буде виконуватись згідно окремого договору? Необхідно, щоб межа зобов’язань учасника з цього питання в ТД була чітко та однозначно визначена, яка не буде дозволяти різного тлумачення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднено додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Про вимогу контрольного збирання в ТС

Номер: 318962288ccf4df687267ae011df6021
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.b14
Назва: Про вимогу контрольного збирання в ТС
Вимога:
В п.А9 Додатку А до ТС.3.0005.1143, Додаток 4 до ТД вказано: «Представники постачальника повинні приймати участь в роботах з контрольного збирання лопаток на РНТ турбіни К-1000-60/3000 та пусконалагоджувальних роботах». В проекті Договору поставки, Додаток 10 до ТД зазначено в п.6.3 «Постачальник зобов’язаний»: 6.3.14 «Забезпечити контрольне збирання лопаток на РНТ турбіни К-1000-60/3000 представниками виробника та науково-технічну підтримку під час експлуатації». Оскільки зазначені зобов’язання: «повинні приймати участь в роботах з контрольного збирання лопаток» та «забезпечити контрольне збирання лопаток» різні за змістом робіт, необхідно уточнити формулювання та внести його до ТД в одній версії до різних складових ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Звернення опрацьовується відповідними підрозділами. У разі виробничої доцільності зміни до тендерної документації будуть внесені в установленому порядку або оприлюднено додаткове роз’яснення до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо кваліфікаційних критеріїв

Номер: 1c274154e7ff4d2eb74e6010d1f5fc1b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.b13
Назва: Щодо кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
В переліку документів, що підтверджують відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критерієм в п.1.1 част. II А розділу III ТД вказано: «Аналогічними договорами вважаються успішно виконані договори на постачання запасних частин до парових турбін». В цьому формулюванні не зазначено яких саме запасних частин, турбін якої потужності та для яких об’єктів (АЕС чи інші). З метою запобігання ризиків по забезпеченню надійної та безпечної експлуатації обладнання АЕС, пов’язаних з можливою участю в торгах не кваліфікованих учасників без досвіду поставки робочих лопаток для АЕС, пропонуємо: в п.1.1 част. II А розділу III ТД вказати: «Аналогічними договорами вважаються успішно виконані за останні 5 років договори на постачання робочих лопаток роторів низького тиску парової турбіни К-1000-60/3000 для АЕС».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна документація розроблена відповідно до норм і положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 і не суперечить йому. Вимоги, що підтверджують відповідність саме учасника процедури закупівлі встановленому в ТД кваліфікаційному критерію, визначені з врахуванням досвіду проведення попередніх закупівель ДП «НАЕК «Енергоатом», є достатніми і не містять дискримінаційного характеру. Запропоновані Вами зміни вважаємо недоцільними.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.11.2021 16:30
Вимога
Залишено без розгляду

Вимоги до проекту договору

Номер: dddd901b6bd64517be9db8abf9ad20dd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.b12
Назва: Вимоги до проекту договору
Вимога:
Пропонуємо з проекту договору поставки, Додаток 10 до ТД: - вилучити п.1.3 «Обсяги закупівлі Продукції можуть бути зменшені залежно від реально виділеного фінансування видатків», а також п.6.2.2. відповідно. Обсяги закупівлі визначені в ТД, зменшення обсягів закупівлі в процесі виконання договору призведе до збитків Постачальника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Проєкт договору викладений у повній відповідності до ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи наявну багаторічну практику державного підприємства, внесення запропонованих змін до проєкту договору не є доцільним. Звертаємо увагу, що положення проєкту вказаного договору не є дискримінаційними та не порушують Ваші права, як учасника.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.11.2021 16:29
Вимога
Залишено без розгляду

Вимоги щодо умов оплати

Номер: d726d272e2a24da48c7e9bec33cbcf2c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.b11
Назва: Вимоги щодо умов оплати
Вимога:
Для недопущення дискримінації учасників-резидентів та для однозначного визначення терміну оплати, вимагаємо умови оплати, які вказані в п.3 Розділу V ТД «Оцінка тендерної пропозиції» (та відповідно в пункті 4.2 Проекту договору поставки, Додаток 10 до ТД): Замість «якщо учасник є резидентом - оплата товару проводиться Замовником шляхом перерахування коштів протягом 120 робочих днів з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі товару», змінити на такі зі скороченням терміну оплати від дати поставки: «якщо учасник є резидентом - оплата товару проводиться Замовником шляхом перерахування коштів протягом 45 робочих днів з моменту поставки за умови підписання сторонами акту приймання-передачі товару», або: - оплата товару проводиться Замовником шляхом перерахування коштів після підписання сторонами акту приймання передачі товару, але не пізніше ніж 45 робочих днів з дати поставки товару».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені положеннями Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон про закупівлі). Відповідно до ст. 1 Закону про закупівлі: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі; договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до п. 8 ч. 2, ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з приписами ст. 41 Закону про закупівлі договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Закон про закупівлі не містить інших заборон та обмежень до змісту договору про закупівлю. Водночас відповідно до ч. 4 ст. 179, ч. 2 ст. 181, ч. 2 ст. 265 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. Договір поставки укладається на розсуд сторін або відповідно до державного замовлення. Разом з тим, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 3, ч. 2, 3 ст. 6, ч. 1 ст. 212, ч. 1 ст. 627, ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору. Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами, сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Особи, які вчиняють правочин, мають право обумовити настання або зміну прав та обов'язків обставиною, щодо якої невідомо, настане вона чи ні (відкладальна обставина). Покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Тобто сторони господарського договору, в т.ч. договору про закупівлю, можуть визначити в договорі особливий порядок розрахунків і, зокрема, передбачати передумови та відкладальні обставини для здійснення платежу за поставлений товар. Чим і скористався замовник.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.11.2021 16:29
Вимога
Залишено без розгляду

Корегування проекту договору

Номер: 51eff805f60f47de8f0b94ff2e450140
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-13-003215-c.b10
Назва: Корегування проекту договору
Вимога:
Вимагаємо вилучити п.4.6 Проекту договору поставки, Додаток 10 до ТД стосовно права Покупця затримувати оплату Продукції у випадку наявності спорів щодо оплати згідно з цим та іншими правочинами до моменту остаточного вирішення таких спорів. Розрахунки згідно договору не повинні залежати від наявності спорів як за цим договором і тим більше за іншими правочинами.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені положеннями Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон про закупівлі). Відповідно до ст. 1 Закону про закупівлі: тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі; договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до п. 8 ч. 2, ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з приписами ст. 41 Закону про закупівлі договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Закон про закупівлі не містить інших заборон та обмежень до змісту договору про закупівлю. Водночас відповідно до ч. 4 ст. 179, ч. 2 ст. 181, ч. 2 ст. 265 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. Договір поставки укладається на розсуд сторін або відповідно до державного замовлення. Разом з тим, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 3, ч. 2, 3 ст. 6, ч. 1 ст. 212, ч. 1 ст. 627, ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору. Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами, сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Особи, які вчиняють правочин, мають право обумовити настання або зміну прав та обов'язків обставиною, щодо якої невідомо, настане вона чи ні (відкладальна обставина). Покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Тобто сторони господарського договору, в т.ч. договору про закупівлю, можуть визначити в договорі особливий порядок розрахунків і, зокрема, передбачати передумови та відкладальні обставини для здійснення платежу за поставлений товар. Чим і скористався замовник.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.11.2021 16:28