-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021-2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо – в талонах)( Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо)
Місцезнаходження замовника. 33013, Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул. Кавказька, 9а. Категорія замовника. Передбачена п.2 ч.4 ст.2 Закону, а саме: органи соціального страхування. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. Тендерні пропозиції, що готуються замовниками, викладаються українською мовою. Місце поставки товарів: 33013, Україна, Рівненська область, м.Рівне, вул. Кавказька, 9а. Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. Забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається.
Завершена
313 280.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 567.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 567.00 UAH
Період оскарження:
13.10.2021 12:47 - 25.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
abd0b872f0ce4366b65367f53382b3e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-13-003134-c.a1
Назва:
СКАРГА на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником публічної закупівлі - Рівненським обласним центром зайнятості (надалі - Замовник) проведено процедуру відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021-2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо – в талонах)(Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо) очікуваною вартістю 313 280,00 грн. Оголошення про проведення процедури відкритих торгів та тендерну документацію оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель «Прозорро» 13.10.2021р., ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-13-003134-c.
Для участі у зазначених відкритих торгах було подано тендерні пропозиції від 2 осіб: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (далі-скаржник) та ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ».
Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника, оформлене Протоколом №159 засідання тендерного комітету від 08.11.2021 року (далі – Протокольне рішення).
Протокольне рішення Замовника в резолютивній частині встановлює: «Відхилити тендерну пропозицію – Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач», код за ЄДРПОУ – 43012009, на закупівлю: ДК 021-2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо – в талонах)(Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо), «Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною 1 статті 17 цього Закону (п.1 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі»), зокрема «…у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів)» (п.9 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі») ».
Скаржник не погоджується з Протокольним рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, оскільки воно є незаконним, бо тендерна пропозиція скаржника відповідала вимогам тендерної документації, а тому рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції скаржника підлягає визнанню незаконним та скасуванню. Право на оскарження рішення замовника до Антимонопольного комітету України передбачено ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Підстави для скасування рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції скаржника вбачаються в наступному.
Пунктом 9 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника зокрема в разі, якщо у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів).
В свою чергу, пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачена наявність наступної інформації:
«…інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності…».
Але Замовник помилково (безпідставно) не врахував відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Скаржника – «КІНЦЕВИЙ БЕНЕФІЦІАРНИЙ ВЛАСНИК(КОНТРОЛЕР) У ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ ВІДСУТНІЙ (НЕ ВІДПОВІДАЄ КРИТЕРІЯМ НАВЕДЕНИМ У СТ.1 ЗАКОНУ УКРАЇНИ №170 2-VII ВІД 14.10.2014)».
Тобто в нашому випадку наявна чітка вказівка і на відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) і на причини його відсутності.
А тому наголошуємо, що вимоги, передбачені п.9 ч.2 ст.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» про необхідність зазначення інформації щодо кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи ТОВ «Укрнафта-Постач» виконані,. бо інформація щодо відсутності кінцевого бенефіціарного власника внесена до ЄДР.
Також звертаємо увагу на те, що рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Укнрафта-Постач» прийняте помилково, адже п.9 ч.1 ст.17 встановлює як однією з причин прийняття рішення про відхилення пропозиції учасника саме відсутність інформації, в не відсутність кінцевого бенефіціарного власника. Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» допускає та передбачає те, що у юридичної особи може не бути кінцевого бенефіціарного власника.
Згідно з пунктом 30 частини 1 статті 1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» кінцевий бенефіціарний власник – будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова операція.
Кінцевим бенефіціарним власником є:
- для юридичних осіб - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння);
- для трастів, утворених відповідно до законодавства країни їх утворення, - засновник, довірчий власник, захисник (за наявності), вигодоодержувач (вигодонабувач) або група вигодоодержувачів (вигодонабувачів), а також будь-яка інша фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність трасту (в тому числі через ланцюг контролю/володіння);
- для інших подібних правових утворень - особа, яка має статус, еквівалентний або аналогічний особам, зазначеним для трастів.
Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи.
Ознаками здійснення непрямого вирішального впливу на діяльність є принаймні володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи через пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти або інші подібні правові утворення, чи здійснення вирішального впливу шляхом реалізації права контролю, володіння, користування або розпорядження всіма активами чи їх часткою, права отримання доходів від діяльності юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування органів управління, а також вчинення правочинів, які дають можливість визначати основні умови господарської діяльності юридичної особи, або діяльності трасту або іншого подібного правового утворення, приймати обов’язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння.
Звертаємо увагу, що єдиним засновником ТОВ «Укрнафта-Постач» є Публічне акціонерне товариство «Укрнафта» (код ЄДРПОУ: 00135390), адреса його місцезнаходження: 04053, м.Київ, провулок Несторівський, будинок 3-5. Розмір частки ПАТ «Укрнафта» у статутному капіталі ТОВ «Укрнафта-Постач» складає 100% статутного капіталу.
ПАТ «Укрнафта» є найбільшою нафтовидобувною компанією України, досвід роботи компанії у нафтогазовій галузі становить 74 роки, що представлена як на ринку гуртових продажів, так і на ринку роздрібної торгівлі, володіє мережею автозаправних комплексів в кількості 537, а завдяки широкій мережі партнерів – покриття складає понад 1540 АЗС по країні.
В свою чергу, 50% + 1 акція частки ПАТ «Укрнафта» належить Приватному акціонерному товариству «Національна акціонерна компанія «Акціонерна компанія «Нафтогаз України» (код ЄДРПОУ: 20077720). Засновником НАК «Нафтогаз України» та власником 100 % його акцій є Держава Україна в особі Кабінету Міністрів України.
Таким чином, оскільки засновником ТОВ «Укрнафта-Постач» є юридична особа ПАТ «Укрнафта» (а не фізична особа), у якої також, згідно з вимогами чинного законодавства, відсутній кінцевий бенефіціарний власник (контролер), у графі в ЄДР щодо інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ТОВ «Укрнафта-Постач» міститься інформація саме з вказівкою про те, що ««КІНЦЕВИЙ БЕНЕФІЦІАРНИЙ ВЛАСНИК (КОНТРОЛЕР) У ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ ВІДСУТНІЙ» із зазначенням причини «НЕ ВІДПОВІДАЄ КРИТЕРІЯМ НАВЕДЕНИМ У СТ.1 ЗАКОНУ УКРАЇНИ №170 2-VII ВІД 14.10.2014», що повністю відповідає вимогам п.9 ч.2 ст.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а отже підстави для застосування п.9 ч.1 ст.17 «Про публічні закупівлі» та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Укрнафта-Постач» були відсутні.
При цьому також просимо врахувати наступні роз’яснення, викладені в листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки) від 07.07.2020 року (вих.№3304-04/42059-06) щодо розділу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань «Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) юридичної особи»:
«…У разі, якщо у юридичної особи відсутній кінцевий бенефіціарний власник (як наприклад у АТ “Укрпошта”, де зазначено, що кінцевий бенефіціарний власник (контролер) у юридичної особи відсутній) причина відсутності - відсутні фізичні особи, які відповідають визначенню кінцевого бенефіціарного власника (контролера). За умови відсутності такої інформації про кінцевого бенефіціарного власника це поле може бути порожнім.…».
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або порушень процедури закупівлі та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Оскільки на момент подання даної скарги переможця відповідного тендеру не визначено, то єдиним способом, який може відновити порушені права скаржника (з огляду на те, що тендерна пропозиція скаржника була найбільш економічно вигідною), є зобов’язання замовника публічної закупівлі визнати Скаржника переможцем процедури публічної закупівлі.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.18,26, 29,31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Зобов′язати замовника публічної закупівлі - Рівненський обласний центр зайнятості (код ЄДРПОУ 05430879) скасувати рішення, оформлене Протоколом №159 засідання тендерного комітету від 08.11.2021 року, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 44045138) стосовно предмету закупівлі - ДК 021-2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо – в талонах)(Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо) очікуваною вартістю 313 280,00 грн., ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-13-003134-c;
2. Зобов`язати замовника публічної закупівлі - Рівненський обласний центр зайнятості (код ЄДРПОУ 05430879) визнати ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 44045138) переможцем процедури публічної закупівлі стосовно предмету закупівлі - ДК 021-2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо – в талонах)(Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо) очікуваною вартістю 313 280,00 грн., ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-13-003134-c.
Додаток (файл, що містить скан з оригіналу документа закупівлі UA-2021-10-13-003134-c, оприлюдненого на веб-порталі «Прозорро»):
1. Протокол №159 засідання тендерного комітету Рівненського обласного центру зайнятості від 08.11.2021 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ (Рівненський ОЦЗ).pdf 17.11.2021 09:14
- Протокол159.pdf 18.11.2021 15:26
- рішення від 22.11.2021 № 26031.pdf 22.11.2021 17:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2021 № 26676.pdf 01.12.2021 14:50
- рішення від 30.11.2021 № 26676.pdf 03.12.2021 13:32
- Протокол 147 30.11.2021 14:56
- Протокол 148 30.11.2021 14:56
- Протокол 159 30.11.2021 14:56
- Протокол 168 30.11.2021 14:56
- Протокол 169 30.11.2021 14:56
- Протокол 172 30.11.2021 14:56
- Протокол147 30.11.2021 14:56
- Протокол148 30.11.2021 14:56
- Протокол159 30.11.2021 14:56
- Протокол168 30.11.2021 14:56
- Протокол169 30.11.2021 14:56
- Протокол172 30.11.2021 14:56
- Протокол 184 06.12.2021 12:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2021 14:21
Дата розгляду скарги:
30.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.11.2021 17:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.12.2021 13:32
Дата виконання рішення Замовником:
06.12.2021 12:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано. За результатами розгляду прийнято рішення про виконання рішення Постійно діючої адміністративої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.11.2021 № 26676-р/пк-пз за процедурою закупівлі: ДК 021-2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо – в талонах) (Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 09132000-3 Бензин, 09134200-9 Дизельне паливо) (UA-2021-10-13-003134-c), а саме:
1. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
2. Скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІВАЙН –ТОРГ» переможцем процедури.