-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з теплопостачання (Централізоване опалення)
Торги відмінено
1 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 500.00 UAH
Період оскарження:
27.07.2017 10:50 - 11.08.2017 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
Неправомірне відхилення пропозиції
Номер:
fbd4200ef27a43afb589c94d747749f8
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-07-27-000461-b.c1
Назва:
Неправомірне відхилення пропозиції
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Комунальною міською клінічною лікарнею швидкої допомоги (надалі – "Замовник") оголошено відкриті торги на закупівлю 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (CPV) (Послуги з теплопостачання (Централізоване опалення) (надалі також "Послуга").
Пропозиції на участь в Закупівлі подали ТОВ "ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ" (далі – "Товариство") та ТОВ "СЕНСУС". Пропозиція Товариства виявилась найбільш економічно вигідною (1 722 240,00 грн. з ПДВ при ціні, запропонованій ТОВ "СЕНСУС" - 1 817 032,20 грн. з ПДВ та очікуваній вартості Закупівлі на рівні 1 900 000 грн. з ПДВ).
22.08.2017р. тендерним комітетом Комунальної міської клінічної лікарні швидкої допомоги прийнято рішення (протокол розгляду тендерної пропозиції від 22.08.2017р.) про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації. Підставою для відхилення пропозиції стала відсутність (на думку Замовника) технічної можливості в Товариства надати Послугу відповідно до наданих гарантій.
Вважаємо, що Замовником торгів було безпідставно відхилено пропозицію ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» з огляду на наступне.
На виконання п. 1 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації, Товариством було надано довідку про наявність в Товариства обладнання та матеріально-технічної бази для надання Послуги, а також лист з інформацією про необхідні технічні, кількісні та якісні характеристики предмета Закупівлі, де, зокрема, було зазначено про те, що у разі перемоги в процедурі Закупівлі, Товариство встановить біля приміщення (на території) Замовника тимчасову споруду та обладнання, необхідне для надання Послуги, забезпечить під'єднання обладнання до теплових мереж Замовника, встановлення приладів обліку, тощо. Виконання зазначених підготовчих дій для надання Послуги здійснюється силами та за рахунок Товариства, не потребує жодних додаткових витрат від Замовника та займає не більше як 20 днів, що цілком відповідає вимогам Тендерної документації щодо моменту початку надання послуги. Отже, Товариством вимоги Тендерної документації щодо підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази для надання Послуги виконано належним чином.
Слід наголосити, що Товариство не має правових підстав для виконання вищезазначених підготовчих робіт до надання Послуги до моменту його визнання переможцем Закупівлі, крім того, здійснення таких дій в умовах, коли Товариство не має підтвердження факту визнання переможцем Закупівлі, є необґрунтованим з фінансово-господарської точки зору.
Також варто звернути увагу і на те, що предметом Закупівлі є послуги з теплопостачання. Враховуючи дату проведення аукціону, здійснення оцінки пропозицій учасників закупівлі та оголошення про намір укласти Договір тощо – сплив строку на укладення договору про закупівлю та, відповідно, початок надання Замовнику послуг з теплопостачання припадає на 18 вересня. Враховуючи погодні умови та строки початку опалювального періоду дуже малоймовірним є те, що в Замовника виникне потреба в отриманні Послуги раніше цієї дати. Крім того, навіть якщо припустити, що Товариство (як учасник, який зробив найбільш економічно вигідну пропозицію), не встигло б здійснити всі підготовчі дії для забезпечення надання Послуги до 18 вересня 2017 року, Замовник міг би, відповідно до ч. 3 ст. 32 Закону, відхилити тендерну пропозицію Товариства, та розглянути пропозицію іншого учасника (при цьому, маючи достатній запас часу до моменту початку опалювального сезону для укладення договору про закупівлю з іншим учасником).
Що стосується ненадання відповіді Товариством на Запит-вимогу Замовника, який був надісланий (за твердженням Замовника) на електронну пошту ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ», про що зазначено у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 22.08.2017р., зазначаємо, що ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» не отримувало ні поштою, ні електронною поштою жодних запитів від Замовника стосовно Закупівлі, зокрема й того, копія якого додана до протоколу розгляду тендерної пропозиції від 22.08.2017р. Окрім цього, Замовник ні у Листі-Вимозі від 17.08.2017р., ні в протоколі розгляду тендерної пропозиції від 22.08.2017р. не зазначив на яку саме адресу електронної пошти надсилалося таке повідомлення та не надав жодного підтвердження надсилання та/або доставки відповідного запиту Товариству. Відтак, ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» було позбавлене можливості надати Замовнику інформацію, зазначену у Листі-Вимозі від 17.08.2017р. Разом з тим, наголошуємо, що Товариство належним чином виконало всі вимоги Тендерної документації щодо підтвердження наявності у нього обладнання та матеріально-технічної бази для надання Послуги, надало в складі своєї пропозиції всі документи, передбачені Тендерною документацією, а пропозиція Товариства відповідає Тендерній документації, тому ненадання відповіді на Запит-вимогу Замовника від 17.08.2017р. (якої Товариство не отримувало), згідно ст. 30 Закону, не може бути підставою для відхилення пропозиції Товариства. Законом "Про публічні закупівлі" не передбачене право Замовника вимагати в учасника закупівлі подання додаткових документів (інформації), які прямо не передбачені тендерною документацією, як і право Замовника відхилити пропозицію учасника у разі ненадання таких документів (інорфмації).
Таким чином, Замовник, безпідставно та неправомірно відхиливши пропозицію ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ», яка відповідала вимогам Тендерної документації та була найбільш економічно вигідною, порушив такі принципи публічних закупівель як максимальна економія та ефективність і об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій учасників, та порушив право Товариства, як учасника, пропозиція якого була найбільш економічно вигідною, на укладення договору про закупівлю.
Крім того, Замовник при оцінці пропозицій учасників порушив принцип недискримінації учасників та, фактично, створив умови для усунення конкуренції в процесі Закупівлі, що підтверджується наступним. В довідці ТОВ "СЕНСУС" про наявність механізмів і обладнання, необхідних для виконання послуг за предметом закупівлі (№14/08-7 від 14.08.2017р.) наведений перелік обладнання, яке є на балансі ТОВ "СЕНСУС", однак з такої довідки не випливає, що зазначене обладнання змонтоване та підключене до теплових мереж Замовника та готове до надання Послуги. При цьому, звертаємо увагу, що основною причиною відхилення Замовником більш економічно вигідної пропозиції Товариства стала відсутність в Товариства (на думку Замовника) технічної можливості надання Послуги у строк, визначений тендерною документацією, внаслідок відсутності в Товариства на момент проведення оцінки обладнання змонтованого та підключеного до теплових мереж Замовника для забезпечення надання Послуги. Таким чином, Замовник застосував неоднаковий підхід до оцінки тендерних пропозицій Товариства та іншого учасника, неправомірно та безпідставно надавши перевагу іншому учаснику (який, до того ж, запропонував суттєво вищу ціну за Послугу).
Отже, рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» (яке оформлене протоколом розгляду тендерної пропозиції від 22.08.2017р.) прийняте з порушенням ст.ст. 3, 5, 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Копії всіх документів, на які посилається Товариство в цій скарзі, наявні на веб-порталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-07-27-000461-b
Згідно ч. 9 ст. 18 Закону, орган оскарження за результатами розгляду скарги має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, тощо.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст. ст. 3, 5, 18, 30 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
Прийняти рішення про встановлення порушень Комунальною міською клінічною лікарнею швидкої медичної допомоги (Замовником) норм Закону України "Про публічні закупівлі" в процесі здійснення процедури закупівлі UA-2017-07-27-000461-b (зокрема, при оцінці пропозицій учасників) та зобов’язати Замовника скасувати прийняте ним рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» (оформлене протоколом розгляду тендерної пропозиції від 22.08.2017р.) та визнати ТОВ «ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЬВІВ» переможцем закупівлі № UA-2017-07-27-000461-b як учасника, який зробив найбільш економічно вигідну пропозицію.
Директор Павлічко О.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ ЕнергозбереженняЛьвів.PDF 06.09.2017 16:30
- Платіжне доручення №3083.PDF 06.09.2017 16:30
- Рішення від 08.09.2017 № 6213.pdf 08.09.2017 15:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.09.2017 № 6707.pdf 27.09.2017 15:36
- рішення від 26.09.2017 № 6707.pdf 29.09.2017 17:42
- Пояснення по суті скарги.rar 21.09.2017 17:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.09.2017 16:30
Дата прийняття рішення по скарзі:
29.09.2017 17:43