-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Картопля продовольча
відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 – код ДК 021:2015: 03212100-1 «Картопля»
Торги не відбулися
934 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 344.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 344.00 UAH
Період оскарження:
12.10.2021 12:49 - 26.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Cкасування протоколу про визначення переможця
Номер:
8eea04ea0c374d32897e749f1f04e487
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-12-005919-b.c4
Назва:
Cкасування протоколу про визначення переможця
Скарга:
СКАРГА
Відповідно до положень ст.1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Контроль за дотриманням антимонопольного законодавства та законодавства про захист економічної конкуренції здійснюється Антимонопольним комітетом України.
Обставини по справі.
05.11.2021 р., учаснику процедури закупівлі № UA-2021-10-12-001221-а, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» стало відомо про обставини ухвалення Замовником – Національною академією Державної прикордонної служби України в особі уповноваженої особи О. Андрушко, протоколу розгляду тендерних пропозицій № 1363, відповідно якого було встановлено, що тендерна пропозиція ФОП «Дегтяренко Ю.О.» (ЄДРПОУ 2277114853) з ціновою пропозицією – 860 816, 00 грн. відповідає технічним вимогам та учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації згідно з ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та встановленим вимогам у тендерній документації, через що було визначено переможцем процедури закупівлі відкриті торги «Картопля продовольча» за кодом ДК 021:2015-03210000-6 «Зернові культури та картопля» - ФОП Дегтяренко Ю.О. з ціновою пропозицією 860 816, 00 грн.
Однак, не погоджуючись з вказаним рішенням Замовника, з боку Скаржника було подано скаргу до Антимонопольного комітету України, після чого рішення Замовника про визначення переможцем ФОП «Дегтяренко Ю.О.», було скасовано.
Але, Замовник без наявності на те законних і правових підстав визначив в подальшому іншого учасника, переможцем даної процедури закупівлі, а саме учасника – ФОП «ОЛОМПІЄВ ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ», ЄДРПОУ 3215814315 з ціновою пропозицією – 934 400, 00 грн., що вказується у протоколі розгляду тендерних пропозицій № 1473 від 30.11.2021 р., навіть попри те, що такий учасник взагалі не надав Замовнику жодного документа, що вимагалось Замовником.
Крім цього, на вимогу Скаржника з приводу скасування протоколу, яким було визначено переможцем даної процедури закупівлі Оломпієва О.М., Замовник вказав про те, що нібито цитуємо «сам учасник вживає усіх заходів до зриву таких закупівель та несумлінного виконання договорів, які він уклав із Замовником. По укладених договорах Замовника з ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» Скаржник допускає невиконання своїх зобов’язань, що призводить до зривів з постачання продовольства, а також Замовник має 1 розірваний договір з вини Скаржника, а саме по Договору про закупівлю продовольства від 31.05.2021 № 348-21 (Додаток 3), укладеного за результатами процедури закупівлі (UA-2021-04-26-001160-c ), зараз на часі Скаржник має ще 4 невиконаних зобов’язань по 4 договорам, про що Замовником надіслані претензії і найближчим часом такі договори будуть розірвані з підстав вини учасника, тощо».
Отже, Замовник як вбачається по наведеним підставам з приводу обов’язковості прийняття рішення щодо скасування протоколу № 1473 від 30.11.2021 р. обґрунтованої відповіді не надав, а вказав про нібито невиконання зобов’язань ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» перед Замовником, що взагалі не відноситься до зазначеної процедури закупівлі, тобто відповідь на скаргу обґрунтовано не була надана.
Однак, з вказаним рішенням Замовника, Скаржник категорично не погоджується, та вважає за необхідне оскаржити таке рішення, а саме скасувати рішення Замовника про визначення ФОП Оломпієва О.М.
З огляду на наступні фактичні обставини по справі.
Так, з боку Замовника за умовами тендерної документації вимагалось надання, а саме:
1. Інформаційної довідки у довільній формі про виконання аналогічного договору. Така довідка надана на товар «цукор», а не на товар, необхідний для постачання за умовами проведеної даної процедури торгів.
2. Для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надати в складі тендерної пропозиції: оригінал або копію договору(ів) (не менше 1);- специфікацію, додатки тощо (за наявності) до даного договору та документ, що підтверджує факт його виконання – накладна (акт виконаних робіт тощо).
Аналогічні документи, що підтвердження виконання таких зобов’язань дано з боку Учасника по іншому товару, знов на товар «цукор».
3. Довідка в довільній формі, повинна бути підписана особою, яка підписує тендерну пропозицію та/або уповноважена на підписання договору про закупівлю.
Довідка з боку Учасника не надана.
4. Пояснювальна записка з описом якісних та функціональних характеристик товару, його екологічної чистоти та країну походження (назва; країна походження; повна назва виробника та його адреса; конкретну торгівельну назву запропонованого товару; основні характеристики, у тому числі відповідність товару стандартам, що визначені відповідними ДСТУ; вид розфасовки (тару); спосіб і термін зберігання).
Пояснювальна записка не надана.
5. Копія протоколу дослідження (експертний висновок) на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90.
Такий протокол з боку учасника не наданий.
6. Декларація виробника.
Декларація з боку Учасника не надана.
7. Гарантійний лист виробника(представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, але при цьому вони безпосередньо не здійснюють комерційної діяльності), яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені замовником по цих торгах.
Гарантійний лист не наданий.
8. Експлуатаційний дозвіл (рішення про реєстрацію потужностей) для потужностей (об‘єктів) з виробництва або переробки або фасування, реалізації (зберігання) харчових продуктів та транспортування, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) за місцем розташування потужностей, у відповідності з вимогами Постанови КМУ України № 930 від 11.11.2015 р.
Не надано.
9. Сканований документ, що підтверджує калібрування засобів вимірювання температури повітря та вологості у складському приміщенні, температури в транспортному засобі (допускається окремий термометр), вагів, виданий на ім’я учасника не більше трьохмісячної давнини відносно дати публікації документації. Сканований документ, що підтверджує повірку приладу для визначення вмісту нітратів у овочах, виданий на ім'я учасника не більше трьохмісячної давнини відносно дати публікації документації.
Такий документ не надано.
10. Сканований оригінал сертифікатів на систему управління якістю, безпечністю харчових продуктів та систему екологічного управління видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України (за виключенням учасникам-нерезидентам), на ім’я учасника та виробника (дійсні на момент подання пропозиції) та звіти за результатами аудиту системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів та системи екологічного управління, чинних на дату розкриття пропозиції.
Документ не надано.
11. Тендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Не надана.
12. Покриття гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку гаранта та підписом уповноваженої особи банку-гаранта, що видав таку гарантію.
Не надана з боку Учасника.
13. Учасник повинен надати у складі пропозиції копію договору або заяви про надання банківської гарантії.
Не надана.
14. Також, Учасник повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію довідки (довідок) з інформацією про відкриття рахунку учасника в банківській установі, яка видала банківську гарантію та учасник обслуговується у такій банківській установі (п.2.8 ч.2 розділу ІІІ ТД), із зазначенням реквізитів такого рахунку та інформації про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, що має бути видана протягом останніх 10 днів щодо дати подання пропозиції учасником.
Не надана.
15. Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника із прикладанням печатки (при наявності) про те, що запропонований учасником товар буде поставлено із врахуванням екологічних вимог, що викладені в законі України від 25 червня 1991р №1264-ХII «Про охорону навколишнього природного середовища», а також інших нормативно-правових актів у сфері охорони здоров’я людини та захисту довкілля.
Не надана.
16. Про своєчасне та належне внесення забезпечення виконання умов договору, за умови отримання повідомлення про намір укласти договір, учасник в складі тендерної пропозиції надає лист про це.
Не наданий.
Отже, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», невідомо як чинним Замовник визначив даного Учасника – ФОП «ОЛОМПІЄВА О.М.», переможцем даної процедури закупівлі, адже даним учасником взагалі не було надано жодного документа, задля в подальшому надання обґрунтованих законних підстав визначення даного Учасника – Переможцем процедури даної закупівлі.
Статтею 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом. Критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу до цього критерію крім ціни товару (роботи, послуги) може включатися один або декілька витрат замовника протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), а саме витрати, пов’язані з: 1) використанням товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), зокрема споживання енергії та інших ресурсів; 2) технічним обслуговуванням; 3) збором та утилізацією товару (товарів); 4) впливом зовнішніх екологічних чинників протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), у разі якщо їхня грошова вартість може бути визначена, зокрема вплив викидів парникових газів, інших забруднюючих речовин та інші витрати, пов’язані із зменшенням впливу на навколишнє середовище (довкілля).
У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу, всі його складові не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Якщо крім ціни замовником встановлені інші критерії оцінки відповідно до методики оцінки, до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника та приведеної ціни. Якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції/пропозиції, крім ціни, замовником застосовуються інші критерії оцінки, у тендерній документацїї/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій/пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадків застосування процедури конкурентного діалогу.
Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію. Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Відповідно до ч.1-2 ст. 18 Закону, - Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України".
На підставі вищевикладеного, вважаємо за необхідне прохати про прийняття рішення про скасування протоколу розгляду тендерних пропозицій № 1473 від 30.11.2021 р. щодо прийняття рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП «ОЛОМПІЄВА О.М.», з приводу захисту своїх порушених прав та законних інтересів.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», ст. ст. 5, 16, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО,
ШАНОВНУ КОЛЕГІЮ:
Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСПОЛІН ПЛЮС» до розгляду, за якою:
- скасувати протокол розгляду тендерних пропозицій № 1473 від 30.11.2021 р., відповідно якого було визначено переможцем процедури закупівлі відриті торги «Картопля продовольча» за кодом ДК 021:2015-03210000-6 «Зернові культури та картопля» (UA-2021-10-12-005919-b), учасника – ФОП «ОЛОМПІЄВ ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ», ЄДРПОУ 3215814315 з ціновою пропозицією – 934 400, 00 грн.
Додатки:
1.Платіжне доручення про сплату збору за подання скарги.
2. Копія протоколу № 1473 від 30.11.2021 р.
Скаржник,
Директор ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» Л.М. Тарасова
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Оломпиев - картошка.pdf 07.12.2021 14:14
- Скарга Оломпиев - картошка.pdf 07.12.2021 14:15
- рішення від 10.12.2021 № 27434.pdf 10.12.2021 15:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.12.2021 № 28094.pdf 22.12.2021 16:36
- рішення від 21.12.2021 № 28094.pdf 24.12.2021 14:28
- Пояснення по скаргі UA-2021-10-12-005919-b.c4.docx 15.12.2021 09:05
- Пояснення по скаргі UA-2021-10-12-005919-b.c4.pdf 15.12.2021 09:05
- Протокол № 1561 від 28.12.21.pdf 28.12.2021 10:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.12.2021 15:05
Дата розгляду скарги:
21.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.12.2021 15:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.12.2021 14:29
Дата виконання рішення Замовником:
28.12.2021 10:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконано на підставі Протоколу уповноваженої особи від 28.12.2021 року № 1561.
Вимога
Є відповідь
щодо визначення переможця ФОП ОЛОМПІЄВА О.М.
Номер:
0440251a7e694074b2e054c856c3226c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-12-005919-b.a3
Назва:
щодо визначення переможця ФОП ОЛОМПІЄВА О.М.
Вимога:
ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», який також був учасником процедури прилюдних торгів «Картопля продовольча» за кодом ДК 021:2015 – 03210000-6 «Зернові культур та картопля» № UA-2021-10-12-005919-b, стало відомо із Системи, що 30.11.2021 р., протоколом розгляду тендерних пропозицій № 1473 було визначено переможцем процедури закупівлі відкриті торги «Картопля продовольча» за кодом ДК 021:2015 – 03210000-6 «Зернові культур та картопля» № UA-2021-10-12-005919-b, учасника – ФОП «ОЛОМПІЄВ ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ», ЄДРПОУ 3215814315 з ціновою пропозицією – 934 400, 00 грн.
Однак, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», вважає за необхідне подати цю вимогу, якою прохати про обов’язкове скасування протоколу № 1473 від 30.11.2021 р. щодо прийняття рішення про визначення даної процедури прилюдних торгів ФОП «ОЛОМПІЄВА О.М.», з нижченаведених обґрунтованих підстав:
Так, з боку Замовника за умовами тендерної документації вимагалось надання, а саме
1. Інформаційної довідкаи у довільній формі про виконання аналогічного договору. Така довідка надана на товар «цукор», а не на товар, необхідний для постачання за умовами проведеної даної процедури торігв.
2. Для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) надати в складі тендерної пропозиції: оригінал або копію договору(ів) (не менше 1);- специфікацію, додатки тощо (за наявності) до даного договору та документ, що підтверджує факт його виконання – накладна (акт виконаних робіт тощо).
Аналогічні документи, що підтвердження виконання таких зобов’язань дано з боку Учасника по іншому товару, знов на товар «цукор».
3. Довідка в довільній формі, повинна бути підписана особою, яка підписує тендерну пропозицію та/або уповноважена на підписання договору про закупівлю.
Довідка з боку Учасника не надана.
4. Пояснювальна записка з описом якісних та функціональних характеристик товару, його екологічної чистоти та країну походження (назва; країна походження; повна назва виробника та його адреса; конкретну торгівельну назву запропонованого товару; основні характеристики, у тому числі відповідність товару стандартам, що визначені відповідними ДСТУ; вид розфасовки (тару); спосіб і термін зберігання).
Пояснювальна записка не надана.
5. Копія протоколу дослідження (експертний висновок) на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90.
Такий протокол з боку учасника не наданий.
6. Декларація виробника.
Декларація з боку Учасника не надана.
7. Гарантійний лист виробника(представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, але при цьому вони безпосередньо не здійснюють комерційної діяльності), яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені замовником по цих торгах.
Гарантійний лист не наданий.
8. Експлуатаційний дозвіл (рішення про реєстрацію потужностей) для потужностей (об‘єктів) з виробництва або переробки або фасування, реалізації (зберігання) харчових продуктів та транспортування, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) за місцем розташування потужностей, у відповідності з вимогами Постанови КМУ України № 930 від 11.11.2015 р.
Не надано.
9. Сканований документ, що підтверджує калібрування засобів вимірювання температури повітря та вологості у складському приміщенні, температури в транспортному засобі (допускається окремий термометр), вагів, виданий на імя учасника не більше трьохмісячної давнини відносно дати публікації документації. Сканований документ, що підтверджує повірку приладу для визначення вмісту нітратів у овочах, виданий на ім'я учасника не більше трьохмісячної давнини відносно дати публікації документації.
Такий документ не надано.
10. Сканований оригінал сертифікатів на систему управління якістю, безпечністю харчових продуктів та систему екологічного управління видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України (за виключенням учасникам-нерезидентам), на ім’я учасника та виробника (дійсні на момент подання пропозиції) та звіти за результатами аудиту системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів та системи екологічного управління, чинних на дату розкриття пропозиції.
Документ не надано.
11. Тендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Не надана.
12. Покриття гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком-гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку гаранта та підписом уповноваженої особи банку-гаранта, що видав таку гарантію.
Не надана з боку Учасника.
13. Учасник повинен надати у складі пропозиції копію договору або заяви про надання банківської гарантії.
Не надана.
14. Також, Учасник повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію довідки (довідок) з інформацією про відкриття рахунку учасника в банківській установі, яка видала банківську гарантію та учасник обслуговується у такій банківській установі (п.2.8 ч.2 розділу ІІІ ТД), із зазначенням реквізитів такого рахунку та інформації про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, що має бути видана протягом останніх 10 днів щодо дати подання пропозиції учасником.
Не надана.
15. Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника із прикладанням печатки (при наявності) про те, що запропонований учасником товар буде поставлено із врахуванням екологічних вимог, що викладені в законі України від 25 червня 1991р №1264-ХII «Про охорону навколишнього природного середовища», а також інших нормативно-правових актів у сфері охорони здоров’я людини та захисту довкілля.
Не надана.
16. Про своєчасне та належне внесення забезпечення виконання умов договору, за умови отримання повідомлення про намір укласти договір, учасник в складі тендерної пропозиції надає лист про це.
Не наданий.
Отже, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», невідомо як чинним Замовник визначив даного Учасника – ФОП «ОЛОМПІЄВА О.М.», переможцем даної процедури закупівлі, адже даним учасником взагалі не було надано жодного документа, задля в подальшому надання обґрунтованих законних підстав визначення даного Учасника – Переможцем процедури даної закупівлі.
На підставі вищевикладеного, прийняти рішення про скасування протоколу розгляду тендерних пропозицій № 1473 від 30.11.2021 р. щодо прийняття рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП «ОЛОМПІЄВА О.М.», в іншому випадку, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», буде вимушено звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України з приводу захисту своїх порушених прав та законних інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.12.2021 11:49
Вирішення:
Дякуємо шановному учаснику за увагу, яку він приділяє закупівлям, що проводяться Замовником для забезпечення безперебійного харчування персоналу Національної академії. Однак, сам учасник вживає усіх заходів до зриву таких закупівель та несумлінного виконання договорів, які він уклав із Замовником.
По укладених договорах Замовника з ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» Скаржник допускає невиконання своїх зобов’язань, що призводить до зривів з постачання продовольства, а також Замовник має 1 розірваний договір з вини Скаржника, а саме по Договору про закупівлю продовольства від 31.05.2021 № 348-21 (Додаток 3), укладеного за результатами процедури закупівлі (UA-2021-04-26-001160-c ), зараз на часі Скаржник має ще 4 невиконаних зобов’язань по 4 договорам, про що Замовником надіслані претензії і найближчим часом такі договори будуть розірвані з підстав вини учасника.
Аналіз скарги ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» дає підстави стверджувати, що Скаржник самостійних вимог в скарзі про порушення його прав не заявляє, а його дії направлені фактично:
на затягування чи скасування процедури, її зрив;
дестабілізацію харчування військовослужбовців Національної академії, що містить ознаки такого правового явища як зловживання правом на оскарження.
Скарга містить надумані, різного роду інсинуативні домисли та прийоми звинувачення Замовника у неправомірному визнанні переможцем указаної процедури закупівлі учасника, наприклад: «3. Довідка в довільній формі, повинна бути підписана особою, яка підписує тендерну пропозицію та/або уповноважена на підписання договору про закупівлю. Довідка з боку Учасника не надана». Незрозуміло яка довідка мається на увазі скаржником. І так по багатьох позиціях.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне визначення переможця
Номер:
bff868c4959346ffb2d5a9ac74cec24c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-12-005919-b.b2
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45.
СКАРЖНИК:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ІСПОЛІН ПЛЮС»
Юридична адреса: 49081, м. Дніпро, вул. Артільна, будинок 2 Код ЄДРПОУ 33667686, р/р UA 89 3065 0000 0002 6008 3000 0279 3 в АТ «АБ «РАДАБАНК» м. Дніпро, МФО 306500, ІПН 336676804647, Свідоцтво №04344584 Телефон: (050) 3401512, e-mail: ispolinplus@gmail.com.
Адреса для листування: а/с 4935, м. Дніпро, 49098.
ЗАМОВНИК: Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького
Юридична адреса: 29003, м. Хмельницький, вул. Шевченка, буд. 46. Код ЄДРПОУ 14321481.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-12-001221-а,
Дата дізнання про оскаржувані рішення «05» «11» 2021 р.,
Рішення, що оскаржується – протокол розгляду тендерних пропозицій № 1363 від 05.11.2021 р., ухвалений у м. Хмельницький
СКАРГА
Відповідно до положень ст.1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Контроль за дотриманням антимонопольного законодавства та законодавства про захист економічної конкуренції здійснюється Антимонопольним комітетом України.
Обставини по справі.
05.11.2021 р., учаснику процедури закупівлі № UA-2021-10-12-001221-а, ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» стало відомо про обставини ухвалення Замовником – Національною академією Державної прикордонної служби України в особі уповноваженої особи О. Андрушко, протоколу розгляду тендерних пропозицій № 1363, відповідно якого було встановлено, що тендерна пропозиція ФОП «Дегтяренко Ю.О.» (ЄДРПОУ 2277114853) з ціновою пропозицією – 860 816, 00 грн. відповідає технічним вимогам та учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації згідно з ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та встановленим вимогам у тендерній документації, через що було визначено переможцем процедури закупівлі відкриті торги «Картопля продовольча» за кодом ДК 021:2015-03210000-6 «Зернові культури та картопля» - ФОП Дегтяренко Ю.О. з ціновою пропозицією 860 816, 00 грн.
З вказаним рішенням Замовника, Скаржник категорично не погоджується, та вважає за необхідне оскаржити таке рішення, а саме скасувати рішення Замовника про визначення ФОП Дегтяренко Ю.О., переможцем процедури закупівлі.
З огляду на наступні фактичні обставини по справі.
І. Відповідно до тендерної документації Замовника, а саме Розділу 4 «Документи, щодо відповідності виготовленим виробам. Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності Додатку 4. «Технічній специфікації» до Тендерної документації», Замовник вимагав від Учасників п.1.4. надання «гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, але при цьому вони безпосередньо не здійснюють комерційної діяльності), яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені замовником по цих торгах».
У складі своєї тендерної документації Учасник – ФОП Дегтяренко Ю.О. надав гарантійний лист виробника не по формі, зокрема Замовник прохав, щоб у вказаному листі містились вимоги щодо надання інформації з приводу інформації, що підтверджує «можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені замовником по цих торгах».
У вказаному гарантійному листі Учасника – ФОП Дегтяренко Ю.О. надана така інформація, що Учасник повідомляє, що «він є виробником-фасувальником картоплі, гарантує поставку Учаснику відбору запропонованого товару в необхідній кількості, якості та потрібні терміни». Отже, не вказано у даному листі строк придатності та термін поставки товару, що був визначений Замовник у даній процедурі закупівлі.
Вимога Замовника не виконана.
ІІ. Відповідно до розділу 4 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності Додатку 4. «Технічній специфікації» до Тендерної документації. Документи, щодо відповідності виготовленим виробам», п.1.1. Замовник вимагав надання пояснювальної записки з описом якісних та функціональних характеристик товару, його екологічної чистоти та країну походження (назва; країна походження; повна назва виробника та його адреса; конкретну торгівельну назву запропонованого товару;основні характеристики, у тому числі відповідність товару стандартам, що визначені відповідними ДСТУ; вид розфасовки (тару); спосіб і термін зберігання)».
Беручи до увагу пояснювальну записку Учасника від 25.10.2021 р. № 818, пояснювальна записка не містить зазначень щодо екологічної чистоти, а лише є зазначення з приводу відповідності безпечності та якості харчових продуктів, та умов зберігання, тобто інформація у довідці не є у повному відритому розгорнутому вигляді.
Вимога Замовника не виконана.
ІІІ. Замовник у розділу 4 тендерної документації «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності Додатку 4. «Технічній специфікації» до Тендерної документації. Документи, щодо відповідності виготовленим виробам», вимагав надання у складі своєї документації від Учасників, п. 1.2. «копію протоколу дослідження (експертний висновок) на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90. та п. 1.3.Декларацію виробника».
Так, з боку Учасника було надано декларацію виробника-фасувальника № 28/10/21 від 28.10.2021 р., в якій вказано, що товар «картопля продовольча» датою збору вересень 2021 р., фасування «11» «10» 2021 р., строк придатності не менше 8 місяців; та надано експертний висновок № 001049п/21 від 20.07.2021 р., в якому було визначено проведення дослідження на «радіонукліди», «фізико-хімічні випробування», «пестициди», «токсичні елементи», датою виготовлення товару липень 2021 р., тобто декларація виробника не відповідає експертному висновку, оскільки зібраний товар у липні не може бути придатним для довгострокового зберігання та не співпадає з датою виготовлення, зазначеною у декларації виробника.
Крім цього, протокол випробувань № 2127 від 27.10.2021 р., який свідчить про проведення дослідження картоплі пізніх сортів свідчить, що Учасник зробив дослідження товару лише на один показник, «патулін», на всі інші показники, що вимагав Замовник від Учасників, а саме «на відповідність вмісту пестицидів, токсичних елементів, мікотоксинів, нітратів, радіонуклідів CS137, Sr90, Учасник не зробив.
Отже, вимога Замовника не виконана.
IV. Відповідно до розділу 4 тендерної документації Замовника «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності Додатку 4. «Технічній специфікації» до Тендерної документації. Підрозділ 1 «Документи, щодо відповідності виготовленим виробам», Замовник вимагав у п.1.5. надання експлуатаційного дозволу (рішення про реєстрацію потужностей) для потужностей (об‘єктів) з виробництва або переробки або фасування, реалізації (зберігання) харчових продуктів та транспортування, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) за місцем розташування потужностей, у відповідності з вимогами Постанови КМУ України № 930 від 11.11.2015 р.».
Як вбачається із наказу № 160 від 23.08.2016 р. «Про затвердження рішення щодо здійснення державної реєстрації потужності та присвоєний їй особистий реєстраційний номер», Учаснику – ФОП Дегтяренко Ю.О., було зареєстровано потужності щодо виду діяльності на транспортування, зберігання, продаж харчових продуктів, тобто даному Учаснику не було надано потужності щодо виробництва або переробки або фасування на дану продукцію, отже вимога Замовника не виконана.
V. Замовник відповідно до розділу 4 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності Додатку 4. «Технічній специфікації» до Тендерної документації. Пункт Документи, щодо відповідності виготовленим виробам. Підпункт 1.8. вимагав надання сканованого оригіналу сертифікатів на систему управління якістю, безпечністю харчових продуктів та систему екологічного управління видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України (за виключенням учасникам-нерезидентам), на ім’я учасника та виробника (дійсні на момент подання пропозиції) та звіти за результатами аудиту системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів та системи екологічного управління, чинних на дату розкриття пропозиції.
Так, з боку Учасника було надано сертифікат на систему екологічного управління, зареєстрований в Реєстрі органу сертифікації від 23.09.2021 р. № UA.СEУ 331-21 дійсний до 22.09.2024 р., а саме сертифікат наданий на систему екологічного управління, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Даний сертифікат виданий Органом з сертифікації державного підприємства «Сумський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» (40007, м. Суми, вул. Харківська, буд. 101), де зазначена установа не є органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до реєстру випробувальних ООВ (ДСТУ ISO/IEC 17025).
Крім того, наданий сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно надання послуг «вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів», що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 Систему управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в в харчовому ланцюгу, що зареєстрований в Реєстрі органу сертифікації від 25.09.2021 р. № UA.СУБХП.332-21 дійсний до 31.05.2021 р. орган, що видавав даний сертифікат також не акредитований Національним агентством з акредитації України відповідно до реєстру випробувальних ООВ (ДСТУ ISO/IEC 17025).
Отже, вимога Замовника щодо надання від Учасника оригіналу сертифікатів на систему управління якістю, безпечністю харчових продуктів та систему екологічного управління видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України (за виключенням учасникам-нерезидентам), на ім’я учасника та виробника (дійсні на момент подання пропозиції) та звіти за результатами аудиту системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів та системи екологічного управління, чинних на дату розкриття пропозиції, - не виконана.
Зокрема, на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України, що входить у сферу Міністерства економіки України (https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/), можна перейти за посиланням Реєстр акредитованих ООВ, відповідно до якого Орган з сертифікації Державного підприємства «Сумський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», не входить до реєстру акредитованих ООВ, що вказує на те, що документи, які свідчать про безпечність та систему екологічного управління, відсутні в Учасника.
VI. Замовник вимагав від Учасників надання в складі своєї документації щодо пропозиції документу, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункт 2.1. надання довідки у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання умов договору.
Учасником було надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для постачання товару від 25.10.2021 р. № 809, з якої вбачається, що надані працівники відповідної кваліфікації не працюють у Учасника, а є працівниками ФОП Передирія І.М. відповідно до договору перевезення товару автомобільним транспортом № 4 від 25.01.2021 р., який не було долучено до своєї тендерної документації задля підстав підтвердження використання такими послугами.
Отже, вимогу Замовника щодо надання підтвердження відповідної кваліфікації у працівників Учасника для виконання умов процедури закупівлі не виконана.
VII. Також відповідно до розділу 1 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункт 1.1. Замовник вимагав надання від Учасників довідки у довільній формі про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання умов договору.
Так відповідно до долученої довідки Учасника від 25.10.2021 р. № 808 щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для постачання товару, що є предметом закупівлі, Учасник – ФОП Дегтяренко Ю.О. зазначив, що має в наявності спеціалізований вантажний фургон-рефрижератор, а саме марки MERCEDES-BENZ, SPRINTER313CDI, тип спеціалізований вантажний-спеціалізований фургон-рефрижератор, однак відповідних підтверджуючих документів щодо права власності на такий транспортний засіб, довідки щодо санобробки та підстав постачати товар в подальшому таким транспортним засобом з боку Учасника не було надано, що вказує, що вимога Замовника не була виконана.
З наведеного слідує, що вимоги Замовника не виконані Учасником, а саме не надано гарантійного листа, як того вимагав Замовник суворо при дотриманні формі та змісту, у пояснювальній записці не має даних щодо екологічної чистоти, у рішенні щодо потужності не має зазначення, що Учасник має право на виробництво або переробку, або фасування відповідного товару, сертифікати не відповідають вимогам Замовника щодо органу акредитації, не надано відповідних даних щодо працівників, їх кваліфікації та можливості постачати товар необхідним спеціалізованим транспортним засобом.
Статтею 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом. Критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу до цього критерію крім ціни товару (роботи, послуги) може включатися один або декілька витрат замовника протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), а саме витрати, пов’язані з: 1) використанням товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), зокрема споживання енергії та інших ресурсів; 2) технічним обслуговуванням; 3) збором та утилізацією товару (товарів); 4) впливом зовнішніх екологічних чинників протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), у разі якщо їхня грошова вартість може бути визначена, зокрема вплив викидів парникових газів, інших забруднюючих речовин та інші витрати, пов’язані із зменшенням впливу на навколишнє середовище (довкілля).
У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу, всі його складові не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Якщо крім ціни замовником встановлені інші критерії оцінки відповідно до методики оцінки, до початку електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників.
Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника та приведеної ціни. Якщо для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції/пропозиції, крім ціни, замовником застосовуються інші критерії оцінки, у тендерній документацїї/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій/пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків, крім випадків застосування процедури конкурентного діалогу.
Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію. Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Відповідно до ч.1-2 ст. 18 Закону, - Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України".
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», ст. ст. 5, 16, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО,
ШАНОВНУ КОЛЕГІЮ:
Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІСПОЛІН ПЛЮС» до розгляду, за якою:
- скасувати протокол розгляду тендерних пропозицій № 1363 від 05.11.2021 р., відповідно якого було визначено переможцем процедури закупівлі відриті торги «Картопля продовольча» за кодом ДК 021:2015-03210000-6 «Зернові культури та картопля» (UA-2021-10-12-005919-b), учасника – ФОП Дегтяренко Ю.О. (код ЄДРПОУ 2277114853 з ціновою пропозицією 860 816, 00 грн.).
Додатки:
1.Платіжне доручення про сплату збору за подання скарги.
2. Копія протоколу № 1363 від 05.11.2021 р.
3.Копія наказу № 160 від 23.08.2016 р.
4. Копія довідки від 25.10.2021 р. № 808.
5.Копія довідки від 25.10.2021 р. № 809.
6. Копія сертифікату на систему екологічного управління від 23.09.2021 р.
7. Копія сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів від 25.09.2021 р.
8. Копія декларації виробника-фасувальника від 28.10.2021 р.
9. Копія протоколу № 2127 від 27.10.2021 р.
10. Копія експертного висновку № 001949 п/21від 20.07.2021 р.
11. Копія гарантійного листа від 27.10.2021 р. № 817.
12. Копія пояснювальної записки від 25.10.2021 р.
Скаржник,
Директор ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» Л.М. Тарасова
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація виробника.pdf 12.11.2021 17:09
- 22000.pdf 12.11.2021 17:09
- 9001.pdf 12.11.2021 17:09
- 14001.pdf 12.11.2021 17:09
- гарантійний лист виробника.pdf 12.11.2021 17:09
- довідка мтх.pdf 12.11.2021 17:09
- довідка про працівників.pdf 12.11.2021 17:09
- Протокол від 05.11.2021 № 1363 (1).pdf 12.11.2021 17:09
- Експертний висновок картопля від 20 липня 2021 рок.pdf 12.11.2021 17:09
- Пояснювальна записка з описом товару.pdf 12.11.2021 17:09
- Протокол лабоаторних досліджень.pdf 12.11.2021 17:09
- Реєстрація потужностей завірена пп.pdf 12.11.2021 17:09
- Скарга.pdf 12.11.2021 17:09
- Відповідь з держпродслужби Суми по Дегтяренко.pdf 16.11.2021 13:19
- Відповідь з держпродслужби Суми по Дегтяренко.pdf 16.11.2021 13:19
- рішення від 17.11.2021 № 25753.pdf 17.11.2021 18:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2021 №26437.pdf 26.11.2021 11:17
- рішення від 25.11.2021 № 26437.pdf 30.11.2021 11:15
- Додаток 1. Лист ДП Харківстандартметрологія.pdf 19.11.2021 10:30
- Додаток 2. Повідомлення про ознаки правопорушення.pdf 19.11.2021 10:30
- Додаток 3. Претензія НАДПСУ.pdf 19.11.2021 10:30
- Пояснення по скаргі UA-2021-10-12-005919-b.b2.docx 19.11.2021 10:30
- Пояснення по скаргі UA-2021-10-12-005919-b.b2.pdf 19.11.2021 10:30
- Протокол від 30.11.2021 № 1472.pdf 30.11.2021 13:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.11.2021 18:04
Дата розгляду скарги:
25.11.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.11.2021 18:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.11.2021 11:15
Дата виконання рішення Замовником:
30.11.2021 13:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
керуючись п. 17 ст. 1, статтями 4, 7, 10, 11, 29, і ч. 22 ст. 18 та п. 2 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИРІШИВ:
1. Скасувати рішення про визнання переможцем процедури закупівлі відкриті торги «Картопля продовольча» за кодом ДК 021:2015 – 03210000-6 «Зернові культури та картопля»» (UA-2021-10-12-005919-b) учасника – ФОП "ДЕГТЯРЕНКО ЮРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ", ЄДРПОУ – 2277114853.
2. Відхилити тендерну пропозицію ФОП "ДЕГТЯРЕНКО ЮРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ", ЄДРПОУ – 2277114853, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
3. Рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС», ЄДРПОУ – 33667686 (Протокол уповноваженої особи від 05.11.2021 № 1359) – залишити без змін.
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо надання акту Держпродспоживслужби
Номер:
370ee95caa8745bf90a9f43c98d595a5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-12-005919-b.a1
Назва:
Щодо надання акту Держпродспоживслужби
Вимога:
Стосовно вимоги замовника надати: «Сканований оригінал акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP(згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ№ 446 від 08.08.2019року. Акт без виявлених порушень), датований не пізніше річної давнини відносно кінцевої дати подання пропозиції» - це є дискримінаційна вимога, оскільки, згідно з вимогами Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» № 2042-VIII від 18 травня 2017 року (далі - Закон), Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів: - розробляє та виконує довгостроковий план державного контролю, щороку звітує Кабінету Міністрів України про стан його виконання; - затверджує щорічний план державного контролю та щорічний план державного моніторингу; - здійснює державний контроль за впровадженням постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР; - встановлює у щорічному плані державного контролю періодичність інспектування, аудиту, відбору зразків та лабораторних досліджень (випробувань) щодо кожної потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів; Під час здійснення заходів державного контролю державні інспектори та державні ветеринарні інспектори мають право зокрема проводити аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за умови наявності відповідної підготовки. Згідно з п. 5 статті 18 Закону періодичність здійснення планових заходів державного контролю кожної потужності визначається на підставі ризик-орієнтованого підходу та має враховувати: 1) визначені ризики, пов’язані з тваринами, харчовими продуктами, кормами, операторами ринку, використанням харчових продуктів або кормів, процесів, матеріалів, речовин, здійсненням діяльності або операцій, які можуть справити негативний вплив на безпечність харчових продуктів та/або кормів, здоров’я та благополуччя тварин; 2) результати здійснення попередніх заходів державного контролю; 3) ефективність процедур, які застосовуються оператором ринку з метою дотримання законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин; 4) інформацію, яка може свідчити про невідповідність. Також відповідно до пункту 2 частини другої статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані, зокрема розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів. Також відповідно до статті 18 Закону не у всіх операторів, які впровадили постійно діючи процедури, засновані на принципах НАССР проводились заходи з державного контролю, щодо додержання операторами ринку вимог стосовно постійно діючих процедур, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках та не всі оператори мають відповідні акти державного аудиту Держпродспоживслужби. Тому вважаємо що цією вимогою Замовник штучно звужує коло потенційних учасників. Та порушує права для тих операторів ринку, які до цього часу не потрапили до Плану перевірки Держспоживслужби та не отримали акт згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ від 08.08.2019 № 446». Просимо внести зміни у тендерну документацію, щоб більша кількість потенційних постачальнтків мало змогу прийняти участь у даних закупівлях.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 13.10.2021 13:05
Дата подачі:
13.10.2021 13:05
Вирішення:
Замовник не вважає дискримінаційною вимогу в тендерній документації про «надати: «Сканований оригінал акту Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ№ 446 від 08.08.2019року. Акт без виявлених порушень), датований не пізніше річної давнини відносно кінцевої дати подання пропозиції» з наступних міркувань.
Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, згідно Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники можуть встановлювати вимоги в тендерних документаціях, що передбачені чинним законодавством України.
Згідно до частини 3 статті 19 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» «3. Аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, та постійно діючих процедур, розроблених оператором ринку з метою дотримання гігієнічних вимог, повинен передбачати перевірку безперервності та ефективності їх застосування, у тому числі:
1) документації;
2) ведення записів;
3) процесів, що впливають на безпечність харчових продуктів та/або кормів;
4) системи внутрішнього контролю оператора ринку;
5) коригувальних дій, вжитих оператором ринку внаслідок аналізу виявлених невідповідностей;
6) кваліфікації персоналу».
Такий аудит - це «систематичне та незалежне вивчення певної дії з метою визначення того, чи відповідає така діяльність та пов’язані з нею результати запланованим заходам і чи такі заходи впроваджені результативно та у спосіб, який дозволяє досягти поставленої мети» (п. 3 ч. 1 ст. 1 цього ж Закону України).
Також, відповідно до ч. 7 ст. 19 названого Закону України «7. Державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення».
Тобто чинним законодавством передбачено отримання акту, форма та зміст якого затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 446.
Замовник оцінює законодавчі підстави та передумови складання та оприлюднення тендерної документації, а не фактичний стан можливості отримання цих актів окремими операторами ринку, на який посилається Учасник.
Отже, указана вимога в тендерній документації відповідає чинному законодавству України, Замовник вважає їх необхідними при проведенні процедур закупівлі харчових продуктів, що відповідає його потребам в безпечності харчових продуктів для харчування персоналу Національної академії.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.10.2021 00:04