-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комп'ютерне обладнання для Інклюзивно-ресурсного центру
Комп'ютерне обладнання для Інклюзивно-ресурсного центру
Завершена
121 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 606.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 606.50 UAH
Період оскарження:
11.10.2021 10:01 - 23.10.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір.
Номер:
0a5d896e450140fe82e3bd758afbbce4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-11-000638-c.b4
Назва:
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір.
Вимога:
Шановний Замовник!
Опис вимоги у прикріпленому файлі. Просимо Замовника уважно ознайомитись з суттю вимоги.
Додатково до вимоги додається: "рішення від 19.06.2020 №12189" та "аудит ефективності виконання заходів з матеріальнотехнічного забезпечення закладів загальної середньої освіти за кошти субвенцій з державного бюджету"
Дякуємо не байдужість та увагу!
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 05.11.2021 11:24
- аудит ефективності виконання заходів з матеріальнотехнічного забезпечення закладів загальної середньої освіти за кошти субвенцій з державного бюджету.pdf 05.11.2021 11:24
- рішення від 19.06.2020 №12189.pdf 05.11.2021 11:24
Дата подачі:
05.11.2021 11:24
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Стосовно відсутності виробника:
У Вимозі щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір від 02.11.2021 вказано, що відповідно до Додатку №2 (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) до Тендерної документації, вимагалось наступне: «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (обов‘язково зазначається виробник та модель для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника; у разі відсутності зазначених вимог пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам та відхиляється)».
Шляхом детального аналізу тендерної пропозиції переможця - ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» встановлено, що у файлі «Технічна специфікація.pdf» відсутня інформація про виробника запропонованого товару. Водночас в тендерній документації містяться файли «ACER авторизація.pdf», «Сертифікати відповідності на запропонований товар.pdf» та «2020-2022_REAL-EL_MOUSE.pdf» де чітко зазначений виробник запропонованого товару, а саме «Acer Incorpotated» (Тайвань, Провінцція Китаю) представництвом якого є «Асер Сейлз Інтернешіонал СА» (Код ЄДРПОУ 26620438; Україна) та Компанії «ENEL GROUP OÜ» (Естонія), уповноваженим представником якого є ТОВ»СВЕН-ЦЕНТР (Код ЄДРПОУ 34341349; Україна).
Таким чином, Тендерним комітетом було прийнято рішення - відсутність інформації про виробника у порівняльний таблиці (файл «Технічна специфікація.pdf») вважати формальною помилкою, оскільки така інформація міститься в інших файлах, що надані ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» у своїй Тендернй пропозиції.
Стосовно повнорозмірної клавіатури:
ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" у складі Пропозиції надано файл «Технічна специфікація», де передбачена таблиця, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується Учасником.
Так, у наданій специфікації зазначено, що запропонована модель Товару містить клавіатуру - повнорозмірну, інтегровану у корпус, латинсько-кириличну, з нанесеними літерами латинського (US International) та українського алфавітів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Згідно з нормативними документами, класичні клавіатури виготовляються за стандартами ANSI та ISO. Вони відрізняються за кількістю та розміщенням клавіш. Поняття "повнорозмірна клавіатура" у стандартах відсутня.
Запропонована модель ноутбука містить цифровий блок, клавіатуру з клавішами інтегровану у корпус, які мають повний розмір. У Тендерній документації не зазначено якому стандарту повинна відповідати запропонована клавіатура, яке повинно бути розміщення, виконання клавіш, їх кількість та форма цифрового блоку.
Також у складі Пропозиції ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» містяться, зокрема:
- авторизаційний лист, відповідно до якого Компанія Acer є виробником персональних комп’ютерів та периферії та має виробничі потужності в країнах Єврозони та КНР, наступним представництво Acer Sales International SA підтверджує згоду Acer, надати Товариству з обмеженою відповідальністю «ПАВЕРТРЕЙД», що знаходиться за адресою Україна, 82472, Львівська обл., Стрийський район, с. Розгірче, вул. Стрийська, буд. 76 (тут і далі, «Учасник») право розповсюдження товарів компанії на теренах України. Учасник уповноважений до подачі тендерної пропозиції, проведенню переговорів з наступним укладанням договору на закупівлю обладнання Аcer: Ноутбук Acer TravelMate TMP214-53 (NX.VPNEU.00D) в кількості 5 шт. Дійсним підтверджують стандартні гарантійні зобов’язання на все вказане вище устаткування, яке буде запропоноване Учасником.
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 10.04.2019 No602- 123-20-3/7726 на комп’ютерне та електронне обладнання т.м. ACER, Packard Bel.
- сертифікат відповідності від 06.08.2020 на машину автоматичного оброблення інформації портативну (ноутбук) серії Acer, з додатками;
- сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015
Тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження технічних характеристик запропонованого товару з мережі Інтернет, сайтів виробника тощо. Аналогічні питання були предметом розгляду антимонопольного комітету (рішенняNo23980-р/пк-пз від 22.10.2021).
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір.
Номер:
19955066115f424bb73a2702e2f4d029
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-11-000638-c.b3
Назва:
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір.
Вимога:
Шановний Замовник!
Опис вимоги у прикріпленому файлі. Просимо Замовника уважно ознайомитись з суттю вимоги.
Додатково додається "рішення від 19.06.2020 №12189"
Дякуємо не байдужість та увагу!
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 05.11.2021 11:20
Дата подачі:
05.11.2021 11:20
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Стосовно відсутності виробника:
У Вимозі щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір від 02.11.2021 вказано, що відповідно до Додатку №2 (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) до Тендерної документації, вимагалось наступне: «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (обов‘язково зазначається виробник та модель для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника; у разі відсутності зазначених вимог пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам та відхиляється)».
Шляхом детального аналізу тендерної пропозиції переможця - ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» встановлено, що у файлі «Технічна специфікація.pdf» відсутня інформація про виробника запропонованого товару. Водночас в тендерній документації містяться файли «ACER авторизація.pdf», «Сертифікати відповідності на запропонований товар.pdf» та «2020-2022_REAL-EL_MOUSE.pdf» де чітко зазначений виробник запропонованого товару, а саме «Acer Incorpotated» (Тайвань, Провінцція Китаю) представництвом якого є «Асер Сейлз Інтернешіонал СА» (Код ЄДРПОУ 26620438; Україна) та Компанії «ENEL GROUP OÜ» (Естонія), уповноваженим представником якого є ТОВ»СВЕН-ЦЕНТР (Код ЄДРПОУ 34341349; Україна).
Таким чином, Тендерним комітетом було прийнято рішення - відсутність інформації про виробника у порівняльний таблиці (файл «Технічна специфікація.pdf») вважати формальною помилкою, оскільки така інформація міститься в інших файлах, що надані ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» у своїй Тендернй пропозиції.
Стосовно повнорозмірної клавіатури:
ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" у складі Пропозиції надано файл «Технічна специфікація», де передбачена таблиця, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується Учасником.
Так, у наданій специфікації зазначено, що запропонована модель Товару містить клавіатуру - повнорозмірну, інтегровану у корпус, латинсько-кириличну, з нанесеними літерами латинського (US International) та українського алфавітів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Згідно з нормативними документами, класичні клавіатури виготовляються за стандартами ANSI та ISO. Вони відрізняються за кількістю та розміщенням клавіш. Поняття "повнорозмірна клавіатура" у стандартах відсутня.
Запропонована модель ноутбука містить цифровий блок, клавіатуру з клавішами інтегровану у корпус, які мають повний розмір. У Тендерній документації не зазначено якому стандарту повинна відповідати запропонована клавіатура, яке повинно бути розміщення, виконання клавіш, їх кількість та форма цифрового блоку.
Також у складі Пропозиції ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» містяться, зокрема:
- авторизаційний лист, відповідно до якого Компанія Acer є виробником персональних комп’ютерів та периферії та має виробничі потужності в країнах Єврозони та КНР, наступним представництво Acer Sales International SA підтверджує згоду Acer, надати Товариству з обмеженою відповідальністю «ПАВЕРТРЕЙД», що знаходиться за адресою Україна, 82472, Львівська обл., Стрийський район, с. Розгірче, вул. Стрийська, буд. 76 (тут і далі, «Учасник») право розповсюдження товарів компанії на теренах України. Учасник уповноважений до подачі тендерної пропозиції, проведенню переговорів з наступним укладанням договору на закупівлю обладнання Аcer: Ноутбук Acer TravelMate TMP214-53 (NX.VPNEU.00D) в кількості 5 шт. Дійсним підтверджують стандартні гарантійні зобов’язання на все вказане вище устаткування, яке буде запропоноване Учасником.
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 10.04.2019 No602- 123-20-3/7726 на комп’ютерне та електронне обладнання т.м. ACER, Packard Bel.
- сертифікат відповідності від 06.08.2020 на машину автоматичного оброблення інформації портативну (ноутбук) серії Acer, з додатками;
- сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015
Тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження технічних характеристик запропонованого товару з мережі Інтернет, сайтів виробника тощо. Аналогічні питання були предметом розгляду антимонопольного комітету (рішенняNo23980-р/пк-пз від 22.10.2021).
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір.
Номер:
11a9a0bff6854b7d8f4001a518bda346
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-11-000638-c.a2
Назва:
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір.
Вимога:
Шановний Замовник!
Опис вимоги у прикріпленому файлі.
Додатково додається "рішення від 19.06.2020 №12189"
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 02.11.2021 14:08
- рішення від 19.06.2020 №12189.pdf 02.11.2021 14:08
Дата подачі:
02.11.2021 14:08
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 1 частини 3 ст.2 9 Закону України «Про публічні закупівлі» і вимогам Тендерної документації за предметом закупівлі «Комп'ютерне обладнання для Інклюзивно-ресурсного центру. ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина)» оцінка тендерної пропозиції здійснюється за критерієм –ціна. Питома вага – 100 %.
Водночас відповідно до п.1 ч. 1 ст. 31 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства (невідповідність пропозиції Тендерній документації замовника).
У Вимозі щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ПАВЕРТРЕЙД" та про намір укласти договір від 02.11.2021 вказано, що відповідно до Додатку №2 (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) до Тендерної документації, вимагалось наступне: «Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (обов‘язково зазначається виробник та модель для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника; у разі відсутності зазначених вимог пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам та відхиляється)».
Шляхом детального аналізу тендерної пропозиції переможця - ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» встановлено, що у файлі «Технічна специфікація.pdf» відсутня інформація про виробника запропонованого товару. Водночас в тендерній документації містяться файли «ACER авторизація.pdf», «Сертифікати відповідності на запропонований товар.pdf» та «2020-2022_REAL-EL_MOUSE.pdf» де чітко зазначений виробник запропонованого товару, а саме «Acer Incorpotated» (Тайвань, Провінцція Китаю) представництвом якого є «Асер Сейлз Інтернешіонал СА» (Код ЄДРПОУ 26620438; Україна) та Компанії «ENEL GROUP OÜ» (Естонія), уповноваженим представником якого є ТОВ»СВЕН-ЦЕНТР (Код ЄДРПОУ 34341349; Україна).
Таким чином, Тендерним комітетом було прийнято рішення - відсутність інформації про виробника у порівняльний таблиці (файл «Технічна специфікація.pdf») вважати формальною помилкою, оскільки така інформація міститься в інших файлах, що надані ТОВ «ПАВЕРТРЕЙД» у своїй Тендернй пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, відсутні законодавчі підстави для відхилення пропозиції Учасника.
З повагою,
Тендерний комітет!
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
8abc3f10a3484f96ba1ae73a5ee9c5a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-11-000638-c.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 13.10.2021 23:12
Дата подачі:
13.10.2021 23:12
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
1. Щодо твердження про те, що законодавством не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника».
Замовником не вимагається отримання дозволу на право постачання Товару, що є предметом закупівлі в цілому, як те зазначено у Вашому зверненні. Згідно з вимогами до товару, що зазначені у Технічній специфікації (Додаток № 2 до ТД) оригінал авторизованого листа виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником є необхідним для гарантування можливості поставки предмета закупівлі (тобто конкретної партії товару) у кількості, з гарантійними строками та в терміни, які визначені в оголошені.
2. Щодо посилання на статтю 4 Закон України «Про підприємництво», згідно з яким торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Надання авторизаційного листа від виробника, представництва, філії та ін. жодним чином не пов’язане з отриманням відповідних ліцензій чи дозволів, не носить характер «обмеження підприємницької діяльності», оскільки надається виключно на запит постачальника продукції у випадках необхідності підтвердження добросовісності учасника: легальності товару та права учасника на його постачання.
3. Щодо посилання на пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Йдеться про документи, які засвідчують правову природу діяльності того чи іншого суб’єкта на території України. Тобто, юридичні особи та фізичні особи-підприємці, учасники резиденти та не резиденти зобов’язані подавати різні пакети документів на підтвердження правомірності своєї діяльності та повноважень підписантів. А отже, в даному випадку не йдеться про можливість ухилення від подачі документів, які вимагаються Замовним на підтвердження технічних та якісних характеристик.
4. Щодо практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України.
Замовником, при складанні тендерної документації врахована численна практика АМКУ про розгляд скарг щодо надання авторизаційних/гарантійних листів від виробників.
Так, зокрема, у Технічній специфікації (Додаток № 2 до ТД) не встановлене конкретне формулювання листа, так як враховано ймовірність, що деякі виробники не мають змоги або бажання надати листи з формулюванням як встановлює Замовник (рішення АМКУ №9702-р/пк-пз від 19.09.2018); не передбачено, що гарантійний/авторизаційний лист повинні надаватись виключно виробниками продукції, так як передбачено ймовірність того, що виробники не всіх товарів представлені на території України. З цією метою передбачена можливість отримання авторизаційного листа від представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником. З таким формулюванням дана вимога не має характер дискримінаційної чи такої, що обмежує конкуренцію, що підтверджується численною практикою АМКУ (рішення №10459-р/пк-пз від 10.10.2018 № UA-2018-09-11-001599-c.a1, № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018 № UA-2018-09-03-002065-a.c1, № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018 № UA-2018-08-28-000697-a.c1, № 1279 від 16.03.2017 № UA-2017-02-16-000700-b.al та ін. згідно з якими «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
5. Щодо твердження, що гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Згідно зі Законом України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю регулюють правовідносини сторін у випадку відповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам Замовника та визначення його переможцем. В той же час договір не убезпечує Замовника під поставки Учасником фальсифікатів чи нелегального Товару. Як зазначено у Вашому зверненні «…правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар», Саме з цією метою, а саме - щоб пересвідчитись в легальності пропонованого Товару, у Технічні специфікації закріплена вимога подачі авторизаційного листа.
Таким чином, Учасник може надати будь-який документ, що підтверджує право учасника на постачання товару. Звертаємо Вашу увагу, що авторизаційний лист (чи інший документ) може бути виданий не лише виробником, але й офіційним представником виробника – це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. На сьогодні Замовнику не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні авторизаційного листа ( чи іншого документу) учасникам торгів.
Водночас, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація про проведення закупівлі може зазначатися інша інформація. Авторизаційний лист (чи інший документ) потрібен для запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованного джерела постачання товару - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника.
З повагою,
Тендерний комітет
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.10.2021 11:02