-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Фотографічне обладнання (проектори та проекційні екрани)
Завершена
199 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
Період оскарження:
08.10.2021 18:25 - 20.10.2021 14:38
Вимога
Вирішена
Щодо сертифікатів ISO
Номер:
bc79d6b0634d467d901fbbfb04cfaed7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-08-011508-b.c2
Назва:
Щодо сертифікатів ISO
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з вимогами Додатку 1 до Оголошення Учасник у складі пропозиції повинен надати Завірену учасником копію сертифікату міжнародного зразка, про наявність системи контроля якості ISO 9001, дійсного на момент подання пропозицій та Завірену учасником копію сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника системи екологічного менеджменту ISO 14001, дійсного на момент подання пропозицій. Звертаємо Вашу увагу, що даний сертифікат не визначений жодним нормативно-правовим актом України, в тому числі Наказами МОН, як обов'язковий. Це системи добровільної сертифікації і носять вони рекомендаційний характер. Крім цього, такі сертифікати жодним чином не підтверджують якість запропонованого обладнання та можливість його використання у навчальних закладах, тому що сертифікація ISO 9001 вказує на порядок організації системи менеджменту на підприємстві та ефективність управлінських процесів, а сертифікація ISO 14001 вказує на систему екологічного управління на підприємстві. Таким чином, вимагаємо дотримуватися принципу недискримінації Учасників, внести зміни до Додатку 1 Оголошення та видалити вимогу щодо необхідносі надання Завіреної учасником копії сертифікату міжнародного зразка, про наявність системи контроля якості ISO 9001, дійсного на момент подання пропозицій та Завіреної учасником копії сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника системи екологічного менеджменту ISO 14001, дійсного на момент подання пропозицій.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.10.2021 11:12
Вирішення:
В Додаток №1 будуть внесені зміни ( видалено вимоги: 1)Завірену учасником копію сертифікату міжнародного зразка, про наявність системи контроля якості ISO 9001, дійсного на момент подання пропозицій; 2)Завірену учасником копію сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника системи екологічного менеджменту ISO 14001, дійсного на момент подання пропозицій;)
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
53388c4256bb4b02a663f2867fe8db5d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-08-011508-b.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2021 20:21
Вирішення:
Вивчивши Вашу Вимогу повідомляємо наступне: процедура закупівлі відбувається згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одними із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною 4 вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є вичерпним. Тому, перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним вимогам, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Вимога щодо надання листа авторизації Учасника від виробника товару, в якому буде зазначено, що Учасник є авторизованим партнером або офіційним представником, а також назву та модель запропонованого товару (далі – авторизаційний лист), - ніяким чином не порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки дані вимоги та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Так, виконання взятих на себе зобов’язань за договором буде виконувати переможець торгів і авторизаційний лист ніяким чином не впливає на добросовісність їх виконання, запобігає можливості постачання товарів, нелегально ввезених на митну територію України. Авторизаційний лист виробника (або його офіційного представника) свідчить про те, що товар є офіційним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує Учасник, а також те, що необхідний об’єм товару є в наявності. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником-переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Також, лист авторизації підтверджує дійсність гарантійних зобов’язань і наявність сервісної підтримки офіційної сервісної мережі в Україні протягом усього гарантійного строку, для товарів компанії в Україні, які будуть запропоновані Переможцем в рамках зазначеної Процедури закупівлі, а товар, який пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. Звертаємо Вашу увагу на те, що в тендерної документації не зазначена конкретна торгова марка або виробник, тому вимога авторизаційного листа також в даній закупівлі не є дискримінаційною вимогою, а лише дає Замовнику отримати якісний та безпечний товар. Також виробник (або його представник) може видати лист декільком постачальникам, що не звужує коло постачальників. Також, на підтвердження недискримінаційності даної вимоги,звертаємо вашу увагу на рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: № 2405- р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018; № 10067- р/пк-пз від 01.10.2018; № 10459-р/пк-пз від 10.10.2018;Тому вашу вимогу відхилено.
Статус вимоги:
Відхилено