• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ БД 1.1-1:2013 «Капітальний ремонт ділянок водопровідної мережі по вул. Херсонська, вул. Садова, вул. Банкова та пров. Базарному у смт Новотроїцькому Херсонської області» (СРV за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

3 587 658.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 000.00 UAH
Період оскарження: 08.10.2021 16:00 - 20.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників

Номер: c0ece37e3b214f7e9e5788ba50307f8c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-08-010291-b.b1
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Вимога:
Відповідно до п. 1 р. 3 Тендерної документації учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель (далі – Система) всі документи передбачені цією тендерною документацією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), та завантаження файлів у форматі PDF з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі». У разі, якщо учасник згідно із законодавством не може підписати КЕП тендерну пропозицію, такий учасник надає лист-пояснення, в якому зазначає законодавчі причини не проставляння такого КЕП. Тендерна пропозиція повинна складатися з наступних документів: документально підтвердженої інформації про відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону (відповідно до додатку № 3). Перелік кваліфікаційних критеріїв зазначений у розділі 5 цієї тендерної документації. Згідно з п. 5 р. 3 Тендерної документації При визначенні кваліфікаційних критеріїв замовник керується переліком кваліфікаційних критеріїв, зазначених у статті 16 Закону. Відповідно до статті 16 Закону замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії: - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї пропозиції відкритих торгів надає документи відповідно до переліку документів, зазначених у Додатку № 3 до цієї документації відкритих торгів. За пунктом 1 додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції: - Копію Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 4ДФ) за останій звітний період із відміткою податкової служби або із копією квитанції про прийняття електронної звітності. Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» від 13.01.2015 № 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 111/26556, (далі – Наказ 4) затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджена, додатком якого є «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (далі – Розрахунок). Окремого форми звіту «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 4ДФ)» не існує та жодним нормативним актом не затверджено. Підпунктом 1 і 2 пункту 4 розділу 3 «Порядок заповнення Розрахунку» Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого Наказом 4, (далі – Порядок) передбачено, що Додаток 4 до Розрахунку «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (далі - 4ДФ): реквізити 4ДФ, що заповнюються: у рядку 031 зазначаються податковий номер юридичної особи - податкового агента, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта фізичної особи - податкового агента, яка подає Розрахунок. Серія (за наявності) та номер паспорта зазначаються для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті. 2) відображення відомостей у розділі I «Персоніфіковані дані про суми нарахованого (виплаченого) на користь фізичних осіб доходу та нарахованих (перерахованих) до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору» 4ДФ (далі - розділ I): у графі 2 «Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта2» відображається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), про яку надається інформація в 4ДФ; у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний період місяць) дохід, який нарахований фізичній особі відповідно до ознаки доходу, наведеній у розділі 1 «Довідник ознак доходів фізичних осіб». у графі 4а «Сума нарахованого податку» відображається сума податку, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством за звітний період; у графі 4 «Сума перерахованого податку» відображається фактична сума перерахованого податку до бюджету у звітному періоді; у графі 5а «Сума нарахованого військового збору» відображається сума збору, нарахованого та утриманого з доходу, нарахованого платнику податку згідно із законодавством; у графі 5 «Сума перерахованого військового збору» відображається фактична сума перерахованого збору до бюджету. Сума нарахованого доходу у графі 3а, сума виплаченого доходу у графі 3, сума нарахованого податку на доходи фізичних осіб у графі 4а, сума перерахованого до бюджету податку на доходи фізичних осіб у графі 4, сума нарахованого військового збору у графі 5а, сума перерахованого військового збору у графі 5 відображаються у грошовій формі, вираженій у національній валюті (у гривнях з копійками); у графі 6 «Ознака доходу» зазначається ознака доходу, наведена у розділі 1 «Довідник ознак доходів фізичних осіб» додатку 2 до Порядку. Ознака доходу визначається до нарахованого доходу. Якщо доходи виплачуються у звітному місяці (кварталі) не в повному обсязі і їх остаточна виплата буде здійснюватися у наступних місяцях (кварталах), ознака доходу в разі виплати повинна вказуватися відповідно до нарахованого у попередньому місяці (кварталі) доходу. Щодо кожної фізичної особи потрібно заповнювати стільки рядків, скільки ознак доходів вона має. Про кожну ознаку доходу фізичної особи потрібно заповнювати лише один рядок з обов’язковим заповненням графи 2 «Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта2», крім граф 7, 8 та 9 4 ДФ, які заповнюються одноразово. Відповідно до ст. 2 Закону України «Про захист персональних даних»: персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; розпорядник персональних даних - фізична чи юридична особа, якій володільцем персональних даних або законом надано право обробляти ці дані від імені володільця; обробка персональних даних - будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем; суб’єкт персональних даних - фізична особа, персональні дані якої обробляються; згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. У сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки. Зазначені вище відомості, що зазначаються в 4ДФ у відповідності до Підпункту 1 і 2 пункту 4 розділу 3 Порядку, є персональними даними у розумінні згаданого вище Закону. Працівники Учасника, інформація про яких відображається в 4ДФ є суб’єктами персональних даних. Тобто 4ДФ містить персональні дані суб’єктів персональних даних. Відображення 4 ДФ без наданої згоди працівників на обробку персональних даних є неможливим. Варто також зазначити, що відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону під час розкриття тендерних пропозицій/пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в тендерних пропозиціях/пропозиціях учасників, крім інформації, зазначеної в абзаці другому цієї частини, та формується список учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Оскільки документи, що вимагаються на виконання пункту 1 додатку 3 до Тендерної документації, є документами, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, тому їх не можна подавати в складі тендерної пропозиції як конфіденційні. Наша юридична особа, як потенційний учасник цієї процедури закупівлі, у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, маємо на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Проте вимога пункту 1 додатку 3 до Тендерної документації, в частині надання у складі тендерної пропозиції Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 4ДФ), обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в т.ч. обмежує можливість участі нашої юридичної особи, оскільки працівники нашої юридичної особи не надали згоду на обробку своїх персональних даних. Виконати зазначену вимогу зможуть лише ті учасники, які отримали згоду від своїх працівників на обробку персональних даних. Враховуючи викладене Замовнику слід внести зміни до тендерної документації шляхом виключення з умов пункту 1 додатку 3 до Тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 4ДФ). Схожа позиція викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) від 21.11.2018 № 11920-р/пк-пз, від 27.03.2020 № 5928-р/пк-пз, та інших рішеннях Колегії. Керуючись ст. 5, 22, 25 Закону України «Про публічні закупівлі» ВИМАГАЄМО З метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель внести зміни до умов тендерної документації, зокрема в пункту 1 додатку 3 до Тендерної документації, шляхом виключення з умов пункту 1 додатку 3 до Тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 4ДФ).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши та обговоривши Вашу Вимогу на засіданні тендерного комітету повідомляємо про наступне. Відповідно до ч. 1 ст. 2 ЗУ “Про публічні закупівлі” до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать, зокрема, органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад. Згідно з ч. 1 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (п. 2 ч. 1 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”). В той же час положення ст. 16 зазначеного Закону передбачають, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Також замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). З метою дотримання норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922 – VIII (зі змінами та доповненнями) (надалі – Закон № 922) Замовником вимагається подання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції «Лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (згідно із ДОДАТКОМ 5 до тендерної документації)». Дана вимога жодним чином не порушує норми діючого законодавства України, зокрема норми Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року № 2297 – VI (зі змінами та доповненнями). Так, з метою перевірки інформації, що надається учасником процедури закупівлі, у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також, у разі визначення в подальшому учасника переможцем торгів згідно з вимогами Закону № 922, для заповнення та публікації Договору про закупівлю, Замовником встановлено подання «Лист – згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (згідно із ДОДАТКОМ 5 до тендерної документації)». «24.01.2019 ДП "ПРОЗОРРО" https://infobox.prozorro.org/articles/zgoda-na-obrobku-personalnih-danih ЗГОДА НА ОБРОБКУ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ При поданні тендерної пропозиції, постачальники та представники постачальників (наприклад, підписанти тендерної пропозиції тощо) надають свої персональні дані. Згідно частини 6 статті 6 Закону України "Про захист персональних даних" (далі - Закон 2297) не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди. Виняток становлять лише випадки, визначені законом, і тільки в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Згідно ст.2 цього Закону 2297 персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. А значить лист-згода повинна подаватися від імені фізичної особи, дані якої надаються в складі тендерної пропозиції. Тож, Замовником в складі тендерної пропозиції вимагається лист-згоду на обробку персональних даних. Що до вимоги надання копії Звіту 4ДФ: Згідно ч.2 ст. 27 ЗУ "про публічні закупівлі" Під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону. Отже якщо певні документи Учасника містять конфіденційну інформацію він має право не розкривати ці документи для загального огляду, проте зобов'язаний надати в складі тендерної пропозиції, оскільки цей документ підтверджує фактичну наявність працівників в Учасника. Учасник може надати звіт 4-ДФ з ретушуванням інформації, яку він вважає конфіденційною при цьому надати лист-пояснення та внутрішні розпорядчі документи, які підтверджують, що така інформація є конфіденційною. Сподіваємось на порозуміння.
Статус вимоги: Відхилено