• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Кейтерингові послуги (послуги із організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів пільгових категорій)

Торги відмінено

577 950.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 889.75 UAH
Період оскарження: 08.10.2021 15:55 - 21.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження рішення Замовника

Номер: 451b348ef16c48599aa33f5993647e4f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-08-004847-c.a1
Назва: Оскарження рішення Замовника
Скарга:
На офіційному сайті https://prozorro.gov.ua 08 жовтня 2021р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі– відкриті торги ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги із організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів пільгових категорій), згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-10-08-004847-c за адресою www.prozorro.gov.ua на очікувану вартість 577 950,00 грн без ПДВ. Замовником закупівлі виступає Школа І-ІІІ ступенів №263 імені Євгена Коновальця Деснянського району міста Києва (надалі – «Замовник»). 08 жовтня 2021р. на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було опубліковано тендерну документацію. Кінцевим терміном подання тендерних пропозицій було 25.10.2021р. о 05-00 год. Наше підприємство подало тендерну пропозицію на участь у вказаній закупівлі. Так, 26.10.2021р. 13-49 годин, завершився аукціон. У зазначеному аукціоні приймали участь наступні учасники: № Учасники Пропозиція 1 ТОВ «Контракт Продрезерв 5» 439 000 грн без ПДВ 2 Комунальне підприємство "Зеніт" Деснянського району м. Києва 440 680 грн без ПДВ 3 Комунальне підприємство громадського харчування "Продсервіс" Бучанської міської ради 577 950 грн без ПДВ У відповідності до ч. 9, 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. За результатами аукціону тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв 5» виявилася найбільш економічно вигідною - 439 000 грн без ПДВ. Системою електронних закупівель «Prozorro» було поставлено тендерну пропозицію ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» на розгляд Замовнику для прийняття рішення. 01.11.2021р, о 12:41 год., Замовником на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua був опублікований протокол засідання тендерного комітету № 21 про дискваліфікацію кандидата-переможця процедури закупівлі послуг з організації харчування дітей за рахунок бюджетних коштів (відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5»). Відповідно до додатку № 1 до протоколу № 21 від 28.10.2021р. наша пропозиція була відхилена з наступних підстав: « …Учасником ТОВ «Контракт Продрезерв 5» на виконання даної норми подано довідку № 812 від 18 жовтня 2021 року про наявність в учасника приміщення для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, відповідно до якої в учасника в користуванні на підставі договору оренди перебуває складське приміщення загальною площею 1 335,1 кв.м за адресою: м. Дніпро, вул. Юдіна, 6. Предметом закупівлі є послуга, яка полягає в організації харчування дітей в навчальному закладі та в повному обсязі та щоденно має надаватися на території Деснянського району міста Києва. Водночас зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини на значній відстані від місця надання послуг, а це 450км, не може забезпечити їх якість та безпеку при збереженні, транспортуванні та вживанні в місці надання послуги. Враховуючи викладене, для надання послуги, що закуповується, учасник повинен мати складські приміщення та обладнання для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини саме, в межах міста Києва задля убезпечення дітей від можливих шкідливих наслідків, а також можливого невиконання умов договору про харчування, які можуть бути спричинені перебоями в доставці на великі відстані через об’єктивні причини (погодні, транспортні, техногенні та інші)…» Інформуємо, що рішення Замовника носять суто формальний та безпідставний характер. Скаржник не погоджується із таким рішенням на підставі наступного. По-перше, згідно ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» 1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: • не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; • не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; • зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; • не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; • не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; • не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; • визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: • не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; • викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; • є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: • відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; • не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; • не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; • не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. 2. Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. По-друге, у тендерній документації Замовника не міститься вимог про наявність у учасника матеріально-технічної бази саме на визначеній території та/або відстані від місця надання послуг та/або м. Києві та/або Деснянському районі м. Києва. Так, відповідно до підпункту 1.4, 1.5. пункту 1.1. Додатку № 2 до Тендерної документації учасник повинен був підтвердити/надати: «Правові підстави наявності обладнання/ матеріально- технічної бази (копія договору(ів) купівлі-продажу або свідоцтва про право власності або договору оренди приміщень/ будівлі/ складу/тощо). В разі, якщо учасник не має власного приміщення/ будівлі/ складу, він подає копію свідоцтва про право власності приміщення/ будівлі/ складу, з яким у нього укладений договір та підтверджені документально: скан-копію оригіналу правовстановлюючих документів Орендодавця на складські приміщення; скан-копію фінансової звітності в якій відображена інформація про оренду необоротних активів; скан-копію оригіналу банківського документу про оплату оренди приміщення за перший, останній місяць. Документи про реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів на приміщення (надати витяг з реєстру потужностей на зберігання та реалізацію харчових продуктів). Як вірно вказано у додатку № 1 до протоколу засідання тендерного комітету № 21 від 28.10.2021 ТОВ «Контракт Продрезерв 5» надало у складі тендерної пропозиції, довідку № 812 від 18.10.2021, про те, що має в наявності складське приміщення загальною площею 1335,1 кв.м., що знаходиться за адресою: вул. Юдіна, 6, м. Дніпро, Дніпропетровська область. Також, був наданий договір оренди складського приміщення та документи, що підтверджують оплату за користування приміщенням. Тобто, вищевказані вимоги Тендерної документації Замовника, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» виконало у повному обсязі. По-третє, відповідно до п.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій є кваліфікаційним критерієм процедури закупівлі. У статті 29 того ж закону зазначено, що коли замовник виявив невідповідності в документах учасника, він розміщує в системі Prozorro повідомлення з вимогою про усунення таких не відповідностей. Також, в статті сказано, що учасник закупівлі виправляє помилки в інформації та/або документах після розкриття тендерних пропозицій. Для цього він завантажує в систему уточнені або нові документи протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення замовником. Тобто, якби навіть і була вимога у тендерній документації Замовника про надання документів на складське приміщення, що знаходиться у м. Києві, Замовник зобов’язаний був надати ТОВ «Контракт Продрезерв 5» 24 години на усунення недоліків. Всупереч вимог імперативної норми Замовник не надав можливості ТОВ «Контракт Продрезерв 5» завантажити нові (додаткові) документи про наявність складського приміщення на території м. Києва, чим продемонстрував упереджене ставлення. По-четверте, у практиці розгляду оскарження тендерів Антимонопольним комітетом України скарги щодо встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог стосовно підтвердження учасником відповідності кваліфікаційним критеріям є однією з найпоширеніших підстав звернення. Отже, найчастіше дискримінаційні вимоги встановлюються Замовником щодо місця розташування складських чи виробничих приміщень або наявності та кількості обладнання. Це підтверджується рішеннями АМКУ № 9786-р/пк-пз від 21.09.2018р.; рішення № 389-р/пк-пз від 31.01.2017р., та ін. Внаслідок вищевказаних протиправних дій Замовника, останнім визначено переможцем закупівлі пропозицію, що НЕ є найбільш економічно вигідною - Комунальне підприємство "Зеніт" Деснянського району м. Києва. В результаті таких маніпулятивних дій, що спотворюють здорову конкуренцію між учасниками закупівлі місцевий (районний) бюджет може зазнати збитків в різниці між поданими тендерними пропозиціями учасників закупівлі, що є неприпустимим в умовах складної економічної ситуації в країні. Вчинення таких протиправних дій підтверджується оприлюдненим в системі електронних закупівель «Prozorro» протоколом засідання тендерного комітету від 01 листопада 2021 року № 22 про визначення учасника - переможця відкритих торгів по предмету закупівлі ДК 021:2015 код CPV 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги із організації шкільного харчування, а саме: забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів пільгових категорій) Комунального підприємства "Зеніт" Деснянського району м. Києва та про намір укласти договір про закупівлю послуг їдальні з переможцем відкритих торгів Комунальним підприємством "Зеніт" Деснянського району м. Києва Враховуючи описане, ТОВ «Контракт Продрезерв 5» вважає, що виконало вимоги тендерної документації у повному обсязі, а підстави Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, які викладені у протоколі від 28 жовтня 2021 року № 21, є необґрунтованими та упередженими, а процедура закупівлі проведена з метою укласти договір з конкретним учасником - Комунальним підприємством "Зеніт" Деснянського району м. Києва. На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга ТОВ «Контракт Продрезерв 5» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування». Скарга подана з дотриманням строку, що встановлений електронною системою закупівель. Скаржник виконав усі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду. Керуючись вищевикладеним, на підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника - Школу І-ІІІ ступенів № 263 імені Євгена Коновальця Деснянського району міста Києва скасувати рішення про дискваліфікацію кандидата-переможця процедури закупівлі послуг з організації харчування дітей за рахунок бюджетних коштів (відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5»), зазначене у Протоколі засідання тендерного комітету № 21 від 28.10.2021р. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-08-004847-c. 3. Зобов’язати Замовника - Школу І-ІІІ ступенів № 263 імені Євгена Коновальця Деснянського району міста Києва скасувати рішення про визначення учасника - переможця відкритих торгів по предмету закупівлі ДК 021:2015 код CPV 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги із організації шкільного харчування, а саме забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів пільгових категорій) Комунальне підприємство "Зеніт" Деснянського району м. Києва зазначене у Протоколі засідання тендерного комітету № 22 від 01.11.2021р. Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-08-004847-c. ДОДАТКИ: 1. Протокол засідання тендерного комітету № 21 від 28.10.2021р. 2. Протокол засідання тендерного комітету № 22 від 01.11.2021р. 3. Сканована копія рішення АМКУ № 9786-р/пк-пз від 21.09.2018р.; 4. Сканована копія рішення АМКУ № 389-р/пк-пз від 31.01.2017р. 5. Решта документів розміщенні в системі електронних закупівель «Prozorro» на електронному майданчику https://zakupki.prom.ua за ідентифікатором закупівлі № UA-2021-10-08-004847-c.
Дата розгляду скарги: 16.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2021 13:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.11.2021 15:15
Дата виконання рішення Замовником: 26.11.2021 10:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення постійно діючої аміністративної колегії Антимонопольного комітету України з рогляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано
Автор: ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", Ганна Авілко +380676344888 kontraktprodrezerv5@i.ua