-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комп'ютерне обладнання - ДК 021:2015 30230000-0 (комплект комп’ютерного обладнання для навчально-практичного центру "Кухар", "Кондитер") (30236000-2 - комп’ютерне обладнання різне)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Більш детальна інформація викладена у тендерній документації.
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження:
07.10.2021 18:22 - 19.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
cd8fe696b6a64d28883a49ea027b9616
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-07-015362-b.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 09.10.2021 20:26
- Відповідь.docx 12.10.2021 15:43
Дата подачі:
09.10.2021 20:26
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Державний навчальний заклад «Регіональний механіко-технологічний центр професійної освіти Харківської області» уважно розглянуло Вашу вимогу відносно закупівлі UA-2021-10-07-015362-b Комп'ютерне обладнання - ДК 021:2015 30230000-0 (комплект навчального обладнання для оснащення кабінету інформатики) (30236000-2 - комп’ютерне обладнання різне)
За результатами розгляду повідомляємо наступне:
Відповідно до п.п. 7.7, 7.8 пункту 7 Додатку № 1 Тендерної документації до закупівлі UA-2021-10-06-002953-b Комп'ютерне обладнання - ДК 021:2015 30230000-0 (комплект навчального обладнання для оснащення кабінету інформатики) (30236000-2 - комп’ютерне обладнання різне) Замовник вимагає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, оскільки ми є державною установою, та на сам перед зацікавлені в постачанні якісного товару за відповідно до державних бюджетних коштів (За вартістю придбання (найнижчою ціною)). Отже якість та відповідність, за таких умов, повинна мати місце, так як при використанні придбаного продукту здійснюється навчання відповідного контингента учнів та слухачів й не тільки..., що на сьогодні потребує сучасніть цифровізації, при цьому встановлює стилі рамки можливостей, знаходячись на державному бюджеті.
Опираючись на вимоги деяких нормативних документів, насамперед Наказ МОН від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» (Далі - Наказ), де чітко наведені вимоги до комп'ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні приміщення (класи, групи, майстерні, аудиторії) закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, крім бібліотек, враховуючи вимоги новітніх технологій викладання навчальних предметів у цих закладах. Відносно вимоги, Наказ зазначає –
по перше - «попередньо встановлена ОС на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарна з підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з україномовним інтерфейсом; наявність україномовної підтримки від виробника на території України; повноцінна підтримка роботи користувачів з особливими потребами; безкоштовне оновлення на весь період функціонування, але не менше 5 років»;
по друге – «преінстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС; наявність україномовної підтримки від виробника на території України; програмний засіб для управління комп'ютерним класом з українською мовою інтерфейсу; антивірусне програмне забезпечення; програмний засіб для роботи з електронною книгою (підручник, методичний посібник тощо) на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом з технологією захисту авторських прав DRM» Яка саме операційна система має бути встановлена не зазначано. тому потрібно й доцільно керуватися потребами Замовника, так як Замовник знає та оцінює необхідну систему, про що вносить відповідні умови.
Крім цього на нашу думку при складі певних вимог Наказу, що до комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, мають місце і вимоги до підтвердження якісного товару що може складатися не тільки з якості виробництва продукту (товару), а ще з якості надання сервісу до відповідного продукту (товару), якісного монтажу продукту, якісних гарантій працездатності, довготривалої підтримки сучасного цифрового прогресу, доставкою до Замовника й налаштування.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає для підтвердження якості:
- Авторизаційний лист від виробника чи офіційного дистриб’ютора виробника на території України з зазначенням найменування учасника, номера торгів, назви товару із зазначенням кількості, на інтерактивну панель.
- Авторизаційні листи на базове та спеціалізоване програмне забезпечення до інтерактивної панелі від розробника даного програмного забезпечення або офіційного дистриб’ютора в Україна з зазначенням найменування учасника, номера торгів та назви програмного забезпечення.
Ці вимоги стосуються лише інтерактивної панелі та на встановлене ПЗ до неї.
Відповідно до пункту 7 Тендерної документаці - Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби):
- Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
- Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
- Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Замовник вважає доцільним з’ясування в: якості продукту (товару), захищеності інтелектуальних прав, можливості користування за призначенням, навчання користуванням продукту (товару), технічною підтримкою продукту (товару).
Що до дійсної ліцензійності продуктів Microsoft Windows та інших продуктів ПЗ - покладається на Постачальника, так як Постачальник бере участь у закупівлі та погоджується на умови закупівлі, Замовник вказує на постачання товару з вже інстальованим програмним забезпеченням, тому і відповідальність1 за використання неліцензійного програмного забезпечення та розповсюдження токової, буде покладена на Постачальника.
У разі необхідності та за можливості видатків державного бюджету, заклад може здійснити закупівлю окрему кількість ліцензій на ліцензійні продукти програмного забезпечення. Або ж скористатися ліцензійними продуктами та програмним забезпеченням, які є у вільному доступі.
Таким чином, Замовник не вважає за можливе внести зміни до тендерної документації запропоновані Вами, як такі, що можуть обмежити конкуренцію та призведуть до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Для довідки:
1 загальний нагляд за дотриманням законодавства органами прокуратури – Закон «Про прокуратуру», при проведенні оперативно-розшукової діяльності підрозділами МВС, при цьому має бути оперативно-розшукову справу; в рамках дослідчої перевірки, відповідно до ч. 4 ст. 97 КПК України, в рамках порушеної кримінальної справи, в рамках провадження у справі про адміністративні правопорушення, а також в рамках цивільного (господарського) процесу. Залучення до відповідальності за використання неліцензійного програмного забезпечення здійснюється на підставі Кримінального кодексу України (ст. 176) та Кодексу України про адміністративні правопорушення (ст. 51-2). Суми штрафів становлять від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленої продукції, обладнання і матеріалів, призначених для її виготовлення. Позбавлення волі або виправні роботи на строк до двох років передбачено статтею 176 КК України (ч. 1, ч. 2, ч. 3) у разі, якщо злочин скоєно повторно, було завдано матеріальний збиток в особливо великих розмірах (який більш ніж в тисячу разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян). Також передбачається кримінальна відповідальність щодо посадової особи (директора), що використовує службове становище щодо підлеглого – арешт на строк до шести місяців або позбавлення волі до двох років.
Статус вимоги:
Відхилено