• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Персональні комп’ютери - за відповідним кодом ЄЗС: ДК 021:2015 – 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональний комп’ютер - ДК 021:2015 - 30213000-5 — Персональні комп’ютери)

Завершена

138 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 380.00 UAH
Період оскарження: 07.10.2021 14:02 - 13.10.2021 09:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 9c461908249543c9974515f23a86304e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-07-008442-b.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня, шановний запитувач! Цим надаємо відповідь на Вашу вимогу про наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІI (із змінами) (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, у відповідності до його преамбули. Згідно з частиною другою статті 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому Законом. Відповідно до пункту 28 частини 1 статті 1 Закону, спрощена закупівля – це придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Згідно з абзацами першим та другим частини 4 статті 14 Закону вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Згідно з абзацом 15 частини 3 статті 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. З метою постачання якісного та оригінального товару Замовнику, відповідно до підпункту 4) 3.3. пункту 3 розділу І Оголошення про проведення спрощеної закупівлі для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, визначеним умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та щодо відповідності вимогам до предмета закупівлі, учасник у складі пропозиції повинен надати (завантажити через електронну систему закупівель) сканована копія оригіналу авторизаційного листа (чи авторизаційних листів) від виробника про надання повноважень учаснику спрощеної закупівлі щодо постачання персонального комп’ютера та/або системного блоку в необхідній кількості та якості, який підтверджує статус учасника як авторизованого партнера/офіційного представника. Цей лист адресований Замовнику даної спрощеної закупівлі із зазначенням № оголошення про проведення спрощеної закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua (ідентифікатору закупівлі). Наразі на ринку працює достатня кількість постачальників комп’ютерів зазначеної торгової марки у технічних вимогах до предмета закупівлі, інформації про технічні, якісні, кількісні та інших характеристик предмета закупівлі додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Надання учасником спрощеної закупівлі авторизаційного листа не є дискримінаційною вимогою, оскільки його надання свідчить про те, що товар, який пропонується, є новим та оригінальним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник, відповідає встановленим законодавством України сертифікатам, виготовляється серійно та має гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. Зазначена у технічних вимогах до предмета закупівлі, інформації про технічні, якісні, кількісні та інших характеристик предмета закупівлі додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі торгова марка комп’ютерів може постачатися будь-якою організацією, яка здійснює господарську діяльність за кодом КВЕД 46.51 (Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням). Натомість, це дозволить унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Стосовно Вашого твердження, що «предмет закупівлі за законодавством України, який не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням може здійснюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника»», повідомляємо наступне. Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі за предметом: «Персональні комп’ютери - за відповідним кодом ЄЗС: ДК 021:2015 – 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональний комп’ютер - ДК 021:2015 - 30213000-5 — Персональні комп’ютери)» у підпункті 4) 3.3. пункту 3 розділу І Оголошення про проведення спрощеної закупівлі для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, визначеним умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та щодо відповідності вимогам до предмета закупівлі, учасник у складі пропозиції повинен надати (завантажити через електронну систему закупівель) скановану копію оригіналу авторизаційного листа (чи авторизаційних листів) від виробника про надання повноважень учаснику спрощеної закупівлі щодо постачання персонального комп’ютера та/або системного блоку в необхідній кількості та якості, який підтверджує статус учасника як авторизованого партнера/офіційного представника. Тобто, у авторизаційному листі підтверджується статус учасника як авторизованого партнера/офіційного представника виробника товару. Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги пункту 4) частини 1 статті 5 Закону та частини 5 статті 14 Закону. Враховуючи вищезазначене, ваша вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги: Відхилено