-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (бензин А-95, дизельне паливо)
Усі документи, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою, російською або іншими мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові (крім російської) Учасник надає переклад цього документу на українській мові.
Торги не відбулися
2 462 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 314.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 314.25 UAH
Період оскарження:
07.10.2021 11:27 - 19.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо невідповідності умов тендерної документації вимогам законодавства
Номер:
6bd38cfa7142407e952e22380256069d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-07-004607-b.a2
Назва:
Вимога щодо невідповідності умов тендерної документації вимогам законодавства
Вимога:
Відповідно до статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» здійснення добровільної оцінки відповідності не вимагається технічними регламентами. Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» виробник - будь-яка фізична чи юридична особа (резидент чи нерезидент України), яка виготовляє продукцію або доручає її розроблення чи виготовлення та реалізує цю продукцію під своїм найменуванням або торговельною маркою (знаком для товарів і послуг).
Відповідно до п. 19 Постанови КМУ № 927 від 01.08.2013р. «Про затвердження технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» за результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Вимога замовника, передбачена пунктом 4 Додатку 4 до тендерної документації, а саме «На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива» є такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства та порушує права Учасників з наступних підстав:
1. Вимога щодо надання сертифікату відповідності є незаконною в зв’язку з тим, що з 2018 року сертифікація на відповідність технічним регламентам є суто добровільною.
2. Учасник необов’язково, а в більшості випадків не є виробником товару(бензини, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений), в зв’язку з чим на нього законом не покладається обов’язку з оцінки відповідності таких товарів як бензини, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений.
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На підставі вищевикладеного вимагаємо виключити з тендерної документації вимоги передбачена пунктом 4 Додатку 4 до тендерної документації, а саме: «На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ «7687:2015» Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива», як незаконну.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.10.2021 16:52
Вирішення:
Дакуємо за звернення.
Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому згідно з частиною другою статті 22 Закону тендерна документація повинна зокрема містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону). Водночас відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція − це пропозиція щодо предмету закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. У свою чергу, відповідно до статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, у відповідь на вашу Вимогу повідомляю: щодо дискримінаційних умов Тендерної документації надаємо наступні роз’яснення: щодо документів: сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ, виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю. На підтвердження реальності здійснення перевірки палива на відповідність вимогам Технічного регламенту та ДСТУ Учасник повинен також надати договір з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива повідомляю:
Дане рішення зумовлено тим, що на ринку України представлено пальне, як Кременчуцького НПЗ, Шебелинського ДПЗ, виробництва НПЗ Білорусії, Литви, Турції, Греції та інших країн. Виробники, імпортери, які мають вищезазначені документи на їх їм’я можуть без проблем подати дані документи в складі своєї пропозиції. Підприємства, які працюють по принципу трейдера та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів і не мають вищезазначених документів, а користуються документами, які їм надають їх постачальники можуть добровільно пройти сертифікацію партії пального.
Коростенське комунальне підприємство «Водоканал» закуповує пальне в першу чергу для оперативного виїзду аварійної бригади на місця аварії та проведення водопровідних робіт на території м.Коростеня і основною вимогою до пального, яке надходить на забезпечення, є його якість та своєчасність виконання договорів поставок, які укладаються у суворій відповідності до вимог Законів України «Про публічні закупівлі» та «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для гарантованого забезпечення потреби підприємства». Так враховуючи попередній досвід та найбільш ефективне та повне використання законних вимог до Учасника в питаннях надання документів, які підтверджують якісні та технічні характеристики предмету закупівлі Замовник врахував всі вимоги ст. 3 Принципи здійснення закупівель Закону України «Про публічні закупівлі» та не в якому разі не йде мова про дискримінацію Учасників.
По перше, всі документи, які перераховані у п. 1.1. Додатку 3 є чинними на території України, порядок їх отримання, терміни дії, зовнішній вигляд та інше визначено відповідними нормативними документами.
По друге, вимога стосовно надання документів які видані саме Учаснику - сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ який видається уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю та надання договору з уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, який видав сертифікат, документ (заява), що підтверджує звернення Учасника до уповноваженого (акредитованого) органу щодо здійснення оцінювання відповідності палива, акт відбирання зразка палива зумовлена тим, що Замовник розуміє всі ризики та фальсифікації (ухилення від сплати мит, акцизів та інше), які можуть бути на ринку нафтопродуктів. Враховуючи те, що Центральною базою забезпечення ПММ від Учасників вимагається надання довідки про наявність та походження товару, та у зв’язку з тим, що від виробника до кінцевого споживача пальне може переходити через певну кількість посередників, а також певну кількість відвантажень та завантажень, що може призвести до змішування пально-мастильних матеріалів різних видів котре може призвести до зниження якісних показників пального відносно первинних документів (сертифікату якості, паспортів тощо) виданих (отриманих) заводом виробником або імпортером, вимагається надання саме виданих Учаснику сертифікатів відповідності технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро» та декларації про відповідність палива технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015. Які підтверджують відповідність якісним та технічним характеристикам саме ту партію товару, яка пропонується до поставки Замовнику. Також Учасник є постачальником а визначення терміну «постачальник» наведено у пункті 3 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив:«постачальник - юридична або фізична особа, яка є резидентом України і здійснює оптове постачання (реалізацію) палива згідно з договором постачання, купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільноправовими договорами, що передбачають передачу права власності відповідно до законодавства, та несе відповідальність за його введення в обіг на ринку України та відповідність вимогам цього Технічного регламенту.» Хочемо зауважити, що на ринку нафтопродуктів є виробники та великі імпортери, які мають дійсні документи які видані на їх їм’я так і підприємства, які працюють по принципу трейдера та мають чималий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів і не мають вищезазначених документів, а користуються документами, які їм надають їх пастачальники. Наявність документів у тендерній документації , які не може подати один постачальник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші постачальники не є дискримінаційною умовою. Тож дана вимога не є дискримінаційною з огляду на те, що наявність даних документів у учасника як потенційного постачальника, передбачена вимогами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та свідчить про гарантування якості товару, що пропонується до постачання. Відповідно до цього замовник вправі вимагати від учасників документи, які підтверджують якість нафтопродуктів і підтверджують реальність здійснення перевірки якості таких товарів.
Відповідні вимоги спрямовані на попередження виникнення негативних юридичних та фінансових (не повернення забезпечення умов виконання договору) наслідків.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації та проекту договору
Номер:
6c15b91d6eca4874bfc417200911aa59
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-07-004607-b.a1
Назва:
ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації та проекту договору
Вимога:
Розглянувши проект договору, що доданий до тендерної документації, вважаємо за необхідне звернутися до Вас з вимогою щодо внесення змін в проект договору.
Постановами Верховного Суду у складі колегії суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 18.06.2021 у справі № 927/491/19 та від 04 серпня 2021 року у справі № 912/994/20 було сформульовано позицію, відповідно до якої «Верховний Суд вважає, що обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод». В подальшому, на думку Верховного Суду такі додаткові угоди є нікчемними та настають відповідні правові наслідки. Водночас, Суд звернув увагу, що листи Мінекономіки не встановлюють норм права та носять виключно рекомендаційний та інформативний характер, а тлумачити норми права має лише суд.
Звертаємо увагу, що договір укладається на тривалий термін, як правило до кінця календарного року, а пальне по талонам отримується навіть після закінчення строку дії договору. Отже, Учасник не завжди може передбачити (спрогнозувати) ціни на майбутні тривалі періоди та виникає необхідність зміни ціни. При цьому, ринок нафтопродуктів є динамічним та можливі різкі коливання, що разом з введенням державного регулювання цін на нафтопродукти ускладнює прогнозування цін. У зв’язку з цим, Учасник не завжди має можливість впливати на кінцеве ціноутворення.
З огляду на неоднозначну практику судів, та відповідну практику контролюючих органів, з метою мінімізації ризиків Сторін в сфері публічних закупівель при можливому укладенні додаткових угод на збільшення ціни товару та уникнення порушень законодавства про публічні закупівлі, а також добросовісного виконання своїх зобов’язань Сторонами, пропонуємо зробити цінове застереження та внести наступні зміни в проект договору.
«У випадку зміни обставин настільки (коливання ціни такого товару на ринку понад 10% починаючи з дати укладення договору), що настане обґрунтована необхідність підвищення ціни більше ніж на 10% починаючи з дати укладення договору, Учасник (Постачальник) має право в односторонньому порядку розірвати даний договір, письмово повідомивши про це Замовника (Покупця) за 3 календарних дні. В даному випадку, Учасник (Постачальник), письмово повідомляє про це Замовника (Покупця) та надає відповідне обгрунтування. З моменту отримання Замовником (Покупцем) повідомлення від Учасника (Постачальника), Замовник (Постачальник) не має права подавати заявки на поставку. У випадку подання Замвоником (Покупцем) заявки на поставку, Учасник (Постачальник) має право її не виконувати, що не буде вважатися порушенням умов договору.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.10.2021 15:04
Вирішення:
На Вашу пропозицію повідомляємо наступне. Відповідно до Додатку 5 Тендерної документації, проект договору не є остаточним та може бути змінений до моменту його підписання. При укладанні договору з учасником, якого буде визнано переможцем, буде враховано Постанови Верховного Суду у складі колегії суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 18.06.2021 у справі № 927/491/19 та від 04 серпня 2021 року у справі № 912/994/20 та доповнено договір відповідним пунктом.
Статус вимоги:
Задоволено