-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015-24450000-3- Агрохімічна продукція (Дезинфекційні засоби).
Детальний опис предмету закупівлі і технічні(якісні) вимоги до товару наведено в Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Завершена
22 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 110.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 110.00 UAH
Період оскарження:
07.10.2021 10:39 - 13.10.2021 09:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:
a3bcee03f0144aa4b79c4487416e2a18
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-07-003023-b.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі Оголошення про проведення спрощеної закупівлі з застосуванням електронного аукціону згідно зі статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником вказано про те, що «Аналоги або еквіваленти не пропонувати», чим що Замовник порушує принципи здійснення державних закупівель, адже обмежує коло учасників (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-07-003023-b).
Замовник посилається на Наказ ДП "Прозорро" № 18 від 17.04.2020 та відповідно до наказу ДП «Прозоро» від 19.03.2019 року №10 (із змінами), який затверджує Інструкцію про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині третій статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначати наявність чи відсутність еквіваленту товару в допорогових закупівлях є правом замовника, а не обов'язком.
Проте, проводить спрощену закупівлю а не допорогову, чим зазначив в назві Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, тож Замовник мабуть не розрізняє допорогові та спрощені закупівлі.
Але при цьому в Оголошенні чомусь зазначено найменування товару (дезінфекційні засоби) з детальними технічними вимогами, що в свою чергу вказує на те, що Замовник з іншої сторони все ж допускає подачу еквівалентів.
Оскільки закупівля оголошена Замовником є спрощеною, тож вона підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом.
Тож, звертаємо Вашу увагу на порушення з вашого боку процедури спрощених закупівель, де однією з ключових вимог до проведення спрощеної закупівлі є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву дезінфікуючих засобів без можливості подання саме еквівалентів. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Крім того, звертаємо вашу увагу на те, що сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів згідно ДСТУ ISO 22000 це система добровільної сертифікації виробництва, що носить рекомендаційний характер, та не є обов'язковою!!! Тому ця вимога є завідомо дискримінаційною, адже дезінфікуючі засоби не відносяться до харчових продуктів, що не є предметом закупівлі, оскільки предметом закупівлі є «Агрохімічна продукція» код по ДК 021:2015 –24450000-3 (дезінфікуючі засоби для Добротвірської міської лікарні), тобто дезінфікуючі засоби, які не є харчовими продуктами і відповідно не приймаються внутрішньо людиною. Дезінфікуючі засоби, що закуповує Замовник наноситься на шкіру рук та антисептичну обробку шкіри, для прибирання приміщень та мед інструментів.
Наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 31.10.2019 № 340 «Про прийняття та скасування національних стандартів» було прийнято ДСТУ ISO 22000:2019 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу (ISO 22000:2018, IDT), тож яке відношення харчові продукти мають до дезінфікуючих засобів, які Замовник закуповує?! Виробники деззасобів зацмаються виробництвом дезінфікуючих засобів, а не виробництвом ще й харчових продуктів.
Відповідно до п. 92 статті 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» під терміном харчовий продукт розуміється - речовина або продукт (неперероблений, частково перероблений або перероблений), призначені для споживання людиною. До харчових продуктів належать напої (в тому числі вода питна), жувальна гумка та будь-яка інша речовина, що спеціально включена до харчового продукту під час виробництва, підготовки або обробки. Тобто, дезінфікуючі засоби не є продуктами харчування, а тому виробники дезінфікуючих засобів не зобов’язані встановлювати в себе на виробництві стандарти ДСТУ ISO 22000:2019.
Дана вимога є дискримінацією до учасників. Така вимога є нічим іншим як умисним з боку Замовника обмеженням кола учасників закупівлі, щоб віддати перемогу заздалегідь визначеному «своєму» переможцю.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
На підставі вищевикладеного, Вимагаємо внести відповідні зміни в Оголошення про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних торгів (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-07-003023-b), яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів засобів для створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, а також видалити дискримінаційну вимогу щодо ДСТУ ISO 22000:2019.
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2021 13:19
Вирішення:
Замовник під час формування документації самостійно визначає технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, фінансування, тощо.
Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує замовника при проведенні спрощеної закупівлі вказувати про прийом аналогів та/або еквівалентів, так частина 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Що стосується сертифікату ДСТУ ISO 22000, то отримати зазначений сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO, а тому така вимога не є дискримінаційною.
Згідно з ч.3. ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Учасником не доведено та не підтверджено неможливість виконання вищезгаданої вимоги Оголошення та яким чином дані вимоги порушують права чи законні інтереси учасника та перешкоджають учаснику взяти участь у процедурі закупівлі, а тому вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено