• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне

Завершена

198 400.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 06.10.2021 13:33 - 12.10.2021 13:31
Вимога
Залишено без розгляду

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: dff72aa8f6de4026a3c83d33ee56f65f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-06-007338-b.a1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-10-06-007338-b Малоп'ятигірська гімназія Андрушівської міської ради Бердичівського району Житомирської області (далі - Замовник) проводить закупівлю «ДК 021:2015 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне ДГ (13-100), напівбрикети торф’яні для побутових потреб )». Вами як Замовником, в оголошені в п. 5.3.3, визначана наступна вимога «В пропозиції учасник повинен надати декларацію(декларації) відповідності матеріально-технічної бази (складських приміщень /майданчиків /площ для зберігання вугілля) вимогам законодавства з питань охорони праці, видану на учасника (якщо учасник користується технологічним транспортним засобом на підставі права власності або договору оренди/лізингу/найму/надання послуг) або на суб’єкта господарювання, з яким учасник має договірні відносини щодо надання відповідних послуг. Зазначена декларація має бути зареєстрована у територіальному органі Держпраці на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені учасником в наданій ним довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (п.5.2.1 цього розділу тендерної документації) відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107.». Вказана вимога документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, не дає можливості прийняти участь в закупівлі, так-як надає переваги для участі у закупівлі учасникам які одночасно мають у власності та в оренді/найму/лізингу та має бути скасована Замовником, шляхом внесення змін до документації. Зауважимо, що відповідно до п. 1 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі – Порядок), Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - Дозвіл). Відповідно до п. 6. Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77. До групи А Додатку 2 Порядку відносяться види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі Дозволу, зокрема: 20. Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів. Разом з тим, п.21 Порядку встановлено, що виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б додатка 2, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. До групи Б переліку, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 3 лютого 2021 р. № 77, відноситься: п. 6. Великотоннажний та інший технологічний транспортний засіб, визначений підпунктом 1 пункту 2 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 1, ст. 26). Технологічним транспортним засобом, виходячи з визначення терміну, яке наведене в Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженому постановою КМУ від 06.01.2010 р. №8, є – великотоннажний автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів, транспортування розкривних порід і корисних копалин на відкритих гірничих розробках чи ґрунту на будівництві, а також інший механічний транспортний засіб, у тому числі обладнаний спеціальними пристроями чи механізмами, або транспортний засіб, призначений для руху тільки у поєднанні з іншим транспортним засобом, який керується машиністом (оператором, водієм) і використовується власником для забезпечення виробничих процесів під час провадження ним господарської діяльності (виготовлення продукції, виконання робіт, надання послуг), а також для переміщення сировини (матеріалів), що обробляється, і відходів виробництва. До технологічних транспортних засобів відносяться: великотоннажні та інші технологічні автомобілі, гусеничні і колісні трактори, у тому числі з навісним обладнанням, машини на спеціальному самохідному шасі (машини спеціального призначення), електросамосвали, екскаватори гусеничні (крани гусеничні), екскаватори колісні (крани пневмоколісні), автотракторні причепи і напівпричепи, скрепери самохідні і причіпні, вантажопідйомні та інші машини на спеціальному шасі, самохідна дорожньо – будівельна техніка, навантажувачі всіх типів, автокари та електрокари, електровізки та інші технологічні транспортні засоби. Отже, Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 та постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2021 №77 не встановлено роботодавцеві заборони експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме великотоннажного та іншого технологічного транспортного засобу (зокрема екскаваторів або навантажувачів всіх типів) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Також зазначаємо, що згідно п. 14 постанови КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107» Роботодавець, який отримав дозвіл і має намір виконувати роботи підвищеної небезпеки та/або експлуатувати (застосовувати) машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки (у тому числі відокремленим підрозділом), повинен письмово повідомити про це територіальний орган Держпраці за місцем виконання таких робіт та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування не пізніше ніж за десять робочих днів до початку їх виконання та/або експлуатації (застосування) з наданням копії дозволу та згідно п. 21 вищевказаної постанови Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Тобто, учасник, у передбачених законодавством випадках, має отримати дозвільні документи лише перед початком виконання певного виду робіт/надання послуг. Будь-який учасник і зокрема Скаржник, у разі обрання його переможцем тендеру, відповідно до чинного законодавства, у разі необхідності, отримає відповідні дозвола/декларації до моменту підписання договору про закупівлю та постачанням товару. Отже вимога щодо надання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці одразу у складі тендерної пропозиції є незаконною. Таким-чином Замовником встановлено в документації незаконну вимогу про надання документу який не передбачений чинним законодавством України, що порушує права учасників і зокрема Скаржника, так-як не дає можливості прийняти участь в закупівлі. На підставі викладеного Замовник має скасувати вказану вимогу, шляхом внесення змін документації. Вами як Замовником, в оголошені в п. 5.3.8., визначана наступна вимога Власник вантажно-розвантажувальної техніки повинен мати дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки, а саме вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів (постанова Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. № 1107 (зі змінами ) та постанова Кабінету Міністрів України від 21.03.2021 №77. Власник вантажно-розвантажувальної техніки підтверджує право власності на техніку (Договір купівлі-продажу, бухгалтерський документ типова форма № 03-1). Власник вантажно-розвантажувальної техніки підтверджує наявність у штатному розписі водія навантажувача, надає копію наказу на приймання на роботу водія навантажувача, дійсну копію довідки про медичний огляд, дійсну копію посвідчення водія навантажувача. Учасник надає копії підтверджуючих документів. Відповідно до постанови КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107», передбачено Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці Група Б. Зауважимо, що відповідно до п. 1 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі – Порядок), Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - Дозвіл). Відповідно до п. 6. Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77. До групи А Додатку 2 Порядку відносяться види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі Дозволу, зокрема: 20. Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів. Разом з тим, п.21 Порядку встановлено, що виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б додатка 2, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8. До групи Б переліку, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, відноситься: п. 6. Великотоннажний та інший технологічний транспортний засіб, визначений підпунктом 1 пункту 2 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 1, ст. 26). Технологічним транспортним засобом, виходячи з визначення терміну, яке наведене в Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженому постановою КМУ від 06.01.2010 р. №8, є – великотоннажний автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів, транспортування розкривних порід і корисних копалин на відкритих гірничих розробках чи ґрунту на будівництві, а також інший механічний транспортний засіб, у тому числі обладнаний спеціальними пристроями чи механізмами, або транспортний засіб, призначений для руху тільки у поєднанні з іншим транспортним засобом, який керується машиністом (оператором, водієм) і використовується власником для забезпечення виробничих процесів під час провадження ним господарської діяльності (виготовлення продукції, виконання робіт, надання послуг), а також для переміщення сировини (матеріалів), що обробляється, і відходів виробництва. До технологічних транспортних засобів відносяться: великотоннажні та інші технологічні автомобілі, гусеничні і колісні трактори, у тому числі з навісним обладнанням, машини на спеціальному самохідному шасі (машини спеціального призначення), електросамосвали, екскаватори гусеничні (крани гусеничні), екскаватори колісні (крани пневмоколісні), автотракторні причепи і напівпричепи, скрепери самохідні і причіпні, вантажопідйомні та інші машини на спеціальному шасі, самохідна дорожньо – будівельна техніка, навантажувачі всіх типів, автокари та електрокари, електровізки та інші технологічні транспортні засоби. Отже, Порядком видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 та постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2021 №77 не встановлено роботодавцеві заборони експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме великотоннажного та іншого технологічного транспортного засобу (зокрема екскаваторів або навантажувачів всіх типів) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Але, не зрозуміло з яких підстав, Замовником вимагається від Учасників надання лише Дозволу на виконання робіт з підвищеної небезпеки. Отже, на нашу думку, Замовник дискримінує учасників процедури закупівлі, оскільки виконати зазначену вимогу ТД зможуть лише ті учасники, які отримали Дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки на вантажно-розвантажувальні роботи. Тоді як учасників, зокрема наше підприємство, які маю змогу отримати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме великотоннажного та іншого технологічного транспортного засобу, відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, позбавлено права участі у торгах. Також зазначаємо, що згідно п. 14 постанови КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107» Роботодавець, який отримав дозвіл і має намір виконувати роботи підвищеної небезпеки та/або експлуатувати (застосовувати) машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки (у тому числі відокремленим підрозділом), повинен письмово повідомити про це територіальний орган Держпраці за місцем виконання таких робіт та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування не пізніше ніж за десять робочих днів до початку їх виконання та/або експлуатації (застосування) з наданням копії дозволу та згідно п. 21 вищевказаної постанови Декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Тобто, учасник, у передбачених законодавством випадках, має отримати дозвільні документи лише перед початком виконання певного виду робіт/надання послуг. Будь-який учасник і зокрема Скаржник, у разі обрання його переможцем тендеру, відповідно до чинного законодавства, у разі необхідності, отримає відповідні дозвола/декларації до моменту підписання договору про закупівлю та постачанням товару. Отже вимога щодо надання дозволу на виконання робіт з підвищеної небезпеки, а саме вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці одразу у складі тендерної пропозиції є незаконною. Стосовно надання :Договір купівлі-продажу, бухгалтерський документ типова форма № 03-1). Власник вантажно-розвантажувальної техніки підтверджує наявність у штатному розписі водія навантажувача, надає копію наказу на приймання на роботу водія навантажувача, дійсну копію довідки про медичний огляд, дійсну копію посвідчення водія навантажувача, хочемо зазначити, що Учасник скаржник, не має в наявності, та і не може мати вище перелічених документів, іншої юридичної особи. Учасник Скаржник, не має, жодної законної підстави вимагати вище вказані документи іншої юридичної особи, таким чином дана умова дискримінує Скаржника, та не дає можливості прийняти участь в процедурі закупівлі. Більше того договори купівлі-продажу містять персональні дані інших фізичних осіб розголошення яких без згоди їх власників, розпорядників, володільців заборонено ст. 10 Законом України «Про захист баз персональних даних». Видаткова накладна, бухгалтерський документ типова форма № 03-1 є внутрішньою бухгалтерською документацією юридичної особи тому ми як скаржник, до вище вказаної інформації керуючись положенням ч. 2 ст. 21 Закону України «Про інформацію», не маємо доступу, а отримати її немає можливості. Отже вимога щодо надання від Власника вагів договір купівлі продажу, видаткова накладна, бухгалтерський документ типова форма № 03-1 у складі тендерної пропозиції є незаконною. Таким-чином Замовником встановлено в документації незаконну вимогу про надання документів які не передбачені чинним законодавством України, що порушує права учасників і зокрема Скаржника, так-як не дає можливості прийняти участь в закупівлі. На підставі викладеного Замовник має скасувати вказану вимогу, шляхом внесення змін документації. Своїми діями Замовник порушує положення ст.5 Закону, а саме відкритість та прозорість на усіх стадіях закупівель, добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. На підтвердження вище викладеного щодо необґрунтованих вимог викладених в оголошенні Замовником надаємо рішення АМК №16218-р/пк-пз від 15.07.2021р.
Пов'язані документи: Учасник