• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015: 42920000-1 Машини для миття пляшок, пакування, зважування та розпилювання (фарбопульт безповітряний)

(фарбопульт безповітряний)

Завершена

551 538.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 757.69 UAH
Період оскарження: 06.10.2021 13:26 - 20.10.2021 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: a86df0d5fa0b4909b4a181aab7bb800f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-06-007170-b.b2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам тендерної документації щодо предмету закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.11.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.11.2021 17:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.11.2021 20:39
Автор: ПП "ІНВЕСТМАШ", Володимир Іванішен +380508186297 investmash_info@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірного визначення переможця торгів

Номер: b4072999f388498fbf03b1594738920f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-06-007170-b.a1
Назва: Вимога щодо неправомірного визначення переможця торгів
Вимога:
ВИМОГА Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету Регіональної філії «Південна залізниця» Акціонерного товариства «Укрзалізниця» (далі – Замовник) від 28.10.2021 № 673/2 (далі – Рішення 673/2) було прийнято рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Хардекс» (далі – Учасник) переможцем процедури закупівлі відкриті торги за предметом закупівлі: Код ДК 021:2015-42920000-1 Машини для миття пляшок, пакування, зважування та розпилювання (фарбопульт безповітряний), що зареєстрована в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2021-10-06-007170-b, (далі – Процедура закупівлі), та про намір укласти з ним договір про закупівлю. Процедура закупівлі здійснювалась за Тендерною документацією, затвердженою протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 06.10.2021, (далі – Тендерна документація), Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922) та інших нормативно-правових актів. ПП «Інвестмаш» (далі – Скаржник) вважає Рішення 673/2 неправомірним, упередженим, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступне. Відповідно до п. 1 р. 3 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі якщо це передбачено тендерною документацією ), та завантаження файлів в електронну систему закупівель сканкопій з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно з вимогами Додатку 4 тендерної документації. Згідно п. 6 р. 3 Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником наведені в додатку 4 тендерної документації. 1. Підпунктом 2.4. пункту 2 додатку 4 до Тендерної документації встановлено, якщо продукція, яка пропонується учасником до постачання, виробляється згідно з вимогами стандарту, необхідно надати скановану завірену учасником офіційну актуальну копію такого документу у разі, якщо його не оприлюднено у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або він не міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У складі тендерної пропозиції Учасник надав Декларацію про відповідність від 07.10.2021 (далі – Декларація від 07.10.2021) на товар виробництва компанії KAEM Sp. Z.o.o. Spolka Komandytova Польща (далі – Виробник), що запропоновано за тендерною пропозицією Учасником. Згідно з Декларацією від 07.10.2021 підтверджено відповідність товару, запропонований тендерною пропозицією, наступним стандартам: ДСТУ EN 60745-1:2014; ДСТУ EN 61000-3:2017; ДСТУ EN 55014-1:2016; ДСТУ EN 55014-2:2016. Відповідно згаданий товар виготовлено у відповідності до перелічених стандартів. В складі тендерної пропозиції Учасника відсутні завірені Учасником офіційні актуальні копії цих стандартів. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону 922 Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VI (далі – Закон 2939) та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. В Україні відсутній відкритий державний реєстр стандартів України та/або введених в Україні в дію, доступ до якого є вільним. Згідно ч. 1 і 4 ст. 10-1 Закону 2939 публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов’язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом. Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, встановлено у додатку до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Перелік). Перелік не містить таких наборів даних, таких як стандарти України та/або введені в Україні в дію, та доступ до яких є вільним. Тобто до вимоги пп. 2.4. п. 2 додатку 4 до Тендерної документації не можна застосувати норму ч. 4 ст. 22 Закону 922 та в свою чергу для виконання цієї вимоги не можна вважати, що стандарти, у відповідності до яких виготовлено товар, запропонований Учасником у складі тендерної пропозиції, оприлюднено у формі відкритих даних згідно із Законом 2939 та/або він міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи викладене Учасник не виконав вимоги пп. 2.4. п. 2 додатку 4 до Тендерної документації. Відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону 922 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таки чином тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону 922, оскільки тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 2. Підпунктом 2.5. пункту 2 додатку 4 до Тендерної документації встановлено, що на кожен вид продукції надати скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо). Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». Документи з якості надаються ще раз учасником, якого визначено переможцем процедури закупівлі, з кожною партією продукції, що постачається. Зі змісту цієї вимоги вбачається, що власником документу повинен бути саме виробник запропонованого товару. У складі тендерної пропозиції Учасник надав: - Декларацію від 07.10.2021; - Файл під назвою «Декларація відповідності СЕ» (далі – Файл). Як вже згадано вище, виробником запропонованого у складі тендерної пропозиції товару, є Виробник. Декларація від 07.10.2021 видана Учаснику. Тобто Декларація від 07.10.2021 не є документом Виробника, а є документом Учасника. В Файлі міститься документ під назвою «Deklaracja Zgodnosci» викладена іншою мовою ніж українська чи російська. Відповідно до оголошення про проведення Процедури закупівлі мова тендерної пропозиції українська. Згідно з п. 7 Тендерної документації Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Всі документи, що подаються учасниками відкритих торгів в електронному вигляді через електронну систему закупівель складаються українською мовою. Документи стосовно технічної частини предмету закупівлі можуть бути надані російською мовою. Уразі надання Учасником будь - яких документів іншою мовою вони повинні бути перекладені українською мовою відповідною перекладацькою організацією. У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній переклад документу, що міститься в Файлі, українською мовою відповідною перекладацькою організацією. Інші документи на виконання вимог пп. 2.5. п. 2 додатку 4 до Тендерної документації відсутні. Відповідно до абз. 3 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону 922 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією. Таки чином тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону 922, оскільки тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією. Враховуючи викладене, за сукупністю розглянутих питань щодо відповідності тендерної пропозиції Учасника умовам технічної специфікації, іншим вимогам до предмета закупівлі та мови тендерної пропозиції, Рішення 673/2 підлягає скасуванню. Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Таким чином Рішення 673/2 винесено з порушенням принципів здійснення закупівель об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них, оскільки Замовником застосовано дискримінаційний підхід при розгляді тендерної пропозиції Учасника. Наступною найбільш економічно вигідною пропозицією є пропозиція Скаржника. Враховуючи викладене та керуючись ст. 5, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» – ПРОШУ 1. Визнати Рішення 673/2 неправомірним, упередженим, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Скасувати Рішення 673/2 з підстав наведених у цій вимозі. 3. Відхилити тендерну пропозицію Учасника. З повагою, директор ПП "Інвестмаш"
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! На вашу вимогу UA-2021-10-06-007170-b.a1, повідомляємо наступне: Згідно пункту 2.2 Додатку 4 тендерної документації на підтвердження відповідності продукції вітчизняного та імпортного виробництва, надати один із наступних документів: 2.2.1. Для продукції, яка підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів, оригінал або копію одного з наступних документів: - декларації про відповідність, складеної відповідно до вимог технічних регламентів; або: - зразку маркування (для технічних регламентів, які передбачають обов’язкову наявність такого маркування); або: - сертифікату експертизи типу (для продукції, оцінка відповідності якої потребує застосування модуля В відповідно до постанови КМУ від 13.01.2016 № 95). Копії таких документів повинні бути завірені учасником торгів. 2.2.2. На продукцію, щодо якої проводиться добровільна оцінка відповідності визначеним вимогам надати оригінал або копію одного з наступних документів про відповідність: - декларації (у тому числі декларації про відповідність, згідно Додатку 6 ТД); - протоколу (у тому числі протоколу випробувань); - звіту; - висновку; - сертифікату (у тому числі сертифікату відповідності); - атестату; - іншого документу, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Оцінка відповідності, зазначена в пунктах 2.2.1-2.2.2 (крім декларування), має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою. Декларація про відповідність зазначена в п 2.2.2 має бути складена відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006. Учасник торгів, ТОВ «Хардекс» на підтвердження цієї вимоги надав декларацію від 07.10.2021 №UA.TR.D.03107-21 про відповідність вимогам технічних регламентів низьковольтного електричного обладнання (ПКМУ №1067 від 16.12.2015), з електромагнітної сумісності обладнання (ПКМУ №1077 від 16.12.2015) та безпеки машин (ПКМУ №62 від 30.01.2013), що повністю відповідає вимогам п. 2.2 Додатку 4 тендерної документації. Також згідно п.2.4 Додатку 4 тендерної документації якщо продукція, яка пропонується учасником до постачання, виробляється згідно з вимогами стандарту, необхідно надати скановану завірену учасником офіційну актуальну копію такого документу у разі, якщо його не оприлюднено у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або він не міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Декларація від 07.10.2021 №UA.TR.D.03107-21 встановлює відповідність об’єкта декларації саме вимогам технічних регламентів низьковольтного електричного обладнання (ПКМУ №1067 від 16.12.2015), з електромагнітної сумісності обладнання (ПКМУ №1077 від 16.12.2015) та безпеки машин (ПКМУ №62 від 30.01.2013). Всі ці регламенти є в публічному доступі на сайті відповідних державних установ (посилання у мережі Інтернет: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1077-2015-%D0%BF#Text; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1067-2015-%D0%BF#Text; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62-2013-%D0%BF#Text) що у відповідності до ч.4, ст.. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.2.4 Додатку 4 тендерної документації дозволяє учаснику не надавати їх копії у складі тендерної пропозиції. В свою чергу, зазначені в вашій вимозі стандарти ДСТУ EN 60745-1:2014; ДСТУ EN 61000-3:2017; ДСТУ EN 55014-1:2016; ДСТУ EN 55014-2:2016 не є стандартами згідно яких виготовляється продукція. Згідно форми декларації про відповідність технічним регламентам ці нормативно-технічні документи були застосовані при встановленні відповідності об’єкта декларування вимогам технічних регламентів. Згідно вимог п. 2.5 Додатку 4 тендерної документації учасник повинен надати на кожен вид продукції скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо). Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок». Документи з якості надаються ще раз учасником, якого визначено переможцем процедури закупівлі, з кожною партією продукції, що постачається. В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Хардекс» було надано електронний документ «зовнішній вигляд.pdf» якій містить повну назву фарбувального агрегату, технічні характеристики, комплектацію, артикул та торгову марку виробника. Вимог до назви електронного документа (файла) не встановлено тендерною документацією, а його зміст повністю відповідає вимогам п. 2.5 Додатку 4. Надання документу "Декларація відповідності СЕ.pdf" (Deklaracja Zgodnosci) взагалі не вимагалося тендерною документацією. Вимогу вважаємо необґрунтованою, безпідставною, такою, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено