-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Виготовлення проектно-кошторисної документації «Встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу КНП ОМР «Обухівська БЛІЛ» по вул. Каштанова,52 м. Обухів, Київської області» в т.ч. експертиза (Код ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
05.10.2021 16:06 - 23.10.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
щодо акту обстеження
Номер:
40b653baf1d74086a47a9c0408e1658f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-05-012634-b.b1
Назва:
щодо акту обстеження
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення спрощеної закупівлі UA-2021-10-05-012634-b, шляхом виключення з Вимог до предмета закупівлі вимоги, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, яка міститься у Розділі V.Оцінка тендерної пропозиції, а саме, в частині - Огляд об’єкту учасниками є обов’язковим, що підтверджується наданням у пропозиції відповідного акту за підписом уповноваженої особи Замовника навпроти зазначеного кожного з оглянутих Учасником приміщень.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників ( ч. 5 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі").
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, та має ознаки прямої дискримінації, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, що у свою чергу дає можливість Замовнику (уповноваженій особі) зловживати правом, а саме, на власний розсуд надати перевагу будь-якому учаснику, надати або не надати можливість тому чи іншому учаснику провести обстеження об’єкту.
У відповідності до частини 3 статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель.
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (частина 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Додатково повідомляємо, що згідно сталої практики органу оскарження - Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкту до аукціону, вважається дискримінаційною.
Як приклад : 1. Рішення від 13.12.2019 №18550; 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264; 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669; 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.10.2021 12:10
Вирішення:
У відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне:
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Причому в Додатку №10 тендерної документації зазначено орієнтовний обсяг виконання робіт/надання послуг.
Аби більш точно встановити обсяг робіт/послуг та сформувати вартість виконання робіт/надання послуг вважаємо, що беззаперечно необхідно аби учасник здійснив огляд об’єкту щодо якого мають виконуватися роботи/надаватися послуги.
Кошторисна документація повинна бути складена Виконавцем з урахуванням вимог тендерної документації та чинного законодавства.
Яким чином Ви як учасник чи інша особа(учасник) має формувати цінову пропозицію не ознайомившись візуально та не маючи поняття про об’єкт. Невідповідність кошторисної документації учасника призведе до відхилення його пропозиції, та встановлено перелік документів, які обов’язково повинен подати учасник процедури закупівлі як частину своєї тендерної пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності послуг, що є предметом закупівлі.
Також, слід зауважити, що якісне надання надання послуг і виконання робіт (Код ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування) Виготовлення проектно-кошторисної документації «Встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу КНП ОМР «Обухівська БЛІЛ» по вул. Каштанова,52 м. Обухів, Київської області» в т.ч. експертиза – є дуже важливим, оскільки на підставі проектно-кошторисної документації в подальшому будуть виконуватися безпосередні роботи з встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу. Відтак в даному випадку, зазначений вид послуг по даній закупівлі має бути виконано з високою якістю та точністю!
Тож вкотре підсумуємо, що для вірного складання учасником ціни тендерної пропозиції та уникнення неузгодженостей в майбутній проектній документації, у т. ч. щодо запропонованих учасником невідповідних еквівалентів устаткування (обладнання) та/або матеріалів, задля зазначення повного обсягу робіт та матеріальних ресурсів, Учаснику доцільно оглянути об’єкти Замовника та обсяги робіт / послуг по процедурі закупівлі та як наслідок відповідно отримати Акт огляду об'єкта, яка фактично дає Замовнику гарантію, що учасник усвідомлює весь обсяг та складність робіт та визначить вірно ціну тендерної пропозиції та врахує в неї усі необхідні супровідні моменти.
Враховуючи вищевикладене Відповідно до вище викладеного Замовник не має наміру вносити зміни до вимог, що викладені в оголошенні про проведення закупівлі Відкритих торгів.
Вимоги тендерної документації про надання Акт огляду об'єкта, встановлюються для всіх учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, який вимагаються, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено.
А отже, вимоги щодо надання учасниками Акт огляду об'єкта тендерної документації, не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та тендерна документація не містить будь-яких дискримінаційних вимог, і з точки зору доступності, тендерної документації, можуть бути виконані / дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та відповідний документ може бути поданий на участь у даній процедурі закупівлі.
Окрім цього, слід зауважити, що практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням - http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017.
По-друге, усі умови тендерної документації процедури закупівлі визначено Замовником з чітким дотриманням вимог Закону та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, а в частині встановлення кваліфікаційних критеріїв та вимог у тендерній документації з дотриманням методичних рекомендацій Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за вих. №3302-06/3812-06 від 07.02.2017 16:03:06 “Щодо розробки тендерної документації” (з урахуванням Закону України “Про публічні закупівлі” зі змінами у редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19.09.2019 N 114-IX).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.10.2021 12:01