-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Мультимедійне обладнання - інтерактивний комплекс для загальноосвітніх шкіл
Завершена
248 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 240.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 240.00 UAH
Період оскарження:
05.10.2021 14:28 - 17.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
acf46dffad844d7cb0ebc34dc4cf26db
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-05-009181-b.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Згідно з вимогами тендерної документації учасник повинен надати: Копію чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 виробництво інтерактивних комплексів. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію». Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер. Засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимагаємо внести зміни відповідно до частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.10.2021 15:47
Вирішення:
Шановний учаснику, Ваша вимога розглянута та за результатами її розгляду повідомляємо наступне.
Ваше вимога містить посилання на законодавство, яке втратило чинність, зокрема, Закон України «Про підприємництво» та Закон України "Про здійснення державних закупівель"
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Щодо посилання на практику Антимонопольного Комітету України, наведену у Вашій вимозі повідомляємо, що у вказаних Вами рішеннях було визнано дискримінаційною вимогу надання авторизаційних листів від одного конкретного виробника, чого немає у нашій закупівлі.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Оскільки закупівля здійснюється для закладу освіти, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли діти будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним.
Крім того, зазначена вимога встановлена замовником у відповідності до примірної тендерної документації, наведеної згідно спільного листа Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України №1/11-4216/1/06-1-6282 від 10 червня 2021 р.
Зважаючи на викладене вище, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог та у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:
42d66e6945bf4a52bfb19880b9b6920f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-05-009181-b.a1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику, вимогами щодо предмета закупівлі передбачена вимога «Авторизаційний лист наданий виробником інтерактивного комплексу»
Звертаємо Вашу увагу, що обладнання, яке входить до складу інтерактивного комплексу (інтерактивна дошка, проектор тощо) виготовляється РІЗНИМИ виробниками, а не як єдиний готовий виріб (інтерактивний мультимедійний комплекс). Учасники, які беруть участь у закупівлі є дистриб’юторами складових комплексу (проекторів, інтерактивних дошок тощо ОКРЕМО), тому об'єднуючи їх в інтерактивний комплекс, вони не здійснюють будь-яких дій, які б змінювали їх технічні характеристики або функціональне призначення (тобто дій, які пов’язані з ВИРОБНИЦТВОМ КОМПЛЕКСІВ). Виходячи з цього, надання усіх документів на інтерактивний мультимедійний комплекс не є можливим для більшості Учасників та суттєво обмежує конкуренцію в даній закупівлі.
Вказана вимога являється дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, оскільки надання вказаного документу ніяким чином не стосується безпосередньо предмету закупівлі, ніяк не впливає на його якість і вимагається в тендерній документації, як дискримінаційний інструмент для обмеження кола потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни відповідно до частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.10.2021 15:45
Вирішення:
Шановний учаснику, Ваша вимога розглянута та за результатами її розгляду повідомляємо наступне.
Ваше вимога містить посилання на законодавство, яке втратило чинність, зокрема, Закон України «Про підприємництво» та Закон України "Про здійснення державних закупівель"
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України, «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Щодо посилання на практику Антимонопольного Комітету України, наведену у Вашій вимозі повідомляємо, що у вказаних Вами рішеннях було визнано дискримінаційною вимогу надання авторизаційних листів від одного конкретного виробника, чого немає у нашій закупівлі.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на товар, що пропонується. Оскільки закупівля здійснюється для закладу освіти, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли діти будуть використовувати неякісну, контрафактну або іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного представника виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним.
Крім того, зазначена вимога встановлена замовником у відповідності до примірної тендерної документації, наведеної згідно спільного листа Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України №1/11-4216/1/06-1-6282 від 10 червня 2021 р.
Зважаючи на викладене вище, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог та у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Статус вимоги:
Відхилено