-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні комп'ютери
Згідно листа МЕРТУ №3304-04/54160-06 від 03.09.2020 р., предмет закупівлі, який придбається за рахунок додаткових коштів, виділених замовнику, та/або у зв‘язку з додатковою потребою, яку неможливо було передбачити на початку календарного року, вважається новим предметом закупівлі, процедура для якого обирається відповідно до вартісних меж, встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» за умови внесення відповідних змін до річного плану закупівель
Завершена
372 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 860.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 860.00 UAH
Період оскарження:
05.10.2021 13:56 - 17.10.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Скарга
Номер:
137a36d3e3834cf78a35f213acbc3487
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-05-008258-b.b2
Назва:
Скарга
Вимога:
Шановний Замовнику! Детально ознайомившись із пропозицією ТОВ "РІМ-2000" вважаємо, що рішення Замовника про визначення є незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси інших Учасників. Так, детально проаналізувавши пропозицію ТОВ " РІМ-2000" було виявлено наступні невідповідності:
1. ТД вимагалося надання:
- копію сертифікату, завіреного Учасником на систему управління якістю ISO 9001:2015, IDT (для вітчизняного виробника ДСТУ ISO 9001:2015) на системні блоки, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій;
- копію сертифікату, завіреного Учасником на систему екологічного керування ISO 14001:2015, IDT (для вітчизняного виробника ДСТУ ISO 14001:2015 ) на системні блоки, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій;
Учасником надано сертифікат, що не відповідає вимогам. В наданих наданих сертифікатах не посвідчено відповідність системи виробництво системних блоків.
2. Відповідно до п.4 Додатку 2 до тендерної документації, вимагалося надання: «Учасник повинен забезпечити гарантійне обслуговування обладнання на усіх площадках ХНАДУ. Для підтвердження можливості виконання гарантійних зобов’язань Учасник повинен надати реквізити (адреси, перелік контактних осіб і телефонів) власного сервісного центру або копію угоди щодо надання таких послуг іншою спеціалізованою сервісною організацією, розташованою в м. Харкові.»
У складі пропозиції Переможця відсутні документи, що підтверджують наявність сервісного центру у м. Харкові.
Окрім того, Переможцем у технічних характеристиках не зазначено модель блоку живлення, не зазначено модель БЖ, що унеможливлює перевірку його технічних характеристик, разом з тим, технічні характеристики материнської плати та процесора не відповідають вимогам, що встановлені Замовником.
Враховуючи викладене, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Систематика Україна" вважає, що Замовником було незаконно визначено переможцем ТОВ " РІМ-2000". У діях Замовника наявний упереджений та необ'єктивний підхід до розгляду пропозицій учасників. На підставі виявлених численних порушень та керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо від Вас самостійного скасування рішення про визначення переможцем ТОВ " РІМ-2000". Нагадуємо, що Замовник приймає рішення виключно на підставі, в межах та у спосіб що передбачений Законом, дотримуючись принципів визначених у Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, максимальної економії, ефективності та пропорційності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Своїм незаконним рішенням Ви грубо порушуєте права ТОВ " Систематика Україна ", а також нівелюєте по-перше, норми чинного законодавства, а по-друге, положення написаної вами ж документації. Звертаємо Вашу увагу, що за порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із Законами України. За порушення вимог, встановлених Законом у частині прийнятих рішень відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально. Відповідно до Ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до Закону тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Принагідно зазначаємо, що на виконання Розпорядження КМУ від 18 грудня 2018 року № 1088-р “Про затвердження плану дій із впровадження Ініціативи “Партнерство “Відкритий Уряд” у 2018-2020 роках” на Prozorro з`явилася можливість повідомити про порушення безпосередньо в Держаудитслужбу, тож звертаємося до Вас із закликом припинити вчиняти дії, що спрямовані на порушення закупівельного законодавства. Додатково повідомляємо, що у разі не скасування Вами незаконного рішення ми будемо змушені звернутись із заявами до Державної аудиторської служби України, Національного антикорупційного бюро України та органів прокуратури України.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь_вимога.pdf 27.10.2021 16:38
Дата подачі:
23.10.2021 11:03
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Уважно розглянувши вашу вимогу, повідомляємо наступне
1. Щодо першої вимоги
В тендерній документації вимагалася копія сертифікату, завіреного Учасником, на систему управління якістю ISO 9001:2015, IDT (для вітчизняного виробника ДСТУ ISO 9001:2015) на системні блоки, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій; копія сертифікату, завіреного Учасником, на систему екологічного керування ISO 14001:2015, IDT (для вітчизняного виробника ДСТУ ISO 14001:2015 ) на системні блоки, дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій.
Учасник, який визнаний переможцем, надав вказані сертифікати на машини обчислювальні електронні персональні, тобто на весь технічний комплекс, який включає в тому числі системні блоки.
Згідно п. 8.2.2 Стандарту на систему управління якістю ISO 9001:2015 при визначенні вимог щодо продукції та послуг, пропонованих замовникам, організація повинна забезпечити вимоги до продукції та послуг та задовольняти рекламації стосовно продукції та послуг, які вона пропонує.
Згідно п.8.1 Стандарту на систему екологічного керування ISO 14001:2015 організація приймає рішення щодо ступеню екологічного контролю процесів, зокрема, з урахуванням такого чиннику, як технічна компетентність організації.
Враховуючи викладене, якщо організація здатна забезпечити якісне постачання та гарантійне обслуговування всього технічного комплексу «Машини обчислювальні електронні персональні», вона також здатна забезпечити той же рівень якості для частини цього комплексу – системних блоків.
Статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачений вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, та відповідної підстави для відхилення пропозиції учасника з вказаних вами підстав не містить.
2. Щодо другої вимоги
Відповідно до п.31 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, тобто важливою ознакою тендерної документації є затвердження її замовником, причому додатки є невід’ємною частиною такої документації.
В тендерну документацію за вказаною закупівлею двічі вносилися зміни:
8 жовтня 2021 на підставі вимоги, поданої на майданчику, щодо виключення обов’язку учасника підтвердити наявність сервісних центрів саме в місті Харкові. Заявник вважав цю умову дискримінаційною, і розглянувши наведені ним підстави, Замовник прийняв рішення про виключення вказаної умови. Протоколом уповноважених осіб затверджена нова редакція тендерної документації разом з додатками, яка оприлюднена на майданчику у встановлений термін разом з переліком змін. Окремо та додатково до повного тексту тендерної документації оприлюднені додатки, які є частиною загальної документації та не мають самостійного юридичного навантаження, первинною є тендерна документація, затверджена протоколом уповноважених осіб.
П.1.2 Додатку 1 та П.4 Додатку 2 тендерної документації від 8.10.2021 р. встановлена вимога надати гарантійний лист з адресами авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
13 жовтня 2021 Замовником внесені деякі уточнення до технічних параметрів предмету закупівлі з огляду на зміну пропозицій на ринку такого товару. Протоколом уповноважених осіб затверджена нова редакція тендерної документації разом з додатками, яка оприлюднена на майданчику у встановлений термін разом з переліком змін. Окремо та додатково до повного тексту тендерної документації оприлюднені додатки, які є частиною загальної документації та не мають самостійного юридичного навантаження, первинною є тендерна документація, затверджена протоколом уповноважених осіб.
П.1.2 Додатку 1 та П.4 Додатку 2 тендерної документації від 13.10.2021 р. встановлена вимога надати гарантійний лист з адресами авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Як вбачається з порівняння редакцій Тендерної документації від 8.10.2021 та 13.10.2021 інших змін, крім вказаних в переліках змін, Замовником не вносилось.
Таким чином, п.4 файлу «13_10_Нова_редакція_Додаток 2_технічні характеристики.docx», на який ви посилаєтесь, не має юридичного навантаження та по суті є файлом з технічною помилкою, який не відповідає п.4 Додатку 2 до повного тексту затвердженої тендерної документації «13_10_НОВА редакція тендерна документація Комп‘ютери 2021.doc», та не може бути підставою відхилення належно оформленої пропозиції учасника.
3. Щодо третьої вимоги
Ви вказуєте, що переможцем у технічних характеристиках не зазначено модель блоку живлення, що унеможливлює перевірку його технічних характеристик, разом з тим, технічні характеристики материнської плати та процесора не відповідають вимогам, що встановлені Замовником.
Модель блоку живлення переможцем не вказана, оскільки є частиною корпуса «1stPlayer A2-400PLS» і окремо на нього відсутня модель і документація
Щодо технічних характеристик процесора і материнської плати, у вимогах тендерної документації вказаний Intel Pentium Gold G6405 і такі саме характеристики містяться у таблиці відповідності запропонованого товару, наданої переможцем.
Статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачений вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, та відповідної підстави для відхилення пропозиції учасника з вказаних вами підстав не містить.
Тож при кваліфікації учасника і визнанні його переможцем Замовник діяв саме у спосіб та на підставах, передбачених законодавством, зокрема, статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення, на яку ви посилаєтесь, також встановлена відповідальність за відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення), що мало б місце у даному випадку у разі відхилення пропозиції учасника.
В діях Замовника немає жодної упередженості та відсутній необ'єктивний підхід до розгляду пропозицій учасників, оскільки була розглянута тільки тендерна пропозиція одного учасника, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію, у відповідності до ч.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі». Наступну пропозицію Замовник розглядає тільки у разі відхилення першої пропозиції, тому немає підстав стверджувати про необ'єктивний підхід до розгляду пропозицій інших учасників.
Враховуючи викладене, не вбачаємо підстав для скасування рішення про визначення переможця.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
6c94f8a88a6b4887b8f34ffa2f96f50b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-05-008258-b.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування (сервісний інженер).
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол розгляду вимоги.pdf 08.10.2021 14:10
Дата подачі:
06.10.2021 19:57
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Прийнято рішення про задоволення вашої вимоги, відповідні зміни будуть внесені в закупівлю і тендерну документацію у встановлений термін
Статус вимоги:
Задоволено