• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт закладу загальної середньої освіти «Ліцей села Мельниця Ковельського району Волинської області» (Влаштування пожежної сигналізації)

Завершена

152 832.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 528.32 UAH
Період оскарження: 04.10.2021 15:43 - 14.10.2021 10:55
Вимога
Відхилено

щодо гарантійного листа від виробника

Номер: 58732e0df05b49af8618bcfaa4dbb888
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-04-008315-b.a2
Назва: щодо гарантійного листа від виробника
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2021-10-04-008315-b, шляхом виключення дискримінаційної/незаконної вимоги, що міститься в пункті 19 додатку №1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Вимоги до кваліфікації учасника Документи, які повинен надати учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства», а саме надання учасником - Гарантійного листа від Виробника (якщо Учасник не є виробником) обладнання автоматичної пожежної сигналізації, систем оповіщення та управління евакуацією людей, що буде монтуватися (прибори, сповіщувачі) чи Імпортера (у разі, якщо товар виробляється не на території України), із зазначенням замовника торгів та електронного ідентифікатора закупівлі, оприлюдненої в електронній системі публічних закупівель ProZorro, в якому Виробник (імпортер) гарантуватиме учаснику виробництво і поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, необхідного для виконання робіт/надання послуг, що відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам відповідно до зазначених в оголошенні видів та обсягів. Така вимога носить дискримінаційний характер, оскільки може перешкодити взяти участь у закупівлі тим суб’єктам господарювання, що не мають прямих укладених договорів із виробником обладнання і тим самим звузити коло потенційних учасників закупівлі. Вимога про надання учасниками процедури закупівлі листів авторизації від виробника, зобов’язує учасників процедури до договірних відносин із безпосереднім виробником обладнання, що дискримінує тих, які співпрацюють не із виробниками, а з офіційними дистриб’юторами, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Надання авторизаційних листів є правом виробника, а, отже, залежить виключно від волі та суб’єктивного бажання такого виробника. Названа вище вимога не містить обґрунтування та обмежує коло потенційних учасників тими, що мають контакти лише з певним виробником. Слід також зазначити, що наявність у складі пропозиції учасників гарантійного листа від виробника обладнання, не є належним доказом виникнення відповідних договірних правовідносин між учасниками торгів та виробником цього обладнання, а тому такий гарантійний лист наданий учасниками закупівлі - не може гарантувати Замовнику виробництво і поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, адже гарантійний лист у розумінні законодавства України не є правочином і не встановлює для виробника цього обладнання жодних зобов’язань перед Замовником та учасниками закупівлі. Таким чином, Оголошення Замовника про проведення спрощеної закупівлі суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, а також порушує права та законні інтереси учасників на захист від дискримінації. Замовнику достеменно відомо, що ані ДАСУ, ані АМКУ, відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» ненаділені повноваженнями розглядати скарги учасників у спрощених закупівлях. Тому, Уповноважена особа Замовника цілеспрямовано встановила в оголошені дискримінаційні вимоги, адже знає про відсутність можливості в учасників звернутися до вказаних органів оскарження. Ураховуючи викладене вище, з метою прозорого проведення аукціону, просимо Уповноважену особу Замовника не зловживати своїми правами та усунути наведені вище невідповідності, шляхом внесення відповідних змін до Оголошення в цій частині. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»). У відповідності до частини 20 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку. Таким чином, Оголошення Замовника про проведення спрощеної закупівлі суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, а також порушує права та законні інтереси учасників на захист від дискримінації та бути визнаним переможцем спрощеної закупівлі. Замовнику достеменно відомо, що ані ДАСУ, ані АМКУ, відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» ненаділені повноваженнями розглядати скарги учасників у спрощених закупівлях. Тому, Уповноважена особа Замовника цілеспрямовано встановила в оголошені дискримінаційні вимоги, адже знає про відсутність можливості в учасників звернутися до вказаних органів оскарження. Ураховуючи викладене вище, просимо Уповноважену особу Замовника не зловживати своїми правами та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Оголошення в цій частині. У разі невнесення змін до Оголошення, учасник залишає за собою право звернутись до Господарського суду Волинської області задля визнання недійсним Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого рішенням Уповноваженої особи Замовника від 04.10.2021 року №109.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до тендерної документації вимагається надати: Гарантійний лист від Виробника (якщо Учасник не є виробником) обладнання автоматичної пожежної сигналізації, систем оповіщення та управління евакуацією людей, що буде монтуватися (прибори, сповіщувачі), чи представника Виробника - офіційного Імпортера (у разі, якщо товар виробляється не на території України), із зазначенням замовника торгів та електронного ідентифікатора закупівлі, оприлюдненої в електронній системі публічних закупівель ProZorro, в якому Виробник (імпортер) гарантуватиме учаснику виробництво і поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, необхідного для виконання робіт/надання послуг, що відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам відповідно до зазначених у цій ТД видів та обсягів. Умовами технічного завдання передбачено виконання робіт (надання послуг), що полягає, серед іншого, з монтажу обладнання та устаткування. Тому, вимога щодо документального підтвердження можливості вчасного постачання обладнання та устаткування для здійснення подальшого їх монтажу є цілком законною. Тому, на підставі ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право її включати до умов тендерної документації. Окрім того, дана вимога не є дискримінаційною, оскільки будь-який учасник ринку, який має необхідний досвід виконання аналогічних робіт (послуг), має можливість отримати від виробника або імпортера гарантійний лист.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

щодо штатного інженера-кошторисника

Номер: 4645bb5a9d684160b4646d61a79b0879
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-04-008315-b.a1
Назва: щодо штатного інженера-кошторисника
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2021-10-04-008315-b, шляхом внесення змін до пункту 5 додатку №1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, адже встановлюючи вимогу щодо наявності в учасників лише штатного (за основним місцем роботи) інженера кошторисника є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до учасників/суб’єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та/або за сумісництвом. Вважаємо, що Замовником висунута дискримінаційна вимога щодо перебування штатного інженера кошторисника на постійному місці роботи. Звертаємо Вашу увагу на те, що питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 “Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників”. Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі – підприємства), а також на фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників: штатні працівники ; зовнішніх сумісники ; працюючі за цивільно-правовими договорами. Зважаючи на викладене, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники/суб’єкти господарювання, які мають в наявності працівників які перебувають на постійному місці роботи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників/суб’єктів господарювання. Просимо уповноважену особу Замовника звернути увагу на ту обставину, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України у своєму рішенні №21472-р/пк-пз від 21.09.2021 року – визнала дискримінаційною аналогічну вимогу Замовника щодо наявності в учасників лише штатних працівників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»). У відповідності до частини 20 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку. Таким чином, Оголошення Замовника про проведення спрощеної закупівлі суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, а також порушує права та законні інтереси учасників на захист від дискримінації та бути визнаним переможцем спрощеної закупівлі. Замовнику достеменно відомо, що ані ДАСУ, ані АМКУ, відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» ненаділені повноваженнями розглядати скарги учасників у спрощених закупівлях. Тому, Уповноважена особа Замовника цілеспрямовано встановила в оголошені дискримінаційні вимоги, адже знає про відсутність можливості в учасників звернутися до вказаних органів оскарження. Ураховуючи викладене вище, просимо Уповноважену особу Замовника не зловживати своїми правами та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Оголошення в цій частині. У разі невнесення змін до Оголошення, учасник залишає за собою право звернутись до Господарського суду Волинської області задля визнання недійсним Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого рішенням Уповноваженої особи Замовника від 04.10.2021 року №109.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Вимога щодо штату є цілком законною. Перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам до оголошення визначаються Замовником самостійно з дотриманням норм частини 3 статті 14 Закону та керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону. Зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних умов, які б порушували Закон та основні принципи здійснення публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено