• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Газове паливо (09123000-7 Природний газ)

Мова тендерних пропозицій - українська. Місце надання послуг : Полтавський обласний центр зайнятості та його філії (згідно Додатка 7 до Тендерної документації). Закупівля на 2021 рік

Завершена

1 950 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 750.00 UAH
Період оскарження: 04.10.2021 14:53 - 16.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога Замовника

Номер: 50c0f2a319f243c5939d2b150fae8bfc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-04-006840-b.a1
Назва: Дискримінаційна вимога Замовника
Вимога:
У Тендерній документації Замовник встановлює вимогу надати гарантійний лист щодо незастосування до Замовника штрафних санкцій та іншої міри відповідальності у разі перевищення або недобору обсягів газу Замовником. Повідомляємо, що дана вимога суперечить нормативно-правовим актам, що прийняті державними органами для врегулювання сфери постачання природного газу, зокрема п.1 Розділу VII Правил постачання природного газу, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2496. Окрім того, вищезазначена вимога Замовника суперечить принципам ринку природного газу. Так, відповідно до абз.8 п. 4 глави 1 розділу I Кодексу газотранспортної системи однією з підстав для доступу суб’єктів ринку природного газу до газотранспортної системи є дотримання принципу відповідальності всіх суб’єктів ринку природного газу за дотримання правил балансування, встановлених цим Кодексом, зокрема в частині сплати та одержання плати за добовий небаланс та плати за нейтральність балансування, для забезпечення найбільш ефективної торгівлі природним газом. Поряд з цим, зазначаємо, що небаланси Замовника цілком і повністю залежать від нього. Так, відповідно до абз.10 п.20 Розділу II Правил постачання природного газу Споживач зобов'язується самостійно обмежувати (припиняти) споживання природного газу у випадку перевищення підтвердженого обсягу природного газу без узгодження з постачальником. Тобто, виконуєчи свій обов'язок добросовісно, Замовник уникне необхідності відшкодовувати небаланси. Окрім цього, зазначаємо, що дана вимога відноситься до ряду дискримінаційних. Так, головна ознака умов ТД, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Виходячи з вищезазначеного, наголошуємо, що вимога Замовника надати гарантійний лист щодо незастосування до Замовника штрафних санкцій та іншої міри відповідальності у разі перевищення або недобору обсягів газу Замовником є незаконною, суперечить принципам ринку природного газу та є дискримінаційною вимогою, у зв’язку з чим просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, на Вашу Вимогу повідомляємо наступне: У Тендерній документації Замовник дійсно встановлює вимогу надати гарантійний лист щодо незастосування до Замовника штрафних санкцій та іншої міри відповідальності у разі перевищення або недобору обсягів газу Замовником. Крім цього, в Проекті Договору в розділі «Порядок розрахунків» зазначено наступне: «Споживач сплачує Постачальнику вартість фактично використаного газу», а в Додатку №1 наголошено, що Дані обсяги є плановими та можуть змінюватись залежно від реального фінансування видатків та потреб Споживача, та кліматичних умов, та не є обов'язковими до виконання. Дана закупівля проводиться на два місяці (листопад-грудень 2021 року), орієнтовний обсяг закупівлі становить 50,0 тис. куб. м. Відповідно частини 5 ст.41 Закону України від 25.12.2015 року № 922-VІІІ "Про публічні закупівлі" (зі змінами) в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019 року, обсяг закупівлі може бути зменшено, але не збільшено. Тому Ваше зауваження щодо перевищення підтвердженого обсягу природного газу, та як наслідок, самостійне обмежування (припинення) споживання природного газу у випадку перевищення підтвердженого обсягу природного газу, мало б сенс відносно річного Договору постачання природного газу. В даному випадку, помісячного збільшення обсягів та ризиків Учасників, пов’язаних з цим не буде. Щодо обмеження конкуренції та дискримінації учасників, - вважаємо таку вимогу необґрунтованою, оскільки кожен учасник, документація якого відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Тендерній Документації Замовника може взяти участь в оголошених відкритих торгах. Замовник, Полтавський обласний центр зайнятості, в Тендерній Документації зазначає вимоги для можливості успішного виконання договору на постачання природного газу. Гарантійний лист щодо незастосування до Замовника штрафних санкцій та іншої міри відповідальності у разі перевищення або недобору обсягів газу Замовником є об’єктивною вимогою Замовника, оскільки фінансування надходить з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, враховуючи ціну на природний газ, кошти на оплату будь яких штрафних санкцій не передбачено. Замовник зобов’язується повністю сплатити за фактично використаний газ. Тому, така вимога не несе ніяких негативних наслідків для Учасників та не може вважатися дискримінаційною і жодним чином не обмежує конкуренцію Учасників, а навпаки забезпечує збереження державних фінансових ресурсів. Таким чином просимо виважено, фахово та обґрунтовано трактувати вимоги тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено