• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Стіл Тип 1, мийка двохсекційна Тип 1, посудомийна машина купольна, фільтр для пом'якшення води, стіл Тип 2, рукомийник, стелаж Тип 1, мийка двохсекційна Тип 2, мийка односекційна Тип 1, стелаж Тип 2, стіл Тип 3, стіл з мийкою Тип 1, картоплечистка, стіл Тип 4, овочерізка з комплектом ножів, стелаж Тип 3, стелаж Тип 4, мийка двохсекційна Тип 3, стіл Тип 5, стіл Тип 6, стіл з мийкою Тип 2, шафа холодильна, стелаж Тип 5, слайсер, мийка односекційна Тип 2, шафа морозильна, м'ясорубка, стіл Тип 7, стелаж Тип 6, стіл Тип 8, стіл Тип 9, плита електрична , стіл Тип 10, шафа пекарська, пароконвектомат на 10 рівнів, підставка під пароконвектомат, стіл Тип 11, стіл Тип 12, стіл з мийкою Тип 3, тістоміс, прилавок столових приборів, вітрина холодильна кондитерська, марміт, нейтральний елемент - (код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 39310000-8 - Обладнання для закладів громадського харчування)

Торги не відбулися

826 840.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 135.00 UAH
Період оскарження: 02.10.2021 14:09 - 15.10.2021 00:00
Скарга
Відхилено

С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: c6575cba035e46d5951df791d2af4122
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-02-000131-b.a1
Назва: С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне: № ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА 1. Пункт 4.4 розділу 1 Тендерної документації Замовник торгів встановив вимогу щодо надання іншої інформації яка підтверджує відповідність пропозиції учасника, а саме: ХОЧЕМО ЗВЕРНУТИ УВАГУ, що пункт 4.4 розділу 1 тендерної документації ТД Замовника - це інформація щодо строку поставки. Відповідно до законодавства України, в тендерній документації Замовника детально мають бути прописані вимоги до пропозицій Постачальників. Тендерна документація - це, по суті, інструкція, на підставі якої Постачальники будуть готувати свої пропозиції. В ній прописуються кваліфікаційні критерії до постачальників, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, прикріплюється проект договору, зазначаються критерії та методику оцінки тендерних пропозицій, інформацію про мову, валюту тощо. Детальний перелік інформації, яку повинна містити тендерна документація, наведений в ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі": «1. Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об'єктом авторського права та/або суміжних прав. 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об'єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім'я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. 3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону. 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. 5. Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Ч 3. Ст. 22 Закону передбачає, що «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ключова умова: вимоги щодо інформації, яку зобов’язаний надати учасник, має передбачати законодавство. Якщо припустити, що Замовник, теоретично, відносить надання дoвiдки інформацію у довільній формі про строк поставки товару до Іншої інформації то чому вона не була відображена у відповідному розділі Додатку № 1 пункт 4 «ІНША ІНФОРМАЦІЯ», а саме: Надання інформації у довільній формі про строк поставки товару в п.4 Додатку №1 (ІНША ІНФОРМАЦІЯ) НЕ ВИМАГАЛОСЬ. Дана позиція підтверджується рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20260-р/пк-пз від 06.09.2021р. В той же час, хочемо зазначити, що мною було надано підписаний проект договору файл «25_Проект Договору.pdf», в якому міститься інформація щодо строків поставки. Таким чином, мною була виконана вимога тендерної документації та надана інформація щодо строку поставки згідно пункту 5.1 проекту договору. Отже, Учасником виконана вимога Замовника, що відповідає умовам тендерної документації Замовника і не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Пункт 4.1.4 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документу для підтвердження права підпису, а саме: «4.1.4. Паспорт (всі сторінки), у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки / або двостороння копія паспорту громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або копія іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI, зі змінами. (подається на особу/осіб уповноважених на підписання документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю) (для фізичних осіб-підприємців та фізичних осіб)»(цитата). Замовник торгів зазначив як підставу відхилення не подання паспорту останніх сторінок на яких відсутня інформація. По перше, хочемо зазначити, що замовник торгів не визначив чітко як підставу відхилення не подання певних сторінок паспорту, оскільки чи то допустився помилки, чи то дійсно довідково зазначив, що наданий паспорт відповідає вимозі. Проте, навіть якщо Замовник торгів допустився помилки та хотів зазначити НЕ відповідає. В такому випадку, замовник торгів не довів, яким чином наданий документ файл я18_Паспорт+код_Шевченко О. С.pdf» з усією інформацією, яка необхідна Замовнику торгів, заважає йому переконатись в праві підпису Учасника торгів. Дана інформація вимагається на підтвердження права підпису Скаржника, відповідно до частини 16 статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі”. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. У випадку наявності невідповідностей в документах, що вимагаються Замовником торгів для підтвердження права підпису, відповідно до частини 9 статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі”, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Таким чином, Замовник торгів мав надати 24 години на виправлення невідповідностей для документів, які відносяться до підтвердження кваліфікаційного критерію, згідно пункту4.1.4 Додатку № 1 до Тендерної документації. Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації. Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір. Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні права та інтереси. Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю. Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 3. Зобов'язати тендерний комітет Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією. 4. Зобов’язати тендерний комітет Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 17.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.11.2021 16:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.11.2021 15:54
Автор: ФОП "ШЕВЧЕНКО ОЛЕКСАНДР СЕМЕНОВИЧ", Олександр Шевченко +380937430745 prompostach.kh@gmail.com