• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Tacrolimus, Tacrolimus, Tacrolimus

Завершена

2 058 325.37 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 291.63 UAH
Період оскарження: 01.10.2021 16:54 - 14.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

щодо усунення дискримінаційних умов

Номер: caf947b794b54116abca0f0de7b11887
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-01-009278-b.a1
Назва: щодо усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до пункту 6 , ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ, викладених у Додатку №3 до тендерної документації, інформація про можливість поставки товару у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника, повинна бути підтверджена: – гарантійним листом виробника (його офіційного представника (дистриб’ютора) або заявника державної реєстрації предмету закупівлі в Україні. У разі надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів) додатково надається авторизаційний лист від виробника чи заявника держаної реєстрації. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З урахуванням даного, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону, оскільки значно звужують коло учасників, так як за таких умов взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Крім того, варто зазначити, що безпосередньо сам виробник являється зареєстрованою у встановленому порядку юридичною особою та суб’єктом господарювання, що крім виготовлення продукції може займатися і її реалізацією, зокрема шляхом участі в публічній закупівлі. За таких обставин учасники, які не являються виробниками продукції, об’єктивно не матимуть можливості брати участь у процедурі закупівлі, а безпосередньо виробники перебуватимуть в більш привілейованому становищі, що прямо заборонено відповідно до законодавства про публічні закупівлі. В свою чергу, учасник може мати в наявності продукцію відповідно до предмета закупівлі на підставі раніше укладених угод, а отже об’єктивно не потребує отримання будь-яких гарантійних або авторизаційних листів від виробника, оскільки фактично має можливість поставити товар у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Зокрема, звертаємо Вашу увагу на те, що вимога щодо надання гарантійного листа від виробника була визнана дискримінаційною Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9702-р/пк-пз від 19.09.2018 року. До того, Міністерством охорони здоров'я спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було підготовлено низку рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які викладені у спільному листі N 01.7/33810 від 19.12.2018 (http://moz.gov.ua/uploads/1/9246-moz_mert.pdf). Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів. До розробки рекомендацій були залучені відповідні департаменти МЕРТ і МОЗ, які мають значний досвід в організації публічних закупівель, а також ГО «Центр протидії корупції», «Трансперенсі Інтернешнл». У відповідності з пунктом 8 даних рекомендацій вимогу щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки визнано такою, що не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників процедури закупівлі. З урахуванням вищенаведеного, просимо Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити з Додатку №3 до тендерної документації вимогу, відповідно до якої можливість поставки товару у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника повинна бути підтверджена «гарантійним листом виробника (його офіційного представника (дистриб’ютора) або заявника державної реєстрації предмету закупівлі в Україні. У разі надання гарантійних листів від представників (дистриб’юторів) додатково надається авторизаційний лист від виробника чи заявника держаної реєстрації.», або, задля сприяння розвитку здорової конкуренції, доповнити дану вимогу можливістю надання учасниками альтернативних гарантій на кшталт: «або учасник повинен надати інформацію про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі шляхом надання відповідних документів (договір/або накладна/або акт приймання-передачі), додатково такі учасники повинні надати гарантійного листа, яким підтверджують можливість поставки даного товару у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені замовниками торгів».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь щодо вимоги.
Статус вимоги: Відхилено