-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт (влаштування) освітлення пішохідних переходів з використанням автономного електрозабезпечення на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-05 Київ – Одеса на км 187+700, км 187+797 та Н-01 Київ – Знам’янка на км 222+610, км 223+405, Черкаська область.
Торги не відбулися
1 544 299.78
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 721.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 721.50 UAH
Період оскарження:
01.10.2021 15:20 - 13.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга про скасування рішення
Номер:
9dfdae22f8c146caa0da4bdc6706aaf4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-01-007940-b.c1
Назва:
Скарга про скасування рішення
Скарга:
СКАРГА
про скасування рішення
Замовником Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-01-007940-b за предметом: «Поточний середній ремонт (влаштування) освітлення пішохідних переходів з використанням автономного електрозабезпечення на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-05 Київ – Одеса на км 187+700, км 187+797 та Н-01 Київ – Знам’янка на км 222+610, км 223+405, Черкаська область.» (код за ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
За результатами розгляду тендерних пропозицій у Протоколі № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року зазначено наступне:
«За результатами електронного аукціону найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ з остаточною ціновою пропозицією 1 492 000,00 грн з ПДВ. Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій №127-2 від 28 жовтня 2021 р. переможцем визначено пропозицію учасника ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ.
В електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України автоматично сформована довідка від 01.11.2021р 14:02:04 про наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ (переможця торгів).
Учасником ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ у порядку пункту 13 частини 1 статті 17 Закону документально не підтверджено здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Оскільки ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ (переможець процедури закупівлі) не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, запропоновано скасувати рішення про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ та відхилити тендерну пропозицію ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ».
На підставі викладеного тендерний комітет Замовника вирішив скасувати рішення про визначення переможцем торгів та відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» на підставі абзацу другого пункту третього частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: «переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону».
На думку ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ», таке рішення тендерного комітету є незаконним та прийнятим усупереч вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку із чим підлягає скасуванню з наступних підстав.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» було подано документально підтверджену інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям для участі у вказаних торгах, які заявлено Замовником у тендерній документації. Жодних зауважень щодо невідповідності кваліфікаційним критеріям учасника ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» у оскаржуваному рішенні не зазначено. Отже, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» повністю відповідає кваліфікаційним критеріям Замовника.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено вичерпних перелік підстав для замовника, який приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі.
Відповідно до умов тендерної документації в Додатку 4 визначена Інформація щодо документального підтвердження відповідності учасника та переможця процедури закупівлі вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
Згідно вищевказаного Протоколу № 127-3 від 15.11.2021 р.: учасником «ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» у порядку пункту 13 частини 1 статті 17 Закону документально не підтверджено здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Згідно Додатку 4, Замовником визначену наступну інформацію.
№ Замовник приймає рішення про відмову учасникові у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у випадках, наведених нижче згідно частини першої статті 17 Закону Учасник процедури закупівлі на виконання вимоги статті 17 Закону надає інформацію, викладену нижче Переможець процедури закупівлі на виконання вимоги статті 17 Закону надає інформацію, викладену нижче
13 Учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
(пункт 13 ч. 1 ст. 17 Закону)
Заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника На документальне підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 13 ч. 1 ст. 17 Закону, учасник подає інформацію в довільній формі.
Якщо в учасника наявна заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), він надає інформацію в довільній формі про те, що такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України.
Прийняття відповідного рішення органу доходів і зборів та укладення договору про розстрочення (відстрочення) відповідно до Наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574
Протоколом розгляду тендерних пропозицій №127-2 від 28 жовтня 2021 р. переможцем визначено пропозицію учасника ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ».
На виконання вимог тендерної документації ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» було надано документальне підтвердження відсутності заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), передбачених пунктом 13 ч. 1 ст. 17 Закону, а саме: лист-пояснення щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 516 від 08.11.2021, копію рішення про продовження строків розгляду скарги від 20.10.2021 № 23640/6/99-00-06-01-03-06, фото-скін особистого електронного кабінету підприємства про відсутність заборгованості.
Згідно умов тендерної документації учасником подано інформацію в довільній формі.
В той же час, в електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України автоматично сформована довідка від 01.11.2021р 14:02:04 про наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (переможця торгів).
Щодо відображеної податкової заборгованості
ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» повідомляє, що в особистому електронному кабінеті підприємства контролюючим органом 01.11.2021 року безпідставно відображався неузгоджений податковий борг (недоїмка) у сумі 2 886 608,75 грн. та пеня у сумі 94 385,02 грн.
Вищевказаний податковий борг відображено було податковим органом для підприємства на підставі податкових повідомлень-рішень № 00192770706 від 17.09.2021 (сума завищеного від’ємного значення 582 887 грн.) та № 00192740706 від 17.09.2021 (сума грошового зобов’язання 2 309 287 грн., штрафні санкції – 577 321,75 грн.).
Вказані податкові повідомлення-рішення винесені на підставі Акту № 13593/20-40-07-06-10/38238694 від 09.08.2021 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (код за ЄДРПОУ 38238694, тел.: 729-88-77, e-mail: dsmkiev2003@gmail.com)».
Однак, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» повідомлено контролюючий орган, що підприємство не погоджується із вище вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та повідомило, що оскаржує вказані вище податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку, шляхом надіслання скарги до Державної податкової служби України, про що повідомлено Головне управління ДПС у Харківській області у повідомленні про оскарження податкових повідомлень-рішень від 04.10.2021 № 444 (з відміткою про отримання контролюючим органом 04.10.2021).
Згідно п. 56.2 ст. 56 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.
Згідно п. 56.3 ст. 56ПК України, скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Згідно п. 56.15 ст. 56 ПК України скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржуються, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Також, згідно рішення про продовження строку розгляду скарги від 20.10.2021 № 23640/6/99-00-06-01-03-06 Державною податковою службою України повідомлено про продовження строку розгляду скарги до 04.12.2021 (включно).
Отже, сума грошового зобов’язання, в тому числі на 01.11.2021 року, згідно податкових повідомлень-рішень № 00192770706 від 17.09.2021 та № 00192740706 від 17.09.2021, вважається неузгодженою та відображення недоїмка для підприємства у сумі 2 886 608,75 грн. та пені в сумі 94 385,02 грн. було протиправним.
На підставі вищевикладеного, Головним управління ДПС у Харківській області приведено у відповідність інформацію в особистому електронному кабінеті ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» та базі Державної податкової служби України, та знято недоїмку у розмірі 2 886 608,75 грн., що підтверджується витягом з електронного кабінету підприємства від 08.11.2021 року.
Однак, згідно витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами станом на 08.11.2021 відображено пеню у розмірі 94 385,02 грн.
Таким чином, можна дійти висновку, що ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» не мав на 01.11.2021 в тому числі та не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), контролюючим органом було знято своєчасно неузгоджений податковий борг (недоїмка) у сумі 2 886 608,75 грн., однак залишено безпідставно відображення пені у сумі 94 385,02 грн., яка відноситься до оскаржуваних неузгоджених податкових повідомлень-рішень.
ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» не має боргу щодо податкових зобов’язань, а вказані відомості щодо наявності заборгованості автоматично помилково згенерувались через помилкове відображення такої пені у розмірі 94 385,02 грн. контролюючим органом.
Щодо вказаних відомостей про відображену заборгованість (в томі числі пені) контролюючим органом, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» негайно звернулось зі Скаргою щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 498 від 01.11.2021.
Крім того, дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок проведення перевірки, є службовою діяльністю працівників податкового органу спрямованої на виконання своїх професійних обов`язків. Однак, зазначені неправомірні дії щодо безпідставного відображення неузгодженого податкового зобов’язання представниками контролюючого органу не можуть створювати для підприємства жодних наслідків у вигляді скасування рішення про визнання ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» переможцем в тендері при наявності документального підтвердження від ГУ ДПС у Харківській області про відсутність податкового боргу, в тому числі на 01.11.2021, що підтверджується відповіддю на Адвокатський запит № 12/21 від 12.11.2021.
Згідно листа № 51527/6/20-40-13-10-20 від 17.11.2021 року контролюючим органом підтверджено процедуру адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень (інформація викладена вище) та зазначено наступне:
«ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (код ЄДРПОУ 38238694) не погодившись з прийнятими за результатами перевірки податковими повідомленнями-рішеннями звернулось зі скаргою до ДПС України.
01.11.2021 до інтегрованої картки податку на додатну вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) внесена інформація щодо оскарження податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС від 17.09.2021 № 00192740706 та № 00192770706.
Станом на 01.11.2021 згідно ІТС «Податковий блок» заборгованість відсутня. Відображення часу проведення операції в ІКПП функціоналом програмного забезпечення не передбачено».
Також ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» зазначає, що відомості щодо наявності боргу із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) для підприємства контролюючим органом були сформовані помилково та безпідставно, що підтверджує Довідкою про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 09.11.2021 року № 3655, яка видана ГУ ДПС у Харківській області платнику ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» про те, що станом на 09.11.2021 року підприємство не має податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів ( у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи для подання до Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» (Замовнику торгів).
Таким чином, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ», зважаючи на надані документи для участі в торгах, відомості від контролюючого органу про відсутність заборгованості, можна дійти висновку, що у порядку пункту 13 частини 1 статті 17 Закону підприємством було документально підтверджено відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), протягом періоду адміністративного оскарження, щодо неузгоджених сум, в тому числі про відсутність заборгованості станом на 01.11.2021 о 14:02.
Вказані вище в сукупності обставини підтверджують виконання ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» вимог законодавства щодо участі у торгах, відповідність вимогам та кваліфікаційним критеріям Замовника, відсутність законним підстав у Замовника для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» та скасування рішення про визначення його переможцем.
Крім того, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» було запропоновано економічно вигідну пропозицію для Замовника (1 492 000,00 грн.), що підтверджується самим Замовником.
Отже, на думку підприємства, рішення про скасування визначеного переможця торгів та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» у Протоколі № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року, прийняте з порушенням вимог чинного законодавства та тендерної документації, що є підставою для скасування такого рішення.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Всі вищенаведені дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції та скасування рішення про переможця ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав підприємства, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання своєї пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того підприємство є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі наданої пропозиції та підтверджується документально відсутність податкової заборгованості.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у Протоколі № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року про скасування рішення про визначення переможцем торгів та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (код за ЄДРПОУ 38238694) та всі наступні рішення по закупівлі за кодом ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-01-007940-b).
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додаток:
1. Копія Протоколу № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року.
2. Копія листа-пояснення щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 516 від 08.11.2021.
3. Копія рішення про продовження строків розгляду скарги від 20.10.2021 № 23640/6/99-00-06-01-03-06.
4. Фото-скін особистого електронного кабінету підприємства про відсутність заборгованості.
5. Копія повідомлення про оскарження податкових повідомлень-рішень від 04.10.2021 № 444.
6. Копія скарги щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 498 від 01.11.2021.
7. Копія витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами станом на 08.11.2021 з відображення пені у розмірі 94 385,02 грн.
8. Копія відповіді на Адвокатський запит у листі № 51527/6/20-40-13-10-20 від 17.11.2021 року.
9. Копія Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 09.11.2021 року № 3655, яка видана ГУ ДПС у Харківській області платнику ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ».
СКАРГА
про скасування рішення
Замовником Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-01-007940-b за предметом: «Поточний середній ремонт (влаштування) освітлення пішохідних переходів з використанням автономного електрозабезпечення на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-05 Київ – Одеса на км 187+700, км 187+797 та Н-01 Київ – Знам’янка на км 222+610, км 223+405, Черкаська область.» (код за ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи).
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
За результатами розгляду тендерних пропозицій у Протоколі № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року зазначено наступне:
«За результатами електронного аукціону найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ з остаточною ціновою пропозицією 1 492 000,00 грн з ПДВ. Згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій №127-2 від 28 жовтня 2021 р. переможцем визначено пропозицію учасника ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ.
В електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України автоматично сформована довідка від 01.11.2021р 14:02:04 про наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ (переможця торгів).
Учасником ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ у порядку пункту 13 частини 1 статті 17 Закону документально не підтверджено здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Оскільки ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ (переможець процедури закупівлі) не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, запропоновано скасувати рішення про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ та відхилити тендерну пропозицію ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ».
На підставі викладеного тендерний комітет Замовника вирішив скасувати рішення про визначення переможцем торгів та відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» на підставі абзацу другого пункту третього частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: «переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону».
На думку ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ», таке рішення тендерного комітету є незаконним та прийнятим усупереч вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку із чим підлягає скасуванню з наступних підстав.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» було подано документально підтверджену інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям для участі у вказаних торгах, які заявлено Замовником у тендерній документації. Жодних зауважень щодо невідповідності кваліфікаційним критеріям учасника ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» у оскаржуваному рішенні не зазначено. Отже, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» повністю відповідає кваліфікаційним критеріям Замовника.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено вичерпних перелік підстав для замовника, який приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі.
Відповідно до умов тендерної документації в Додатку 4 визначена Інформація щодо документального підтвердження відповідності учасника та переможця процедури закупівлі вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
Згідно вищевказаного Протоколу № 127-3 від 15.11.2021 р.: учасником «ТОВ ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» у порядку пункту 13 частини 1 статті 17 Закону документально не підтверджено здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Згідно Додатку 4, Замовником визначену наступну інформацію.
№ Замовник приймає рішення про відмову учасникові у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у випадках, наведених нижче згідно частини першої статті 17 Закону Учасник процедури закупівлі на виконання вимоги статті 17 Закону надає інформацію, викладену нижче Переможець процедури закупівлі на виконання вимоги статті 17 Закону надає інформацію, викладену нижче
13 Учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
(пункт 13 ч. 1 ст. 17 Закону)
Заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника На документальне підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 13 ч. 1 ст. 17 Закону, учасник подає інформацію в довільній формі.
Якщо в учасника наявна заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), він надає інформацію в довільній формі про те, що такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України.
Прийняття відповідного рішення органу доходів і зборів та укладення договору про розстрочення (відстрочення) відповідно до Наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574
Протоколом розгляду тендерних пропозицій №127-2 від 28 жовтня 2021 р. переможцем визначено пропозицію учасника ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ».
На виконання вимог тендерної документації ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» було надано документальне підтвердження відсутності заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), передбачених пунктом 13 ч. 1 ст. 17 Закону, а саме: лист-пояснення щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 516 від 08.11.2021, копію рішення про продовження строків розгляду скарги від 20.10.2021 № 23640/6/99-00-06-01-03-06, фото-скін особистого електронного кабінету підприємства про відсутність заборгованості.
Згідно умов тендерної документації учасником подано інформацію в довільній формі.
В той же час, в електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України автоматично сформована довідка від 01.11.2021р 14:02:04 про наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (переможця торгів).
Щодо відображеної податкової заборгованості
ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» повідомляє, що в особистому електронному кабінеті підприємства контролюючим органом 01.11.2021 року безпідставно відображався неузгоджений податковий борг (недоїмка) у сумі 2 886 608,75 грн. та пеня у сумі 94 385,02 грн.
Вищевказаний податковий борг відображено було податковим органом для підприємства на підставі податкових повідомлень-рішень № 00192770706 від 17.09.2021 (сума завищеного від’ємного значення 582 887 грн.) та № 00192740706 від 17.09.2021 (сума грошового зобов’язання 2 309 287 грн., штрафні санкції – 577 321,75 грн.).
Вказані податкові повідомлення-рішення винесені на підставі Акту № 13593/20-40-07-06-10/38238694 від 09.08.2021 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (код за ЄДРПОУ 38238694, тел.: 729-88-77, e-mail: dsmkiev2003@gmail.com)».
Однак, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» повідомлено контролюючий орган, що підприємство не погоджується із вище вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та повідомило, що оскаржує вказані вище податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку, шляхом надіслання скарги до Державної податкової служби України, про що повідомлено Головне управління ДПС у Харківській області у повідомленні про оскарження податкових повідомлень-рішень від 04.10.2021 № 444 (з відміткою про отримання контролюючим органом 04.10.2021).
Згідно п. 56.2 ст. 56 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.
Згідно п. 56.3 ст. 56ПК України, скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Згідно п. 56.15 ст. 56 ПК України скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржуються, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Також, згідно рішення про продовження строку розгляду скарги від 20.10.2021 № 23640/6/99-00-06-01-03-06 Державною податковою службою України повідомлено про продовження строку розгляду скарги до 04.12.2021 (включно).
Отже, сума грошового зобов’язання, в тому числі на 01.11.2021 року, згідно податкових повідомлень-рішень № 00192770706 від 17.09.2021 та № 00192740706 від 17.09.2021, вважається неузгодженою та відображення недоїмка для підприємства у сумі 2 886 608,75 грн. та пені в сумі 94 385,02 грн. було протиправним.
На підставі вищевикладеного, Головним управління ДПС у Харківській області приведено у відповідність інформацію в особистому електронному кабінеті ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» та базі Державної податкової служби України, та знято недоїмку у розмірі 2 886 608,75 грн., що підтверджується витягом з електронного кабінету підприємства від 08.11.2021 року.
Однак, згідно витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами станом на 08.11.2021 відображено пеню у розмірі 94 385,02 грн.
Таким чином, можна дійти висновку, що ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» не мав на 01.11.2021 в тому числі та не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), контролюючим органом було знято своєчасно неузгоджений податковий борг (недоїмка) у сумі 2 886 608,75 грн., однак залишено безпідставно відображення пені у сумі 94 385,02 грн., яка відноситься до оскаржуваних неузгоджених податкових повідомлень-рішень.
ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» не має боргу щодо податкових зобов’язань, а вказані відомості щодо наявності заборгованості автоматично помилково згенерувались через помилкове відображення такої пені у розмірі 94 385,02 грн. контролюючим органом.
Щодо вказаних відомостей про відображену заборгованість (в томі числі пені) контролюючим органом, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» негайно звернулось зі Скаргою щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 498 від 01.11.2021.
Крім того, дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок проведення перевірки, є службовою діяльністю працівників податкового органу спрямованої на виконання своїх професійних обов`язків. Однак, зазначені неправомірні дії щодо безпідставного відображення неузгодженого податкового зобов’язання представниками контролюючого органу не можуть створювати для підприємства жодних наслідків у вигляді скасування рішення про визнання ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» переможцем в тендері при наявності документального підтвердження від ГУ ДПС у Харківській області про відсутність податкового боргу, в тому числі на 01.11.2021, що підтверджується відповіддю на Адвокатський запит № 12/21 від 12.11.2021.
Згідно листа № 51527/6/20-40-13-10-20 від 17.11.2021 року контролюючим органом підтверджено процедуру адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень (інформація викладена вище) та зазначено наступне:
«ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (код ЄДРПОУ 38238694) не погодившись з прийнятими за результатами перевірки податковими повідомленнями-рішеннями звернулось зі скаргою до ДПС України.
01.11.2021 до інтегрованої картки податку на додатну вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) внесена інформація щодо оскарження податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС від 17.09.2021 № 00192740706 та № 00192770706.
Станом на 01.11.2021 згідно ІТС «Податковий блок» заборгованість відсутня. Відображення часу проведення операції в ІКПП функціоналом програмного забезпечення не передбачено».
Також ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» зазначає, що відомості щодо наявності боргу із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) для підприємства контролюючим органом були сформовані помилково та безпідставно, що підтверджує Довідкою про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 09.11.2021 року № 3655, яка видана ГУ ДПС у Харківській області платнику ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» про те, що станом на 09.11.2021 року підприємство не має податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів ( у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи для подання до Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» (Замовнику торгів).
Таким чином, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ», зважаючи на надані документи для участі в торгах, відомості від контролюючого органу про відсутність заборгованості, можна дійти висновку, що у порядку пункту 13 частини 1 статті 17 Закону підприємством було документально підтверджено відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), протягом періоду адміністративного оскарження, щодо неузгоджених сум, в тому числі про відсутність заборгованості станом на 01.11.2021 о 14:02.
Вказані вище в сукупності обставини підтверджують виконання ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» вимог законодавства щодо участі у торгах, відповідність вимогам та кваліфікаційним критеріям Замовника, відсутність законним підстав у Замовника для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» та скасування рішення про визначення його переможцем.
Крім того, ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» було запропоновано економічно вигідну пропозицію для Замовника (1 492 000,00 грн.), що підтверджується самим Замовником.
Отже, на думку підприємства, рішення про скасування визначеного переможця торгів та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» у Протоколі № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року, прийняте з порушенням вимог чинного законодавства та тендерної документації, що є підставою для скасування такого рішення.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Всі вищенаведені дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції та скасування рішення про переможця ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав підприємства, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання своєї пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того підприємство є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі наданої пропозиції та підтверджується документально відсутність податкової заборгованості.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у Протоколі № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року про скасування рішення про визначення переможцем торгів та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» (код за ЄДРПОУ 38238694) та всі наступні рішення по закупівлі за кодом ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-01-007940-b).
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Додаток:
1. Копія Протоколу № 127-3 засідання тендерного комітету Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» від 15.11.2021 року.
2. Копія листа-пояснення щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 516 від 08.11.2021.
3. Копія рішення про продовження строків розгляду скарги від 20.10.2021 № 23640/6/99-00-06-01-03-06.
4. Фото-скін особистого електронного кабінету підприємства про відсутність заборгованості.
5. Копія повідомлення про оскарження податкових повідомлень-рішень від 04.10.2021 № 444.
6. Копія скарги щодо відображення контролюючим органом неузгодженого грошового зобов’язання № 498 від 01.11.2021.
7. Копія витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами станом на 08.11.2021 з відображення пені у розмірі 94 385,02 грн.
8. Копія відповіді на Адвокатський запит у листі № 51527/6/20-40-13-10-20 від 17.11.2021 року.
9. Копія Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 09.11.2021 року № 3655, яка видана ГУ ДПС у Харківській області платнику ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ».
Директор ТОВ «ДОРСТРОЙ МОНТАЖ КИЇВ» ______________ Д.О.Бурдюгов
18.11.2021
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ від 18.11.2021 р. 18.11.2021 13:18
- Додатки до скарги до АМКУ від 18.11.2021 р. 18.11.2021 13:18
- Рішення від 22.11.2021 №26024.pdf 23.11.2021 09:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30 11 2021 №26673.pdf 01.12.2021 13:34
- Рішення від 30.11.2021 №26673.pdf 03.12.2021 10:30
- Заперечення_щодо_скарги_187+700.docx 23.11.2021 15:15
- Заперечення_щодо_скарги_187+700.pdf 23.11.2021 15:15
- Протокол №127-5 Виконання рішення АМКУ.docx 06.12.2021 11:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2021 14:34
Дата розгляду скарги:
30.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.11.2021 09:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.12.2021 10:32
Дата виконання рішення Замовником:
06.12.2021 11:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
30.11.2021 Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) було прийнято рішення № 26673-р/пк-пз, яким зобов'язано Державне підприємство "Фінансування інфраструктурних проектів" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Дорстрой Монтаж Київ" за процедурою закупівлі - "Поточний середній ремонт (влаштування) освітлення пішохідних переходів з використанням автономного електрозабезпечення на автомобільних дорогах загального користування державного значення М-05 Київ – Одеса на км 187+700, км 187+797 та Н-01 Київ – Знам’янка на км 222+610, км 223+405, Черкаська область", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-10-01-007940-b.
Запропоновано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Дорстрой Монтаж Київ".
ВИРІШИЛИ:
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Дорстрой Монтаж Київ".