-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інтерактивні комплекси
Торги не відбулися
334 318.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 343.18 UAH
мін. крок: 1% або 3 343.18 UAH
Період оскарження:
30.09.2021 16:01 - 14.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:
75a757a9ce5a4d3ca7cdacc5a7a774e3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-30-003270-c.b1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з Додатком 2 до Тендерної документації Ви вимагаєте надання всіх необхідних документів:
2..2. Копію чинного на дату проведення аукціону висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на інтерактивний комплекс та на кожну (!) з їх складових.
2.4. Авторизаційний лист наданий виробником інтерактивних комплексів
2.5. Гарантійний лист про надання гарантії на все обладнання строком не менше 12 місяців.
2.6. Копія чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на виробництво інтерактивних комплексі
Звертаємо Вашу увагу, що обладнання, яке входить до складу Інтерактивногоо комплексу (мультимедійний проектор та інтерактивна дошка) виготовляється РІЗНИМИ виробниками, а не як єдиний готовий виріб (Інтерактивний комплекс), тому кожен з цих виробників має свої Сертифікати на виробництво ОКРЕМО мультимедійних проекторів та інтерактивних дошок, а також Висновки СЕС та сертифікати/декларації відповідності видаються уповноваженими органами окремо на мультимедійні проектори та інтерактивні дошки.
Учасники, які беруть участь у закупівлі є дистриб’юторами складових комплексу (проекторів та дошок ОКРЕМО), тому об'єднуючи їх в інтерактивний комплекс, вони не здійснюють будь-яких дій, які б змінювали їх технічні характеристики або функціональне призначення (тобто дій, які пов’язані з ВИРОБНИЦТВОМ КОМПЛЕКСІВ).
Виходячи з цього, надання усіх документів на Інтерактивний комплекс інтерактивний не є можливим для більшості Учасників та суттєво обмежує конкуренцію в даній закупівлі. Таким чином, вимагаємо внести зміни до Додатку 2 Оголошення та встановити необхідність надання Висновку СЕС, Декларації про відповідність, Сертифікату відповідності, що видані на території України, сертифікати ISO на Інтерактивні мультимедійні комплекси ТА/АБО їх складові (тобто окремо на проектор та інтерактивну дошку),
а також Авторизаційний лист наданий виробником інтерактивних мультимедійних комплексів із зазначенням даних конкретної закупівлі ТА/АБО їх складові (тобто окремо на проектор та інтерактивну дошку)
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.10.2021 16:23
Вирішення:
Доброго дня. Уважно розглянувши ваше звернення повідомляємо наступне.
Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону. Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання (Додаток 2 до тендерної документації) визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної освіти)» Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Нормативними документами визначено, що комплекс - системна комбінація будь-яких видів засобів навчання, обладнання, функціонально пов'язаних між собою та організованих як єдине ціле для забезпечення досягнення визначеної освітньої мети
Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що Разом з тим, в тендерній документації на закупівлю міститься вираз «У разі якщо у тендерній документації міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника- читати "або еквівалент".
Разом з тим, закупівля зазначеного обладнання ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, адже на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано). На підставі даної статті було здійснено моніторинг ринку і було визначено, що потенційні учасники без проблем можуть отримати ті чи інші документи у виробників або офіційних дистриб’юторів на території України.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання. Вимога щодо надання відповідних документів не є дискримінаційною, так як такі документи без проблем можна отримати в офіційних виробників або їх представників на території України.
На підставі вищенаведеного зміни до тендерної документації вноситися не будуть.
Звертаємо Вашу увагу на те що згідно наказу МОНУ №574 від 29/04/2020р. «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» вказано:
«1.1. Комплект мультимедійного обладнання. Тип 1 … гарантія на дошку не менше 3 років, …гарантія на проєктор не менше 3 років; гарантія на лампу проєктора не менше 1 року або 1000 годин в робочому режимі»
Оскільки однією із позицій що закуповується є саме товарна позиція «інтерактивний комплекс», просимо звернути увагу що закуповується саме комплекс – як єдине комплексне рішення, а не окремі товарні позиції такі як ноутбук, дошка, проектор тощо, Даний комплекс повинен функціонувати як єдине ціле, також мати відповідну гарантію та сервісне обслуговування, повинен бути проведений кваліфікований монтаж обладнання та його налаштування. Саме з таких міркувань Замовник вимагає копії чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на виробництво інтерактивних комплексів. Щодо Вашого тезису «Також зазначена вимога є дискримінаційною відносно тих учасників, які є виробниками інтерактивних комплексів, самостійно збираючи їх із зазначених складових», то оскільки Учасники які самостійно збирають інтерактивні комплекси в єдине ціле та продають його як комплексне рішення по суті виступають виробниками таких продуктів, а тому в свою чергу повинні мати відповідні сертифікати на виробництво і т. ін. і в такому разі мають право на видачу відповідних авторизаційних листів. Тут можна провести аналогію з персональними комп’ютерами, які теж по факту збираються з деталей абсолютно різних виробників, але при цьому є єдиним цілим. І тому існують відповідні вимоги до виробництва ПК. Також слід зазначити, що нині на ринку існує чимало виробників та постачальників інтерактивних комплексів які мають відповідні документи. Під час здійснення торгів Ви маєте право довести документально неможливість отримання відповідного документу. Тому звертаючи увагу на все вище викладене, Замовник не бачить потреби вносити зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено