• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (швидкий тест на антиген COVID-19) (НК 024:2019: 50280 - Коронавірус (SARS-CoV), антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз))

Завершена

268 574.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 343.00 UAH
Період оскарження: 30.09.2021 12:27 - 06.10.2021 10:00
Вимога
Відхилено

Скарга на рішення уповноваженої особи Державного підприємства обслуговування повітряного руху України ДК 021:2015 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (швидкий тест на антиген COVID-19) (НК 024:2019: 50280 - Коронавірус (SARS-CoV), антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз)) (UA-2021-09-30-003532-b)

Номер: 2bae9c11b07b445b904dee092e829ecc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-30-003532-b.a2
Назва: Скарга на рішення уповноваженої особи Державного підприємства обслуговування повітряного руху України ДК 021:2015 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (швидкий тест на антиген COVID-19) (НК 024:2019: 50280 - Коронавірус (SARS-CoV), антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз)) (UA-2021-09-30-003532-b)
Вимога:
Скарга на рішення уповноваженої особи Державного підприємства обслуговування повітряного руху України ДК 021:2015 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (швидкий тест на антиген COVID-19) (НК 024:2019: 50280 - Коронавірус (SARS-CoV), антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз)) (UA-2021-09-30-003532-b) 13.10.2021 р. був проведений електронний аукціон (UA-2021-09-30-003532-b) щодо ДК 021:2015 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (швидкий тест на антиген COVID-19) (НК 024:2019: 50280 - Коронавірус (SARS-CoV), антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз)). За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною було визначено пропозицію учасника ТОВ «АТІС ФАРМА», код ЄДРПОУ 43430046, ціна пропозиції 105 000,00 грн. Пропозиції інших учасників: ТОВ "ВІАЛАЙФ УКРАЇНА" — 230970,00 грн. (дискваліфіковано 21.10.2021 р.) ТОВ "СКРІНТЕК" — 265000,00 грн., ТОВ "РОМІНЕКС" — 268570,00 грн. 20.10.2021 р. уповноваженою особою Державного підприємства обслуговування повітряного руху України Шекун І.В. було прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «АТІС ФАРМА» у зв’язку з тим, що пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, про що складений протокол №2 від 20.10.2021 р. Відповідно до тексту протоколу підставою відхилення найвигіднішої пропозиції Замовником стала незгода з однією з довіреностей, наданих ТОВ «АТІС ФАРМА» до тендерної документації, на представника Юрчика А.О. При цьому, щодо другої довіреності замовник замовчує. Ймовірно, економія бюджетних коштів на суму 160000,00 грн. є невигідною для уповноваженої особи замовника, тому уповноважена особа формально та одностороннє, на користь ТОВ "СКРІНТЕК" — 265000,00 грн., обрало формальні та надумані підстави для відхилення найвигіднішої пропозиції ТОВ «АТІС ФАРМА». Так, в проколі вказано, що Замовником вимагалося надати «документ (протокол загальних зборів засновників, наказ про призначення, довіреність тощо), що визначає повноваження особи, яка підписує документи (у разі, якщо документи підписує не керівник)», На думку уповноваженої особи учасником було надано довіреність від 11.08.2021, відповідно якої Юрчика А.О. уповноважено «підписувати та подавати від імені Компанії документи, необхідні для участі в процедурах державних закупівель України» та «засвідчувати вірність копій документів, необхідних для участі в процедурах державних закупівель України». Як вказує уповноважена особа замовника Шекун І.В., дана довіреність не задовольняє вимогу замовника з двох причин: 1. Довіреність видана Дячуком К.М., який не являється уповноваженою особою ТОВ «АТІС ФАРМА» та відсутні документи, які підтверджують його повноваження. Отже, повноваження Юрчика А.О не підтверджені. Так, уповноважена особа Замовника вважає, що довіреність від імені юридичної особи ТОВ «АТІС ФАРМА» має бути видана фізичною особою, а не діючим на час видачі довіреності керівником. При цьому, в законодавстві України відсутні будь-які законодавчі норми, які б пов’язували припинення дії довіреності, виданої від імені юридичної особи її керівником — повноважним ти чинним на дату видачі довіреності, зі зміною керівника. Довіреність на представника ТОВ «АТІС ФАРМА» була видана 11.08.2021 р. повноважним керівником підприємства Дячуком К.М., який виконував свої обов’язки керівника, та відомості щодо якого були внесені до ЄДРЮОФОПтаГФ. Відповідно до ч. 5 ст. 65 ГК України, керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами. Відповідно до ст. 246 ЦК України, довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами. В ТОВ “АТІС ФАРМ” особою, яка уповноважена видавати довіреність від імені юридичної особи є керівник. Дячук К.М. перебував на посаді керівника ТОВ “АТІС ФАРМ” з 26.12.2019 по 01.09.2021 р. Підстави припинення чи скасування довіреності визначені ст.ст. 248, 249 ЦК України, положення якого регулюють правовідносини, пов’язані з представництвом та довіреністю, а саме: Відповідно до ст. 248 ЦК України, представництво за довіреністю припиняється у разі: 1) закінчення строку довіреності; 2) скасування довіреності особою, яка її видала; 3) відмови представника від вчинення дій, що були визначені довіреністю; 4) припинення юридичної особи, яка видала довіреність; 5) припинення юридичної особи, якій видана довіреність; 6) смерті особи, яка видала довіреність, оголошення її померлою, визнання її недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності. У разі смерті особи, яка видала довіреність, представник зберігає своє повноваження за довіреністю для ведення невідкладних справ або таких дій, невиконання яких може призвести до виникнення збитків; 7) смерті особи, якій видана довіреність, оголошення її померлою, визнання її недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності. Відповідно до ст. 249 ЦК України, визначено, що особа, яка видала довіреність, за винятком безвідкличної довіреності, може в будь-який час скасувати довіреність або передоручення. Жодних визначених ст.ст. 248, 249 ЦК України підстав для припинення довіреності від 11.08.2021 р. чи документу про її скасування станом на дату винесення уповноваженим представником Замовника рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ “АТІС ФАРМА” не малось. На дату видачі довіреності від 11.08.2021 р. керівник ТОВ “АТІС ФАРМА” мав право її видавати та підписувати, довіреність є чинною на протязі строку її дії — до 11.08.2022 р. В законодавстві не встановлено випадків припинення чи скасування довіреності у зв’язку зі зміною керівника такої юридичної особи. Так, Верховний Суд в постанові від 17.08.2020 р. по справі №923/37/20 визначив таку правову позицію щодо відсутності підстав вважати довіреність недійсною у зв’язку зі зміною керівника юридичної особи: “В свою чергу, зміна керівника юридичної особи, яка видала довіреність, не припиняє дію такої довіреності, оскільки довіреність видається від імені юридичної особи її керівником, а не від імені керівника юридичної особи, і закон не передбачає такої підстави для припинення дії довіреності, як зміна керівника юридичної особи”. 2. Що стосується тверджень уповноваженої особи замовника про невідповідність довіреності на Юрчика А.О. за її змістом. В протоколі від 20.10.2021 р. уповноважена особа замовника вказала, що оскільки відповідно до ст.13 Закону України «Про публічні закупівлі» до конкурентних процедур закупівель відносяться відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог та як виняток замовник може використовувати переговорну процедуру закупівлі, повноваження представника щодо державних закупівель є такими, що не відповідають вимогам замовника. Замовник у вимогах до тендеру не викладав жодних вимог щодо тексту довіреності на представника учасника торгів та викладення такої довіреності певним текстом. Замовник не висував вимог щодо певного (необхідного тільки йому поза межами норм ЦК України) тексту довіреності від імені іншої юридичної особи, у даному випадку ТОВ “АТІС ФАРМА”. Довіреністю від 11.08.2021 р. Юрчику надані всі повноваження, що стосуються закупівель, визначення слова “державних” в цій довіреності не робіть її незаконною. Також звертаємо увагу, що законодавством України також не визначений певний текст довіреності, яку має надавати юридична особа для участі в процедурах закупівель. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Тобто закупівля проводиться державними органами, установами, фондами України. Крім того, до тендерної документації учасника ТОВ “АТІС ФАРМА” була додана ще одна довіреність на представника Качалову О.В., щодо існування якої у уповноваженого представника Замовника на дату прийняття рішення про відхилення пропозиції 20.10.2021 р., та на дату розгляду першої скарги 21.10.2021 р. “закрились очі”. Уповноважена особа зробила вигляд, що такої довіреності надано не було, хоча публічно доступний обсяг тендерної документації свідчить про інше. У даному випадку рішення уповноваженої особи щодо ТОВ “АТІС ФАРМА” від 20.10.2021 р. свідчить про дискримінацію та корупційну зацікавленість на користь учасників, ціна товару яких вище на 252% та на 255% відповідно. Ймовірно, таким порядком обрання переможця мають бути зацікавлені правоохоронні та антикорупційні органи. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. У даному випадку посилання в рішення на невідповідність тексту довіреності на представника вимогам замовника є дикримінаційним, необ’єктивним щодо ТОВ “АТІС ФАРМА”, оскільки замовник не висував жодних вимог до змісту довіреності, яка має бути подана з тендерною пропозицією. З таких надуманих підстав для відхилення найвигіднішої (як вказано вище — на 252 та 255 % у порівнянні з іншими учасниками, які не дискваліфіковані) пропозиції по видуманим уповноваженою особою підставам, вказаним в протоколі №2 від 20.10.2021 р. та спростованим вище з посиланням на норми закону, явно свідчить про корупційну складову. Просимо скасувати рішення уповноваженої особи Державного підприємства обслуговування повітряного руху України ДК 021:2015 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (швидкий тест на антиген COVID-19) (НК 024:2019: 50280 - Коронавірус (SARS-CoV), антигени IVD, набір, імунохроматографічний, експрес-аналіз)), ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-30-003532-b, викладене в протоколі №2 від 20.10.2021 р., про відхилення пропозиції учасника ТОВ «АТІС ФАРМА» у зв’язку з тим, що пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! Чітка та зрозуміла відповідь була надана минулого разу. Водночас дещо конкретизуємо. У складі пропозиції надано довіреність на Юрчика. Водночас згідно з пунктом 13 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — Закон про державну реєстрацію), в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо. Тому учасник, подаючи у пропозиції виписку з Єдиного державного реєстру, надає замовнику достовірні та повні відомості про керівника підприємства, фактично підтверджуючи інформацію, яка міститься в наказі про призначення керівника та протоколі (рішенні) зборів засновників. У наявній в виписці з ЄДР інформація про директора Кулакзис М.Д. Положення Статуту ТОВ «АТІС ФАРМ» наданого у складі пропозиції. Цитування: «9.6. Одноосібним виконавчим органом Товариства є Директор Товариства» «9.8. Компетенцiя, Директора встановлюється відповідним трудовим договором (контрактом), цим статутом, рішеннями Загальних зборів учасників Товариства, а також відповідним внутрішніми правилами i положеннями Товариства, якi затверджуються Загальними зборами учасників» «9.9.Директор має право дiяти без довiреностi вiд iмені Товариства, представляти його iнтереси в ycix установах, підприємствах та організаціях будь-якої форми власності, укладати угоди, в тому числі i трудові, видавати довіреності, відкривати та розпоряджатися рахунками в банках, має право розпорядчого підпису пiд фінансовими, банківськими, договірними та іншими документами товариства, мас право розпоряджатися матеріальними засобами Товариства, видавати накази та розпорядження якi є обов’язковими для всіх працівників Товариства з урахуванням особливостей, якi встановлено у цьому Статуті.» Повноваження Дячука, як директора, який видав довіреність не підтверджено уставними документами на момент його діяльності та не підтверджено відомостями наявними у ЄДР. Бухгалтером Качаловою О.В. не підписано жодного документа у складі пропозиції учасника. Виходячи зі змісту самої довіреності бухгалтеру Качаловій надано повноваження на право підписання договору. Та підписання договору, тобто реалізації її прав та обов’язків за наданою довіреністю, в частині підписання договору (ів), актів, рахунків і тд, здійснюватимуться у разі визнання переможця учасника ТОВ «АТІС ФАРМА». Беручи до уваги наведене, Ваша вимога є безпідставною та необґрунтованою.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Особа уповноважена підписувати договори

Номер: f7454b7ea358484288948dc51da03b34
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-30-003532-b.c1
Назва: Особа уповноважена підписувати договори
Вимога:
Шановний Замовнику! У складі пропозиції, окрім довіреності Юрчика А.О., було також надано довіреність Качалової О.В., яка уповноважена підписувати договори (повторно додаємо). Довіреність Юрчика А.О. підписана минулим директором компанії Дячуком К.М., досі чинна та дозволяє йому подавати та завіряти документи для участі у державних закупівлях, у тому числі спрощених закупівлях (у довіреності не вказано, що уповноважена особа може подавати документи лише для участі у конкурентних процедурах закупівель). Спрощена процедура закупівлі є одним з типів процедур державних закупівель та описана у статті 14 Закону "Про публічні закупівлі". Вимоги щодо підтвердження повноважень особи, яка підписує довіреність у Оголошенні не було. (тим не менш додаємо Наказ про призначення директора Дячука К.М. та протокол рішення). Зважаючи на наведені вище факти, вважаємо рішення замовника безпідставним та дискримінаційним та просимо його переглянути.
Вирішення: Шановний учасник! На вимогу надати документ (протокол загальних зборів засновників, наказ про призначення, довіреність тощо), що визначає повноваження особи, яка підписує документи (у разі, якщо документи підписує не керівник)», Вами було надано довіреність від 11.08.2021, відповідно якої Юрчика А.О. уповноважено підписувати та подавати від імені Компанії документи, необхідні для участі в ПРОЦЕДУРАХ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ України» та «засвідчувати вірність копій документів, необхідних для участі в ПРОЦЕДУРАХ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ України». Відповідно до статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» процедурами закупівель є: відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі. Водночас, спрощена закупівля (тобто та яка проводиться Замовником) у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» не є процедурою закупівлі. Разом з тим, у складі Вашої пропозиції відсутні документи, які б підтверджували б повноваження підписанта, який видав довіреність на Юрчика А.О., адже згідно наявних документів у складі пропозиції директором є інша особа, аніж та яка видала довіреність на Юрчика А.О.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні