• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Рукавички оглядові латексні нестерильні,текстуровані,(з пудрою)(код НК 024-2019-47173-Припудрені,оглядові/процедурні рукавички з латексу гевеї,нестирильні);рукавички оглідові нітрилові(нестерильні,хлоровані,текстуровані,без пудри,блакитні( код за НК 024:2019-47172 Непудровані,оглядові/процедурні рукавички з латексу гевеї);рукавички хірургічні "подвійні" стерильні,(нітрилові,без пудри,1 пара та латексні,з пудрою,1 пара)(код за НК 021:2019-47180Непудровані хірургічні рукавички без латексу,стерильні)

Завершена

91 030.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 455.15 UAH
Період оскарження: 29.09.2021 16:57 - 05.10.2021 12:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 79ac993bfd7d400585c142b30a829a6e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-009745-b.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ч. 4 ст. 5 Закону передбачає, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При цьому, аналіз тендерної документації, зокрема вимоги до предмету закупівлі, свідчить про відверте встановлення Замовником вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі і нас. Так, згідно Додатку № 2 до Оголошення для проведення закупівлі через систему електронних закупівель (далі – Оголошення) 4 позиція у відповідній таблиці: «Рукавички хірургічні "подвійні" стерильні, (нітрилові, без пудри, 1 пара та латексні, з пудрою, 1 пара) розмір: :7,0». Дана позиція по сукупності медико-технічних вимог, передбачених Замовником, відповідає виключно одному товару, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753, №754, №755 від 02.10.2013. Даний товар є абсолютно ексклюзивним на ринку медичних виробів України, реалізується виключно одним ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) і не має жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту. Згідно п.4 Медико-технічних вимог до предмету закупівлі Додатку 2 до Оголошення встановлюється вимога надання сканкопії оригіналу гарантійного листа виробника або представника, дилера, дистриб'ютора (уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження (надати копію повноважень представника, або дилера, або дистриб'ютора) поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником із зазначенням: повної назви учасника, назви предмету закупівлі згідно оголошення, назви товару, кількості (надається у складі тендерної пропозиції). Також згідно положень тендерної документації предмет закупівлі не ділиться на лоти. Учасники подають тендерні пропозиції за предметом закупівлі в цілому. В сукупності і окремо зазначені вище вимоги до предмету закупівлі призводять до того, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які, по-перше, мають договірні відносини з ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) або сам ексклюзивний дистриб’ютор (уповноважений представник) виробника даного товару в Україні і можуть отримати авторизаційний лист від даного ексклюзивного дистриб’ютора (уповноваженого представника) виробника в Україні. (Очевидно, що виходячи з практики комерційної діяльності і за своєю суттю такий лист видається, як правило, лише одному контрагенту). Це в свою чергу призводить до того, що коло потенційних учасників штучно і значно обмежується мінімальною кількістю. Головну увагу звертаємо на те, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які можуть запропонувати всі без винятку види виробів медичного призначення, визначені у загальному предметі закупівлі. Такі дії замовника є дискримінаційними, оскільки участь у процедурі закупівлі може прийняти лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік лікарських засобів, включених до предмету закупівлі. Умисне згрупування номенклатури в один лот штучно зводить до абсолютного мінімуму коло потенційних учасників закупівлі і створює монопольне середовище для самого виробника ексклюзивної продукції або єдиного учасника, який має налагоджені зв’язки/дистриб’юторські договори з виробником. При цьому замовник для усунення дискримінаційних вимог може «ексклюзивні», тобто такі, які не мають еквівалентів на ринку України, найменування закуповувати окремо від інших найменувань, які мають свої еквіваленти, шляхом винесення їх до окремого лоту в рамках даної закупівлі. Включення як замінних, так і незамінних «ексклюзивних» виробів медичного призначення однозначно призводить до порушення добросовісної конкуренції на ринку виробів медичного призначення. Виходячи з вищевикладеного та на підставі ст.. 5, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО: 1) Усунути порушення під час проведення тендеру і видалити дискримінаційні вимоги з тендерної документації шляхом розподілу предмету закупівлі на лоти і винесення позиції «Рукавички хірургічні "подвійні" стерильні, (нітрилові, без пудри, 1 пара та латексні, з пудрою, 1 пара) розмір: :7,0» до окремого лоту. У разі якщо нашу вимогу буде залишено без задоволення, а відверті дискримінаційні вимоги до предмету державної закупівлі будуть збережені в тендерній документації, ми будемо оскаржувати дане рішення у АМКУ (Хочемо звернути увагу Замовника, що практика розгляду подібних скарг у АМКУ, по-перше, підтверджує позицію АМКУ, що такі вимоги до предмету закупівлі є дискримінаційними і свідчить про абсолютну юридичну перспективу скаржника у подібних справах (наприклад, оскарження умов тендерної документації наступних закупівель: ідентифікатори UA-2017-02-16-000397-b, UA-2018-02-26-001103-c, UA-2019-08-08-000508-a). Крім того, ми будемо клопотати через громадську організацію перед відповідним територіальним органом Держаудитслужби про проведення моніторингу даної закупівлі на предмет порушень законодавства у сфері державних закупівель та звертатись з заявами до відповідних правоохоронних антикорупційних органів на предмет перевірки даної закупівлі на корупційну складову.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Дякуємо за Ваше звернення. Замовником Комунальне некомерційне "Міська клінічна лікарня № 27" Харківської міської ради оголошена спрощена закупівля за ДК 021:2015:33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні за ідентифікатором UA-2021-09-29-009745-b. Шановний потенційний Учасник, уважно вивчивши вашу вимогу повідомляємо, що у відповідності до ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за наступними принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. учасників. Звертаємо Вашу увагу на те, що предмет закупівлі визначається Замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку». З метою максимальної економії та ефективності витрачання державних коштів Замовник скористався виключно своїм правом, щодо формування предмету закупівлі. Жодним нормативно-правовим актом не заборонено подавати номенклатуру продукції. Замовник на свій розсуд, відповідно до власної потреби формує предмет закупівлі, що не суперечить вимогам чинного законодавства. Стосовно встановленої вимоги про спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригінальним гарантійним листом від виробника або представництва, філії виробника, дилера/бізнес-партнера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України, яким підтверджується можливість поставки якісного оригінального товару, який є предметом закупівлі та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією торгів та пропозицією учасника на товар, що є предметом закупівлі., інформуємо, що закупівля виробів медичного призначення здійснюється з метою недопущення зниження рівня належної якості надання медичної допомоги для населення та вимагає від Замовника, як розпорядника бюджетних коштів, забезпечення максимальних та безумовних гарантій щодо майбутнього отримання відповідних виробів медичного призначення належної якості. Як підтверджує практика, без надання учасниками торгів додаткових гарантій виконання майбутніх поставок товарів від виробників чи офіційних представників, ризики невиконання учасниками-переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими при поставці подібного товару. Оскільки, вироби медичного призначення, які за своєю природою несуть значний вплив на здоров’я людини та їх якість відображатиметься на ефективності лікування хворих, відсутності ускладнень та побічних реакцій, Замовника турбує своєчасність поставок медичних виробів та виробів медичного призначення, та їх якість. Вищезазначена вимога щодо надання відповідних гарантій належного виконання учасником зобов'язань з поставки товарів у формі листів гарантійних листів від виробників, чи їх представників, встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих медичних виробів та виробів медичного призначення, та запобігає можливим поставкам неякісних, неоригінальних (підроблених) або незаконно ввезених товарів, чи постачання не в повному обсязі та є гарантією вчасної поставки продукції, що особливо важливо для медичних закладів. Виробники товару медичного призначення, як вітчизняні так і іноземні, це як правило, великі компанії з позитивною репутацією та багаторічним досвідом. Саме тому вони зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Таким чином, виробники чи їх офіційні представники на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Зокрема, наразі в країні гостро постало питання щодо випадків постачання медичних виробів та виробів медичного призначення в обхід офіційних (сертифікованих) представників, загострюється проблема фальсифікованих виробів медичного призначення, що в майбутньому може призвести до незворотних наслідків, адже мова йде про належне надання медичної допомоги, життя та здоров’я людини. Окремо зазначаємо, Комітетом Верховної Ради України з питань здоров’я нації вже розглядалась проблема фальсифікації виробів медичного призначення та розроблено відповідний законопроект «Проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров’я» (№ 4491 від 14.12.2020) і направлено на розгляд Верховної Ради. Вимога про надання гарантійних листів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, якщо такі учасники на законних підставах імпортують (або виготовляють), постачають та реалізовують відповідні вироби, товари. Також ще раз звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (Документ 922-VIII, Розділ Х ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ, ) на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", закупівля товарів (крім лікарських засобів, вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичних виробів для вакцинації від COVID-19, медичного обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, систем постачання медичних газів) та послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), здійснюється в порядку, встановленому цим Законом для спрощених закупівель (Документ 922-VIII, нова редакція від 19.04.2020, підстава - 114-IX), розділ III загальні умови здійснення закупівлі, Стаття 14, пункт 4 у разі здійснення спрощеної закупівлі (придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити, що ніякі аналоги та/або еквіваленти прийматися у пропозиціях учасників не будуть. Враховуючи все вищевикладене, Замовником не порушені вимоги вищезгаданих нормативних актів, тому вимога UA-2021-09-29-009745-b.b1, щодо внесення змін до тендерної документації, не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено