-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні комп’ютери; Ноутбуки вчителя; Ноутбуки учня
ДК 021:2015-30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери; Ноутбуки вчителя; Ноутбуки учня)
Завершена
418 378.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 091.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 091.89 UAH
Період оскарження:
29.09.2021 16:14 - 14.10.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
43f93c28bc9247d19b6494df532780c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-29-008824-b.c2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь UA-2021-09-29-008824-b.c2.docx 05.10.2021 15:58
Дата подачі:
01.10.2021 16:56
Вирішення:
Розглянувши вашу вимогу повідомляємо вам наступне відповідно до Закону України Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю. У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Замовник зазначив технічні вимоги до товару відповідно до вимог закону, вимоги повністю відповідають потребам замовника.
Замовник жодним чином не встановлює будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва і не вимагає отримання дозволу від виробника товару на його реалізацію та надання такого дозволу в складі документації.
Також повідомляємо вам: вимога щодо надання листа від виробника або його офіційного представництв в Україні на запропонований товар не є дискримінаційною вимогою, оскільки надання такого листа свідчить про те, що товар, який пропонується, є оригінальним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. Посилання на рішення АМКУ № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), повідомляємо наступне: згідно документації зазначених торгів, замовником було встановлено конкретні марки та моделі товару, що планувались до закупівлі, при цьому замовник не передбачав можливості запропонувати еквівалент товару. Відтак, в такому випадку надати авторизаційний лист від виробника зможуть учасники, які мають відносини з тим конкретним виробником, товар якого було зазначено у закупівлях. Згідно нашого оголошення не передбачено конкретного виробника, тому учасники можуть надавати пропозиції з товаром, що має такі ж або кращі характеристики від різних виробників. Більше того, кожен потенційний учасник може забезпечити договірні відносини з виробниками або їх офіційними представництвами. Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги п. 4 частини 1 Статті 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них» та частини 5 Статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Також хочемо наголосити, що стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі», на яку ви посилаєтесь, описує сферу застосування Закону та не містить положень щодо дискримінації. Враховуючи вищезазначене, ваша вимога не може бути задоволена
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.10.2021 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
904dd6652cf9410ca775f7e789b02a52
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-29-008824-b.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до Наказу МОН від 02.11.2017 №1440 із змінами №458 від 27.04.2021 р. «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» встановлено вимоги щодо зовнішніх інтерфейсів для комп’ютера форм-фактора ноутбук педагогічного працівника:
не менше ніж 2 порти USB Type A версії не нижче 3.0;
не менше ніж 1 порт USB Type C версії не нижче 3.0;
не менше ніж 1 Ethernet-порт (RJ-45); не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI, або mini-HDMI;
не менше ніж 1 порт для підключення гарнітури (роз’єм під штекер TRS 3.5 mm)
В Додатку 1 до ТД Замовником встановлено вимоги до роз’ємів та портів ноутбука вчителя:
не менше ніж 3 x USB 3.1 /1 xUSB 3.1 type C / 1х HDMI /1 x VGA / LAN (RJ-45)/кард-рідер/ аудіовхід.
Комунікації: наявність Bluetooth 5.0 та IntelWirelessWi-Fi, LAN.
Порт для підключення док-станції з функцію живлення через цій порт.
Для підключення док-станції з функцію живлення порт використовується порт Thunderbolt 4.0 (USB 4.0).
В Наказі МОН від 02.11.2017 №1440 відсутні рекомендації чи вимоги щодо наявності та використання такого порту. Вимога наявності порту Thunderbolt 4.0 Замовником необґрунтована в технічному завданні Додатку 1 та не прописана в чинних законодавчих актах. Наявність в ноутбуці порту Thunderbolt 4.0 значно обмежує варіанти моделей для пропозицій, в подальшому прив’язує Замовника до конкретного виробника ноутбуків. Гарантована сумісність док-станції з ноутбуками можлива у разі, якщо це вироби одного виробника та ці пристрої протестовані виробником на сумісність.
Стосовно портів виводу зображення HDMI та VGA. В Наказі МОН від 02.11.2017 №1440 прописана вимога «не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI, або mini-HDMI». Тобто один із перелічених. Замовник вказав вимогу одночасної наявності портів HDMI та VGA. Така комбінація значно обмежує варіанти моделей для пропозицій.
Враховуючи вимоги Додатку 1 ТД; наявні на ринку України моделі ноутбуків для шкільної освіти; очікувану вартість обладнання, вбачається факт, що в документації прописані вимоги під єдину конкретну модель ноутбука – Acer TravelMate P214-53, яка повністю відповідає вимогам ТД. Лише один Учасник зможе її запропонувати, оскільки лист авторизації Виробника Acer надається лише одному партнеру, іншим відмовляють. Замовник може аргументувати, що Учасники мають право та можливість надати еквіваленти. Попередньо доводимо до Вашого відома, що за вказаний бюджет еквівалентів не має. Тим більше, що на ринку не перший рік спостерігається дефіцит ноутбуків, викликаний наслідками пандемії COVID-19. Як наслідок дефіциту – обмеження пропозицій та зростання цін.
Отже, наявні вимоги до ноутбуків вчителя є абсолютно дискримінаційними, технічно та економічно необґрунтованими. Замовник штучно звужує конкуренцію та коло можливих постачальників, порушивши при цьому один з основних принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників та рівне ставлення до них (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Згідно зі ст. 3 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тому, вимагаємо дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме – принципу недискримінації учасників, та внести зміни до Тендерної документації, привести вимоги до ноутбука вчителя (Додаток 1) у відповідність до Наказу МОН від 02.11.2017 №1440:
- прибрати вимогу щодо одночасної наявності портів HDMI та VGA, вказати «не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI, або mini-HDMI»
- прибрати вимогу «Порт для підключення док-станції з функцію живлення через цій порт», вказати «не менше ніж 1 порт USB Type C версії не нижче 3.0»
Ігнорування нашої вимоги будемо розцінювати як привід для звернення до АМКУ для захисту наших прав, як Учасника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь UA-2021-09-29-008824-b.a1.docx 05.10.2021 15:57
Дата подачі:
01.10.2021 13:58
Вирішення:
Доброго дня! Шановний Учаснику! У відповідь на Ваше звернення замовником надається наступна інформація.
Технічні характеристики ноутбуків розроблені з урахуванням вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп’ютерної обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти».
При цьому зазначеним наказом встановлені мінімальні технічні характеристики комп’ютерного обладнання, про це свідчить допис «НЕ МЕНШЕ» та «НЕ ГІРШЕ» і в жодному нормативно-правовому документі Міністерства освіти і науки України не встановлено заборони на придбання та використання у закладах освіти обладнання з кращими та більш потужними технічними характеристиками.
Зазначене свідчить про те, що цим наказом не встановлюються вичерпні вимоги до обладнання, а замовникам надаються дискреційні повноваження визначати вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі самостійно з урахуванням положень чинного законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.10.2021 00:02