-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали (медичні рукавички та маски)
Медичні матеріали (медичні рукавички та маски 8 найменувань)
Завершена
310 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 100.00 UAH
Період оскарження:
29.09.2021 15:17 - 11.10.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
7416ced5132642ef972c0737154396a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-29-003600-c.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ч. 4 ст. 5 Закону передбачає, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При цьому, аналіз тендерної документації, зокрема вимоги до предмету закупівлі, свідчить про відверте встановлення Замовником вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі і нас.
Так, згідно Додатку № 3 до Тендерної документації 7 позиція у відповідній таблиці: «Рукавички хірургічні подвійні стерильні, р. 7,0». Дана позиція по сукупності медико-технічних вимог, передбачених Замовником, відповідає виключно одному товару, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753, №754, №755 від 02.10.2013. Даний товар є абсолютно ексклюзивним на ринку медичних виробів України, реалізується виключно одним ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) і не має жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Згідно п.1 Додатку 3 до тендерної документації з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі та назву Замовника. Якщо гарантійний лист виданий представництвом чи філією виробника, то учасник повинен в складі пропозиції надати документальне підтвердження таких повноважень, наданих виробником товару.
Також згідно п. 4.2. «Опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані тендерні пропозиції» Розділу І. «Загальні положення» тендерної документації предмет закупівлі не ділиться на лоти. Відповідно, учасники подають тендерні пропозиції за предметом закупівлі в цілому.
В сукупності і окремо зазначені вище вимоги до предмету закупівлі призводять до того, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які, по-перше, мають договірні відносини з ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) або сам ексклюзивний дистриб’ютор (уповноважений представник) виробника даного товару в Україні і можуть отримати авторизаційний лист від даного ексклюзивного дистриб’ютора (уповноваженого представника) виробника в Україні. (Очевидно, що виходячи з практики комерційної діяльності і за своєю суттю такий лист видається, як правило, лише одному контрагенту). Це в свою чергу призводить до того, що коло потенційних учасників штучно і значно обмежується мінімальною кількістю.
Головну увагу звертаємо на те, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які можуть запропонувати всі без винятку види виробів медичного призначення, визначені у загальному предметі закупівлі.
Такі дії замовника є дискримінаційними, оскільки участь у процедурі закупівлі може прийняти лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік лікарських засобів, включених до предмету закупівлі.
Умисне згрупування номенклатури в один лот штучно зводить до абсолютного мінімуму коло потенційних учасників закупівлі і створює монопольне середовище для самого виробника ексклюзивної продукції або єдиного учасника, який має налагоджені зв’язки/дистриб’юторські договори з виробником.
При цьому замовник для усунення дискримінаційних вимог може «ексклюзивні», тобто такі, які не мають еквівалентів на ринку України, найменування закуповувати окремо від інших найменувань, які мають свої еквіваленти, шляхом винесення їх до окремого лоту в рамках даної закупівлі. Включення як замінних, так і незамінних «ексклюзивних» виробів медичного призначення однозначно призводить до порушення добросовісної конкуренції на ринку виробів медичного призначення.
Виходячи з вищевикладеного та на підставі ст.. 5, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1) Усунути порушення під час проведення тендеру і видалити дискримінаційні вимоги з тендерної документації шляхом розподілу предмету закупівлі на лоти і винесення позиції «Рукавички хірургічні подвійні стерильні, р. 7,0» до окремого лоту.
У разі якщо нашу вимогу буде залишено без задоволення, а відверті дискримінаційні вимоги до предмету державної закупівлі будуть збережені в тендерній документації, ми будемо оскаржувати дане рішення у АМКУ (Хочемо звернути увагу Замовника, що практика розгляду подібних скарг у АМКУ, по-перше, підтверджує позицію АМКУ, що такі вимоги до предмету закупівлі є дискримінаційними і свідчить про абсолютну юридичну перспективу скаржника у подібних справах (наприклад, оскарження умов тендерної документації наступних закупівель: ідентифікатори UA-2017-02-16-000397-b, UA-2018-02-26-001103-c, UA-2019-08-08-000508-a).
Крім того, ми будемо клопотати через громадську організацію перед відповідним територіальним органом Держаудитслужби про проведення моніторингу даної закупівлі на предмет порушень законодавства у сфері державних закупівель та звертатись з заявами до відповідних правоохоронних антикорупційних органів на предмет перевірки даної закупівлі на корупційну складову.
Пов'язані документи:
Учасник
- Требование по разделению на лоты.pdf 30.09.2021 10:18
- Відповідь на вимогу.pdf 04.10.2021 17:21
Дата подачі:
30.09.2021 10:18
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику!
Висловлюємо Вам свою повагу та керуючись пунктом 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (далі - Закон), надаємо відповідь на Вашу вимогу UA-2021-09-29-003600-c «Про усунення дискримінаційних вимог» протягом 3 (трьох) робочих днів з дня її оприлюднення.
При формуванні переліку медичних виробів, зазначених у Тендерній документації, ми керувались виключно потребою медичного персоналу нашого медичного закладу, який неодноразово у своєму використанні мав різні рукавички, зокрема включені у вимогу рукавички хірургічні подвійні стерильні. При формуванні потреби на медичні вироби ми не аналізували технічні параметри медичних виробів по виробникам, ми визначали предмет закупівлі відповідно до своїх потреб.
У п. 3 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація конкурсних торгів закупівлі може містити інформацію, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. При чому жодним нормативно-правовим актом не регламентовано порядок подання номенклатури продукції у переліку до закупівлі. Замовник на свій розсуд формує предмет закупівлі, що не суперечить вимогам чинного законодавства у сфері закупівель. Чинне законодавство не зобов’язує Замовника, а залишає за ним право визначати або не визначати частини предмета закупівлі (лоти) відповідно до його потреб.
У пп. 3 п. 2 ст. 22 Закону зазначається, що Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
У відповідності до п.1 ст. 3 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись принципом максимальної економії та ефективності здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону, Замовник не вважає доцільним розподіл предмету закупівлі на частини (лоти), адже такий розподіл призведе до додаткових ризиків, що аукціон по окремим лотам (позиціям) не відбудеться у зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів з переможцями, тощо. Відсутність одного з найменувань медичних виробів призведе до неможливості надання своєчасного та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу здоров’я пацієнтів. Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику.
Також, нагадуємо Вам, що всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута Замовником торгів відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає, що Замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта. Основним параметром оцінки пропозицій учасників є відповідність запропонованого ними товару вимогам тендерної документації та підтвердження державної реєстрації (оцінки відповідності) цих медичних виробів, тобто технічні параметри запропонованих виробів повинні бути не гіршими за вказані у медико-технічних вимогах до предмету закупівлі. Неспроможність будь-якого потенційного постачальника поставити товари, яких потребує Замовник, не є ознакою дискримінації.
Наголошуємо, що ми зацікавлені у проведенні процедури відкритих торгів з подальшим здійснення закупівлі з дотриманням усіх принципів добросовісної конкуренції. Проте основним принципом оцінки тендерних пропозицій буде найбільш економічно вигідна пропозиція, що визнана найкращою за результатами проведеної закупівлі.
На підставі вищезазначеного вважаємо, що Тендерна документація згідно номера оголошення UA-2021-09-29-003600-c складена з дотриманням всіх вимог передбачених Законом та не містить вимог , що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Задоволено