• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 30230000-0 Комп'ютерне обладнання (Персональний комп’ютер у складі: системний блок, клавіатура, маніпулятор (миша), подовжувач, монітор; маніпулятор (миша); джерело безперебійного живлення)

Завершена

191 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 955.00 UAH
Період оскарження: 29.09.2021 14:21 - 05.10.2021 15:00
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: 4e3dc85be8e444a2b47769d6fd6e3e4f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-006373-b.c5
Назва: 1
Вимога:
Авторизаційнйи лист - це просто бажання Замовника обмежити конкуренцію та зробити так, що б переміг лише той учасника, хто отримає авторизаційний лист від виробника Водночас під час укладення будь-якого договору, та здійснення господарської діяльності учасниками правовідносин, зокрема державними Замовниками, та потенційними учасниками або переможцями відповідних закупівель, обов’язковим для всіх є дотримання чинного законодавства. За своїм визначенням, Закон — це нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов'язкове правило, яке має найвищу юридичну силу. Іншими словaми, нормaтивно-прaвовий aкт — це документ, прийнятий у визнaченому порядку компетентним оргaном публічної влaди, у якому містяться норми прaвa. У прaвовій системі Укрaїни нормaтивно-прaвовий aкт є основним джерелом прaвa. 3. Які законні повноваження у Замовника перевіряти статус офіційного представника виробника? Тож, яким чином на думку замовника авторизаційний лист може захистити замовника, якщо головним документом для виконання свої зобов’язань – є договір, а не авторизаційний лист. Вимоги надання авторизаційного листа є ознакою порушення основних принципів проведення закупівель наведених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до Статті 5 Закону, принципи здійснення закупівель. Під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Крім цього, така вимога демонструє ознаки змови між Замовником та певним учасником, що призводе до корупції.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Відповідно до ч. 3 та ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі окремими полями в електронній системі. Оригінал або копія листа виробника або його повноправного представника на території України є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів. Цим Замовник не порушує принципів здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників. Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, оскільки встановлює можливість отримання листа не лише від виробника, а й від офіційного представництва виробника, що виключає її дискримінаційний характер. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного листа не є проблематичним, оскільки ані виробники, ані їх повноправні представництва на території України не застосовують жодних обмежень щодо видачі листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.10.2021 12:13
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: 49f74f5b48b24249869221dae6e1e2b3
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-006373-b.c4
Назва: 1
Вимога:
Відсутність листа може вказувати на підозрілість походження товару, що пропонується Учасником. Просимо надати уточнення, з яких часів Замовники стали керуватися ворожками або екстрасенсорними здібностями відповідальної особи? З яких часів, екстрасенсорні здібності, яки можуть визначити чи підозрілий товар чи ні, стали вище ніж Закон України "Про публічні закупівлі"? Можна надати нам відповідні зміни до Закону?
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Оригінал або копія листа виробника або його повноправного представника на території України є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.10.2021 12:14
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: 6c9c32b2779c4b8fa88d024f96dd26d6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-006373-b.c3
Назва: 1
Вимога:
Листи від виробника або його повноправного представника підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині терміну поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати технічним вимогам предмету закупівлі. Просимо надати уточнення, тобто вся відповідальність за пославку товару не на стороні з ким буде підписаний договір, а на представництві?
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Додатком №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлений перелік документів, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність вимогам документації. Вимоги документації визначаються замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Згідно п. 11 додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, оригінал або копія листа виробника (або його повноправного представника на території України) надаються з метою підтвердження можливості легальної поставки Учасником продукції (товару), які пропонуються, у кількості, та в терміни, визначені документацією, проектом договору та пропозицією Учасника.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.10.2021 12:17
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: cc9dbce7761247e894f4bd7a5033d678
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-006373-b.c2
Назва: 1
Вимога:
Бажаємо успіхів Лібра-Лайн, що б вам поставили Корпус типу ATX, з замком з комплектом ключів на фронтальній панелі, з датчиком відкриття, з замаскованою дверцею, фіксатором від випадання кабелю з БП, можливістю встановлення вентилятора на фронтальну панель, з можливістю встановлення двох вентиляторів на бокову панель, матеріал корпусу - cталь SECC товщиною не менше 0.6 мм, кількість відсіків: 5,25" зовнішніх- не менше 5шт.,3,5" зовнішніх – не менше 3шт., 3,5" внутрішніх- не менше 7шт., розмір системного блоку не більше 415*175*400мм, наявність на передній панелі роз‘ємів 2*USB3.0.", аудіороз'єми для динаміка та мікрофона.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Згідно п. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі окремими полями в електронній системі. Тому замовником встановлений додаток № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, в якому зазначені технічні вимоги до товару, виходячи з потреби замовника.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.10.2021 12:21
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 6fbd389f8e7b41ccbb283d50c391d08e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-29-006373-b.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Розглянувши вимогу, повідомляємо наступне: Перелік документів згідно додатку №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, якими учасники повинні підтвердити свою відповідність вимогам документації, визначаються замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Перелік документів, які повинен надати учасник у складі пропозиції, а саме п. 11 додатку №2 до оголошення, оригінал або копію листа виробника (або його повноправного представника на території України), яким підтверджується можливість легальної поставки Учасником системних блоків, які пропонуються, у кількості, та в терміни, визначені цією документацією, проектом договору та пропозицією Учасника жодним чином не звужує коло потенційних учасників, оскільки ані виробники, ані їх повноправні представництва на території України не застосовують жодних обмежень щодо видачі листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Вимоги щодо надання оригіналу або копії листа виробника (або його повноправного представника на території України) встановлені з метою уникнення можливості постачання невідповідного обладнання та зменшує рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів. Отримання підтвердження легально завезеного товару надає гарантію на звернення до авторизованих виробником сервісних центрів у випадку, якщо техніка потребуватиме ремонту. Звертаю увагу, що оригінал або копію листа виробника може бути виданий не лише виробником, але й офіційним повноправним представником виробника - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Листи від виробника або його повноправного представника підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині терміну поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати технічним вимогам предмету закупівлі. Відсутність листа може вказувати на підозрілість походження товару, що пропонується Учасником. Враховуючи вищевикладене, вимога не є обґрунтованою та такою що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.10.2021 15:46