-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
мультимедійний комплект (ноутбук, мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом, інтерактивна дошка) (32322000-6 - Мультимедійне обладнання); телевізор (32324000-0 – Телевізори)
Торги відмінено
196 203.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 5 886.09 UAH
мін. крок: 3% або 5 886.09 UAH
Період оскарження:
29.09.2021 13:17 - 12.10.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискримінація
Номер:
b4547cf7dcae418b82a9bdfaf52b77f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-29-005300-b.c2
Назва:
Дискримінація
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.10.2021 15:19
Вирішення:
У відповідь на звернення з вимогою стосовно надання авторизаційного листа, повідомляємо наступне. Права та обов’язки, якими володіє замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Статтею 14 Закону визначено вимоги до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. В ч. 3 ст. 22 зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимоги до предмета закупівлі замовником розроблені, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням вимог чинного законодавства в цілому. Тендерна документація, затверджена замовником для проведення цієї закупівлі, не містить умов чи вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, не обмежує право на участь інших учасників, а також не ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Наявність авторизаційного листа-підтвердження (чи іншого документу) від виробника (-ів) запропонованого Учасником обладнання для даної закупівлі про надання повноважень учаснику, щодо постачання обладнання в необхідній кількості та якості - основа інституту підтвердження сталих комерційних відносин між суб’єктами господарювання, що звісно свідчить не тільки про можливість учасника закупівлі забезпечити замовника товаром належної якості (оригінальним товаром), а й про можливість поставки товару в належному очікуваному об'ємі. Замовником передбачена можливість надання у складі тендерної пропозиції авторизаційного листа як від виробника, так і від його офіційного представництва на території України і це жодним чином не звужує коло потенційних учасників. Виробники та їх представництва не обмежують видачу авторизаційних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Вказана вимога ніяким чином не суперечить положенням ані Цивільного, ані Господарського кодексів України. Замовником визначено зазначені умови з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у належній кількості та якості, що забезпечує дотримання принципу максимальної економії та ефективності, визначеного статтею 3 Закону. Надання авторизаційного листа учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником, отриманий ним злочинним шляхом, не є фальсифікованим та легально завезений на територію України (через офіційні канали постачання). Окрім того, як свідчить уже згадувана Вами практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c; у рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c), учасник повинен довести та документально підтвердити неможливість виконати наведену вище умову тендерної документації, а також надати документальне підтвердження, яким чином наведена вище умова порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову. Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі. Замовник не вбачає порушення або дискримінації чи незаконного та такого, що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі відповідно до ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки даний документ може отримати не лише один постачальник. Тому було прийнято рішення про відхилення вимоги Учасника
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Внесення змін до Тендерної документації
Номер:
6eb57cada061491d92531718024a98e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-29-005300-b.a1
Назва:
Внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з вимогами Додатку 5 до Тендерної документації Учасник у складі пропозиції повинен надати Копію чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 учасника. Звертаємо Вашу увагу, що дані сертифікати не визначені жодним нормативно-правовим актом України, в тому числі Наказами МОН, як обов'язкові. Це системи добровільної сертифікації і носять вони рекомендаційний характер. Крім цього, такі сертифікати жодним чином не підтверджують якість запропонованого обладнання та можливість його використання у навчальних закладах, тому що сертифікація ISO 9001 вказує на порядок організації системи менеджменту на підприємстві та ефективність управлінських процесів, а сертифікація ISO 14001 вказує на систему екологічного управління на підприємстві. Більше того, у випадку, якщо Учасник запропонує обладнання, що не виробляє сам, а є офіційним дистриб'ютором його виробника, Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001, видані на Учасника закупівлі взагалі є не потрібним, оскільки не матиме ніякого відношення до запропонованого обладнання. Таким чином, вимагаємо дотримуватися принципу недискримінації Учасників, внести зміни до Додатку 5 Тендерної документації та видалити вимогу щодо необхідності надання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.10.2021 11:08
Вирішення:
Уповноважена особа Опорного закладу "Руденківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів" Новосанжарської селищної ради Полтавської області, уважно розглянувши Ваше звернення повідомляє наступне. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги п.п. 31, 32 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Відповідно до вимог ч. 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до положень розділу 8.2.2 "Визначення вимог щодо продукції та послуг ДСТУ ISO 9001", визначаючи вимоги до продукції та
послуг, що закуповуються замовником, підприємство повинно забезпечити, щоб вимоги
до продукції та послуг були визначені, охоплюючи: будь-які застосовні законодавчі та
регламенту вальні вимоги; підприємство мало швидко та ефективно задовольняти
рекламації стосовно продукції та послуг, які вона пропонує та відповідно до положень
розділу 8.5.2 підприємство повинно запровадити виготовлення продукції та надання
послуг за контрольованих умов. Потрібно, щоб контрольовані умови охоплювали,
зокрема: наявність задокументованої інформації, яка визначає характеристики продукції,
яку виготовлятимуть, послуг, які надаватимуть; результати, які отримуватимуть; наявність
і використання належних ресурсів для моніторингу та вимірювання; запровадження робіт
з моніторингу та вимірювання на належних стадіях для перевірення того, що критерії
контролю процесів або виходів, а також критерії приймання продукції та послуг
задоволено; використання придатної інфраструктури та середовища для функціювання
процесів; призначення компетентного персоналу, охоплюючи будь-яку необхідну
кваліфікацію; затвердження та періодичне повторне затвердження здатності досягати
запланованих результатів процесів виготовлення продукції та надання послуг у випадках;
запровадження дій щодо запобігання помилкам, зумовленим людським чинником;
запровадження робіт з випуску, постачання та дій після постачання тощо
Вимога стосовно наявності копії сертифікату, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001:2015, не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та обумовлена специфічним характером предмета закупівлі. Постачання якісного та безпечного обладнання залежить від рівня
кваліфікації персоналу учасника, точного планування його робіт, чіткого дотримання
запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може
забезпечити лише виконавець з високим рівнем організації власної діяльності, про що
свідчить практика впровадження аналогічних систем. Наявність в учасників Процедури закупівлі сертифікованої систем управління якістю та екологічного менеджменту, які відповідають вимогам ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001:2015, мають суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості та безпечності товарів, що надаються, злагодженості дій під час впровадження, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. Впровадження системи управління якістю та екологічного менеджменту відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001:2015 наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.
Наразі є достатня кількість рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в яких відмовлено скаржникам щодо внесення змін до умов тендерної документації в частини усунення вимог наявності ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001:2015
Статус вимоги:
Відхилено