-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
«Продукція борошномельно-круп'яної промисловості для закладів освіти Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради ДК 021:2015 – 15610000-7 - Продукція борошномельно-круп'яної промисловості»
Завершена
33 733.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 2.10 UAH
мін. крок: 0% або 2.10 UAH
Період оскарження:
29.09.2021 10:29 - 11.10.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційних вимог Тендерної документації Замовника
Номер:
4090dbab3f9a4397a2db6f1105492843
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-29-000555-a.a1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог Тендерної документації Замовника
Вимога:
- Щодо вимоги надати «Учасник, якщо він не є виробником, в обов’язковому порядку подає у складі тендерної пропозиції договір з постачальником та лист про намір співпраці у 2021 році за підписом керівника від виробника, офіційних представників виробників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців, у яких учасник отримує товар, що планує постачати у випадку перемоги Замовнику із зазначенням найменування товару. При цьому офіційні представники виробників, дистриб’ютори, дилери, оптові або роздрібні покупці обов’язково у листі повинні підтвердити підстави продажу товару від імені виробника (договір, або дозвіл, або лист виробника, тощо, яким надано право продажу товару виробника продукції), також у листі обов’язково повинно бути зазначено повне найменування виробника такого товару, місцезнаходження та код ЄДРПОУ», - інформуємо, що п. 1 та п. 4 Статті 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та п. 4 Статті 22 Тендерна документація "Закону України про публічні Закупівлі" визначено, що Замовник не має права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги та обмежувати коло учасників. Заключення договору та отримання листа про намір співпраці з виробником, офіційними представниками виробників, дистриб’юторів, дилерів, оптових або роздрібних покупців потребує певного часу, в середньому 30 робочих днів, тимпаче, що Замовник додатково вимагає надання листів, щодо підстави продажу товару від імені виробника (договір, або дозвіл, або лист виробника, тощо, яким надано право продажу товару виробника продукції), також у листі обов’язково повинно бути зазначено повне найменування виробника такого товару, місцезнаходження та код ЄДРПОУ. Хочемо також наголосити, що у Законі «Про публічні закупівлі» ст. 16 п.2 зазначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Таким чином, Замовник вимагаючи певний перелік документів дискримінує учасників, бо таким чином обмежується коло потенційних учасників, які мають змогу постачати якісний товар. Враховуючи, вищевикладене вимагаємо виключити дану вимогу.
- Щодо вимоги надати «висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи* (копії, завірені печаткою та підписом посадової особи, подаються в складі пропозиції конкурсних торгів)», - повідомляємо, що якість запропонованого товару підтверджується посвідченням якості (або декларація виробника)* (відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»), які вже є фактичним підтвердженням якості запропонованого товару та того, що виробник дотримується всіх вищезазначених норм відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»), тому навіщо Замовник вимагає надання «додаткових» документів, які не впливають на зміст поданої пропозиції Учасника, та на якість запропонованого товару. Враховуючи, вищевикладене вимагаємо виключити дану вимогу.
- Щодо вимоги надати «На підтвердження наявності документів у операторів ринку, які планують постачать харчові продукти з урахуванням вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» надаються належним чином завірені копії:
у разі використання Учасником власних потужностей:
- експлуатаційний дозвіл на дані потужності (об’єкти), виданого Учаснику, у якому вказано про можливість здійснення виробництва, переробки або реалізації на даних потужностях товару відповідно до предмету закупівлі.
(ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». )
у разі використання потужностей, які належать іншим особам:
- копію експлуатаційного дозволу на потужності (об’єкти) виданого Учаснику (відповідно договору оренди потужностей із зазначенням орендуємої площі), у якому вказано про можливість здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження відповідно до предмету закупівлі.
(ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». )", повідомляємо що відповідно до вимог ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Зазначений обов’язок не поширюється на операторів ринку, які провадять діяльність, пов’язану з первинним виробництвом та/або транспортуванням та/або зберіганням та/або продажем харчових продуктів, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною. Також цей обов’язок не поширюється:
на заклади громадського харчування;
на потужності, які здійснюють виробництво харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
на заклади роздрібної торгівлі, обсяги продажів окремих харчових продуктів якими не перевищують обсягів, затверджених відповідною постановою Кабінету Міністрів України з урахуванням кращих міжнародних та європейських практик, а також документів відповідних міжнародних організацій. У разі відсутності зазначеної постанови ця норма поширюється на всі заклади роздрібної торгівлі.
Враховуючи той факт, що предметом закупівлі є продукти харчування, які є переробленими продуктами рослинного походження та які відповідно до діючих ДСТУ, ГОСТ, ТУ виробників не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною, то для виробництва та/або обігу предмету закупівлі чинне законодавство не вимагає від оператора ринку отримання експлуатаційного дозволу, але в обов’язковому порядку такий оператор ринку має зареєструвати потужності, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів відповідно до ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», тому вимагаємо виключити дану вимогу.
- Щодо вимоги надати «Для підтвердження складських приміщень учасника на відповідність санітарно-епідеміологічним нормам – надати відомості стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (копія акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, згідно наказу Міністерства аграрної політики №447 від 08.08.2019).» Дана вимога є дискримінаційною, бо оператор ринку має право звертатися до незалежних організацій, які мають право розробляти, впроваджувати систему НАССР та здійснювати нагляд за її дотриманням. Звертаємо вашу увагу, що планова (позапланова) перевірка може здійснюватись в разі, нещасних випадків, скарг або за плановим наглядом Держпродспоживслужби. Якщо у учасника запроваджена система НАССР та не виникало будь-яких випадків, щоб спричинило дану перевірку, оператор ринку не зобов’язаний її проходити, тому вимагаємо виключити дану вимогу.
- Щодо вимоги постачання «Не рідше 2 разів на тиждень». Навіщо Замовник вимагає постачання групи товарів тривалого зберігання не рідше 2х разів на тиждень? Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, та вимагаємо виключити її з документації, або зазначити, що постачання здійснюється за заявкою Замовника.
Щодо вимоги надати «- Декларація виробника з лабораторними дослідженнями», Учасник не має компетенції впливати на документи, які видаються іншими установами, їх порядок, зміст чи інше. Тому вказані вимоги Замовника дискримінують Учасників. Декларація виробника/ посвідчення про якість є фактичним підтвердженням якості запропонованого товару та того, що виробник дотримується всіх вищезазначених норм відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»), тому навіщо Замовник вимагає надання «додаткових» документів, які не впливають на зміст поданої пропозиції Учасника, та на якість запропонованого товару. Враховуючи, вищевикладене вимагаємо виключити дану вимогу.
- Щодо вимоги надати «виданий Управлінням Держпродспоживслужбою або Ветеринарною службою, що постачають сировину та харчові продукти витях з реєстру операторів харчових продуктів виданий Управлінням Держпродспоживслужбою або Ветеринарною службою.», що це за документ, який вимагає надати Замовник? Мається на увазі рішення про реєстрацію потужностей?
- Щодо вимоги надати «перелік потужностей /операторів ринку харчових продуктів, звідки буде проводитись постачання сировини і харчових продуктів, з підтвердженням їх реєстрації відповідно до вимог харчового законодавства» Просимо надати роз’яснення, які саме документи Замовник має на увазі?
- Щодо вимоги надати «Учасник переможець погоджується надати зразки запропонованої продукції у кількості не менше 1 кг для ознайомлення кожного найменування, за свій рахунок зразу після проведеного аукціону для погодження якості та відповідності вимогам замовника до оголошення його переможцем закупівлі. В разі ненадання відповідних зразків пропозиція учасника відхиляється.» Просимо надати роз’яснення навіщо Замовник вимагає саме по 1 кг запропонованої продукції, адже деякі найменування є штучними позиціями. Чи може учасник пропонувати менший обсяг для ознайомлення з продукцією? Та за який конкретно час зразок повинен бути доставлений Замовнику?
- Щодо вимоги надати «До довідки додаються (для кожного зазначеного приміщення) копії наступних документів:
- оригінал або належним чином завірена копія документу, що підтверджує право власності / користування на приміщення (копія договору купівлі - продажу або свідоцтва про право власності, дійсного на дату проведення аукціону)
- копію договору оренди складських приміщень (якщо складські приміщення орендовані, дійсного на дату проведення аукціону); платіжні документи, які підтверджують фактичну оплату оренди за останній звітний місяць.;
У разі надання договору піднайму (суборенди) складського приміщення, відповідно до статті 774 Цивільного кодексу України, обов’язково надати письмову згоду наймодавця, копію договору найму.» Вважаємо такі вимоги дискримінаційними. Чи розглядає Замовник учасників, які використовують складські приміщення на підставі договору зберігання чи іншого договору, який надає право користування складськими приміщеннями? Стосовно платіжних документів, учасник на підставі захисту персональних даних не зобов’язаний надавати документи такого характеру, адже такі документи носять комерційну таємницю. Щодо письмової згоди наймодавця, шановний Замовнику, поясніть, навіщо ви вимагаєте ці документи, ви дійсно вважаєте, що вони підтверджують кваліфікацію учасників? Якщо в договорі оренди/суборенди чи іншому договорі на право користування зазначено, що договір укладений за згодою наймодавця, потрібно все одно надати окрему згоду? Такі дії Замовника є неправомірними, насамперед, суперечать документації Замовника та законодавству у сфері публічних закупівель, суперечать принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, а також неупередженої оцінки тендерних пропозицій, внаслідок чого Замовником порушуються права та інтереси всіх учасників даної процедури закупівлі. Вимагаємо вилучити дані вимоги, бо на кваліфікацію учасників вони не впливають.
- Щодо вимоги надати «інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі (Додаток 1)», які саме бажає бачити документи Замовник та у якому вигляді повинна бути надана інформація технічної специфікації (довідка довільної форми, таблиця чи ін.)?. Чи мається на увазі документ, що посвідчує якість запропонованого товару, оскільки необхідна інформація міститься у документах, що підтверджують якість (декларація виробника/посвідчення про якість, тощо) і даного документу буде достатньо для перевірки якості товару?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2021 13:23
Вирішення:
Шановний учаснику вашу вимогу було розглянуто та внесено зміни до тендерної документації.
- Щодо вимоги надати «інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі (Додаток 1)», які саме бажає бачити документи Замовник та у якому вигляді повинна бути надана інформація технічної специфікації (довідка довільної форми, таблиця чи ін.)?. Чи мається на увазі документ, що посвідчує якість запропонованого товару, оскільки необхідна інформація міститься у документах, що підтверджують якість (декларація виробника/посвідчення про якість, тощо) і даного документу буде достатньо для перевірки якості товару?
Повідомляємо:
1. Відповідно до розділу ІІІ п.1 п.п. 1.1. Тендерної документації інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у частині 4 цієї документації згідно Додатку 3; В довільній формі.
Виходячи з вищеперерахованого вашу вимогу було розглянуто та задоволено.
З повагою.
Статус вимоги:
Задоволено