-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Персональний комп’ютер (ноутбук) та багатофункціональний пристрій для Нової Української школи
Завершена
487 544.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 437.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 437.72 UAH
Період оскарження:
28.09.2021 18:10 - 10.10.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на рішення Замовника, яким було відхилено тендерну пропозицію ФОП Галкіна Т.І.
Номер:
b6e467c7c1d54b208917b7c22f0b41e3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-003041-a.b5
Назва:
Скарга на рішення Замовника, яким було відхилено тендерну пропозицію ФОП Галкіна Т.І.
Скарга:
Скарга на рішення Замовника, яким було відхилено тендерну пропозицію ФОП Галкіна Т.І.
Пов'язані документи:
Учасник
- Підписаний_Додаток 2.Технічні характеристики _1_.pdf 29.10.2021 21:37
- Підписаний_Скарга ФОП Галкіна Т.І. UA-2021-09-28-003041-a.pdf 29.10.2021 21:38
- sign.p7s 29.10.2021 21:44
- Рішення від 03.11.2021 № 24822.pdf 03.11.2021 13:40
- Інформація про резолютивну частину від 12.11.2021 № 25516.pdf 15.11.2021 13:51
- Рішення від 12.11.2021 № 25516.pdf 17.11.2021 11:55
- Лист №518 в Антимон..docx 08.11.2021 12:44
- пояснення скарга.pdf 08.11.2021 12:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.10.2021 21:43
Дата розгляду скарги:
12.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.11.2021 13:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.11.2021 11:55
Вимога
Є відповідь
Вимога ФОП Галкіна Т.І.
Номер:
b5dffae5195e42c68fa3545ebb1c8cfb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-003041-a.b4
Назва:
Вимога ФОП Галкіна Т.І.
Вимога:
Шановний Замовнику! Прошу розглянути вимогу у доданому файлі та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 26.10.2021 22:43
Дата подачі:
26.10.2021 22:43
Вирішення:
У відповідь на вимогу UA-2021-09-28-003041-a.b4 повідомляємо, що Замовник перевіряє тендерну пропозицію на відповідність умовам тендерної документації, враховуючи інформацію подану в складі тендерної пропозиції. Детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, викладено у Додатку №2 до Тендерної документації. Стосовно наявності портів Замовником вимагалась наявність не менше 1 порту USB 3.0., проте учасник не вказав інформації про наявність порту USB 3.0. Стосовно роздільної здатності Замовником було встановлено чітко роздільну здатність без встановлення альтернативи. Щодо Лотка для тримання аркушів, більший лоток збільшує габарити виробу що є неприпустимим для Замовника.
Стосовно невідповідності пропозиції ТОВ КАБІНЕТУС повідомляємо, що Замовник відповідно до ч.9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Згідно такого розгляду пропозиція ТОВ КАБІНЕТУС відповідає вимогам тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
f55d14b747dc4c9eb0443760142d9e3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-003041-a.c3
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 29.09.2021 23:04
Дата подачі:
29.09.2021 23:04
Вирішення:
Щодо Вашого твердження, що будь які вимоги Замовника щодо надання учасниками листів про
авторизацію носять дискримінаційний характер», повідомляємо наступне. Відповідно до приписів ч. 4 ст. 4
Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення
закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому
числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі
рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення
закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть
проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання
відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними
учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів
господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України,
«Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності
якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
На підставі вказаних вище норм Закону України «Про публічні закупівлі», замовником визначено перелік
документів необхідних для підтвердження відповідності технічних характеристик вимогам замовника.
Крім того, неспроможність когось із учасників виконати вимоги тендерної документації не являється
дискримінацією інших учасників. Враховуючи викладене вище, у замовника відсутні правові підстави для
внесення змін до документації.
Шановний учаснику, документація закупівлі складена у відповідності до вимог Закону України «Про
публічні закупівлі», з урахуванням вимог іншого законодавства України, потреб замовника та практики
проведення закупівель, оприлюднених у системі PROZORRO.
Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини
учасника із виробником широко поширена як у приватних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що
розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва
виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару
відповідно до вимог тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш
надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне
обслуговування через мережу офіційних сервісних центрів, яке може бути лише за умови офіційного
постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а
саме: недискримінації учасників.
Щодо посилання на практику Антимонопольного Комітету України, наведену у Вашій вимозі
повідомляємо, що у вказаних Вами рішеннях було визнано дискримінаційною вимогу надання
авторизаційних листів від одного конкретного виробника, чого немає у нашій закупівлі.
Крім того, вимоги тендерної документації про надання авторизаційних листів, також були предметом
розгляду АМКУ в інших закупівлях, та за результатами розгляду було відмовлено у задоволенні скарг
учасників на такі вимоги тендерної документації, наприклад - рішеннями постійно діючої адміністративної
колегії Антимонопольного комітету України № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-
2020-05-15-003206-c, а також у рішенні №11542-р/пк-пз від 11.06.2020, ідентифікатор закупівлі - UA-2020-
04-09-000494-c.
Авторизаційний лист виробника (офіційного представництва) свідчить лише про офіційність товару та
те,що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на
товар, що пропонується. Оскільки закупівля здійснюється для закладу освіти, Замовник зобов’язаний
впевнитись, що запропоноване учасниками обладнання буде відповідати всім вимогам законодавства,
оскільки не можна допустити ситуацію коли діти будуть використовувати неякісну, контрафактну або
іншим чином невідповідну до законодавства України продукцію.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер,
оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від
офіційного представника виробника. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між
учасником та виробником або офіційним представником виробника, отримання вищевказаного
авторизаційного листа не є проблематичним.
Зважаючи на викладене вище, вимоги тендерної документації не містять дискримінаційних вимог та у
замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Нецільове використання бюджетних коштів
Номер:
19abadf5e2ff4829960cfcc2865dd4ee
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-003041-a.c2
Назва:
Нецільове використання бюджетних коштів
Вимога:
Шановний замовнику, на багатофункціональний пристрій ви вимагаєте «Споживана потужність, Вт: не менше 19». Вимагаємо від Змовника надати обґрунтування, чому саме не менше 19Вт? Данна вимога на пряму вказує на Нецільове використання бюджетних коштів Замовником, які підіть на оплату комунальних послуг.
Замовником вказані дискримінаційні технічні характеристики, що звужує коло потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни відповідно до частини 4 статті 22, частини 4 статті 23 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційну і незаконну вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.09.2021 17:25
Вирішення:
Відповідно до п.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25 грудня 2015 року,
тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні
характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани,
креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити:
детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики.
Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його
потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація Замовника торгів розроблена
керуючись цим Законом та Наказами Міністерства освіти України.
Дані технічні характеристики обладнання визначені Замовником оскільки вони в повній мірі
забезпечують можливість виконання покладених на замовника функцій та виконання завдань. Замовник
визначав параметри для якісної та надійної техніки в рамках бюджету закупівлі.
Звертаємо Вашу увагу, що у тендерній документації відсутні посилання на конкретну торгову марку,
виробника або модель обладнання.
Таким чином, замовником будуть розглядатись на рівних умовах пропозиції обладнання усіх виробників,
що відповідають технічним вимогам визначеним у Тендерній документації.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація є такою, що відповідає чинному законодавству та не
потребує внесення змін.
Крім того, Замовником не встановлено дискримінаційних вимог до учасників, технічні вимоги
передбачають надання еквівалентного товару. Якщо запропонований Вами товар є еквівалентним до
встановлених технічним вимог у тендерній документації, то він буде вважатися таким, що відповідає
вимогам тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.10.2021 00:01
Вимога
Вирішена
Не відповідність Наказу МОН № 1440
Номер:
0605f75a06aa437499481b06585134a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-003041-a.c1
Назва:
Не відповідність Наказу МОН № 1440
Вимога:
Шановний замовнику, звертаємо вашу увагу на дотримання Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440 при складанні тендерної документації. Не зазначивши вимоги до предмету закупівлі, як того вимагає вищезазначений Наказ, ви отримаєте пропозиції учасників, які мають технічні характеристики значно гірші ніж того вимагають норми до обладнання для закладів освіти. Оскільки предмет закупівлі буде використовуватись у закладах освіти, його технічні характеристики повинні відповідати вимогам Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440.
У Наказі МОН № 1440 зазначено: «не менше ніж 2 порти USB Type A версії не нижче 3.0; не менше ніж 1 порт USB Type C версії не нижче 3.0; не менше ніж 1 Ethernet-порт (RJ-45); не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI, або mini-HDMI. Тип матриці – IPS» Замовником вимагається невідповідна, вимогам Наказу № 1440, кількість зовнішніх інтерфейсів та взагалі не вказано тип мартиці.
Для запобігання закупівлі обладнання з невідповідними характеристиками, вимагаємо внести зміни у тендерну документацію відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», прибрати дискримінаційні і незаконні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства України, а саме до Закону України «Про публічні закупівлі» і Наказу Міністерства освіти і науки України № 1440.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.09.2021 09:21
Вирішення:
Ваша вимога врахована, в Додаток №2 внесено зміни
Статус вимоги:
Задоволено