• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт харчоблоку Медвинського ліцею Медвинської сільської ради Київської області за адресою: Київська обл., Білоцерківський р-н, с. Медвин, вул. Олександра Василенка, будинок 10 За кодом єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи; 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація

Завершена

2 374 030.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 740.30 UAH
Період оскарження: 28.09.2021 15:33 - 14.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Усунення дискримінаційних вимог які обмежують коло Учасників

Номер: 0b33d126f8694bd684aaef39f1237259
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-28-008681-b.a1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог які обмежують коло Учасників
Вимога:
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19 вересня 2019 року № 114-ІХ із змінами ( далі – Закон № №922-VIII) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Вимогами статті 1 Закону №922-VIII передбачено, що публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. При цьому, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав (частина 1 статті 22 Закону № 922-VIII). Відповідно до статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з статтею 5 Закону №922-VIII учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону №922-VIII Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 1. Згідно Додатку 1 до тендерної документації Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” Замовник ВИМАГАЄ від УЧАСНИКА надати: • 2.3.1. Інженера – проектувальника - надати копію кваліфікаційного сертифікату інженера – проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера – проектувальника, дійсного на дату подання документів, страховий поліс на інженера з проектно-кошторисної роботи добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійснені професійної діяльності; Кваліфікаційний сертифікат - документ установленого зразка, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов'язані із створенням об'єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. N 554; Строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які працюють за фахом, не обмежується Ми не бачимо необхідності в наявності в інженера проектувальника страхового полісу добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами так як інженер проектувальник безпосередньо здійснює свою професійну діяльність, на підтвердження якої надається копія кваліфікаційного сертифікату. Маємо великі сумніви, що працівники вашого підприємства, крім наявних дипломів (документів про освіту), додатково протягом терміну роботи надають страхові поліси добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами. Дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною та обмежує коло Учасників. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу та відповідно внести зміни до тендерної документації. • 2.3.5. Фахівця з аудиту енергетичної ефективності будівель, який має кваліфікаційний атестат та має право на проведення сертифікації енергетичної ефективності, згідно Закону України про «Про енергетичну ефективність будівель» (з вищою технічною освітою або середньою спеціальною технічною освітою, надати підтверджуючі документи - диплом, кваліфікаційний атестат фахівця з енергетичного аудиту). Дана вимога є необґрунтованою так як специфіка робіт/технічне завдання, передбачених вимогами тендерної документації не передбачає наявності Фахівця з аудиту енергетичної ефективності будівель. Дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною та обмежує коло Учасників. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу та відповідно внести зміни до тендерної документації. У разі небажання прибирати дану вимогу, прохання надати детальне роз’яснення з посиланням на пункти технічного завдання, які буде виконувати даний фахівець. • 2.4. Учасник на працівників, які зазначені в Довідці п.2.1., повинен надати діючі посвідчення і протоколи з інформацією про проходження навчання з питань охорони праці, а саме: • - охорони праці під час робіт на висоті відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті». Дана вимога є необґрунтованою так як специфіка робіт/технічне завдання не передбачає виконання робіт на висоті/ з драбин всередині одноповерхової будівлі. Дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною та обмежує коло Учасників. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу та відповідно внести зміни до тендерної документації. У разі небажання прибирати дану вимогу, прохання надати детальне роз’яснення з посиланням на пункти технічного завдання, які передбачають наявність працівників, які мають діючі посвідчення і протоколи з інформацією про проходження навчання з питань охорони праці, а саме: охорони праці під час робіт на висоті відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті». Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагає надання наступних документів: «...11. Довідка видана з обслуговуючого банку, (банків) про наявність коштів на рахунках не менше 50% від вартості закупівлі товару, робіт чи послуг, видана не раніше дати оголошення.» Ми вважаємо цю вимогу ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ так як згідно Закону України про публічні закупівлю на підтвердження кваліфікаційних критеріїв така вимога не міститься. Вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу та відповідно внести зміни до тендерної документації. «...12. Учасником надається виписка з банківського (-их) рахунку (-ів) про наявність в учасника обігу грошових коштів у розмірі 100% від очікуваної вартості закупівлі за 2020 рік, видана протягом останніх 10 днів щодо дати подання пропозиції.» Ми вважаємо цю виписку ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ та не доречною так як цю вимогу підтверджує наданий баланс та фінансовий звіт. Крім того, наявність коштів на рахунку у 100% розмірі, не дає 100% гарантії на вчасне виконання умов договору і не підтверджує, що дані кошти будуть направлені саме на виконання цього договору, на не, наприклад: на заробітну плату працівників учасника. Основними методами впливу на майбутнього виконавця є якісно прописані умови договору, а саме: штрафні санкції. Вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу та відповідно внести зміни до тендерної документації. «... 22. копія дозволу або декларація Державної служби України з питань праці на проведення робіт підвищеної небезпеки учасника, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи верхолазні; зварювальні роботи; роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників; зведення, монтаж, демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин; газополум’яні роботи. » – Шановний Замовнику дані роботи не передбачені тех.завданням..., тому вимога щодо надання дозволу чи декларації на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи верхолазні є дискримінаційною. Просимо Замовника прибрати цю вимогу «…Додатково до документів, що передбачені згідно цієї документації, учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо) від органу Державної фіскальної служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банків) учасника, виданої станом не більше двотижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців) із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий. Повідомляємо про те, що колегією був направлений запит від 16.04.2015 № 20-29.1/06-1161-дз до Державної фіскальної служби України щодо надання інформації, чи надає уповноважений орган, який здійснює адміністрування податків та зборів, довідку із зазначенням банку(банків), в якому (яких) учасник торгів має рахунки. У відповідь на запит Колегії Державна фіскальна служба України листом від 20.04.2015 № 9754/5/99-99-10-03-02-16 повідомила, що Законом України "Про здійснення державних закупівель" та іншими нормативно-правовими актами не передбачене надання органами Державної фіскальної служби України довідки про наявність відкритих рахунків у фінансових установах платника податків. https://gov.auction/tender/questions/10205496 Крім того, зазначаємо, що кількість наявних рахунків в учасника ніяким чином не впливає на якість виконання робіт. Вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу та відповідно внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо вашої вимоги повідомляємо, що згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про Публічні Закупівлі»: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.», тому: 1. Згідно п. 2.3. Тендерної документації Обов’язкова наявність серед працівників, зазначених в Довідці п.2.1.: 2.3.1. Інженера – проектувальника - надати копію кваліфікаційного сертифікату інженера – проектувальника в частині кошторисної документації завірена печаткою та підписом інженера – проектувальника, дійсного на дату подання документів, страховий поліс на інженера з проектно-кошторисної роботи добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійснені професійної діяльності. Замовник повідомляє, що договори добровільного страхування відповідальності перед третіми особами укладаються з юридичними особами та з дієздатними фізичними особами, як резидентами, так і нерезидентами України (Страхувальники), які можуть заподіяти шкоду життю, здоров'ю та/або майну третіх осіб. Страхова сума (ліміт відповідальності / ліміт зобов'язань) Страховика - це грошова сума, в межах якої Страховик відповідно до умов страхування зобов'язаний провести виплату страхового відшкодування при настанні страхового випадку. Тобто страхова сума прямо пов'язана з покриттям імовірної шкоди. Згідно Закону України «Про страхування» та інших законодавчих актів, що регулюють сферу страхових послуг, не має обмежень до осіб, що мають бажання/необхідність в отриманні страхового полісу відповідальності перед третіми особами. Таким чином, будь-яка особа може отримати страховий поліс відповідальності перед третіми особами, і дана вимога тендерної документації не є дискримінаційною. 2. Згідно п. 2.3. Тендерної документації Обов’язкова наявність серед працівників, зазначених в Довідці п.2.1.: 2.3.5. Фахівця з аудиту енергетичної ефективності будівель, який має кваліфікаційний атестат та має право на проведення сертифікації енергетичної ефективності, згідно Закону України про «Про енергетичну ефективність будівель» (з вищою технічною освітою або середньою спеціальною технічною освітою, надати підтверджуючі документи - диплом, кваліфікаційний атестат фахівця з енергетичного аудиту). Так як згідно технічного завдання будуть проводитися роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами, тому учасник повинен мати фахівця, який має право та досвід провадження діяльності з проведення аудиту енергетичної ефективності з метою правильної оцінки отриманої інформації щодо стану огороджувальних конструкцій та інженерних систем та формування звіту згідно вимог технічного завдання. Аудит енергетичної ефективності – це обстеження, яке здійснюється енергоаудитором під час якого здійснюється аналіз інформації щодо фактичних характеристик інженерних систем, оцінюється відповідність розрахункового рівня енергетичної ефективності встановленим мінімальним вимогам до енергетичної ефективності будівель та надаються рекомендації щодо підвищення рівня енергетичної ефективності. Законом України «Про енергозбереження» встановлено, що енергетичний аудит – це визначення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів та розроблення рекомендацій щодо її поліпшення. Така діяльність здійснюється не будь-яким працівником, а кваліфікованим фахівцем. Відповідно до п. 16 ст. 1 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель», фахівець з аудиту енергетичної ефективності будівель (енергоаудитор) - фізична особа, яка отримала кваліфікаційний атестат та має право на проведення сертифікації енергетичної ефективності. Таким чином, Замовник на підтвердження кваліфікації, просить надати у складі тендерної пропозиції атестат на провадження діяльності з проведення аудиту енергетичної ефективності. Дана вимога є законною та не може бути дискримінаційною для будь-якого учасника, що здійснює діяльність у сфері, до якої відноситься предмет закупівлі. Така вимога не є дискримінаційною, а встановлена з метою підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник додає, що роботи надаються у закладі освіти, тому Замовник не може нехтувати здоров'ям дітей та працівників. З метою здійснення якісного ремонту по даній закупівлі, вважаємо за доцільне в даній закупівлі зазначити умову щодо наявності в учасника фахівця з аудиту енергетичної ефективності будівель. Окрім того, згідно наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.10.2017 № 267 «Про визначення будівель, які часто відвідують громадяни» будівля відноситься до вищевказаного переліку будівель, сертифікація енергетичної ефективності є обов'язковою для даного виду будівлі. 3. Згідно п. 2.4. Тендерної документації Учасник на працівників, які зазначені в Довідці п.2.1., повинен надати діючі посвідчення і протоколи з інформацією про проходження навчання з питань охорони праці, а саме: - охорони праці під час робіт на висоті відповідно до вимог НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті». Роботи на висоті, це роботи, що виконуються на висоті 1,3 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2 м від неогороджених перепадів на висоті 1,3 м і більше. Згідно технічного завдання роботи підвищеної небезпеки є роботи, що виконуються на висоти понад 1,3 метра, так як висота приміщень харчоблоку більше 1,3 м. Згідно чого працівники повинні проходить навчання з питань охорони праці під час робіт на висоті. Тому дана вимога є законною та не може бути дискримінаційною для будь-якого учасника, що здійснює діяльність у сфері, до якої відноситься предмет закупівлі. 4. Згідно розділу ІІІ Тендерної документації учасник надає: 11. Довідка видана з обслуговуючого банку, (банків) про наявність коштів на рахунках не менше 50% від вартості закупівлі товару, робіт чи послуг, видана не раніше дати оголошення. 12.Учасником надається виписка з банківського (-их) рахунку (-ів) про наявність в учасника обігу грошових коштів у розмірі 100% від очікуваної вартості закупівлі за 2020 рік, видана протягом останніх 10 днів щодо дати подання пропозиції. Для підтвердження надійності, а також фінансової спроможності, в учасника повинні бути фінансові ресурси для виконання умов закупівлі. Тому учасник у складі пропозиції надає довідку з обслуговуючого банку про наявність коштів на рахунках не менше 50% від вартості закупівлі товару, робіт або послуг, а також виписку з банківського (-их) рахунку (-ів) про наявність в учасника обігу грошових коштів у розмірі 100% від очікуваної вартості закупівлі за 2020 рік. Дана вимога тендерної документації не є дискримінаційною та не порушує права та законні інтереси учасника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, а лише підтверджує фінансову спроможність учасника. 5. Згідно розділу ІІІ Тендерної документації учасник надає: 22. копію дозволу або декларації Державної служби України з питань праці на проведення робіт підвищеної небезпеки учасника, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи верхолазні; зварювальні роботи; роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників; зведення, монтаж, демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин; газополум’яні роботи. Повідомляємо, що згідно технічного завдання роботи підвищеної небезпеки є роботи, що виконуються на висоти понад 1,3 метра, так як висота приміщень харчоблоку більше 1,3 м. 10 березня 2021 року набрала чинності Постанова КМУ №1107 в редакції від 3 лютого 2021 р. № 77, яка регламентує Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (Група А), а також види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б), а також перелік машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що застосовуються на підставі дозволу (Група А) та на підставі декларації (Група Б). Відповідно до цієї Постанови, а також згідно технічного завдання до тендерної документації небезпечними видами робіт, що виконуються на підставі дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази, є: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра ( роботи, що виконуються на висоті 1,3 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2 м від неогороджених перепадів на висоті 1,3 м і більше). Тому дана вимога є законною та не є дискримінаційною. 6. Згідно п.2 Розділу V Тендерної документації: Додатково до документів, що передбачені згідно цієї документації, учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо) від органу Державної фіскальної служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність відкритого (відкритих) рахунку (рахунків) в обслуговуючому банку (банків) учасника, виданої станом не більше двотижневої давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (для юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців) із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий. Дана довідка відображає всі відкриті рахунки учасника. Також згідно розділу ІІІ Тендерної документації учасник надає: 10. довідку видану з обслуговуючого банку (банків), про відсутність заборгованості за кредитами, видана не раніше дати оголошення. Тобто дана вимога обумовлена бажанням замовника працювати з надійним і фінансово спроможним учасником, тому дана вимога не є дискримінаційною. Додатково повідомляємо, що згідно ч. 8 ст. 18 Закону України «Про Публічні Закупівлі»: «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.».
Статус вимоги: Відхилено