• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні матеріали (НКМВ 024:2019 - 61937-бахіли хірургічні,32357-Голка шовна, багаторазового використання,36257 - Катетер венозний центральний, що вводиться периферично,13910-Стерильна хірургічна нитка з натурального шовку, 47011 Пов'язка марлева / бандаж для надання першої допомоги,62489 - Щипці для перев’язувального матеріалу/універсальні, в фірмі пінцета, одноразового використання ,34831-Лейкопластир гіпоалергенний ,47172 - Непудровані, оглядові / процедурні рукавички з латексу гевеї, нестерильні,61631-Рукавички оглядові / процедурні нітрилові, непудровані, стерильні,48134 - Серветка марлева ткана,16649 Основний набір внутрішньовенного введення,47569 - Скальпель, разового застосування,47237-Серветка для очищення шкіри,42461 Депрессор язика, оглядовий,63095 - шприц/голки загального призначення ін'єкційний одноразового застосування)) Медичні вироби.

Завершена

678 882.32 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 788.82 UAH
Період оскарження: 28.09.2021 14:50 - 10.10.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: efe87b027f264d5895c03d47107bb550
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-28-007601-b.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
ВИМОГА Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ч. 4 ст. 5 Закону передбачає, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При цьому, аналіз тендерної документації, зокрема вимоги до предмету закупівлі, свідчить про відверте встановлення Замовником вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі і нас. Так, згідно Додатку № 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» у таблиці «Медико-технічні вимоги» 19 позиція: «Рукавички оглядові нітрилові з високим ступенем захисту, текстуровані, без пудри». Дана позиція по сукупності медико-технічних вимог, передбачених Замовником, відповідає виключно одному товару, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753, №754, №755 від 02.10.2013. Даний товар є абсолютно ексклюзивним на ринку медичних виробів України, реалізується виключно одним ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) і не має жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту. Згідно Додатку 2 встановлюється вимога надати авторизаційний/гарантійний лист виробника або його офіційного представництва/філії виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повноваження яких повинні бути підтверджені відповідними документами (доручення (нь) або договору (ів) про співпрацю, тощо), щодо підтвердження можливості постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Також згідно п. 4.2. Загальних положень тендерної документації закупівля здійснюється щодо предмету закупівлі в цілому. Відповідно, закупівля не розділяється на окремі лоти. В сукупності і окремо зазначені вище вимоги до предмету закупівлі призводять до того, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які, по-перше, мають договірні відносини з ексклюзивним дистриб’ютором (уповноваженим представником) або сам ексклюзивний дистриб’ютор (уповноважений представник) виробника даного товару в Україні і можуть отримати авторизаційний лист від даного ексклюзивного дистриб’ютора (уповноваженого представника) виробника в Україні. (Очевидно, що виходячи з практики комерційної діяльності і за своєю суттю такий лист видається, як правило, лише одному контрагенту). Це в свою чергу призводить до того, що коло потенційних учасників штучно і значно обмежується мінімальною кількістю. Головну увагу звертаємо на те, що в процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті учасники, які можуть запропонувати всі без винятку види виробів медичного призначення, визначені у загальному предметі закупівлі. Такі дії замовника є дискримінаційними, оскільки участь у процедурі закупівлі може прийняти лише той учасник, який має можливість запропонувати весь перелік лікарських засобів, включених до предмету закупівлі. Умисне згрупування номенклатури в один лот штучно зводить до абсолютного мінімуму коло потенційних учасників закупівлі і створює монопольне середовище для самого виробника ексклюзивної продукції або єдиного учасника, який має налагоджені зв’язки/дистриб’юторські договори з виробником. При цьому замовник для усунення дискримінаційних вимог може «ексклюзивні», тобто такі, які не мають еквівалентів на ринку України, найменування закуповувати окремо від інших найменувань, які мають свої еквіваленти, шляхом винесення їх до окремого лоту в рамках даної закупівлі. Включення як замінних, так і незамінних «ексклюзивних» виробів медичного призначення однозначно призводить до порушення добросовісної конкуренції на ринку виробів медичного призначення. Виходячи з вищевикладеного та на підставі ст.. 5, 22, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО: 1) Усунути порушення під час проведення тендеру і видалити дискримінаційні вимоги з тендерної документації шляхом розподілу предмету закупівлі на лоти і винесення позиції «Рукавички оглядові нітрилові з високим ступенем захисту, текстуровані, без пудри» до окремого лоту. У разі якщо нашу вимогу буде залишено без задоволення, а відверті дискримінаційні вимоги до предмету державної закупівлі будуть збережені в тендерній документації, ми будемо оскаржувати дане рішення у АМКУ (Хочемо звернути увагу Замовника, що практика розгляду подібних скарг у АМКУ, по-перше, підтверджує позицію АМКУ, що такі вимоги до предмету закупівлі є дискримінаційними і свідчить про абсолютну юридичну перспективу скаржника у подібних справах (наприклад, оскарження умов тендерної документації наступних закупівель: ідентифікатори UA-2017-02-16-000397-b, UA-2018-02-26-001103-c, UA-2019-08-08-000508-a). Крім того, ми будемо клопотати через громадську організацію перед відповідним територіальним органом Держаудитслужби про проведення моніторингу даної закупівлі на предмет порушень законодавства у сфері державних закупівель та звертатись з заявами до відповідних правоохоронних антикорупційних органів на предмет перевірки даної закупівлі на корупційну складову.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником буде внесено зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено