-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги оцінки об'єктів нерухомого майна
оцінка об'єктів нерухомого майна для укладання договору оренди
Завершена
6 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 31.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2021 10:59 - 04.10.2021 10:16
Вимога
Вирішена
Привести ТЗ у відповідність до чинного законодавства України
Номер:
1ec46d76f9534250b59c4ca00100c9d2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-002962-b.b2
Назва:
Привести ТЗ у відповідність до чинного законодавства України
Вимога:
28 вересня 2021 року ПРАВОБЕРЕЖНЕ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі — Замовник) оприлюднило оголошення про заплановану закупівлю Послуги з оцінки об'єктів нерухомого майна (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-28-002962-b).
30.09.2021 року Замовником було оприлюднені вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження (Додаток 3). Ознайомившись з даними вимогами, мною були встановленні факти дискримінації учасників та обмеження конкурентного середовища, а саме:
1. Згідно додатку 3, п. 7. – наявність у оцінювача, працюючого у складі СОД Кваліфікаційного свідоцтва оцінювача за спеціалізацією в межах напрямів:
1.Оцінка об’єктів в матеріальній формі.
Спеціалізація в межах напряму:
1.1 Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок та майнових прав на них
2. Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності, що є дійсним (дійсними) на дату подання пропозицій.
Яким чином спеціалізація 2 «Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності, що є дійсним (дійсними) на дату подання пропозицій» відноситься до предмету закупівлі (оцінка об'єктів нерухомого майна для укладання договору оренди). Ця вимога значно обмежує коло оцінювачів які, згідно до чинного законодавства у сфері оцінки майна та професійної оціночної діяльності в Україні, мають право приймати участь у закупівлі.
Для виконання даної роботи, згідно чинному законодавству України, у Суб’єкта оціночної діяльності достатньо мати у штаті оцінювача зі спеціалізацією 1.1 Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок та майнових прав на них та Сертифікат суб’єкта оціночної діяльності, виданого Фондом державного майна України у межах тих напрямів, що відповідають предмету закупівлі.
Це ж саме відноситься і до вимог персональної кваліфікації рецензента, які Замовник виставив у п. 12 технічного завдання.
2. Згідно додатку 3, п. 9 – учасник повинен підтвердити «досвід роботи суб’єкта оціночної діяльності в сфері незалежної оцінки майна не менше 15 років».
Яким чином 15 річний термін роботи суб’єкта оціночної діяльності у сфері незалежної оцінки майна може бути підтвердженням безпосередньо досвіду та фаховості працюючого (працюючих) у його складі оцінювача (оцінювачів).
В нового СОД у штаті можуть працювати спеціалісти і з більшим досвідом роботи, 20-25 років, як і навпаки, у дуже поважного суб’єкта оціночної діяльності послуги з оцінки виконують новоспечені фахівці, які тільки починають робити перші кроки в цій сфері діяльності.
Навіть право рецензування звітів з оцінки майна, відповідно до діючого законодавства, може виконувати оцінювач, який має дворічній досвід практичної діяльності з оцінки майна та згідно до закону України «Про оцінку майна, майнових прав та оціночну діяльність» вважається фаховим спеціалістом.
Єдиним критерієм позитивного досвіду практикуючого оцінювача є відсутність на його роботи негативних рецензій за ознаками 5 абзацу, пункту 67 Національного стандарту N 1 "Загальні засади оцінки майна и майнових прав", як від експертних рад саморегулівних організацій оцінювачів, так і від рецензентів, працюючих у штаті Фонду державного майна України або його регіональних відділеннях.
3. Згідно додатку 3, п. 13 – «для повного розуміння обсягу робіт та специфіки обладнання, учасник у період уточнення повинен обстежити об'єкти, що є предметом закупівлі. На підтвердження огляду, учасник надає акт огляду об'єктів, із зазначеним дати огляду та підписом уповноваженої особи».
Для виконання п. 50 Національного стандарту N 1 "Загальні засади оцінки майна и майнових прав" – «50. Проведення незалежної оцінки майна передує підготовчій етап, на якому здійснюється: ознайомлення з об'єктом оцінки, характерними умовами угоди, для укладення якої проводитися оцінка», достатньо тої інформації яку Замовник спочатку надав в Додатку №1 – «довідки до договору з оцінки вартості об’єктів оцінки; поверхові плани БТІ; фото будівель та приміщень», а потім переробив ТЗ, зробивши його менш зрозумілим для Учасників закупівлі, що також наводить на деякі не дуже гарні думки.
Огляду об’єкту оцінки, згідно того ж Національного стандарту N 1 "Загальні засади оцінки майна и майнових прав" п.51 - передує укладання договору на проведення оцінки.
Виходячи з вищевикладеного, вимоги, які поставлені Замовником, позбавляють СОД ФОП Л. Кушнєрова та інших претендентів, що мають відповідну кваліфікацію та достатній досвід у виконанні незалежної оцінки нерухомого майна (як державної, так і комунальної форми власності) з метою розрахунку орендної плати, можливості взяти участь у відповідному тендері.
Для дотримання принципу недискримінації учасників під час проведення процедур закупівель замовник повинен, зокрема: забезпечити рівні умови для участі у процедурах закупівель вітчизняним та іноземним учасникам; перевірити, аби його тендерна документація не містила вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Керуючись ст. 5 та 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (Згідно зі ст. 5 Закону, Закупівлі здійснюються за принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Статтею 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників), Антимонопольним законодавством та Конституцією України вимагаю виключення вказані вимоги з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2021 11:09
Вирішення:
Ми, як Замовник, не вбачаємо, що кваліфікаційні вимоги є дискримінаційними по відношеню до Участників, оскільки повинні отримати документальне підтвердження, з метою якісного виконання послуги. Згідно ст.16 Закону України "Про публічні Закупівлі" Замовник має право вимагати документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Привести ТЗ у відповідність до чинного законодавства України
Номер:
b4ad12296c384ee5aab918129c493867
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-28-002962-b.b1
Назва:
Привести ТЗ у відповідність до чинного законодавства України
Вимога:
Скасувати вимоги Замовника, виставлены у технічному завданні, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.10.2021 12:23
Вирішення:
Вимогу задоволено, внесено зміни до кваліфікаційних вимог учасників.
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Ні