-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Навчальні засоби та обладнання різне для «Нової української школи» за ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби
Торги не відбулися
193 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
24.09.2021 15:22 - 30.09.2021 10:00
Вимога
Залишено без розгляду
невідповідність наказу МОН від 07.02.2020 № 143 та дискримінаційні вимоги
Номер:
47bc834919694867bdba7887f0039770
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-004618-c.b2
Назва:
невідповідність наказу МОН від 07.02.2020 № 143 та дискримінаційні вимоги
Вимога:
Вами було оголошено спрощену процедуру на закупівлю товару, а саме: Навчальні засоби та обладнання різне для «Нової української школи» за ДК 021:2015 80520000-5 Навчальні засоби, в якій передбачили певний перелік товару який ви хочете отримати від учасника закупівлі.
Доводимо до Вашого відома, що засіб навчання – це матеріальний або ідеальний об'єкт, який "розміщено" між учителем та учнем і використовується для засвоєння знань, формування досвіду пізнавальної та практичної діяльності. Засіб навчання суттєво впливає на якість знань учнів, їх розумовий розвиток та професійне становлення.
В сучасній школі широко використовуються такі засоби навчання як:
Об'єкти навколишнього середовища взяті в натуральному вигляді або препаровані для навчальних завдань (живі і засушені рослини, тварини і їх опудала, зразки гірських порід, фунту, мінералів, машини і їх частини, археологічні знахідки і т. ін.).
Діючі моделі (машин, механізмів, апаратів, споруд та ін.).
Макети і муляжі (рослин і їх плодів, технічних установок і споруд, організмів і окремих органів та ін.), та ін.. Тобто перелік, який передбачений в наказах МОН від 07.02.2020 № 143 та 29.04.2020 № 574
Отже, засоби навчання впливають на розумовий розвиток дитини і покликані допомагати, і ні в якому разі не шкодити. в даному випадку закупівля стосується дидактичних засобів, які будуть застосовуватися та використовуватися в молодшій школі, тобто школярами 1-4 класів. В цьому віці діти особливо вразливі, оскільки мозок в них в стадії розвитку.
Ваше змінене оголошення містить «Набір таблиць з природознавства з ІТ технологіями ( з технологією доповненої реальності+звук) Комплект для вчителя складається з: Таблиці : “Пори року” ”Земля.Внутрішня будова Землі” "Склад грунту" “Колообіг води у природі” ”Сонячна система” Формат не менше 320 х 450 мм, кольоровий друк з однієї сторони,матеріал офсетний папір не менше 200 гр/кв.м: Коробка для зберігання, методичні рекомендації щодо використання,технічний паспорт на виріб Безкоштовне Програмне забезпечення з інтерактивними функціями у вільному доступі. Додаткова можливість використання навчального посібника за допомогою IT технологій для демонстрації дидактичних матеріалів в освітньому процесі за допомогою електронних цифрових технічних засобів Учасник повинен надати у складі пропозиції на дану позицію: - Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби навчання та обладнання навчального та загального призначення у початковій школі. - Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на програмне забезпечення - Гриф МОН "Рекомендовано" на програмне забезпечення для закладів загальної середньої освіти».
Із сайту виробника вбачається, що дані таблиці використовуються за допомогою планшетів, смартфонів, тощо тобто з використанням предмету, який випромінює електромагнітне випромінювання. Ні для кого не секрет, які ведуться дискусії щодо використання гаджетів у школі. Впевнені, що такі дискусії є у ваших освітніх закладах. Також, вчені з'ясували, що кожна людина реагує на електромагнітне випромінювання по-різному. Є люди, які взагалі його не помічають. Є ті, у кого захисні механізми спрацьовують і нейтралізують небезпеку, а є і такі люди, які дуже бурхливо реагують на випромінювання. Мобільний телефон є джерелом електромагнітного випромінювання, і коли трубка знаходиться біля вуха, вплив його на мозок досить сильний. Особливо чутливі діти. У них кісткова тканина черепа набагато тонша і вразливіша, ніж у дорослих. В результаті дії променів міняється біоелектрична активність мозку, що діє на стан нервової системи, концентрацію уваги, зібраність. Є дані і про те, що електромагнітне випромінювання знижує імунні сили організму. Тому дітям до підліткового віку краще не користуватися мобільним зв'язком, а ви своєю закупівлею навпаки дозволяєте використовувати гаджети. Це є злочином.
Також в наказах МОН є чіткий перелік засобів навчання, якими дозволено дітям користуватися в закладах освіти. Зауважуємо на тому, перелік носить не рекомендаційний характер, а обов’язковий!!! У зазначеному переліку відсутні таблиці з використанням IT технологій, закупівля даних таблиць може призвести до нецільового використання бюджетних коштів, з відповідними наслідками. ЗВЕРНІТЬ НА ЦЕ УВАГУ!!!
Також в оголошенні містяться дискримінаційні вимоги, а саме: в змінах до оголошення ви виклали наступну редакцію: «Якщо учасник не є виробником засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів, то він надає копію договору з виробником засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженого на це виробником про поставку товарів або дилерський договір або договір про співпрацю чинний на момент розкриття або скановану копію оригіналу листа виробника засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів (представництва, філії виробника або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), адресований Замовнику, із зазначенням ідентифікатора цієї закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу із закупівель, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цього тендеру, у кількості, та в терміни, визначені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та вимогами до предмета закупівлі та пропозицією учасника.
Просимо скасувати умови, не передбачені чинним законодавством, які обмежують конкуренцію, ставлять в нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. Вимога уповноваженої особи надати "авторизаційний лист від виробника нижчезазначеного дидактичного обладнання про повноваження участі у закупівлі із зазначенням замовника і номеру торгів" обмежує конкуренцію та ставить у нерівні умови постачальників, створює дискримінаційні умови закупівлі. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. В даному випадку зазначена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників торгів і, як наслідок, таке положення тендерної документації позбавляє можливості прийняти участь у процедурі закупівель учасників, які не є виробниками товарів, що закуповуються, та/або їх представництвами або тих учасників, які не мають безпосередніх договірних відносин із виробниками та/або їх представництвами, тим самим ставить можливих постачальників у нерівні умови і створює дискримінаційні умови закупівлі, що являється порушенням ст. 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель». Надання листів авторизації від виробників товарів, які закуповуються не гарантує в подальшому виконання учасниками взятих на себе за договором зобов’язань та належну якість товарів, оскільки ці фактори жодним чином не пов’язані між собою. Адже, підтвердженням відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути сертифікат якості, висновок СЕС про якість або паспорт товару. І будь який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд Тендерного комітету або уповноваженої особи. При цьому саме постачальник, а не виробник несе усі передбачені законодавством України та умовами договору зобов’язання щодо якості цих товарів та гарантії на них. Додатково інформуємо щодо наявності великої кількості рішень АМКУ щодо визнання даних вимог дискримінаційними та такими що порушують умови закупівлі. В багатьох випадках саме такі листи і є обмеженням здорової конкуренції. Зазначена вимога обмежує коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі!!! Оскільки дані таблиці є у одного виробника, в якого є партнерські домовленості з декількома компаніями і іншим учасникам авторизацію не надає. Доказом є моніторинг закупівель цього виробника та компаній пов’язаних з ним. Тому вимагаємо внести зміни до тендерної документації, скасувати дискримінаційну умову та прибрати з тендерної документації вимогу про надання "авторизаційного листа від виробника нижчезазначеного дидактичного обладнання про повноваження участі у закупівлі із зазначенням замовника і номеру торгів". А також з оголошення прибрати слова « таблиці з використанням IT технологій».
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які не є виробниками і тим самим звужує коло потенційних учасників. Вимагаючи подати копію договору з виробником засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженого на це виробником про поставку товарів або дилерський договір або договір про співпрацю чинний на момент розкриття або скановану копію оригіналу листа виробника засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів (представництва, філії виробника або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником), адресований Замовнику, із зазначенням ідентифікатора цієї закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу із закупівель, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цього тендеру, у кількості, та в терміни, визначені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та вимогами до предмета закупівлі та пропозицією учасника Ви, як Замовник ставите учасників у нерівні умови постачальників та створюєте дискримінаційні умови закупівлі. На сьогоднішній день є лише одне підприємство, яке виробляє вказані вище таблиці. Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що зазначені вимоги обмежують коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним монопольними відносинами, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі! А тому, На підставі вищевикладеного та керуючись ч.5 ст.14 Закону України " Про публічні закупівлі" ВИМАГАЄМО внести зміни в оголошення та виключити по тексту оголошення в назві та описовій частині «Навчальні засоби (набір таблиць з природознавства з ІТ технологіями)» словосполучення «з IT технологіями», та привести у відповідність технічні характеристики, в яких не повинно бути зазначено використання IT технологій, інших технологій які передбачають застосування смартфонів, планшетів та інших гаджетів учнем початкової школи.
Також, на підставі вищевикладеного та керуючись ч.5 ст.14 Закону України " Про публічні закупівлі" ВИМАГАЄМО внести зміни в оголошення та прибрати вимогу щодо надання копії договору з виробником засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів або представником, дилером, дистриб’ютором, офіційно уповноваженого на це виробником про поставку товарів або дилерський договір або договір про співпрацю чинний на момент розкриття. Адже, не всі виробники з тих чи інших причин, керуючись власними рішення та переконаннями щодо ведення господарської діяльності, заключають договори про співпрацю або ж дилерські договори. Є ряд інших документів, які підтверджують можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цього тендеру, у кількості, та в терміни, визначені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та вимогами до предмета закупівлі та пропозицією учасника, наприклад – гарантійні листи від виробника або ж гарантійні листи від Учасника. Нагадуємо, за невиконання умов договору відповідальність несе саме Учасник, а не виробник чи дилер, який дав підтвердження можливості поставки.
Вимагаємо внести зміни до оголошення про закупівлю відповідно до інформації та вимог викладених вище, привести документацію закупівлі у відповідність до Закону тим самим виключити корупційну складову та забезпечити ефективне використання бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.09.2021 09:45
Вирішення:
Шановний учасник, дякуємо за звернення.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовником при визначенні технічних вимог до предмету закупівлі обов'язково враховуються всі рекомендації МОН, а також всі обов'язкові вимоги до товару, що використовується у навчальному процесі. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмету закупівлі не містять жодних дискримінаційних вимог і всі учасники мають можливість приймати участь у даній закупівлі. Відповідно до частини 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація, яку Замовник вважає за потрібне зазначити в такому оголошенні та вимагати відповідне підтвердження у учасників. Встановлення вимоги щодо подання авторизаційного листа від виробника обладнання або його офіційного представника, що підтверджує повноваження учасника продавати кінцевим користувачам обладнання, яке пропонується учасником, на території України, є загальноприйнятою практикою в сфері публічних закупівель та широко застосовується з метою отримання якісного товару у встановлені строки, зменшує рівень ризику фальсифікованих товарів та закупівлі нелегальної продукції. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що майже всі виробники товару, що є предметом даної спрощеної закупівлі надають такі листи свої партнерам, що свідчить про можливість участі у закупівлі усім зацікавленим учасникам. Встановлення даної вимоги не порушує частину 5 ст. 14 Закону, оскільки не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, Ваша вимогам є безпідставною.
Також звертаємо Вашу увагу, що Замовник не здійснює закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель", як Ви наголошуєте і керується іншими чинним нормативними актами, що регулюють сферу публічних закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.10.2021 15:15
Вимога
Вирішена
Документи, що підтверджують якість товару
Номер:
8f993496c78f4fd98ba62b7904a7d7da
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-004618-c.b1
Назва:
Документи, що підтверджують якість товару
Вимога:
Доброго дня ! Шановний Замовнику !
Просимо привести тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства та додати до тендерної документації вимогу про надання учасником документів, які підтверджують якість запропонованого товару відповідно до наказу МОН №143 від 07.02.2020. Відповідно до цього наказу: «Засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі в початковій школі, повинні мати гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання українською мовою, та обов’язковим методичним забезпеченням для різних видів робіт відповідно до навчальних програм початкової школи.».
У випадку ігнорування даної вимоги та ігнорування наказу МОН № 143 (в тій частині, що стосується надання учасником документів, щодо якості товару) Ви, як замовник ризикуєте отримати невідомий товар невідомого походження та сумнівної якості! Звертаємо вашу увагу на те, що «предметом закупівлі» будуть користуватися діти, а товар без наявності документів, які підтверджують його якість може бути шкідливим для здоров’я дітей !
Отже, пропонуємо додати до тендерної документації вимогу про надання учасником у складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують якість запропонованого товару відповідно до наказу МОН №143 від 07.02. 2020 , а саме: гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; На засоби навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.09.2021 11:51
Вирішення:
Шановний учасник, дякуємо за звернення. Вимоги щодо надання документів, що підтверджують якість товару зазначена в додатку №1 до оголошенння про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено