-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Придбання ноутбуків
Завершена
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
24.09.2021 12:21 - 14.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
67496a0bfdb248b49682b2780effc2e3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-002541-c.a4
Назва:
СКАРГА відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Тендерним комітетом Замовника, Протоколом № 15 від 01 листопада 2021 року (далі - Протокол), було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС».
Тендерним комітетом згідно опублікованого Протоколу зазначено у п.1 «Відхилити тендерну пропозицію «ТОВ "ДІСТРІ ІНВАЙТ ІТ"» по предмету закупівлі «Придбання ноутбуків» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)» з наступних підстав:
1) невідповідність вимогам тендерної документації, а саме не зазначено відомості про виробника на запропонований товар (маніпулятор типу «миша»)».
Тобто згідно Протоколу було відхилено тендерну пропозицію «ТОВ "ДІСТРІ ІНВАЙТ ІТ"», однак щодо учасника - ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС» у Протоколі не зазначено жодних відомостей, в тому числі щодо будь яких невідповідностей тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації.
Дотримання вимог власної Тендерної документації та Принципів закупівель, що передбачені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є обов’язковою умовою проведення Публічних закупівель Замовниками. Протоколом № 15 від 01 листопада 2021 року щодо дискваліфікації пропозиції учасника – ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС», Замовник порушив основні принципи проведення процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- АМКУ_Спеціалізована_школа_І_ІІІ_ступенів_№189.pdf 01.11.2021 15:04
- АМКУ_Спеціалізована_школа_І_ІІІ_ступенів_№189.docx 01.11.2021 15:04
- 11. Протокол ТК про відхилення ТП переможця.docx 01.11.2021 15:05
- Платіжне_доручення.pdf 01.11.2021 18:35
- рішення від 03.11.2021 № 24813.pdf 03.11.2021 18:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2021 №25536.pdf 15.11.2021 13:54
- рішення від 12.11.2021 №25536.pdf 17.11.2021 13:14
- відповідь амку.pdf 04.11.2021 12:27
- відповідь амку.doc 04.11.2021 12:27
- протокол скасування рішення.pdf 18.11.2021 10:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.11.2021 15:41
Дата розгляду скарги:
12.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.11.2021 18:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.11.2021 13:14
Дата виконання рішення Замовником:
18.11.2021 10:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Спеціалізованою школою № 189 з поглибленим вивченням англійської та німецької мов Деснянського району міста Києва скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПОДІЛЛЯ ФІНАНС" ( протокол ТК від 18.11.2021 № 16)
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
e7c58f7a01844ab68302e6464aebbd29
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-002541-c.a3
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимога у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок ДСЕЕ « 602-123-20-3450 від 17.01.2017.pdf 28.10.2021 10:58
- лист-розяснення Органу із сертифікації ТОВ «НВЦ Київстандартметрологія» №302 від 06.08.2020.pdf 28.10.2021 10:58
- Вимога ТОВ ДІСТРІ ІНВАЙТ ІТ.pdf 28.10.2021 10:58
Дата подачі:
28.10.2021 10:58
Вирішення:
у відповідь на вимогу завантажено протокол № 15 від 01.10.2021
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
213b30ce74b24e83a06746ce306e5ac2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-002541-c.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимога у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
26.10.2021 13:57
Вирішення:
Доброго дня.
Пропонувався товар, вказаний у порівняльній таблиці відповідності : «Основний блок персонального комп’ютера форм-фактора ноутбук Impression 157ES/ 15.6”IPS/ Pentium G6405U/ DDR 8GB/ SSD 128GB/ Win 10 Pro/ «миша» USB
Виробник ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ»», де «миша»- входить у комплект ноутбуку. Мається на увазі, що предмет закупівлі: ноутбук в комлекті, а «миша»- одна із складових, таких як клавіатура, програмне забезпечення, наприклад.
Ми вказали виробника товару (комплекту ноутбука,миші, програмного забезпечення) і це ТОВ «НАВІГАТОР СИСТЕМ»
По питанню договорів: подані договори з аналогічним товаром, тобто на поставку ноутбуків. Якщо визначати аналогічність саме за кодом, а не за аналогічним товаром- то можемо надати ще й такий другий договір саме з таким самим кодом. Це можна усунути як невідповідність за 24 години….
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
4c4cc57a25294c3f91c5b59f741c369d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-002541-c.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2021 23:20
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу щодо виключення умови тендерної документації про надання авторизаційного листа повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» закріплений перелік обов’язкових складових тендерної документації. Крім того, частина третя статті 22 вказаного закону вказує на те, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація щодо закупівлі ноутбуків розроблена відповідно до примірної тендерної документації, що була додана до спільного листа-роз’яснення Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України №1/11-4216/1/06-1-6282 від 10.06.2021 р. «Про використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на заходи, спрямовані на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками під час навчального процесу у закладах загальної середньої освіти»
(в частині придбання ноутбуків) (опублікованого на офіційному веб-порталі Міністерства освіти і науки України за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/oprilyudneno-rozyasnennya-mon-ta-mincifri-shodo-vikoristannya-shkolami-subvenciyi-na-pridbannya-noutbukiv).
Так, вимога про надання учасниками авторизаційного (-их) листа (-ів) від виробника (-ів) або його (їх) офіційного (-их) представництва в Україні передбачена пунктом 3 Додатку 2 до вказаної примірної тендерної документації.
Таким чином, дана умова тендерної документації встановлена у відповідності із вказаним вище листом-роз’ясненням та покликана забезпечити придбання оригінального та якісного товару та гарантувати постачання в необхідний кількості ноутбуки до 31 грудня 2021 року, а також належний рівень гарантійної підтримки, оновлення програмного забезпечення та можливість обслуговування обладнання в авторизованих сервісних центрах.
Водночас, наголошуємо, що положення чинного законодавства не подбавлять потенційних учасників процедури закупівлі можливості звернутись до виробника(-ів) товару, який вони мають намір запропонувати, або його (їх) офіційного(-их) представництвав Україні з метою отримання відповідного авторизаційного листа.
Отже, Замовник розробив тендерну документацію згідно з вимогами чинного законодаства та проводить закупівлю із дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено