-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ноутбуки для комп’ютерних кабінетів для закладів освіти
Завершена
451 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 255.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 255.00 UAH
Період оскарження:
24.09.2021 09:20 - 08.10.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
78223d3c03e042b394a7f53031fb0dba
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-000280-a.c3
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах.
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- 003.jpg 30.09.2021 11:08
Дата подачі:
27.09.2021 11:43
Вирішення:
Вивчивши Вашу Вимогу повідомляємо наступне: вимога про наявність власного сервісного центру по ремонту компютерної техніки у Львівській області, який забезпечить безкоштовну гарантійну підтримку товару протягом визначеного гарантійного терміну, не є дискримінаційною та жодним чином не обмежуєте коло потенційних учасників, в тому числі за територіальною ознакою.
Наша мета отримати вчасне гарантійне обслуговування придбаного нами товару. Така вимога була зазначена замовником виходячи з максимального скорочення часу на обслуговування предмету закупівлі, його доставку від замовника до сервісного центру та зменшення ризику його пошкодження при пересиланні.
Також ми не встановлювали, що сервісний центр має бути лише за місцезнаходженням замовника у м.Червоноград,а у Львівській області. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Враховуючи велику кількість сервісних центрів в м.Львів (наприклад перевірити цю інформацію можна у відкритих джерелах, наприклад, за посиланням https://lvivservice.com.ua/.) та м. Червоноград, що дає змогу потенційним учасникам з усієї України забезпечити наявність сервісного центру в цих містах на умовах, які прописані в ТД, встановлена нами вимога автоматично не може вважатися дискримінаційною, в тому числі за територіальною ознакою.
Безперечно, що гарантійне обслуговування можуть проводити лише авторизовані сервісні центри. Всі взаємовідносини з авторизованим сервісним центром, доставка обладнання до/з сервісного центру, реагування на гарантійні випадки покладаються на постачальника. Таким чином ми вимагаємо від постачальника наявність власного сервісного центру у Львівській області в тому числі у м. Червоноград, для здійснення взаємовідносин між офіційним сервісним центром та замовником. Вимоги, як саме буде відбуватись взаємодія власного сервісного центру Учасника нами не обумовлюється в ТД. Вимога щодо наявності сервісного центру прописана таким чином, щоб не дискримінувати потенційних учасників.
З огляду на вищенаведене, Ваша вимога не підлягає до задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.10.2021 09:29
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
1938fbb1481f42ca96de3cd9c72b1b09
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-000280-a.c2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу Учасника.rar 30.09.2021 09:49
Дата подачі:
27.09.2021 11:42
Вирішення:
Відносно «Авторизаційного листа» пояснюємо, що предметом даної закупівлі є дороге обладнання, яке має чітко технічно та якісно виконувати свої функції з метою удосконаленого процесу для освітнього простору. Відтак, замовник має уникати недобросовісних постачальників та поставки неякісного товару. Вимоги документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Авторизаційний лист надає підтвердження постачання товару в Україну офіційними каналами, зі сплатою всіх податків та зборів та унеможливлює закупку контрафактного товару, на який не розповсюджується гарантія від виробника в Україні та, відповідно, не надає можливості гарантійного обслуговування в авторизованих сервісних центрах на території України Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника підтверджує гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі, яке буде проводитися в авторизованих сервісних центрах на території України – безкоштовно. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника підтверджує офіційне надходження товару. Також надання авторизаційного листа, який адресований замовнику торгів з вказанням номеру закупівлі, в якому буде підтверджено партнерський статус учасника підтверджує можливість поставки Учасником товару у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації. При цьому вимога надати авторизаційний лист не звужує коло потенційних учасників торгів, а лише гарантує, що товар Замовнику буде поставлено у відповідній кількості, якості та у визначені терміни, зазначені у даній тендерній документації. Отже, зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі. Додатково звертаємо Вашу увагу на рішення АМКУ від 13.08.2020 № 15536. Щодо відповідності Національній програмі інформатизації Міністерство цифрової трансформації України рекомендує використовувати зразок тендерної документації в якій зазначено вимогу щодо надання Авторизаційного лист від виробника або офіційного представництва виробника:https://osvita.ua/doc/files/news/828/82800/Primirna_tenderna_dokumentaciya.docx.
З урахуванням вказаного прийнято рішення про відхилення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.10.2021 09:29
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна умова
Номер:
7ab67a9fda29475aad2b09388960eba8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-24-000280-a.b1
Назва:
Дискримінаційна умова
Вимога:
Шановний Замовник. Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують право на добросовісну конкуренцію з порушенням ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: Для оперативного обслуговування особливою вимогою є наявність власного сервісного центру по ремонту компютерної техніки у Львівській області.
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника, обмежує конкуренцію та дискримінаційно зменшує потенційне коло учасників. Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та вказати наступне: «Учасник повинен в своїй тендерній пропозиції надати інформацію про наявність сервісного (-их) центру (-і), представництва, представника, який забезпечать гарантійну підтримку обладнання протягом визначеного гарантійного терміну на території України, шляхом надання довідки з конкретною назвою, адресою і контактним телефоном такого центру у складі пропозиції. Доставка устаткування в сервісний центр для гарантійного обслуговування виконується силами і за рахунок Постачальника». Що робить закупівлю конкурентоспроможною та на вигідних і рівних умовам для всіх учасників.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на звернення Учасника.rar 29.09.2021 17:40
Дата подачі:
24.09.2021 11:27
Вирішення:
Шановний учасник! Вивчивши Вашу Вимогу повідомляємо наступне: вимога про наявність власного сервісного центру по ремонту компютерної техніки у Львівській області, який забезпечить безкоштовну гарантійну підтримку товару протягом визначеного гарантійного терміну, не є дискримінаційною та жодним чином не обмежуєте коло потенційних учасників, в тому числі за територіальною ознакою.
Наша мета отримати вчасне гарантійне обслуговування придбаного нами товару. Така вимога була зазначена замовником виходячи з максимального скорочення часу на обслуговування предмету закупівлі, його доставку від замовника до сервісного центру та зменшення ризику його пошкодження при пересиланні.
Також ми не встановлювали, що сервісний центр має бути лише за місцезнаходженням замовника у м.Червоноград,а у Львівській області. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Враховуючи велику кількість сервісних центрів в м.Львів (наприклад перевірити цю інформацію можна у відкритих джерелах, наприклад, за посиланням https://lvivservice.com.ua/.) та м. Червоноград, що дає змогу потенційним учасникам з усієї України забезпечити наявність сервісного центру в цих містах на умовах, які прописані в ТД, встановлена нами вимога автоматично не може вважатися дискримінаційною, в тому числі за територіальною ознакою.
Безперечно, що гарантійне обслуговування можуть проводити лише авторизовані сервісні центри. Всі взаємовідносини з авторизованим сервісним центром, доставка обладнання до/з сервісного центру, реагування на гарантійні випадки покладаються на постачальника. Таким чином ми вимагаємо від постачальника наявність власного сервісного центру у Львівській області в тому числі у м. Червоноград, для здійснення взаємовідносин між офіційним сервісним центром та замовником. Вимоги, як саме буде відбуватись взаємодія власного сервісного центру Учасника нами не обумовлюється в ТД. Вимога щодо наявності сервісного центру прописана таким чином, щоб не дискримінувати потенційних учасників.
З огляду на вищенаведене, Ваша вимога не підлягає до задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.10.2021 09:29