• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Контейнери для відходів

Торги не відбулися

137 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 370.00 UAH
Період оскарження: 23.09.2021 17:59 - 07.10.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо усунення дискримінаційних умов

Номер: 31a2b89284104025b4f03441bdce839c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-23-006355-c.b1
Назва: Щодо усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Детально проаналізувавши документацію, нами було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах. При виборі технічних характеристик предмету закупівлі Замовник має керуватися основними принципами здійснення публічних закупівель. Головною характеристикою для придбання контейнерів є призначення збору твердих побутових відходів та відповідність стандарту ДСТУ 8476:2015 “Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги”, стандарту EN 840-3 на які посилається Замовник. Водночас, жоден із вищенаведених стандартів не містить вимог до технічних характеристик, які вказані Замовником. Встановлення специфічних характеристик до предмета закупівлі штучно обмежує коло потенційних учасників, містить ознаки корупційної змови та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів. Крім того, Замовником зазначено некоректне посилання на стандарт EN 840-1, який стосується двоколісних контейнерів із максимальним об’ємом 390 л та не може бути застосований до предмета закупівлі. Контейнер із технічними характеристиками, які зазначив замовник виготовляє лише один виробник Прат «Барський машинобудівний завод», та участь у закупівлі зможе прийняти лише цей виробник та його дилери ТОВ "Запоріжкомунсталь", ТОВ «Альта логістик Україна», що суперечить вимогам забезпечення конкурентного середовища. Замовником у Додатку №2 зазначено: «Кронштейни для утримання коліс, а також механізми відкривання /закривання кришки мають кріпитися до корпуса контейнера методом болтового з’єднання з метою надійності та довготривалості експлуатації.». Стандартами EN 840-3 та ДСТУ 8476:2015 не встановлено жодної вимоги щодо наявності кріплення методом зварювання. Контейнери, які ми маємо можливість запропонувати, мають болтове кріплення механізмів відкривання/закривання кришки та захвату для вивантаження, що відповідає вимогам стандартів та є кращим параметром, адже цей механізм є ремонтопридатним. Встановлення даної вимоги обмежує можливість надання пропозицій від постачальників, які мають змогу запропонувати більш якісні контейнери, але мають дещо інші показники. Замовником у Додатку №2 зазначено: «Розміри (ШхВхГ): 1360х1420х1115 мм». Наголошуємо, що виробники контейнерів виготовляють продукцію яка може мати відмінні габаритні розміри, які можуть варіюватися у межах стандартів EN 840-3 та ДСТУ 8476:2015. Встановлення конкретних габаритних розмірів, без позначення допустимого діапазону є дискримінаційною вимогою, яка направлена на обмеження прав потенційних учасників, окрім ПРАТ «БАРСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» та його дилерів. Вимагаємо видалити вимогу щодо габаритних розмірів та зазначити цей параметру редакції: «Розміри контейнера: відповідно до стандарту EN 840-3 та ДСТУ 8476:2015». Пропозицію зможе надати лише учасники, які пропонують продукцію виробника ПрАТ «Барський машинобудівний завод». Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані вимоги Замовника містять ознаки корупційної змови та порушують наші права, як потенційного учасника даних торгів. Наявність дискримінаційних вимог Замовника під час опису технічних характеристик, які відповідають лише параметрам контейнерів, які виготовляє ПрАТ «Барський машинобудівний завод» була підтверджена Рішенням № 15286-р/пк-пз від 10.08.2020, рішенням №21190-р/пк-пз від 17.09.2021, Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою № UA-2020-07-01-001685-b.c2,. Законом встановлено, що під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Дії Замовника можуть призвести до недопущення, усунення та обмеження конкуренції, спотворення результатів торгів, аукціону, тендеру; суттєве обмеження конкурентоспроможності суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин, що підпадає під тлумачення антиконкурентних узгоджених дій за що передбачена адміністративна відповідальність. Відповідно до частини 1 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні порушення складання тендерної документації з порушенням вимог закону, тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (1700 до 3400 гривень). Також, Кримінальним кодексом України передбачено відповідальність службових та посадових осіб Замовника. Закупівля здійснена без належного рівня конкуренції без досягнення максимальної економії тягне за собою відповідальність за ст. 191 Кримінального кодексу - привласнення, розтрати майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем карається обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років; за ст. 364 Кримінального кодексу – зловживання владою або службовим становищем карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, із штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Враховуючи вищевказане, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до ст.№23 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». Тендерна документація на закупівлю контейнерів об'ємом 1,1 куб.м. міститься вираз «або еквівалент» та не містить ні яких посилань на конкретну марку чи виробника, крім того зазначена наступна інформація: «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника». З огляду на вище зазначене, КП «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради не вбачає у своїх діях дискримінації учасників, працює на благо та в інтересах населення, аналізуючи необхідність та потреби міста та просить скаржника прийняти участь у відкритих торгах та надати свої пропозиції (еквівалент) продукції.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.10.2021 18:06