-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт тротуарів, а саме: поточний ремонт тротуару по вул. Електрометалургів 57 в м.Нікополь, Дніпропетровської області
Завершена
122 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 220.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 220.00 UAH
Період оскарження:
23.09.2021 13:28 - 29.09.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо сертифікату ISO, ми в АМКУ скаржитися не будемо, та не буде такої змоги, спрощені закупівлі не оскаржуються до АМКУ. Шановний Замовник раджу Вам ознайомитися з судовою практикою.
Номер:
dd901651b3cf4a0493a68fcf72a44a27
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-23-001664-a.b6
Назва:
Щодо сертифікату ISO, ми в АМКУ скаржитися не будемо, та не буде такої змоги, спрощені закупівлі не оскаржуються до АМКУ. Шановний Замовник раджу Вам ознайомитися з судовою практикою.
Вимога:
Апеляційний адміністративний суд у справі № 826/15639/17 дійшов до зовсім іншої позиції «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.09.2021 11:25
Вирішення:
Шановний учаснику .По судовій справі № 826/15639/17 на яку ви посилаєтесь у своїх вимогах , Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного 24.06.2020 скасував рішення апеляційного суду обгрунтовуючи тим, що відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов проведення закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Вимагаємо виключити 15. Учасники надають документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015) у вигляді Сканованої з оригіналу копію сертифікату з позначкою НААУ на ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) 16. Організація що видала вище переховані документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та мати відповідну сферу акредитації. На підтвердження надається документ підтвердження сфери акредитації та атестат про акредитацію організації що видала сертифікат.
Номер:
31514ddeaca04a67b906146863f9bbf7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-23-001664-a.b5
Назва:
Вимагаємо виключити
15. Учасники надають документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015) у вигляді Сканованої з оригіналу копію сертифікату з позначкою НААУ на ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)
16. Організація що видала вище переховані документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та мати відповідну сферу акредитації. На підтвердження надається документ підтвердження сфери акредитації та атестат про акредитацію організації що видала сертифікат.
Вимога:
Добрий день шановний Замовнику! Виникло наступне питання: Щодо 15. Учасники надають документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015) у вигляді Сканованої з оригіналу копію сертифікату з позначкою НААУ на ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)
16. Організація що видала вище переховані документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та мати відповідну сферу акредитації. На підтвердження надається документ підтвердження сфери акредитації та атестат про акредитацію організації що видала сертифікат. Ці вимоги (додаток 2, пукти 15, 16) визивають протиріччя в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та носять дискримінаційний/вибірковий характер (відносно тих, в кого він вже є в наявності, тобто заздалегідь визначених підприємств). Згідно законодавства України сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 не є обов’язковим. Надалі пояснення цього тезису: учасник надає скановану кольорову копію, зроблену з оригіналу сертифікату на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015, який підтверджує, що система управління якістю Учасника та/або субпідрядника для виконання робіт відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (сертифікат має бути чинним, виданим органом з сертифікації (ОС)/ органом з оцінки відповідності (ООВ)). Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНІ його отримувати), а інших - у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у Вас, як Замовника, вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує одну із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі"). По-друге, звісно, що будь-яке підприємство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов'язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов'язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі"). По-третє, в нормі частини 3 статті 33 Закону України "Про публічні закупівлі" вказано, що інформація повинна бути "відповідно до законодавства". А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, документація щодо оголошення про проведення спрощеної закупівлі не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю для підтвердження вимогам щодо оголошення про проведення спрощеної закупівлі та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 серпня 2009 року № 225 затверджено Національний стандарт України "Системи управління якістю", а саме пункт 0.1 "Загальні положення": "запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації". Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов'язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 "Загальні положення" : "Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації". Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошенню Вами спрощеної закупівлі. 3)Національним стандартом України "Системи управління якістю. Вимоги", частиною 1.1 розділу 1 "Сфера застосування" передбачено: "Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін "продукція" поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; б) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг (робіт) як в оголошеній Вами спрощеної закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з оголошення щодо проведення спрощеної закупівлі як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.09.2021 11:18
Вирішення:
Шановний учаснику! Відповідно до ч.3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, окрім обов’язкових критеріїв може зазначатися інша інформація. Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості виконуваних робіт/ надання послуг з будівництва учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» . Це гарантія спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність робіт протягом усього часу їх виконання; забезпечення упевненості в тому, що роботи, які виконуються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість робіт та використовуваних під час виконання робіт матеріалів, знаходяться під контролем; наявності кваліфікованого персоналу. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що здійснює діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001 (або ДСТУ ISO 9001), а наявність одного з перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного виконання робіт.Враховуючи викладене, Замовник не вбачає жодних дискримінаційних ознак даної вимоги .
Відповідно до вимог НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ УКРАЇНИ Системи управління якістю ВИМОГИ ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) встановлено, що запровадження системи управління якістю - стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Цей стандарт сприяє прийняттю процесного підходу під час розробляння, запроваджування та поліпшування результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог. Конкретні вимоги, що їх уважають суттєвими для прийняття процесного підходу Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам. Усі вимоги цього стандарту - загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає. Крім того, ним встановлено потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту, а саме: a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони. Цей стандарт базовано на принципах управління якістю, описаних в ISO 9000. Описи охоплюють виклад кожного принципу, обґрунтування важливості принципу для організації, деякі приклади вигод, пов’язаних з принципом, а також приклади типових дій для поліпшування дієвості організації під час застосовування принципу. Принципи управління якістю такі: - орієнтація на замовника; - лідерство; - задіяність персоналу; - процесний підхід; - поліпшення; - прийняття рішень на підставі фактичних даних; - керування взаємовідносинами. На підставі викладеного Замовник вимогою, зазначеною в п.15та 16 , убезпечує себе від отримання послуги від ненадійного учасника та хоче мати гарантії щодо надання такої послуги учасником, який в своїй діяльності підтверджує якісне виконання взятих на себе зобов’язань сертифікатом щодо системи управляння якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Згідно ч. 5 ст. 14 Закону Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаю переглянути Додаток 2.
Номер:
030e204d0f3b434e9ab30bbb6f3aeade
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-23-001664-a.b4
Назва:
Згідно ч. 5 ст. 14 Закону Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаю переглянути Додаток 2.
Вимога:
Згідно ч. 5 ст. 14 Закону Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаю переглянути Додаток 2. Надайте пояснення по всім 17 пунктам. Вимагаю надайте пояснення окремо по кожному з 17 пунктів додатку 2.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2021 10:32
Вирішення:
Шановний учаснику !Вся інформація, що стосується предмету закупівлі знаходиться у вільному доступі . Просимо вас , дотримуватись настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях. а саме , у разі проведення замовниками консультацій з учасниками/потенційними учасниками, суб’єкти господарювання не можуть чинити тиск на замовників під час розробки технічної специфікації та вимог до предмету закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
потрібно переглянути Додаток 2, Скоро Замовник буде вимагати "захмарні вимоги". Замовник нагадаю, що це спрощена закупівля, зменьшіть дискримінаційні вимоги.
Номер:
553e069646644f6b965438157bfd7663
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-23-001664-a.b3
Назва:
потрібно переглянути Додаток 2, Скоро Замовник буде вимагати "захмарні вимоги". Замовник нагадаю, що це спрощена закупівля, зменьшіть дискримінаційні вимоги.
Вимога:
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників – фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2021 10:25
Вирішення:
Шановний учаснику , не зовсім зрозуміло ваше запитання і в чому саме ви вбачаєте порушення Закону України «Про публічні закупівлі в даній вимозі?
З позиції права «документи, що не передбачені законодавством для учасників» — це документи, що не притаманні для особи-учасника та стосовно яких у законодавстві не встановлено прямих вимог обов’язкової наявності в особи-учасника фізичної чи юридичної особи відповідних документів . Наприклад, фізична особа не може мати витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі — ЄДРПОУ), а юридична особа не може мати паспорт громадянина України. Відповідні особливості стосуються і різних організаційно-правових форм підприємств
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
В спрощеній закупівлі Ваші дії є дискримінаційними та обмежують коло учасників, що є неприпустимим порушенням Закону. Вимагаю прибрати дискримінаційні вимоги.
Номер:
9cda8ae55b5a43feac4f18413799bac9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-23-001664-a.b2
Назва:
В спрощеній закупівлі Ваші дії є дискримінаційними та обмежують коло учасників, що є неприпустимим порушенням Закону. Вимагаю прибрати дискримінаційні вимоги.
Вимога:
15. Учасники надають документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015) у вигляді Сканованої з оригіналу копію сертифікату з позначкою НААУ на ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)
16. Організація що видала вище переховані документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та мати відповідну сферу акредитації. На підтвердження надається документ підтвердження сфери акредитації та атестат про акредитацію організації що видала сертифікат.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2021 10:12
Вирішення:
Відповідно до розділу п.3 ст.14 в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація яку замовник вважає за необхідне включити виходячи зі специфіки предмету закупівлі , п. 4 ст. 1 4. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно предмета закупівлі , котрий підтверджує відповідність Учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативно-правової документації і не містить жодних дискримінаційних елементів.
Організація що видала вище переховані документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та мати відповідну сферу акредитації.
Слід зазначити, що позиція Уповноваженого органу щодо встановлення у тендерній документації вимог щодо наявності в учасників сертифікатів ISO 9001:2015 зводиться до того, що ТАКА ВИМОГА НЕ Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ (зокрема рішеннями постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 та № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 Колегією АМКУ відмовлено в задоволенні скарг в частині вказівки скаржників на те, що вимога щодо надання сертифікатів є неправомірною).
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Оригінал довідки або іншого документа Податкової інспекції (фіскальної служби) про наявність зареєстрованого рахунку в банківській установі не більше 30 денної давнини, від дати кінцевого строку подання пропозицій
Номер:
7477d949710046d8a3272819699e9d31
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-23-001664-a.b1
Назва:
Оригінал довідки або іншого документа Податкової інспекції (фіскальної служби) про наявність зареєстрованого рахунку в банківській установі не більше 30 денної давнини, від дати кінцевого строку подання пропозицій
Вимога:
Шановний замовник! Що довідка банківської установи вже Вас не влаштовує? Приберіть дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2021 10:01
Вирішення:
Шановний учаснику , довідка(або інший документ ) з податкової інспекції (фіскальної служби) про наявність зареєстрованих рахунків в банківських установах, не більше тридцяти денної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій вимагається з метою встановлення достовірності інформації наданої учасником у складі тендерних пропозицій. Дана інформація важлива для замовника для вивчення майбутнього контрагента- отримувача коштів з бюджету ,а саме чи має учасник фінансову можливість виконати роботи без передплати , чи не накладено на кошти учасника арешт , наявність відкритих банківських рахунків в офшорних зонах. Відповідно до розділу п.3 ст.14 в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація яку замовник вважає за необхідне включити виходячи зі специфіки предмету закупівлі, п. 4 ст. 1 4. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні