-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Торги не відбулися
1 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 500.00 UAH
Період оскарження:
22.09.2021 11:44 - 08.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
54f810ca650a410eafe9ec2c6baadea5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-22-004439-b.b3
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга на неправомірні дії Замовника при визначенні Переможця
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.pdf 05.11.2021 12:50
- рішення від 09.11.2021 № 25149.pdf 09.11.2021 17:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.11.2021 № 25827.pdf 18.11.2021 12:39
- рішення від 17.11.2021 № 25827.pdf 22.11.2021 15:04
- Інформація, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі до скарги UA-2021-09-22-004439-b.b3.doc.doc 12.11.2021 15:37
- Інформація, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі до скарги UA-2021-09-22-004439-b.b3..pdf 12.11.2021 15:37
- Відповідь на рішення АМКУ, пр. Будівельників, 54-2.pdf 15.12.2021 16:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.11.2021 14:17
Дата розгляду скарги:
17.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.11.2021 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.11.2021 15:05
Дата виконання рішення Замовником:
15.12.2021 16:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Скарга
Виконана замовником
Скарга в АМКУ
Номер:
09912b6430fa4e6880982fc562b10d1a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-22-004439-b.a2
Назва:
Скарга в АМКУ
Скарга:
Вих. № 1 від 04.11.2021
До Антимонопольного комітету України
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ»
Місцезнаходження:
03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 7, офіс 32/2
тел. (066) 579 46 55
код ЄДРПОУ 43694796
e-mail: cb_topaz@ukr.net
Замовник:
Департамент з питань розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради
код ЄДРПОУ 37426079
Місцезнаходження:
87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, 5
тел. +380629404706
e-mail: departament.tender@gmail.com
Інформація про закупівлю:
ID: e17af93dfc774a1b92ebab1c8f8a7c55
Закупівля: UA-2021-09-22-004439-b
Скарга
на незаконні дії Замовника – Департаменту з питань розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради по процедурі закупівлі «Капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)»
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 22.09.2021 року була оголошена закупівля робіт за процедурою «Відкриті торги» з предметом закупівлі: «Капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-22-004439-b).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 12.10.2021 17:00.
Аукціон відбувався: 13.10.2021 11:33 – 13.10.2021 12:14.
За результатами аукціону в закупівлі прийняли участь наступні учасники:
1) Товариство з обмеженою відповідальністю «ВСЕСВІТ ТЕЛЕКОМ» (далі – ТОВ «ВСЕСВІТ ТЕЛЕКОМ») – 1 425 000,00 грн.;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» (далі – ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ») – 1 567 477,76 грн.;
3) Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» (далі – ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ») – 1 601 669,95 грн.;
4) Фізична особа – підприємець – Грищенко Олександр Володимирович (далі – ФО-П Грищенко О.В.) – 1 649 000,00 грн.;
5) Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРТЕХНОБЕЗ» (далі – ТОВ «УКРТЕХНОБЕЗ») – 1 673 985,00 грн.
Очікувана вартість закупівлі становить 1 700 000,00 грн.
Протоколом № 132/6 засідання тендерного комітету Департаменту з питань розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції від 28.10.2021 року (далі – Протокол № 132/6 від 28.10.2021 року) було прийнято рішення про визначення переможцем торгів на закупівлю – капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) – ФОП Грищенка Олександра Володимировича.
ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення переможцем ФО-П Грищенка Олександра Володимировича і повідомляє наступне.
1. Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Технічному завданні (Додаток 8). Також, на підтвердження згоди з умовами цього абзацу, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають гарантійний лист.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-гарантію про те, що під час виконання робіт, які є предметом закупівлі, ним будуть застосовуватись заходи із захисту довкілля з чітким переліком заходів, що будуть застосовуватися.
Учасники процедури закупівлі повинні зазначити у тендерній пропозиції обсяг та вартість всіх видів робіт, зазначених у Технічному завданні (Додаток 8), включаючи вартість матеріалів, необхідних для виконання цих робіт. Будь-яке посилання у Технічному завданні на конкретну торгівельну марку чи фірму трактується у значенні «або еквівалент».
Технічна частина тендерної пропозиції повинна зокрема містити документи згідно п. 5 Додатку 8 Тендерної документації.
Пунктами 4 та 5 Додатку 8 тендерної документації встановлено, що:
«4. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за Договором, за Державними Стандартами України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 зі змінами і доповненнями та відомчими нормами, з урахуванням тих видів робіт, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, механізмів та послуг з утилізації сміття (вартість захоронення відходів 87,20 грн./т з ПДВ Наказ КП «Полігон ТБО» від 02.12.2019 №76). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання субпідрядникам. Не врахована Учасником вартість окремих робіт не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерній пропозиції. Остаточно виводиться вартість всього комплексу робіт з ПДВ.
5. Остаточно виводиться підсумкова ціна тендерної пропозиції, надається розрахунок твердої договірної ціни та кошторис українською мовою в програмному забезпечені АВК останньої редакції, у форматі imd. та має бути завантажений на електронний майданчик у складі тендерної пропозиції.
Технічна частина тендерної пропозиції повинна зокрема містити:
1) Розрахунок договірної ціни;
2) Локальні кошториси;
3) Пояснювальну записку;
4) Підсумкова відомість ресурсів;
5) Розрахунок загальновиробничих витрат.
6) Календарний графік робіт
Відкоригований за результатами проведеного аукціону розрахунок договірної ціни не повинен відрізнятись від технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі наведених в технічному завданні документації.».
Відповідно до пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально – технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з строків будівництва, виду будівництва, структури будівництва, вартості трудових та матеріально – технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні), та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою КМ від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023» роки на кінець 2021 року задекларований Урядом показник інфляції становить 7,3%, а середньорічний показник інфляції у 2021 році прогнозується на рівні 8,1%.
Відповідно до пункту 6.3.4 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально – технічних ресурсів, спричинені інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, використовуються у порядку, обумовленому договором підряду.
Також додаємо, що на підставі пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, вимога про включення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами носить обов’язковий характер, а не право учасника включати чи не включати дані витрати до складу розрахунку договірної ціни.
Враховуючи наведене, ФО-П Грищенко Олександр Володимирович до складу договірної ціни не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
В складі пропозиції ФО-П Грищенко Олександр Володимирович надав договірну ціну, в якій зазначено кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами «-».
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ФО-П Грищенка Олександра Володимировича не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації і повинна бути відхилена на підставі абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що замовником під час проведення процедури закупівлі було порушено принципи здійснення закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФО-П Грищенка Олександра Володимировича.
Оплата за скаргу здійснена відповідно до вимог чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-09-22-004439-b.pdf 04.11.2021 16:33
- Клопотання.pdf 05.11.2021 13:52
- рішення від 09.11.2021 №25173.pdf 09.11.2021 17:18
- Інформмація про резолютивну частину рішення від 17.11.2021 №25833.pdf 18.11.2021 14:20
- рішення від 17.11.2021 № 25833.pdf 22.11.2021 15:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.11.2021 12:18
Дата розгляду скарги:
17.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.11.2021 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.11.2021 15:17
Дата виконання рішення Замовником:
15.12.2021 16:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Вимога
Є відповідь
Вимога Щодо Протоколу №132/6 засідання тендерного комітету Департаменту розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції від 28.10.2021 р.
Номер:
64599604bafa4fdbb674f79963da5b55
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-22-004439-b.a1
Назва:
Вимога
Щодо Протоколу №132/6 засідання тендерного комітету Департаменту розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції від 28.10.2021 р.
Вимога:
Вимога
Щодо Протоколу №132/6 засідання тендерного комітету Департаменту розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції від 28.10.2021 р.
Протоколом №132/6 засідання тендерного комітету Департаменту розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції від 28.10.2021 р., було визнано переможцем процедури закупівлі ФОП "ГРИЩЕНКО ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" щодо закупівлі «капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» Ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-22-004439-b.
З рішенням тендерного комітету не погоджуємося і аргументуємо це наступним:
Згідно Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації : «Всі документи та інформація, що подаються в складі тендерної пропозиції, за можливості завантажуються в форматі .pdf, окрім розрахунку договірної ціни та кошторису, який надається до тендерної пропозиції в інформаційній моделі останньої версії програмного забезпечення АВК, та банківської гарантії, яка подається в окремому архіві (у тому вигляді, в якому гарантія була отримана учасником у банку).»
Згідно п.9 Додатку 1 «Перелік критеріїв, які висуваються з метою визначення відповідності Учасників кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам встановленим в тендерній документації» до Тендерної документації: «Розрахунок твердої договірної ціни та кошторис, який повинен відповідати технічним вимогам замовника встановленим в Додатку 8 тендерної документації, надається Учасником в інформаційній моделі останньої версії програмного забезпечення АВК, у строки які не перевищують терміни подання тендерної пропозиції.»
Згідно п.1, п.4 та п.5 Додатку 8 «Технічне завдання» до Тендерної документації :
1. Кошторисну документацію на виконання «Капітального ремонту дахів і опорядження фасадів житлового будинку за адресою: пр. Миру, 43 в м. Маріуполі» підготувати згідно орієнтовних обсягів робіт та у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1: 2013.
4. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за Договором, за Державними Стандартами України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 зі змінами і доповненнями та відомчими нормами, з урахуванням тих видів робіт, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів , механізмів та послуг з утилізації сміття (вартість захоронення відходів 87,20 грн./т з ПДВ Наказ КП «Полігон ТБО» від 02.12.2019 №76). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання субпідрядникам. Не врахована Учасником вартість окремих робіт не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції. Остаточно виводиться вартість всього комплексу робіт з ПДВ.
5. Остаточно виводиться підсумкова ціна тендерної пропозиції, надається розрахунок твердої договірної ціни та кошторис українською мовою в програмному забезпеченны АВК останньої редакції у форматі imd. та має бути завантажений на електронний майданчик у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні), та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою КМУ від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023» роки на кінець 2021 року задекларований Урядом показник інфляції становить 7,3%, а середньорічний показник інфляції у 2021 році прогнозується на рівні 8,1% .
Відповідно до пункту 6.3.4 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, використовуються у порядку, обумовленому договором підряду.
Також додаємо, що на підставі пункту 6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013, вимога про включення коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами носить обов'язковий, характер, а не право учасника включати чи не включати дані витрати до складу розрахунку договірної ціни.
У складі Пропозиції ФОП "ГРИЩЕНКО ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" міститься файл «195.imd» та файл «Кошторис+показники ЗВВ+розрахунок адміністративних витрат.pdf», в складі яких міститься «ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), що здійснюється в 2021 роцi», проте у рядку «кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами» зазначено "-"
Враховуючи наведене, ФОП "ГРИЩЕНКО ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" до складу договірної ціни не включив кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами встановленими згідно з постановою КМУ від 29 липня 2020 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023», що не відповідає пункту 6.2.12 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013.
На основі вищеперерахованого з упевненістю можемо стверджувати що Кошторисна документація на виконання «Капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), що здійснюється в 2021 роцi» не відповідає нормам згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1: 2013.
Отже Пропозиція ФОП "ГРИЩЕНКО ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тому тендерна пропозиція ФОП "ГРИЩЕНКО ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" підлягає відхиленню відповідно до вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також наголошуємо те що дана невiдповіднiсть являється піставою вiдхилення мiститься в рішеннях Постiйно дiючої адмiнiстративної колегiї Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сферi пyблiчних закупiвель:
1. Рішення №16700-р/пк-пз вiд 04.09.2020.
2. Рішення № 22683-р/пк-пз від 08.12.2020
3. Рішення № 931-р/пк-пз від 19.01.2021
4. Рішення №1041-р/пк-пз від 21.01.2021
5. Рішення №4903-р/пк-пз від 12.03.2021
6. Рішення №5506-р/пк-пз від 19.03.2021
7. Рішення №8330-р/пк-пз від 19.04.2021
ВИМАГАЄМО:
1. Прийняти вимогу до розгдяду та скасувати своє рішення, що прийняте Протоколом №132/6 засідання тендерного комітету Департаменту розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради щодо розгляду тендерної пропозиції від 28.10.2021 р., щодо визнаня переможцем процедури закупівлі ФОП "ГРИЩЕНКО ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ".
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 29.10.2021 11:27
- Відповідь на вимогу, ТОВ УКРТЕХНОБЕЗ.pdf 02.11.2021 16:42
Дата подачі:
29.10.2021 11:27
Вирішення:
У ході розгляду вимоги від ТОВ «УКРТЕХНОБЕЗ» повідомляємо наступне.
У тендерній документації до закупівлі «капітальний ремонт та встановлення пожежної сигналізації за адресою пр. Будівельників, 54, в м. Маріуполі, у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» вказано, що ціна тендерної пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника та повинна бути розрахована відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами і доповненнями), з урахуванням усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, інших витрат, а також включення до ціни тендерної пропозиції можливих витрат ризиків всіх учасників будівництва, та можливих додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Пунктами 6.1.5.3, 6.2.3, 6.2.10.1 та 6.2.12 зазначеного стандарту передбачено, що до складу ціни тендерної пропозиції, а далі і до твердої договірної ціни включати кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва та можливих додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Ці кошти призначені на відшкодування: - збільшення вартості обсягів робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені при проектуванні та уточнюються при визначенні робіт виконавця або в процесі будівництва; - збільшення вартості будівництва, спричиненого зміною державних стандартів на окремі матеріали, вироби, конструкції, устаткування тощо, в зв’язку з підвищенням протипожежних, санітарних та експлуатаційних вимог до будівель та споруд, з поліпшенням технічних та якісних характеристик матеріалів, виробів, конструкцій; - збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Цитуємо п.6.2.10.1 «Під час розгляду проектної документації підрядник вивчає можливість виникнення ризиків для себе та обчислюючи ціну своєї пропозиції, визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсувати його втрати на такий випадок».
Таким чином, включення вищезазначених витрат до розрахунку ціни тендерної пропозиції носить не обов’язковий, а рекомендаційний характер за ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Замовником також не було встановлено вимоги про обов’язковість включення вищезазначених витрат.
В даному випадку, якщо підрядник не включив дані витрати при розрахунку тендерної пропозиції, як це рекомендовано нормативними документами (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) та тендерною документацією Замовника, то підрядник добровільно взяв на себе ризики можливого подорожчання вартості матеріальних ресурсів у період будівництва, можливого подорожчання вартості обсягів робіт та витрат, можливого подорожчання вартості будівництва, спричиненого зміною державних стандартів тощо.
В Додатку 6 тендерної документації «Проект договору» зазначена ціна договору як тверда та залишається незмінною до кінця виконання робіт. За п. 6.3.2.2 вищезазначеного стандарту «Твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну». Можливі випадки зміни договірної ціни зазначені в Проекті договору також за п. 6.3.2.2 вищезазначеного стандарту та ні в якому разі не включають ризики та інфляційні витрати.
Це свідчить, що у випадку підвищення підрядником твердої договірної ціни, не передбаченого договором підряду, всі пов'язані з цим витрати, якщо інше не встановлено законом, несе сам підрядник. Між іншим, Учасник, якого визнано переможцем, у складі своєї тендерної пропозиції надав підписаний Проект договору, погодження з проектом договору про закупівлю згідно Додатку 6 тендерної документації в повному обсязі, у Учасника відсутні будь-які зауваження щодо його змісту, Учасник гарантує виконання робіт на умовах встановлених у проекті договору про закупівлю згідно Додатку 6 тендерної документації у повному обсязі, своєчасно та якісно.
Схоже питання договірних цін та вартості будівництва було роз’яснено у збірнику офіційних документів та роз'яснень "Ціноутворення в будівництві" за 1 січня 2019 р. стор. 26-30.
Отже, відсутність в складі розрахунку ціни тендерної пропозиції Учасника ФОП Грищенка Олександра Володимировича можливих витрат ризиків всіх учасників будівництва та можливих додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами не яким чином не впливає на об’єм та якість виконання робіт і не може бути істотною причиною для відхилення його тендерної пропозиції.
Пропозиція ФОП Грищенка Олександра Володимировича відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Не задоволено