• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (лот 1 – риба заморожена для закладів освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя; лот 2 – риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя; лот 3 – риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя; лот 4 – риба заморожена для закладів освіти Олександрівського району м. Запоріжжя; лот 5 – риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя; лот 6 – риба заморожена для закладів освіти Шевченківського району м. Запоріжжя)

Назва та код товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі по кожному лоту: Риба океанічна родини тріскових, заморожена (хек, або минтай, або сайда), відповідний код ДК 021:2015 - 15221000-3

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 1 387 днів назад

1 417 664.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 255.68 UAH
Період оскарження: 21.09.2021 09:33 - 09.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Неправомірне відхилення тендерної пропозиціїї учасника.

Номер: f5be0a26d44b4aa4bf2703c8dc6b685c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-21-001398-b.a5
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиціїї учасника.
Скарга:
У вересні 2021 Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник)оголошено відкриті торги на закупівлю за кодомДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (лот 1 – риба заморожена для закладів освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя; лот 2 – риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя; лот 3 – риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя; лот 4 – риба заморожена для закладів освіти Олександрівського району м. Запоріжжя; лот 5 – риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя; лот 6 – риба заморожена для закладів освіти Шевченківського району м. Запоріжжя) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-21-001398-b). Вже 19 жовтня 2021 року відбувся аукціон за лотом 5 - риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя(далі – закупівля за Лотом 5), за результатами якого найбільш економічно вигідною пропозицію визначено тендерну пропозицію Учасника ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» код ЄДРПОУ 43076937 (далі - Скаржник). Проте,02листопада 2021 року за інформацією розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу закупівель відносно вищевказаної закупівлі за Лотом 5, пропозицію Скаржникавідхилено з наступних підстав: «Тендерна пропозиція Учасника ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» підлягає відхиленню на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме: Учасник процедури закупівлі надав забезпечення тендерної пропозиції, що не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а саме: - відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації електронна банківська гарантія повинна відповідати вимогам Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року, в той же час, надана учасником електронна банківська гарантія № 12648-21 від 12.10.2021 складена всупереч Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року, а саме: відсутня інформація про строк сплати коштів за гарантією саме в робочих або банківських днях, у разі настання випадків передбачених ч. 3 ст. 25 Закону, що підтверджується рішенням постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 23630-р/пк-пз від 19.10.2021.» По-перше. Порушення Замовником частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Відповідно до частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Згідно пункту 8 протоколу розгляду тендерних пропозицій №259-р/2 від 01.11.2021 тендерна пропозиція Скаржника відхилена на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Водночас, пункт 1 частини 1 статті 31 Закону містить виключний перелік підстав для відхилення учасників процедури закупівлі, зокрема: учасник процедури закупівлі: - не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; - не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; - не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; - не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; - визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону. Попри це, Замовником не конкретизовано на якій саме підставі визначених в пункті 1 частини першої статті 31 Законувідхилено тендерну пропозицію Скаржника. По-друге. Про начебто невідповідності забезпечення тендерної пропозиції Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації електронна банківська гарантія повинна відповідати вимогам Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарстваУкраїни 14.12.2020 № 2628 затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, в якій передбачено, зокрема, наступне: "3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).". У складі Пропозиції Скаржника (архівна папка "Банківська гарантія (риба).rar") міститься,зокрема, банківська гарантія № 13253-21, видана АТ "БАНК АЛЬЯНС" та в якій зазначено,зокрема, наступне: "3. За цією Гарантією Гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити Бенефіціару суму Гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання Гарантом письмової вимоги Бенефіціара про сплату суми Гарантії (далі - Вимога).". Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхиленаЗамовником з наведеної підстави. Більш того, Скаржник додатково звернувся до банка яким видано гарантію, щодо надання роз’яснення змісту виданої гарантії. АТ "БАНК АЛЬЯНС" надано відповідь (додається до скарги) відповідно до якої, ним роз’яснено, що відповідно до Інструкції про міжбанківський переказ коштів в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 16 серпня 2006 р. N320, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 6 вересня 2006 р. за N1035/12909, «банківський день у системі електронних платежів Національного банку (далі - банківський день) - позначений календарною датою проміжок часу, протягом якого виконуються технологічні операції, пов'язані з проведенням міжбанківських електронних розрахункових документів через систему електронних платежів Національного банку (далі - СЕП), за умови, що підсумки розрахунків за цими документами відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку на ту саму дату». Відповідно до підпункту 10 пункту 4 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції" (надалі - Наказ) у реквізитах гарантії строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, що затверджені Наказом, передбачені для використання в роботі як банками, так і страховими організаціями/ фінансовими компаніями тощо. В зв’язку з чим, вимога обрати один з варіантів - в робочих або банківських днях не має вирішального значення у випадку, коли Гарантом виступає банківська установа. Таким чином, для банку поняття «робочий день» та «банківський день» є тотожними. Наявність в Гарантії формулювання «протягом 5 робочих/ банківських днів» для банку по суті є однім і тим самим проміжком часу, що, в свою чергу, жодним чином не зменшує відповідальність Гаранта за наданою ним Гарантією. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстави, наведеної у протоколі, чим Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель, встановлених ч.1 ст.5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Також, цими діями, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, Замовник порушив права та законні інтереси Скаржника, незаконно відхиливши тендерну пропозицію, яка повністю відповідала вимогам тендерної документації, і не обравши Скаржника переможцем торгів. Отже, керуючись вимогами статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Визнати відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» в закупівлі UA-2021-09-21-001398-b(лот 5 – риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя) протиправним та таким, що не відповідає вимогам Закону; 3. Зобов’язати Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД»на предмет відповідності вимогам викладеним в тендерній документації. Документи (докази) додаються до скарги.
Дата розгляду скарги: 25.11.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.11.2021 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.11.2021 12:15
Дата виконання рішення Замовником: 03.12.2021 09:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано згідно протоколу засідання тендерного комітету
Автор: ТОВ "МЕРКУРІЙ ГРАНД", Марина Універсал +380631187304 merkurijgrand2020@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника.

Номер: 2fa0840979454a98b19a14b7708cddda
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-21-001398-b.a4
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника.
Скарга:
У вересні 2021 Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник)оголошено відкриті торги на закупівлю за кодомДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (лот 1 – риба заморожена для закладів освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя; лот 2 – риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя; лот 3 – риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя; лот 4 – риба заморожена для закладів освіти Олександрівського району м. Запоріжжя; лот 5 – риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя; лот 6 – риба заморожена для закладів освіти Шевченківського району м. Запоріжжя) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-21-001398-b). Вже 19 жовтня 2021 року відбувся аукціон за лотом 3 - риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя (далі – закупівля за Лотом 3), за результатами якого найбільш економічно вигідною пропозицію визначено тендерну пропозицію Учасника ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» код ЄДРПОУ 43076937 (далі - Скаржник). Проте,02листопада 2021 року за інформацією розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу закупівель відносно вищевказаної закупівлі за Лотом 3, пропозицію Скаржникавідхилено з наступних підстав: «Тендерна пропозиція Учасника ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» підлягає відхиленню на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме: Учасник процедури закупівлі надав забезпечення тендерної пропозиції, що не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а саме: - відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації електронна банківська гарантія повинна відповідати вимогам Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року, в той же час, надана учасником електронна банківська гарантія № 12648-21 від 12.10.2021 складена всупереч Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року, а саме: відсутня інформація про строк сплати коштів за гарантією саме в робочих або банківських днях, у разі настання випадків передбачених ч. 3 ст. 25 Закону, що підтверджується рішенням постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 23630-р/пк-пз від 19.10.2021.» По-перше. Порушення Замовником частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Відповідно до частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Згідно пункту 8 протоколу розгляду тендерних пропозицій №259-р/2 від 01.11.2021 тендерна пропозиція Скаржника відхилена на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Водночас, пункт 1 частини 1 статті 31 Закону містить виключний перелік підстав для відхилення учасників процедури закупівлі, зокрема: учасник процедури закупівлі: - не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; - не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; - не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; - не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; - визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону. Попри це, Замовником не конкретизовано на якій саме підставі визначених в пункті 1 частини першої статті 31 Законувідхилено тендерну пропозицію Скаржника. По-друге. Про начебто невідповідності забезпечення тендерної пропозиції Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації електронна банківська гарантія повинна відповідати вимогам Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарстваУкраїни 14.12.2020 № 2628 затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, в якій передбачено, зокрема, наступне: "3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).". У складі Пропозиції Скаржника (архівна папка "Банківська гарантія (риба).rar") міститься,зокрема, банківська гарантія № 13253-21, видана АТ "БАНК АЛЬЯНС" та в якій зазначено,зокрема, наступне: "3. За цією Гарантією Гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити Бенефіціару суму Гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання Гарантом письмової вимоги Бенефіціара про сплату суми Гарантії (далі - Вимога).". Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхиленаЗамовником з наведеної підстави. Більш того, Скаржник додатково звернувся до банка яким видано гарантію, щодо надання роз’яснення змісту виданої гарантії. АТ "БАНК АЛЬЯНС" надано відповідь (додається до скарги) відповідно до якої, ним роз’яснено, що відповідно до Інструкції про міжбанківський переказ коштів в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 16 серпня 2006 р. N320, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 6 вересня 2006 р. за N1035/12909, «банківський день у системі електронних платежів Національного банку (далі - банківський день) - позначений календарною датою проміжок часу, протягом якого виконуються технологічні операції, пов'язані з проведенням міжбанківських електронних розрахункових документів через систему електронних платежів Національного банку (далі - СЕП), за умови, що підсумки розрахунків за цими документами відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку на ту саму дату». Відповідно до підпункту 10 пункту 4 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції" (надалі - Наказ) у реквізитах гарантії строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, що затверджені Наказом, передбачені для використання в роботі як банками, так і страховими організаціями/ фінансовими компаніями тощо. В зв’язку з чим, вимога обрати один з варіантів - в робочих або банківських днях не має вирішального значення у випадку, коли Гарантом виступає банківська установа. Таким чином, для банку поняття «робочий день» та «банківський день» є тотожними. Наявність в Гарантії формулювання «протягом 5 робочих/ банківських днів» для банку по суті є однім і тим самим проміжком часу, що, в свою чергу, жодним чином не зменшує відповідальність Гаранта за наданою ним Гарантією. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстави, наведеної у протоколі, чим Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель, встановлених ч.1 ст.5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Також, цими діями, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, Замовник порушив права та законні інтереси Скаржника, незаконно відхиливши тендерну пропозицію, яка повністю відповідала вимогам тендерної документації, і не обравши Скаржника переможцем торгів. Отже, керуючись вимогами статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Визнати відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» в закупівлі UA-2021-09-21-001398-b(лот 3 – риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя) протиправним та таким, що не відповідає вимогам Закону; 3. Зобов’язати Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД»на предмет відповідності вимогам викладеним в тендерній документації. Документи (докази) додаються до скарги.
Дата розгляду скарги: 25.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.11.2021 17:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.11.2021 14:28
Дата виконання рішення Замовником: 03.12.2021 09:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано згідно протоколу засідання тендерного комітету
Автор: ТОВ "МЕРКУРІЙ ГРАНД", Марина Універсал +380631187304 merkurijgrand2020@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника

Номер: 7d57766891bf458a95d2c835cf40739a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-21-001398-b.a3
Назва: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника
Скарга:
У вересні 2021 Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник)оголошено відкриті торги на закупівлю за кодомДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (лот 1 – риба заморожена для закладів освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя; лот 2 – риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя; лот 3 – риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя; лот 4 – риба заморожена для закладів освіти Олександрівського району м. Запоріжжя; лот 5 – риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя; лот 6 – риба заморожена для закладів освіти Шевченківського району м. Запоріжжя) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-21-001398-b). Вже 19 жовтня 2021 року відбувся аукціон за лотом 2 - риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя(далі – закупівля за Лотом 2), за результатами якого найбільш економічно вигідною пропозицію визначено тендерну пропозицію Учасника ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» код ЄДРПОУ 43076937 (далі - Скаржник). Проте,02листопада 2021 року за інформацією розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу закупівель відносно вищевказаної закупівлі за Лотом 2, пропозицію Скаржникавідхилено з наступних підстав: «Тендерна пропозиція Учасника ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» підлягає відхиленню на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а саме: Учасник процедури закупівлі надав забезпечення тендерної пропозиції, що не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а саме: - відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації електронна банківська гарантія повинна відповідати вимогам Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року, в той же час, надана учасником електронна банківська гарантія № 12648-21 від 12.10.2021 складена всупереч Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року, а саме: відсутня інформація про строк сплати коштів за гарантією саме в робочих або банківських днях, у разі настання випадків передбачених ч. 3 ст. 25 Закону, що підтверджується рішенням постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 23630-р/пк-пз від 19.10.2021.» По-перше. Порушення Замовником частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Відповідно до частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Згідно пункту 8 протоколу розгляду тендерних пропозицій №259-р/2 від 01.11.2021 тендерна пропозиція Скаржника відхилена на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Водночас, пункт 1 частини 1 статті 31 Закону містить виключний перелік підстав для відхилення учасників процедури закупівлі, зокрема: учасник процедури закупівлі: - не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; - не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; - не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; - не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; - визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону. Попри це, Замовником не конкретизовано на якій саме підставі визначених в пункті 1 частини першої статті 31 Законувідхилено тендерну пропозицію Скаржника. По-друге. Про начебто невідповідності забезпечення тендерної пропозиції Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації електронна банківська гарантія повинна відповідати вимогам Наказу Мінекономрозвитку України № 2628 від 14.12.2020 року. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарстваУкраїни 14.12.2020 № 2628 затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, в якій передбачено, зокрема, наступне: "3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).". У складі Пропозиції Скаржника (архівна папка "Банківська гарантія (риба).rar") міститься,зокрема, банківська гарантія № 13253-21, видана АТ "БАНК АЛЬЯНС" та в якій зазначено,зокрема, наступне: "3. За цією Гарантією Гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити Бенефіціару суму Гарантії протягом 5 робочих/банківських днів після дня отримання Гарантом письмової вимоги Бенефіціара про сплату суми Гарантії (далі - Вимога).". Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхиленаЗамовником з наведеної підстави. Більш того, Скаржник додатково звернувся до банка яким видано гарантію, щодо надання роз’яснення змісту виданої гарантії. АТ "БАНК АЛЬЯНС" надано відповідь (додається до скарги) відповідно до якої, ним роз’яснено, що відповідно до Інструкції про міжбанківський переказ коштів в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 16 серпня 2006 р. N320, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 6 вересня 2006 р. за N1035/12909, «банківський день у системі електронних платежів Національного банку (далі - банківський день) - позначений календарною датою проміжок часу, протягом якого виконуються технологічні операції, пов'язані з проведенням міжбанківських електронних розрахункових документів через систему електронних платежів Національного банку (далі - СЕП), за умови, що підсумки розрахунків за цими документами відображаються на кореспондентських рахунках банків у Національному банку на ту саму дату». Відповідно до підпункту 10 пункту 4 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції" (надалі - Наказ) у реквізитах гарантії строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях. Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, що затверджені Наказом, передбачені для використання в роботі як банками, так і страховими організаціями/ фінансовими компаніями тощо. В зв’язку з чим, вимога обрати один з варіантів - в робочих або банківських днях не має вирішального значення у випадку, коли Гарантом виступає банківська установа. Таким чином, для банку поняття «робочий день» та «банківський день» є тотожними. Наявність в Гарантії формулювання «протягом 5 робочих/ банківських днів» для банку по суті є однім і тим самим проміжком часу, що, в свою чергу, жодним чином не зменшує відповідальність Гаранта за наданою ним Гарантією. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстави, наведеної у протоколі, чим Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель, встановлених ч.1 ст.5 Закону: - добросовісна конкуренція серед учасників; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Також, цими діями, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, Замовник порушив права та законні інтереси Скаржника, незаконно відхиливши тендерну пропозицію, яка повністю відповідала вимогам тендерної документації, і не обравши Скаржника переможцем торгів. Отже, керуючись вимогами статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Визнати відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД» в закупівлі UA-2021-09-21-001398-b(лот 2 – риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя) протиправним та таким, що не відповідає вимогам Закону; 3. Зобов’язати Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції ТОВ «МЕРКУРІЙ ГРАНД»на предмет відповідності вимогам викладеним в тендерній документації. Документи (докази) додаються до скарги.
Дата розгляду скарги: 25.11.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.11.2021 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.11.2021 17:40
Дата виконання рішення Замовником: 03.12.2021 09:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано згідно протоколу засідання тендерного комітету
Автор: ТОВ "МЕРКУРІЙ ГРАНД", Марина Універсал +380631187304 merkurijgrand2020@gmail.com
Скарга
Залишено без розгляду

Всупереч зазначеним вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником, на веб-порталі Уповноваженого орган розміщено тендерну документацію, що містить дискримінаційні умови та умови що обмежують конкуренцію потенційних учасників.

Номер: 9ad040cf91b14810879801c6add393db
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-21-001398-b.b2
Назва: Всупереч зазначеним вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником, на веб-порталі Уповноваженого орган розміщено тендерну документацію, що містить дискримінаційні умови та умови що обмежують конкуренцію потенційних учасників.
Скарга:
21.09.2021 року Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник) оголошено відкриті торги на закупівлю за ДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (лот 1 – риба заморожена для закладів освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя; лот 2 – риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя; лот 3 – риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя; лот 4 – риба заморожена для закладів освіти Олександрівського району м. Запоріжжя; лот 5 – риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя; лот 6 – риба заморожена для закладів освіти Шевченківського району м. Запоріжжя) (далі - Закупівля) (номер закупівлі UA-2021-09-21-001398-b). Очікувана вартість становить 1 417 664,00 грн з ПДВ. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. За частиною 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. У відповідності до частини 4 статті 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Всупереч зазначеним вимогам Закону Замовником, на веб-порталі Уповноваженого орган розміщено тендерну документацію, що містить дискримінаційні умови та умови що обмежують конкуренцію потенційних учасників, зокрема мене. В скарзі наводимо перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.10.2021 11:56
Автор: ФОП "ГОРБАКОВ ОЛЕКСАНДР СЕРГІЙОВИЧ", Олександр Горбаков +380631193270 gorbakov648@gmail.com
Скарга
Залишено без розгляду

Всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником, на веб-порталі Уповноваженого орган розміщено тендерну документацію, що містить дискримінаційні умови та умови що обмежують конкуренцію потенційних учасників, зокрема нашого підприємства.

Номер: d10d178e174a4563aadad388a62361dd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-21-001398-b.b1
Назва: Всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником, на веб-порталі Уповноваженого орган розміщено тендерну документацію, що містить дискримінаційні умови та умови що обмежують конкуренцію потенційних учасників, зокрема нашого підприємства.
Скарга:
21.09.2021 року Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник) оголошено відкриті торги на закупівлю за ДК 021:2015 – 15220000-6 – Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (лот 1 – риба заморожена для закладів освіти Вознесенівського району м. Запоріжжя; лот 2 – риба заморожена для закладів освіти Дніпровського району м. Запоріжжя; лот 3 – риба заморожена для закладів освіти Заводського району м. Запоріжжя; лот 4 – риба заморожена для закладів освіти Олександрівського району м. Запоріжжя; лот 5 – риба заморожена для закладів освіти Хортицького району м. Запоріжжя; лот 6 – риба заморожена для закладів освіти Шевченківського району м. Запоріжжя) (далі - Закупівля) (номер закупівлі UA-2021-09-21-001398-b). Очікувана вартість становить 1 417 664,00 грн з ПДВ. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. За частиною 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. У відповідності до частини 4 статті 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Всупереч зазначеним вимогам Закону Замовником, на веб-порталі Уповноваженого орган розміщено тендерну документацію, що містить дискримінаційні умови та умови що обмежують конкуренцію потенційних учасників, зокрема нашого підприємства. Маємо намір прийняти участь в зазначеній процедурі закупівлі, проте перечисленні у скарзі умови Замовника не дають цього зробити. Детальний опис порушень наведений у скарзі.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.10.2021 17:49
Автор: ФОП "БУХАРІН ОЛЕКСАНДР МАКСИМОВИЧ", Олександр Бухарін +380931516621 buharinoleksandr9@gmail.com