• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Торги відмінено

552 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 760.00 UAH
Період оскарження: 21.09.2021 08:19 - 04.10.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 093ac7c346b441d88f3e107c6800acde
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-21-000069-c.b2
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Замовником неправомірно встановлено кваліфікаційні критерії в процедурі закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.10.2021 18:16
Автор: ТОВ "Антарес-2000", Тетяна Хохлачова +380502239758 tov.antares2000@gmail.com
Вимога
Є відповідь

Учасник закупівлі, керуючись ч.1 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання ТП звертається до Замовника з цією вимогою. ТД містить суб’єктивні та штучні обмеження та вимоги, що є дискримінаційними для Учасника, оскільки їх висування перешкоджає потенційним учасникам (зокрема Учаснику) взяти участь в цієї закупівлі, а саме:

Номер: 20536d072d4d4edeb272f0e943e09705
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-21-000069-c.c1
Назва: Учасник закупівлі, керуючись ч.1 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання ТП звертається до Замовника з цією вимогою. ТД містить суб’єктивні та штучні обмеження та вимоги, що є дискримінаційними для Учасника, оскільки їх висування перешкоджає потенційним учасникам (зокрема Учаснику) взяти участь в цієї закупівлі, а саме:
Вимога:
п.1.1. Додатку №3 «Перелік документів щодо кваліфікації Учасників та способу їх підтвердження» до тендерної документації визначено, що учасник в складі тендерної пропозиції має надати: «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, за підписом уповноваженої посадової особи, необхідного для забезпечення надання послуг в повному обсязі відповідно до Технічного завдання. Матеріально-технічна база повинна відповідати Постанові КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, обов’язковою умовою є наявність власного пульта централізованого нагляду». Звернувшись до постанови КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97 на яку ви посилаєтесь встановлено, що до переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, зокрема: бронежилети, захисні каски, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, гумові кийки, наручники, пластикові (текстильні) одноразового використання, електрошокові пристрої, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони. Згідно до примітки цієї постанови електрошокові пристрої*, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони* « використовуються *Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження». Ви оголосили за кодом ДК 021:2015 – 79710000-4 Охоронні послуги (послуги з фізичної охорони), а вимагаєте матеріальну технічну базу для технічної охорони та охорони особливо важливих об’єктів права державної власності, якими Ви не являєтесь. Одночасно бронежилети, захисні каски, газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, наручники пластикові (текстильні) одноразового використання, електрошокові пристрої*, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони* не можуть бути застосовані на вашому об’єкті відповідно ч.7 ст. 16 ЗУ «Про охоронну діяльність». У зв’язку з чим ВИМАГАЄМО виключити з тендерної документації вимогу щодо необхідності надання послуг в повному обсязі з вищезазначеними спецзасобами. ЗБРОЯ п.1.3. ДОДАТКУ №3 в відповідності до вимог Наказу МВС від 21.08.98 № 622 учасник повинен мати кімнату зберігання зброї, розташовану у м. Полтаві. На підтвердження надати копію відповідного дозволу органу МВС України на кімнату зберігання зброї. Згідно Додатку № 3 п.1.3 Учасник повинен надати: Дозвіл МВС України на право відкриття та функціонування об’єкту дозвільної системи: кімнати зберігання спеціальних пристроїв. А чи знаєте Ви, що є зброя, як має зберігатися при інших умовах ніж кімната зберігання? Тобто наприклад згідно ЗУ "Про зброю " зброя може зберігатись в умовах виключення доступу посторонніх осіб і все, тобто не обов'язково мати саме окрему кімнату. До того ж охоронне підприємство може мати працівників, які мають травматичну зброю як фізичні особи та використовують ії у свої професійній діяльності, це не заборонено ні Наказом 622 на який Ви посилаєтесь ні на ЗУ "Про охоронну діяльність" , відповідно працівник не зобов'язаний мати кімнату та дозвіл на неї. До того ж в цьому Наказі є класифікація зброї, але є інші види зброї, які регламентуються іншими законами , наприклад ЗУ "Про зброю", тобто Ви обмежуєте коло учасників, які повинні мати конкретні моделі зброї, щоб мати змогу брати участь у закупівлі. На підставі вищевикладеного ми ВИМАГАЄМО не дискримінувати учасників та не вигадувати наявність не потрібних документів, тобто видаліть цю вимогу, вона зовсім не доречна в данній закупівлі. Ваші об'єкти не підпадають під характеристики ані Постанов 421, ані 913, тому Ви не маєте права вимагати в учасників мати зброю тим більше кімнату, яка повинна бути розташована в м. Полтава. ЩОДО ВЛАСНОГО ТРАНСПОРТУ РЕАГУВАННЯ п.1.4. В кваліфікаційних критеріях до учасників Замовником зазначено про наявність рухомого складу (не менше 3 одиниці), який фіксується на балансі підприємства Учасника (для підтвердження необхідно надати копії технічних паспортів на транспортні засоби, копії технічних паспортів, завірених печаткою власника транспортних засобів (які оформлені відповідно п. 9.1. до наказу МВС від 11.08.2010 р.№379);, копії довідок про перебування транспортного засобу на військовому обліку (п. 11 Постанови КМУ від 17 червня 2015р. №405);, фото спеціальних транспортних засобів з чіткою видимістю державного номеру, які будуть забезпечувати охорону на території об’єктів). Відповідно до розділу 1 ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з охорони власності та громадян визначено, що транспорт реагування - транспортний засіб суб'єкта охоронної діяльності, що призначений для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнову шкоду або створюють можливу загрозу життю і здоров'ю громадян або персоналу охорони на об'єктах охорони. Законодавчо не визначено, що транспорт має бути власний чи залучений згідно договору реагування із іншим суб’єктом охоронної діяльності. В своїй діяльності охоронні компанії забезпечують негайне реагування не тільки власним транспортом, а й із залученням транспорту реагування інших охоронних компаній, що мають відповідну ліцензію та діють на підставі договору реагування, завдяки цьому скорочується час виїзду до місця події та поліпшують якість надання послуг. Крім того, транспорт може бути в лізингу, тобто не перебувати на балансі охоронної компанії, а належати лізинговій компанії, що жодним чином не впливає на якість надання охоронних послуг. На нашу думку дана вимога прописана під заздалегідь визначеного переможця та має дискримінаційний підхід до учасників торгів та суттєво скорочує їх кількість участі в тендерній закупівлі. Враховуючи вищенаведене ВИМАГАЄМО виключити норму щодо фіксації на балансі підприємства рухомого складу. РАДІОЗВ’ЯЗОК №3 п.1.5. до Тендерної документації зазначено: До довідки додаються усі документи, які підтверджують наявність зазначеного в ній майна, сканкопія (ї) з оригіналу(ів) дозволів встановленого зразка, згідно статті 42 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», на право експлуатації радіостанцій у всіх адміністративних областях України в кількості не менше 7 одиниць, потужністю вихідного сигналу передавача не менше 2 Вт. Проте Замовник закуповує охоронні послуги на 4 поста у м. Полтава. Вимога щодо надання дозволу на 7 одиниць та на право експлуатації у всіх областях України є незрозумілою. Вимога щодо надання вказаних документів, звужує коло потенційних учасників та порушує ст. 3 ЗУ "Про публічні закупівлі". Враховуючи вказане, ВИМАГАЄМО прибрати дану вимогу з тендерної документації. GPS- ТРЕКЕР Замовник в Додатку №3 п.1.7. просить надати Документальне підтвердження наявності у Учасника системи контролю за пересуванням охоронника по об’єкту, що охороняється (в адміністративних будівлях по кожному поверху) в режимі реального часу з можливістю автоматичного повідомлення диспетчеру про порушення маршруту пересування охоронника, нападу на охоронника або Gps-трекери (imei) шляхом надання одного з наступних документів: договір купівлі - продажу обладнання (системи контролю) або інший документ, який підтверджує право користування обладнанням. Відповідно до норм чинного законодавства, обладнання мереж мобільного зв'язку, що не є мобільними телефонами підлягають реєстрації кодів ІМЕІ в узагальненій базі даних Укрчастотнагляд. Обов’язок щодо реєстрації вказаних кодів лежить на постачальниках/імпортерах та виробниках вказаного обладнання. Жоден нормативно-правовий документ, що регулює питання охоронної діяльності, не передбачає обов’язок суб'єкта охоронної діяльності отримувати письмове підтвердження від Укрчастотнагляд щодо реєстрації кодів ІМЕІ мобільних телефонів, GPS трекерів та іншого обладнання в узагальненій базі даних. Отже наявність або відсутність коду ІМЕІ обладнання в узагальненій базі даних Укрчастотнагляд свідчить виключно про дотримання постачальником/імпортером або виробником обладнання норм митного та податкового законодавства, та жодним чином не підтверджує право власності/користування/розпорядження учасника на вказане обладнання, а отже не може бути документальним підтвердженням кваліфікаційного критерію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази в учасника. Вказавши дану вимогу Замовник порушив ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, встановивши інші кваліфікаційні критерії, ніж це передбачено Законодавством України. Вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації та відкоригувати документацію до вимог законодавства України. Вважаємо дану вимогу штучною, дискримінаційною та прописаною під конкретного учасника. Вимагаємо вилучити цю вимогу з тендерної документації. ДОГОВІР СТРАХУВАННЯ п.1.8 В якості підтвердження можливості несення матеріальної відповідальності та надання гарантій Замовнику, учасник надає в складі тендерної пропозиції копію договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами на суму не менше 1 млн грн. Дана вимога є дискримінаційною і суперечить чинному законодавству, адже послуги, які передбачені предметом закупівлі не належать до переліку видів обов’язкового страхування, закріпленого ст. 7 Закону України "Про страхування" від 07.03.1996 р. Отже такий вид страхування є добровільним і не може вимагатися. Встановлення вимоги надати у складі тендерної пропозиції копію страхового полісу відповідальності перед третіми особами звужує коло учасників які такого страхового полісу не мають, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як обов'язковий. По-друге, відповідно чинним законодавством, а саме ст. 881 Цивільного кодексу України, передбачено страхування об'єкта будівництва. Проте, Замовник та Учасники даної закупівлі не є суб’єктами будівельної діяльності, відповідно дані норми не поширюють на них свою дію. За таких умов взяти участь можуть лише ті суб'єкти господарювання, що нададуть договір добровільного страхування саме на суму не менше 1 мільйон гривень. Згідно технічного завдання Замовник закуповує послуги з охорони. Зазначені послуги надаються відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18 листопада 2015р. № 960. В зазначених Ліцензійних умов не йдеться про наявність страхового полісу відповідальності перед третіми особами. Відповідно до пункту 4 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі" документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у т.ч. фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної документації. Крім того, замовником не вказано економічну обґрунтованість вказаної вимоги і чому саме він вимагає суму не менше 1 мільйонів гривень, адже очікувана вартість закупівлі значно менше від даної суми. Тому просимо Вас виключити з тендерної документації вимогу надання копії страхового полісу відповідальності учасника перед третіми особами, чинний на момент розкриття тендерних пропозицій. Загальна страхова сума (ліміт відповідальності) по цьому Договору повинен становити не менше 1 млн. грн. ПРАЦІВНИКИ: 2.2. Копії документів на кожного з працівників, зазначених в довідці відповідно до пункту 2.1. цього Розділу, що підтверджують відповідність персоналу охорони кваліфікаційним вимогам, які встановлені Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, а також документальних матеріалів щодо проходження керівництвом суб’єкта охоронної діяльності та персоналом охорони навчання та перевірки знань із загального курсу «Охорона праці», «Правил з охорони праці», Законодавства України про охорону праці. Вважаємо ці вимоги тендерної документації дискримінаційними та такими, що прописані під конкретного учасника і вимагаємо їх видалити виходячи з наступного. Статтею 18 Закону України «Про охорону праці» визначено, що працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 року №444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях", усі працівники при прийнятті на роботу на робочому місці повинні проходити інструктажі з питань пожежної безпеки. Особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо (до початку самостійного виконання роботи) пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Навчання посадових осіб підприємств, установ та організацій, які до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) зобов’язані проходити навчання з питань пожежної безпеки, здійснюється на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності або на інших підприємствах, в установах та організаціях, що мають затверджені програми навчання з питань пожежної безпеки. Законом України «Про охоронну діяльність» та ліцензійними умовами на провадження охоронної діяльності не визначено обов’язку проходити усім охоронцям навчання та перевірку знань з питань охорони праці, а також з питань пожежної безпеки. Закону України «Про охорону праці», Постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 року №444 "Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях", Законом України «Про охоронну діяльність», якими керують охоронні компанії, не визначені вимоги щодо обов’язкового проходження охоронцями навчання з питань охорони праці та пожежної безпеки. Тим паче, відділення Комунальне підприємство "Обласний заклад з надання психіатричної допомоги Полтавської обласної ради» жодним чином не відносяться до об’єктів підвищеної небезпеки, медичні працівники не носять на роботі каски та не мають документів з охорони праці та пожежної безпеки, що чомусь вимагаються з охоронників. Одним із принципів здійснення закупівель, визначених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є недискримінація учасників. Частиною 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник не може встановити дискримінаційні вимоги учасників. З огляду на зазначене, ВИМАГАЄМО усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. 2.2. п.3 Копії документів про присвоєння та підвищення кваліфікації охоронник (охоронець) 3 розряду на кожного працівника, зазначеного в довідці пункту 2.1. цього Розділу, з наданням копії ліцензії навчального закладу, в якому проходили навчання працівники Учасника. Вважаємо ці вимоги тендерної документації є дискримінаційними та такими, що прописані під конкретного учасника і вимагаємо їх видалити виходячи із наступного. Надання копії ліцензії навчального закладу, в якому проходив навчання працівник Учасника є дискримінуючою, так, як навчальний заклад, який видавав документ про присвоєння та підвищення кваліфікації охоронника є 3 (третьою) стороною та не має ніякого відношення до даної закупівлі. Також, ВИМАГАЄМО прибрати кваліфікаційний критерії охоронник 3-го розрядку, так, як Ваш об’єкт не являється об’єктом підвищеної небезпеки, а згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 25.09.2013 №621 зазначено, що охоронники 3-го розряду допускаються до охорони об'єктів з високим ступенем ризику*. ВИМАГАЄМО прибрати дискримінаційну вимогу з даної тендерної пропозиції. 2.2. п.5 Замовник зазначив, що учасник повинен надати копії сторінок (першої та з відмітками про працевлаштування в даний час на підприємстві Учасника) трудових книжок працівників, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України. Надання копій трудових книжок є наданням персональних даних на всіх працівників та є правом, а не обов’язком Учасника. Зобов’язувати учасників надавати персональні дані без попередньої згоди персоналу охорони учасників є неправомірним з точки зору Закону України «Про захист персональних даних». Підтвердити стаж роботи на посаді охоронника можливо довідками учасника про наявність працівників, що мають необхідні знання та досвід, разом з довідкою про достовірність наданої інформації. Тому вимагаємо виключити з ТД вираз: копії сторінок (першої та з відмітками про працевлаштування в даний час на підприємстві Учасника) трудових книжок працівників, які підтверджують факт працевлаштування, згідно із чинним законодавством України В примітках в пункті а). Ви ШАНОВНИЙ ЗАМОВНИК зазначили: всі документи (за винятком оригіналів), які видані іншими установами мають бути завірені, відповідно до ДСТУ 4163-2003; Також звертаємо Вашу увагу на те, що даний документ скасовано відповідно до НАКАЗУ № 144 ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 01.07.2020 року. Відповідно до ч.4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та приводять до дискримінації учасників. Заборона на встановлення замовниками дискримінаційних вимог встановлена також в інших статтях Закону, зокрема у статті 5 та ч. 3 статті 12. Тому у разі не прийняття наших вимог, Учасник буде звертатися із скаргою до Постійно діючої колегії АМКУ щодо усунення порушення Замовником Закону в зазначених частинах. Учасник до скарги готовий надати достатню кількість рішень колегії АМКУ щодо усунення замовниками зазначених вище дискримінаційних вимог. З повагою.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Задовольнити Вимогу учасника процедури, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено