• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Комп'ютерне обладнання

Комп'ютерне обладнання для закладів загальної середньої освіти

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Період оскарження: 20.09.2021 16:28 - 02.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 2648e1cf26364cc0ac617340820ee807
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-20-010472-b.b2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування. 1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизиваоних сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Ваше запитання, повідомляємо наступне: 1. Щодо твердження про те, що законодавством не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника». Замовником не вимагається отримання дозволу на право постачання Товару, що є предметом закупівлі в цілому, як те зазначено у Вашому зверненні. Згідно з вимогами до товару, що зазначені у Технічній специфікації (Додаток № 2 до ТД) оригінал авторизованого листа виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником є необхідним для гарантування можливості поставки предмета закупівлі (тобто конкретної партії товару) у кількості, з гарантійними строками та в терміни, які визначені в оголошені. 2. Щодо посилання на статтю 4 Закон України «Про підприємництво», згідно з яким торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Надання авторизаційного листа від виробника, представництва, філії та ін. жодним чином не пов’язане з отриманням відповідних ліцензій чи дозволів, не носить характер «обмеження підприємницької діяльності», оскільки надається виключно на запит постачальника продукції у випадках необхідності підтвердження добросовісності учасника: легальності товару та права учасника на його постачання. 3. Щодо посилання на пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Йдеться про документи, які засвідчують правову природу діяльності того чи іншого суб’єкта на території України. Тобто, юридичні особи та фізичні особи-підприємці, учасники резиденти та не резиденти зобов’язані подавати різні пакети документів на підтвердження правомірності своєї діяльності та повноважень підписантів. А отже, в даному випадку не йдеться про можливість ухилення від подачі документів, які вимагаються Замовним на підтвердження технічних та якісних характеристик. 4. Щодо практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Замовником, при складанні тендерної документації врахована численна практика АМКУ про розгляд скарг щодо надання авторизаційних/гарантійних листів від виробників. Так, зокрема, у Технічній специфікації (Додаток № 2 до ТД) не встановлене конкретне формулювання листа, так як враховано ймовірність, що деякі виробники не мають змоги або бажання надати листи з формулюванням як встановлює Замовник (рішення АМКУ №9702-р/пк-пз від 19.09.2018); не передбачено, що гарантійний/авторизаційний лист повинні надаватись виключно виробниками продукції, так як передбачено ймовірність того, що виробники не всіх товарів представлені на території України. З цією метою передбачена можливість отримання авторизаційного листа від представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником. З таким формулюванням дана вимога не має характер дискримінаційної чи такої, що обмежує конкуренцію, що підтверджується численною практикою АМКУ (рішення №10459-р/пк-пз від 10.10.2018 № UA-2018-09-11-001599-c.a1, № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018 № UA-2018-09-03-002065-a.c1, № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018 № UA-2018-08-28-000697-a.c1, № 1279 від 16.03.2017 № UA-2017-02-16-000700-b.al та ін. згідно з якими «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» 5. Щодо твердження, що гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Згідно зі Законом України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю регулюють правовідносини сторін у випадку відповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам Замовника та визначення його переможцем. В той же час договір не убезпечує Замовника під поставки Учасником фальсифікатів чи нелегального Товару. Як зазначено у Вашому зверненні «…правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар», Саме з цією метою, а саме - щоб пересвідчитись в легальності пропонованого Товару, у Технічні специфікації закріплена вимога подачі авторизаційного листа. Таким чином, Учасник може надати будь-який документ, що підтверджує право учасника на постачання товару. Звертаємо Вашу увагу, що авторизаційний лист (чи інший документ) може бути виданий не лише виробником, але й офіційним представником виробника – це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. На сьогодні Замовнику не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні авторизаційного листа ( чи іншого документу) учасникам торгів. Водночас, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація про проведення закупівлі може зазначатися інша інформація. Авторизаційний лист (чи інший документ) потрібен для запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованного джерела постачання товару - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. З повагою, Тендерний комітет
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 9fe111440cc549cb80b66b1e04201a21
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-20-010472-b.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту. Просимо ознайомитися з практикою Замовників. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: У відповідь на Ваше запитання, повідомляємо наступне: 1. Щодо твердження про те, що законодавством не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника». Замовником не вимагається отримання дозволу на право постачання Товару, що є предметом закупівлі в цілому, як те зазначено у Вашому зверненні. Згідно з вимогами до товару, що зазначені у Технічній специфікації (Додаток № 2 до ТД) оригінал авторизованого листа виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником є необхідним для гарантування можливості поставки предмета закупівлі (тобто конкретної партії товару) у кількості, з гарантійними строками та в терміни, які визначені в оголошені. 2. Щодо посилання на статтю 4 Закон України «Про підприємництво», згідно з яким торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Надання авторизаційного листа від виробника, представництва, філії та ін. жодним чином не пов’язане з отриманням відповідних ліцензій чи дозволів, не носить характер «обмеження підприємницької діяльності», оскільки надається виключно на запит постачальника продукції у випадках необхідності підтвердження добросовісності учасника: легальності товару та права учасника на його постачання. 3. Щодо посилання на пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Йдеться про документи, які засвідчують правову природу діяльності того чи іншого суб’єкта на території України. Тобто, юридичні особи та фізичні особи-підприємці, учасники резиденти та не резиденти зобов’язані подавати різні пакети документів на підтвердження правомірності своєї діяльності та повноважень підписантів. А отже, в даному випадку не йдеться про можливість ухилення від подачі документів, які вимагаються Замовним на підтвердження технічних та якісних характеристик. 4. Щодо практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Замовником, при складанні тендерної документації врахована численна практика АМКУ про розгляд скарг щодо надання авторизаційних/гарантійних листів від виробників. Так, зокрема, у Технічній специфікації (Додаток № 2 до ТД) не встановлене конкретне формулювання листа, так як враховано ймовірність, що деякі виробники не мають змоги або бажання надати листи з формулюванням як встановлює Замовник (рішення АМКУ №9702-р/пк-пз від 19.09.2018); не передбачено, що гарантійний/авторизаційний лист повинні надаватись виключно виробниками продукції, так як передбачено ймовірність того, що виробники не всіх товарів представлені на території України. З цією метою передбачена можливість отримання авторизаційного листа від представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником. З таким формулюванням дана вимога не має характер дискримінаційної чи такої, що обмежує конкуренцію, що підтверджується численною практикою АМКУ (рішення №10459-р/пк-пз від 10.10.2018 № UA-2018-09-11-001599-c.a1, № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018 № UA-2018-09-03-002065-a.c1, № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018 № UA-2018-08-28-000697-a.c1, № 1279 від 16.03.2017 № UA-2017-02-16-000700-b.al та ін. згідно з якими «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» 5. Щодо твердження, що гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Згідно зі Законом України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю регулюють правовідносини сторін у випадку відповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам Замовника та визначення його переможцем. В той же час договір не убезпечує Замовника під поставки Учасником фальсифікатів чи нелегального Товару. Як зазначено у Вашому зверненні «…правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар», Саме з цією метою, а саме - щоб пересвідчитись в легальності пропонованого Товару, у Технічні специфікації закріплена вимога подачі авторизаційного листа. Таким чином, Учасник може надати будь-який документ, що підтверджує право учасника на постачання товару. Звертаємо Вашу увагу, що авторизаційний лист (чи інший документ) може бути виданий не лише виробником, але й офіційним представником виробника – це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. На сьогодні Замовнику не відомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні авторизаційного листа ( чи іншого документу) учасникам торгів. Водночас, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація про проведення закупівлі може зазначатися інша інформація. Авторизаційний лист (чи інший документ) потрібен для запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованного джерела постачання товару - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використанні, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. З повагою, Тендерний комітет
Статус вимоги: Відхилено