• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (дизельне паливо)

Завершена

371 052.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 855.26 UAH
Період оскарження: 20.09.2021 14:45 - 02.10.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: 3edb30eebade4c70b2a79a3f3122dd71
Ідентифікатор запиту: UA-2021-09-20-003424-c.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі ProZorro по закупівлі № UA-2021-09-20-003424-c по предмету закупівлі Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистилятив Тендерній документації Замовника зазначені дискримінаційні вимоги до учасників даної закупівлі, а саме: -Інформаційна довідка в довільній формі про наявність обладнання та матеріально – технічної бази, які планує залучити Учасник для виконання умов договору: перелік усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок в межах Овідіопольського району Одеської області та/або м. Чорноморськ (вказати адреси, місце розташування), які є у власності учасника чи такі, що використовуються учасником на договірних засадах; - дизельне паливо відпускається на підставі пред’явлення або талонів (скретч-карток) заявки, або накладної, та/або забірної відомості за підписом визначених осіб (зразки підписів надаються) на отримання палива на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів. Повідомляємо, що дані вимоги дискримінує постачальників, які працюють за партнерським договорами та можуть в повному обсязі виконати вимоги Замовника щодо поставки товару. Крім того ж, дані вимоги значно звужує коло потенційних учасників, що суперечить принципам здійснення закупівель, які визначенні ЗУ «Про публічні закупівлі». В даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі. На підставі наведеного вище та керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО внести зміни до Тендерної документації: Викласти п. 2. Додатку 2. «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА ВСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» в наступній редакції: -Інформаційна довідка в довільній формі про наявність обладнання та матеріально – технічної бази, які планує залучити Учасник для виконання умов договору: перелік усіх технічних підрозділів (мережа автозаправок в межах Овідіопольського району Одеської області та/або м. Чорноморськ (вказати адреси, місце розташування), які є у власності учасника чи такі, що використовуються учасником на договірних засадах, власності або умови оренди/партнерських договорах. У разі наявності автозаправних станцій партнерів необхідно надати документи, що підтверджують можливість відпуску товару на цих партнерських автозаправних станціях. Викласти п. 1.5. Додатку 4. «Технічні вимоги на закупівлю «Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (дизельне паливо)» в наступній редакції: Загальні умови поставки товарів: - дизельне паливо відпускається на підставі пред’явлення або талонів (скретч-карток) заявки, або накладної, та/або забірної відомості за підписом визначених осіб (зразки підписів надаються) на отримання палива здійснюється на АЗС, що належать Учаснику на правах власності або умови оренди/партнерських договорах АЗС учасника-переможця торгів. У разі наявності автозаправних станцій партнерів необхідно надати документи, що підтверджують можливість відпуску товару на цих партнерських автозаправних станціях. Відстань від АЗС учасника – переможця до місця знаходження автотранспорту Замовника, який розташований за адресою: Україна, 67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, селище міського типу Великодолинське, вул. Соборна, будинок, 1, корпус А - не повинна перевищувати 7 км. Учасник надає довідку у довільній формі, яка містить перелік та місце знаходження АЗС; В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив, «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Зазначене вище підтверджує думку Скаржника, що вимогою щодо наявності власних (орендованих) АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. Посилання на лист АМКУ з відповідною інформацією: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до АМКУ за оскарженням умов документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовником буде внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено