-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Облаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням та системи передавання тривожних сповіщень в частині приміщень Попільнянського ліцею №1
Завершена
617 388.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 9 260.82 UAH
мін. крок: 1.5% або 9 260.82 UAH
Період оскарження:
20.09.2021 10:18 - 15.10.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на умови закупівлі
Номер:
bf815817956c4dbb842ae13e4a6a445e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-20-001769-b.a2
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Відділ освіти Попільнянської селищної ради, 20.09.2021 року оголосив закупівлю щодо ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи (Облаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням та системи передавання тривожних сповіщень в частині приміщень Попільнянського ліцею №1). Ідентифікатор закупівлі – UA-2021-09-20-001769-b.
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі через електронну систему оприлюднено тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи № 65 від 20.09.2021 р. (далі – Тендерна документація).
04.10.2021 р. Замовником було оприлюднені внесені зміни до тендерної документації та Додатку 1 до тендерної документації.
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 13-10-2021, 10:11. Очікувана вартість закупівлі – 617 388,00 грн.
Керуючись частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись зі змінами до умов тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» виявило вимоги, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Відповідно до Переліку змін та до зміненого Додатку 1, Замовником було добавлено вимогу, що Учасники повинні мати та підтвердити - Провідний експерт будівельний з пожежної та техногенної безпеки з підтвердженням даних з реєстру атестованих осіб, надати копію документів. що підтверджують наявність працівника в штаті Учасника.
Скаржник ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ», не згідний з такою вимогою Замовника, що не відповідає чинному законодавству, оскільки:
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» не передбачено вимоги щодо обов’язкової наявності Провідний експерт будівельний з пожежної та техногенної безпеки, тим більше, що такий працівник обов’язково повинен бути в штаті, замовник обмежив права Учасників на залучення спеціалістів у разі необхідності за цивільно-правовими договорами.
Також, відповідно до Зміни №8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідка кваліфікаційних характеристик професій працівників Затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 26 від 27.01.2014 року, було доповнено підрозділ «Професіонали» після позиції «Економіст з договірних та претензійних робіт (будівництво)» новими позиціями, у тому числі Експерт будівельний з пожежної і техногенної безпеки, у якому встановлено, що завданнями та обов’язками даного експерта є: Проведення експертизи з дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки відповідно до вимог чинного законодавства, будівельних норм та стандартів. Проводить аналіз експертної інформації. Використовує різні форми та методи експертного аналізу і оцінки відповідних факторів. Виконує комплексну перевірку окремих розділів або частин проектної та іншої документації, що стосуються забезпечення дотримання вимог пожежної, техногенної безпеки виробів, будівель та споруд різного призначення. Перевіряє внесення виправлень та коригувань до проектної документації відповідно до наданих експертних зауважень. Надає за результатами проведеної роботи експертні висновки, звіти та іншу супровідну документацію встановленого зразка. Дотримується термінів проведення експертизи та готує висновки відповідно до норм чинного законодавства. Вносить відповідні пропозиції щодо вдосконалення форм та методів проведення експертизи. Забезпечує конфіденційність інформації, що міститься в документації, а також в експертному висновку.
Проте, технічним завданням та предметом даної закупівлі не передбачено проведення експертизи чи надання будь-яких інших послуг, що передбачені завданнями та обов’язками експерта будівельного з пожежної і техногенної безпеки.
Тобто, участь в даній закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, що мають відповідного експерта притому, що наявність такого спеціаліста не потрібна для надання послуг за даною закупівлею, що є дискримінаційним та обмежує кількість потенційних учасників, нас у тому числі.
Відповідно до Зміни №8 до розділу 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Випуску 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» Довідка кваліфікаційних характеристик професій працівників Затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 26 від 27.01.2014 року були визначені кваліфікаційні вимоги до експертів будівельних та встановлено, що
Провідний експерт будівельний: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією експерта будівельного I категорії (за спеціалізацією) – не менше 2 років. Підвищення кваліфікації згідно із законодавством. Наявність кваліфікаційного сертифіката на виконання відповідних робіт щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки)2 .
Експерт будівельний I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією експерта будівельного II категорії (за спеціалізацією) – не менше 2 років. Підвищення кваліфікації згідно із законодавством. Наявність кваліфікаційного сертифіката на виконання відповідних робіт щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС2 (середні наслідки)2 .
Експерт будівельний II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією експерта будівельного (за спеціалізацією) – не менше 2 років. Підвищення кваліфікації згідно із законодавством. Наявність кваліфікаційного сертифіката на виконання відповідних робіт щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС1 (незначні наслідки)2 .
Експерт будівельний: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи у сфері містобудування: для магістра – не менше 3 років, спеціаліста – не менше 5 років.
Відповідно до технічного завдання, виконання робіт/надання послуг не відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС3 (значні наслідки), а тому Замовником встановлено ще одну дискримінаційну вимогу, адже участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають провідного експерта з пожежної та техногенної безпеки, притому, що наявність такого спеціаліста не потрібна для надання послуг за даною закупівлею, що є дискримінаційним та обмежує кількість потенційних учасників, нас у тому числі.
Відповідно до даної вимоги Замовника, участь у даній закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, що мають провідного експерта з пожежної та техногенної безпеки в штаті Учасника, чим дискримінує та звужує коло потенційних учасників, адже згідно частини третьої ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Встановленням даної дискримінаційної вимоги Змовник значно зменшив кількість потенційних учасників адже участь у даній закупівлі зможуть взяти виключно ті учасники, що мають в штаті Учасника Провідного експерта будівельного з пожежної та техногенної безпеки.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до норм ЗУ «Про публічні закупівлі» та виключити дану дискримінаційну вимогу.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привести її у відповідність до норм ЗУ «Про публічні закупівлі» та виключити дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2021-09-20-001769-b.docx 08.10.2021 16:44
- Скарга UA-2021-09-20-001769-b.pdf 08.10.2021 16:44
- Ліцензія ДСНС.pdf 08.10.2021 16:44
- Декларація ОП.PDF 08.10.2021 16:44
- прот № 77.docx 11.10.2021 15:13
- Відповідь на скаргу №2.docx 18.10.2021 11:06
- Scan10001.PDF 18.10.2021 11:06
- рішення від 12.10.2021 № 23142.pdf 13.10.2021 14:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.10.2021 № 24093.pdf 26.10.2021 17:51
- рішення від 25.10.2021 № 24093.pdf 28.10.2021 18:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.10.2021 17:20
Дата розгляду скарги:
25.10.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.10.2021 14:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
28.10.2021 18:49
Скарга
Розгляд припинено
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
892acb9a54bd44cbb67e05950035e9ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-20-001769-b.a1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Відділ освіти Попільнянської селищної ради, 20.09.2021 року оголосив закупівлю щодо ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи (Облаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням та системи передавання тривожних сповіщень в частині приміщень Попільнянського ліцею №1). Ідентифікатор закупівлі – UA-2021-09-20-001769-b.
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі через електронну систему оприлюднено тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи № 65 від 20.09.2021 р. (далі – Тендерна документація).
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 06-10-2021, 10:11. Очікувана вартість закупівлі – 617 388,00 грн.
Керуючись частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Відповідно до частини 4 Розділу ІІІ ТД, Замовник встановив вимогу, що Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій, необхідно надати підтвердження.
Учасник має право:
- відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
- погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції та наданого забезпечення тендерної пропозиції
Скаржник ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ», не згідний з такою вимогою Замовника, що не відповідає чинному законодавству, оскільки:
Відповідно до пункту 11 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними повинен складати не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Встановленням такої вимоги Замовник порушує наші права для участі у закупівлі, як потенційного учасника, адже, відповідно до абзацу 1 частини 1 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі», розкриття тендерних пропозицій здійснюється автоматично електронною системою закупівлі одразу після завершення електронного аукціону. Відповідно дата розкриття тендерних пропозицій не відповідає та не може відповідати даті кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тендерна пропозиція вважається чинною з моменту завершення кінцевого строку подання пропозицій, адже її прийнято електронною системою закупівель.
Замовником встановлено неправомірну та дискримінаційну вимогу, оскільки подати тендерну пропозицію зможуть лише ті учасники, що встановлять термін дії тендерної пропозиції з дати розкриття тендерних пропозицій, що не відповідає та порушує норми ЗУ «Про публічні закупівлі».
Отже, Замовник порушив вимоги пункту 11 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пункт четвертий ч. 1 статті 5 Закону чим позбавив потенційного учасника ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ» права на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до норм ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. Відповідно до пункту 2.12. частини другої Додатку №1 до ТД, Замовник встановив вимогу, що учасники повинні надати: Інформацію (у вигляді довідки, складеної у довільній формі) про наявність пульта цілодобового пожежного спостереження, а також завірені належним чином копії документів, які підтверджують наявність права власності учасника на централізований пульт цілодобового пожежного спостереження (моніторингову станцію), та копії технічних паспортів на обладнання СПТС;
Ми, ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ», не згідні з такою вимогою Замовника, та вважаємо її дискримінаційною, оскільки участь у даній закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, що мають власний пульт цілодобового пожежного спостереження.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» не передбачено вимоги щодо обов’язкової наявності виключного власного пульта цілодобового пожежного спостереження, ліцензіати мають право залучати орендований пульт цілодобового пожежного спостереження, проте замовник обмежив дане право.
Також, оскільки пульт цілодобового пожежного спостереження, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», відноситься до технологічних вимог щодо наявності матеріально-технічної бази, учасники процедури закупівлі згідно ч. 3 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» можуть залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності такому критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, проте, Замовник обмежив і дане право учасників, оскільки встановив вимогу виключно на наявність права власності учасника, а субпідрядник/співвиконавець не є учасником.
Встановленням даної дискримінаційної вимоги Змовник значно зменшив кількість потенційних учасників адже участь у даній закупівлі зможуть взяти виключно ті учасники, що мають власний пульт цілодобового пожежного спостереження.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до норм ЗУ «Про публічні закупівлі» та виключити дану дискримінаційну вимогу.
3. Відповідно до пункту 2.11. частини другої Додатку №1 до ТД, Замовник встановив вимогу, що учасники повинні надати: Гарантійний лист від учасника про можливість підключення встановленої системи сигналізації до центрального пульта цілодобового пожежного спостереження без додаткових капіталовкладень та спостерігання за пожежною автоматикою об’єкта;
Ми, ТОВ «ЦЕНТР БЕЗПЕКИ «ТОПАЗ», не згідні з такою вимогою Замовника, та вважаємо її дискримінаційною, оскільки:
Предметом даної закупівлі є за кодом ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи (Облаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням та системи передавання тривожних сповіщень в частині приміщень Попільнянського ліцею №1), а також відповідно до Технічних вимог викладених в Додатку № 2 до ТД та Дефектного акту за даною процедурою закупівлі не передбачене підключення встановленої системи сигналізації до центрального пульта цілодобового пожежного спостереження та спостерігання за пожежною автоматикою об’єкту.
Оскільки, відповідно до частини 10 статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом, встановленням даної дискримінаційної вимоги Змовник значно зменшив кількість потенційних учасників адже участь у даній закупівлі зможуть взяти виключно ті учасники, що погодяться з незаконною вимогою Замовника.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привести її у відповідність до норм ЗУ «Про публічні закупівлі» та виключити дану дискримінаційну вимогу
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привести її у відповідність до норм ЗУ «Про публічні закупівлі» та виключити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір оренди на пульт.pdf 01.10.2021 16:07
- Скарга UA-2021-09-20-001769-b.docx 01.10.2021 16:07
- Скарга UA-2021-09-20-001769-b.pdf 01.10.2021 16:07
- Ліцензія ДСНС.pdf 01.10.2021 16:07
- Декларація МТБ.PDF 01.10.2021 16:07
- Scan1.PDF 04.10.2021 11:31
- Scan10001.PDF 04.10.2021 11:31
- Відповідь на скаргу.docx 08.10.2021 12:43
- Scan1.PDF 08.10.2021 12:43
- рішення від 05.10.2021№22593.pdf 06.10.2021 10:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.10.2021 №23475.pdf 19.10.2021 18:29
- рішення від 18.10.2021№23475.pdf 21.10.2021 17:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.10.2021 16:49
Дата розгляду скарги:
18.10.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.10.2021 10:56
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.10.2021 17:13
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
21.10.2021 17:13