-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів)
(Запасні частини до високовольтних вимикачів) для потреб Зміївської ТЕС ПАТ«Центренерго»; Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Українська мова. Вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції зазначені: у Розділі ІІІ Тендерної документації та у Додатку №6 до Тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю: у розмірі 3% від вартості договору про закупівлю. Вид та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю зазначені: у Розділі VI Тендерної документації та у Додатку №8 до Тендерної документації.
Завершена
4 795 420.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 47 954.20 UAH
мін. крок: 1% або 47 954.20 UAH
Період оскарження:
17.09.2021 15:28 - 22.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення замовника
Номер:
cf8469c787bb47ada08309a9488692d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-17-002606-a.a3
Назва:
СКАРГА на рішення замовника
Скарга:
17 вересня 2021 року ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «Центренерго» (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до частини третьої статті 10 Закону ( з публікацією англійською мовою), UA-2021-09-17-002606-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІКС-МАРКЕТ» (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно з тендерної документації подало тендерну пропозицію за предметом закупівлі: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів). Очікувана вартість предмета закупівлі: 4 795 420,00 UAH.
Згідно реєстру пропозицій, сформованого електронною системою закупівель, подали тендерні пропозиції наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "АТУМ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА", ЄДРПОУ 43610054, від 18 жовтня 2021 року;
2. Товариство з обмеженою відповідальністю "АТУМ-ЕНЕРГО", ЄДРПОУ 43602269, від 18 жовтня 2021;
3. Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ РЕСУРС", ЄДРПОУ 38920915, від 26 жовтня 2021 року;
4. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ "ПРОМКОМПЛЕКТ", ЄДРПОУ 42388565, від 26 жовтня 2021 року;
5. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО ТЕХ АЛЬЯНС",ЄДРПОУ 43851152, 26 жовтня 2021 року;
6. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕЛЕКТРОЩИТ-УКРАЇНА", ЄДРПОУ 36933869, 26 жовтня 2021 року;
7. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮНІКС-МАРКЕТ", ЄДРПОУ 36559964, від 11 жовтня 2021 року.
За результатами аукціону, який відбувся 18 листопада 2021 року ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" зайняло перше місце, за остаточною запропонованою ціною розміром 2 551 000,00 UAH.
При цьому пропозиція ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" системою була визначена пропозицією з аномально низькою ціною. В свою чергу ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" на виконання вимог частини 14 статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі" протягом одного робочого дня надав обґрунтування своєї цінової пропозиції шляхом завантаження документів на сайт.
23.11.2021 року за результатами розгляду пропозиції Скаржника, Замовником було прийняте рішення про відхилення пропозиції ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" (Протокол розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/1 від 23.11.2021 року), у зв’язку з тим, що учасником було надане обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції шляхом оприлюднення в системі ПРОЗОРРО документів в складі яких був наданий документ (мовою оригіналу: Тендерному комитету ПАО «Центрэнерго» Директор ООО «Электротехнический альянс» С.Б. Перминов Исх. № 18-11 от 18.11.2021 года), файл -Лист вiд виробника.рdf) на iншiй мовi нiж передбачено Тендерною документацією, без перекладу відповідно до статті 31 Закону України "Про публiчнi закупiвлi".
30.11.2021 року Замовником було прийнято рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОЩИТ-УКРАЇНА», зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/2 від 30.11.2021 року.
Скаржник не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з нижче наведених підстав:
1. Учасником ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» виконано вимоги Закону України «Про публiчнi закупiвлi» в частинi надання обґрунтування в довiльнiй формi щодо цiн або вартостi вiдповiдних товарiв, робiт чи послуг пропозиції.
При цьому, згідно другого абзацу частини 14 статті 29 Закону єдиною підставою можливості відхилення Замовником пропозиції є лише, якщо Учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості аномально низької тендерної пропозиції у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Як вбачається iз завантажених документів ТОВ «ЮНІКС- МАРКЕТ» було виконано вимоги Закону в повному обсязі - 19.11.2021 року завантажені наступні документи: Комерційна пропозиція № 19 від 19.11.2021 року, Специфікація №7 до дилерського договору від 03.11.2021 року, Обґрунтування аномальної ціни тендерної пропозиції №01/01 від 19.11.2021 року, Лист від виробника вих. №18-11 від 18.11. 2021 року. Тим самим ТОВ "ЮНІКС- МАРКЕТ" підтвердив інформацію додатковими документами, наданими в обґрунтування аномально низької ціни.
Додатково зазначаємо, що ціна обґрунтовується насамперед наявністю договору на реалізацію товару, на спеціальних умовах з виробником ТОВ «Електротехнiчний альянс», що підтверджується специфікацією, підписаною між двома сторонами за якими можливо реалізовувати продукцію на території України.
Відповідно до абз.2, 3 п.п. 3.2. п. 3 Розділу 5 Тендерної документації Затвердженої рішенням Тендерного комітету Протокол №71-ВЗ/1 від 18.10.2021 р. обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Замовником у тендерній документації не було конкретизовано переліку документів та порядку їх оформлення для обґрунтування аномально низької ціни. Таким чином, зазначенi вище документи, підтверджують вiдповiднiсть запропонованих товарiв вимогам Замовника.
При цьому, згідно з ч. 14 статті 29 Закону є можливість відхилення Замовником пропозиції на цьому етапі лише, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, або у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини, а не з інших підстав, на які посилається Замовник в Протоколі №71-ВЗ/1 від 18.10.2021 при відхиленні тендерної пропозиції Скаржника.
У зв’язку з цим, ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» виконало вимоги Закону в частині надання обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів пропозиції.
2.Процедура закупівлі, яка оголошена Замовником є відкритими торгами відповідно до частини третьої статті 10 Закону (відкриті торги з публікацією англійською мовою).
Особливістю цієї процедури є наявність етапу пре кваліфікації. На даному етапі Замовнику відкриваються деталі пропозиції Учасників для перевірки на відповідність технічним вимогам і кваліфікаційним критеріям. За результатами перевірки Замовник допускає Учасника до аукціону, або відхиляє його пропозицію.
26.10. 2021 року після перевірки документів Замовником ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» було допущено до аукціону, зауважень або вимог про усунення невідповідностей Замовником не висувалось. Тобто тендерна пропозиція Скаржника відповідає всім встановленим Замовником критеріям.
З аналізу тендерних пропозицій наданих іншими Учасниками, на етапі пре кваліфікації до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ «ПРОМКОМПЛЕКТ» Замовником була висунута вимога про усунення невідповідностей до 03 листопада 2021 року, в якій просилося «надати переклад документу (мовою оригіналу: «Дистрибьюторский договор №15 от 12.08.2018 г.») українською мовою; надати позитивні листи-відгуки та видаткові накладні, або акти приймання-передачі продукції від контрагентів, зазначених у довідці (не менше двох) у довільній формі, зміст яких підтверджує належне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладання такого договору».
03.11.2021 року ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ "ПРОМКОМПЛЕКТ" було надано переклад договору з російської мови на українську, що було предметом повідомлення Замовника для усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 16 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 3 Розділу 5 Тендерної документації Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, Замовником було визнано той факт, що документ, складений російською мовою, є невідповідністю, яка потребує усунення, віднісши це до документів які підтверджують кваліфікаційні критерії Учасника.
Однак, на відміну від ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ "ПРОМКОМПЛЕКТ", пропозицію якого було допущено до аукціону після усунення виправленої невідповідності, для Скаржника такої можливості не надалось, а пропозицію було відхилено на етапі обґрунтування аномально низької ціни, у зв’язку з ненаданням документу в перекладі на українську мову.
У зв’язку з вище наведеним, є достатні підстави вважати упередженими дії Замовника щодо Скаржника, що призвели до порушення принципу недискримінації учасників.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражено у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель за вимогами норм Закону і умов проведення закупівлі.
Вище вказані дії призвели до надання переваг одному учаснику перед іншим та в одному випадку - віднесення одних і тих самих невідповідностей до помилок, які підлягають усуненню, а в іншому – до відхилення тендерних пропозицій.
Керуючись підпунктом 3.3. Пункту 3 Розділу 5 Тендерної документації Замовник мав надати у такому випадку можливість усунення невідповідностей, як це було надано іншому учаснику з аналогічних підстав.
3. Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону.
Хочемо зауважити, надання документу під назвою «Лист від виробника», який став причиною відхилення тендерної пропозиції на етапі, коли подавалося обґрунтування аномально низької ціни, вимагалося надати документи в довільній формі, тому на виконання цієї норми, додатково до інших документів у виробника був запитаний відгук, який адресований Тендерному комітету ПАТ «Центренерго» для підтвердження співробітництва, що не заборонено Законом України «Про публiчнi закупiвлi».
Наявнiсть такого документу не передбачалося умовами документації, так само як і не передбачався перелік документів для обґрунтування, однак такий документ був наданий додатково учасником у складi обґрунтування ціни, що не заборонено законодавством, тому це не може бути пiдставою для вiдхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупiвлi. Лист був наданий після процедури пре кваліфікації, і на етапі обґрунтування аномально низької ціни, де не передбачаються вчинення дій, які стали підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Розділом 1 п.7 п.п.7.2. Тендерної документації передбачено, що під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Документ під назвою «Лист від виробника» складений та виданий не учасником, а ТОВ «Електротехнічний альянс», у зв’язку з чим Тендерна документація не містить порядок надання документів виданих іншими організаціями.
Таким чином, метою надання відповідних документів було обґрунтувати аномально низьку ціну в довільній формі, як це вказується в тендерній документації Замовника, а не надавати додаткові документи для тендерної пропозиції, адже такі не передбачаються в тендерній документації Замовника.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна вартість Пропозиції Скаржника - 3 837 229,29 UAH, остаточна вартість Пропозиції Скаржника - 2 551 000,00 UAH.
В порушення вищевказаних вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником було неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ». За таких підстав, вважаємо, що рішення згідно Протоколу розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/1 від 23.11.2021 року є незаконним, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинному законодавству України.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі розгляду тендерних пропозицій, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону та, як наслідок, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, добросовiсну конкуренцiю серед учасникiв, вiдкритiсть та прозорiсть на всiх стадiях закупiвель, недискримiнацiю учасникiв, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Хочемо звернути увагу на Рішення Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14731-р/пк-пз від 30.07.2020. У ньому вказано, що “Документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника та порядку формування обґрунтування аномально низької ціни”. Саме тому уповноважений орган визнав, що “враховуючи наведене Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави; Рішення Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1794-р/пк-пз від 05.04.2017 року «у складi тендерно ї пропозиції Скаржника мiстяться паспорти на зазначену вище продукцiю, складенi росiйською мовою без надання перекладу на українську мову. Разом з цим, вiдповiдно до умов Документацiї надання паспорту у складi тендерної пропозицiї Замовником не вимагалось, тому не може бути пiдставою для вiдхилення тендерної пропозицiї учасника Процедури закупiвлi.
До скарги додаються документи в електронній формі, що підтверджують неправомiрнiсть рiшень, дiй або бездiяльностi Замовника.
Вiдповiдно до вимог Постанови КМУ від 22 квітня 2020 р. № 292 «Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження», суб'скт оскарження зазначає реквiзити рахунка, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених законом та цим Порядком:
ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» (код ЄДРПОУ 36559964)
Р/р UA433204780000026008924418835,
в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК», МФО 320478
Виходячи з вищевикладеного, керуючись Конституцією України та статтею 18 Закону України «Про публiчнi закупiвлi»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІКС-МАРКЕТ» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення органом оскарження порушень під час проведення процедури відкритих торгів з публiкацiєю англійською мовою за предметом закупiвлi: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів), iдентифiкатор закупiвлi UA-2021-09-17-002606-a.
3. Зобов' язати Замовника скасувати рiшення про вiдхилення пропозицiї Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю «ЮНІКС-МАРКЕТ», код ЄДРПОУ 36559964, зазначене у Протоколі розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/1 від 23.11.2021 року та всі наступні рішення, включаючи рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОЩИТ-УКРАЇНА», зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/2 від 30.11.2021 року , щодо розгляду пропозицій відкритих торгів на закупівлю: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів), iдентифiкатор закупiвлi UA-2021-09-17-002606-a.
4. Зобов’язати Замовника відновити Процедуру закупівлі: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів), iдентифiкатор закупiвлi UA-2021-09-17-002606-a, з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 02.12.2021 09:33
- Протокол №71-РТП1 від 2311 02.12.2021 09:33
- Протокол №71-РТП2 від 2911 02.12.2021 09:33
- Скріншоти з прозоро в яких відображені відомості про усунення невідповідностей 02.12.2021 09:33
- Протокол розкриття тендерних пропозицій 02.12.2021 09:33
- Квитанція про оплату скарги 02.12.2021 12:50
- рішення від 06.12.2021 № 26997.pdf 07.12.2021 09:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.12.2021 №27693.pdf 16.12.2021 17:10
- рішення від 15.12.2021 №27693.pdf 20.12.2021 15:29
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2021-09-17-002606-a.a3.pdf 10.12.2021 14:21
- Ґрунтовні пояснення по суті скарги UA-2021-09-17-002606-a.a3.doc 10.12.2021 14:21
- Протокол №71-СР від 24.12.2021.pdf 28.12.2021 10:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.12.2021 11:08
Дата розгляду скарги:
15.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.12.2021 09:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.12.2021 15:30
Дата виконання рішення Замовником:
28.12.2021 10:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ВИРІШИЛИ:
1. Виконати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати рішення засідання Тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» про відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ " ЮНІКС-МАРКЕТ " (Протокол №71-РТП/1 від 23.11.2021 р.) та рішення засідання Тендерного комітету (Протокол №71-РТП/2 від 29.11.2021 р.) про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТІ " ЕЛЕКТРОЩИТ-УКРАЇНА" за процедурою закупівлі 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів), оголошення № UA-2021-09-17-002606-a .
Скарга
Скасована
СКАРГА на рішення замовника
Номер:
e336db5b6642418e80d22ade904174e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-17-002606-a.b2
Назва:
СКАРГА на рішення замовника
Скарга:
17 вересня 2021 року ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «Центренерго» (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до частини третьої статті 10 Закону ( з публікацією англійською мовою), UA-2021-09-17-002606-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІКС-МАРКЕТ» (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно з тендерної документації подало тендерну пропозицію за предметом закупівлі: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів). Очікувана вартість предмета закупівлі: 4 795 420,00 UAH.
Згідно реєстру пропозицій, сформованого електронною системою закупівель, подали тендерні пропозиції наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "АТУМ ЕНЕРДЖІ УКРАЇНА", ЄДРПОУ 43610054, від 18 жовтня 2021 року;
2. Товариство з обмеженою відповідальністю "АТУМ-ЕНЕРГО", ЄДРПОУ 43602269, від 18 жовтня 2021;
3. Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРЕСТИЖ РЕСУРС", ЄДРПОУ 38920915, від 26 жовтня 2021 року;
4. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ "ПРОМКОМПЛЕКТ", ЄДРПОУ 42388565, від 26 жовтня 2021 року;
5. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГО ТЕХ АЛЬЯНС",ЄДРПОУ 43851152, 26 жовтня 2021 року;
6. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕЛЕКТРОЩИТ-УКРАЇНА", ЄДРПОУ 36933869, 26 жовтня 2021 року;
7. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮНІКС-МАРКЕТ", ЄДРПОУ 36559964, від 11 жовтня 2021 року.
За результатами аукціону, який відбувся 18 листопада 2021 року ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" зайняло перше місце, за остаточною запропонованою ціною розміром 2 551 000,00 UAH.
При цьому пропозиція ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" системою була визначена пропозицією з аномально низькою ціною. В свою чергу ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" на виконання вимог частини 14 статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі" протягом одного робочого дня надав обґрунтування своєї цінової пропозиції шляхом завантаження документів на сайт.
23.11.2021 року за результатами розгляду пропозиції Скаржника, Замовником було прийняте рішення про відхилення пропозиції ТОВ "ЮНІКС-МАРКЕТ" (Протокол розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/1 від 23.11.2021 року), у зв’язку з тим, що учасником було надане обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції шляхом оприлюднення в системі ПРОЗОРРО документів в складі яких був наданий документ (мовою оригіналу: Тендерному комитету ПАО «Центрэнерго» Директор ООО «Электротехнический альянс» С.Б. Перминов Исх. № 18-11 от 18.11.2021 года), файл -Лист вiд виробника.рdf) на iншiй мовi нiж передбачено Тендерною документацією, без перекладу відповідно до статті 31 Закону України "Про публiчнi закупiвлi".
30.11.2021 року Замовником було прийнято рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОЩИТ-УКРАЇНА», зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/2 від 30.11.2021 року.
Скаржник не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з нижче наведених підстав:
1. Учасником ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» виконано вимоги Закону України «Про публiчнi закупiвлi» в частинi надання обґрунтування в довiльнiй формi щодо цiн або вартостi вiдповiдних товарiв, робiт чи послуг пропозиції.
При цьому, згідно другого абзацу частини 14 статті 29 Закону єдиною підставою можливості відхилення Замовником пропозиції є лише, якщо Учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості аномально низької тендерної пропозиції у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Як вбачається iз завантажених документів ТОВ «ЮНІКС- МАРКЕТ» було виконано вимоги Закону в повному обсязі - 19.11.2021 року завантажені наступні документи: Комерційна пропозиція № 19 від 19.11.2021 року, Специфікація №7 до дилерського договору від 03.11.2021 року, Обґрунтування аномальної ціни тендерної пропозиції №01/01 від 19.11.2021 року, Лист від виробника вих. №18-11 від 18.11. 2021 року. Тим самим ТОВ "ЮНІКС- МАРКЕТ" підтвердив інформацію додатковими документами, наданими в обґрунтування аномально низької ціни.
Додатково зазначаємо, що ціна обґрунтовується насамперед наявністю договору на реалізацію товару, на спеціальних умовах з виробником ТОВ «Електротехнiчний альянс», що підтверджується специфікацією, підписаною між двома сторонами за якими можливо реалізовувати продукцію на території України.
Відповідно до абз.2, 3 п.п. 3.2. п. 3 Розділу 5 Тендерної документації Затвердженої рішенням Тендерного комітету Протокол №71-ВЗ/1 від 18.10.2021 р. обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Замовником у тендерній документації не було конкретизовано переліку документів та порядку їх оформлення для обґрунтування аномально низької ціни. Таким чином, зазначенi вище документи, підтверджують вiдповiднiсть запропонованих товарiв вимогам Замовника.
При цьому, згідно з ч. 14 статті 29 Закону є можливість відхилення Замовником пропозиції на цьому етапі лише, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, або у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини, а не з інших підстав, на які посилається Замовник в Протоколі №71-ВЗ/1 від 18.10.2021 при відхиленні тендерної пропозиції Скаржника.
У зв’язку з цим, ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» виконало вимоги Закону в частині надання обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів пропозиції.
2.Процедура закупівлі, яка оголошена Замовником є відкритими торгами відповідно до частини третьої статті 10 Закону (відкриті торги з публікацією англійською мовою).
Особливістю цієї процедури є наявність етапу пре кваліфікації. На даному етапі Замовнику відкриваються деталі пропозиції Учасників для перевірки на відповідність технічним вимогам і кваліфікаційним критеріям. За результатами перевірки Замовник допускає Учасника до аукціону, або відхиляє його пропозицію.
26.10. 2021 року після перевірки документів Замовником ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» було допущено до аукціону, зауважень або вимог про усунення невідповідностей Замовником не висувалось. Тобто тендерна пропозиція Скаржника відповідає всім встановленим Замовником критеріям.
З аналізу тендерних пропозицій наданих іншими Учасниками, на етапі пре кваліфікації до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ «ПРОМКОМПЛЕКТ» Замовником була висунута вимога про усунення невідповідностей до 03 листопада 2021 року, в якій просилося «надати переклад документу (мовою оригіналу: «Дистрибьюторский договор №15 от 12.08.2018 г.») українською мовою; надати позитивні листи-відгуки та видаткові накладні, або акти приймання-передачі продукції від контрагентів, зазначених у довідці (не менше двох) у довільній формі, зміст яких підтверджує належне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладання такого договору».
03.11.2021 року ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ "ПРОМКОМПЛЕКТ" було надано переклад договору з російської мови на українську, що було предметом повідомлення Замовника для усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 16 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 3 Розділу 5 Тендерної документації Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, Замовником було визнано той факт, що документ, складений російською мовою, є невідповідністю, яка потребує усунення, віднісши це до документів які підтверджують кваліфікаційні критерії Учасника.
Однак, на відміну від ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ "ПРОМКОМПЛЕКТ", пропозицію якого було допущено до аукціону після усунення виправленої невідповідності, для Скаржника такої можливості не надалось, а пропозицію було відхилено на етапі обґрунтування аномально низької ціни, у зв’язку з ненаданням документу в перекладі на українську мову.
У зв’язку з вище наведеним, є достатні підстави вважати упередженими дії Замовника щодо Скаржника, що призвели до порушення принципу недискримінації учасників.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражено у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель за вимогами норм Закону і умов проведення закупівлі.
Вище вказані дії призвели до надання переваг одному учаснику перед іншим та в одному випадку - віднесення одних і тих самих невідповідностей до помилок, які підлягають усуненню, а в іншому – до відхилення тендерних пропозицій.
Керуючись підпунктом 3.3. Пункту 3 Розділу 5 Тендерної документації Замовник мав надати у такому випадку можливість усунення невідповідностей, як це було надано іншому учаснику з аналогічних підстав.
3. Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону.
Хочемо зауважити, надання документу під назвою «Лист від виробника», який став причиною відхилення тендерної пропозиції на етапі, коли подавалося обґрунтування аномально низької ціни, вимагалося надати документи в довільній формі, тому на виконання цієї норми, додатково до інших документів у виробника був запитаний відгук, який адресований Тендерному комітету ПАТ «Центренерго» для підтвердження співробітництва, що не заборонено Законом України «Про публiчнi закупiвлi».
Наявнiсть такого документу не передбачалося умовами документації, так само як і не передбачався перелік документів для обґрунтування, однак такий документ був наданий додатково учасником у складi обґрунтування ціни, що не заборонено законодавством, тому це не може бути пiдставою для вiдхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупiвлi. Лист був наданий після процедури пре кваліфікації, і на етапі обґрунтування аномально низької ціни, де не передбачаються вчинення дій, які стали підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Розділом 1 п.7 п.п.7.2. Тендерної документації передбачено, що під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Документ під назвою «Лист від виробника» складений та виданий не учасником, а ТОВ «Електротехнічний альянс», у зв’язку з чим Тендерна документація не містить порядок надання документів виданих іншими організаціями.
Таким чином, метою надання відповідних документів було обґрунтувати аномально низьку ціну в довільній формі, як це вказується в тендерній документації Замовника, а не надавати додаткові документи для тендерної пропозиції, адже такі не передбачаються в тендерній документації Замовника.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна вартість Пропозиції Скаржника - 3 837 229,29 UAH, остаточна вартість Пропозиції Скаржника - 2 551 000,00 UAH.
В порушення вищевказаних вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником було неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ». За таких підстав, вважаємо, що рішення згідно Протоколу розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/1 від 23.11.2021 року є незаконним, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинному законодавству України.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі розгляду тендерних пропозицій, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону та, як наслідок, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, добросовiсну конкуренцiю серед учасникiв, вiдкритiсть та прозорiсть на всiх стадiях закупiвель, недискримiнацiю учасникiв, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Хочемо звернути увагу на Рішення Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14731-р/пк-пз від 30.07.2020. У ньому вказано, що “Документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника та порядку формування обґрунтування аномально низької ціни”. Саме тому уповноважений орган визнав, що “враховуючи наведене Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави; Рішення Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1794-р/пк-пз від 05.04.2017 року «у складi тендерно ї пропозиції Скаржника мiстяться паспорти на зазначену вище продукцiю, складенi росiйською мовою без надання перекладу на українську мову. Разом з цим, вiдповiдно до умов Документацiї надання паспорту у складi тендерної пропозицiї Замовником не вимагалось, тому не може бути пiдставою для вiдхилення тендерної пропозицiї учасника Процедури закупiвлi.
До скарги додаються документи в електронній формі, що підтверджують неправомiрнiсть рiшень, дiй або бездiяльностi Замовника.
Вiдповiдно до вимог Постанови КМУ від 22 квітня 2020 р. № 292 «Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження», суб'скт оскарження зазначає реквiзити рахунка, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених законом та цим Порядком:
ТОВ «ЮНІКС-МАРКЕТ» (код ЄДРПОУ 36559964)
Р/р UA433204780000026008924418835,
в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК», МФО 320478
Виходячи з вищевикладеного, керуючись Конституцією України та статтею 18 Закону України «Про публiчнi закупiвлi»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІКС-МАРКЕТ» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення органом оскарження порушень під час проведення процедури відкритих торгів з публiкацiєю англійською мовою за предметом закупiвлi: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів), iдентифiкатор закупiвлi UA-2021-09-17-002606-a.
3. Зобов' язати Замовника скасувати рiшення про вiдхилення пропозицiї Товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю «ЮНІКС-МАРКЕТ», код ЄДРПОУ 36559964, зазначене у Протоколі розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/1 від 23.11.2021 року та всі наступні рішення, включаючи рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОЩИТ-УКРАЇНА», зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозиції тендерного комітету апарату управління ПАТ «Центренерго» № 71-РТП/2 від 30.11.2021 року , щодо розгляду пропозицій відкритих торгів на закупівлю: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів), iдентифiкатор закупiвлi UA-2021-09-17-002606-a.
4. Зобов’язати Замовника відновити Процедуру закупівлі: 31230000-7 Частини електророзподільної чи контрольної апаратури (Запасні частини до високовольтних вимикачів), iдентифiкатор закупiвлi UA-2021-09-17-002606-a, з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 01.12.2021 12:40
- Протокол №71РТП1 від 23112021 01.12.2021 12:40
- Протокол №71-РТП2 від 29112021 01.12.2021 12:40
- Протокол розкриття тендерних пропозицій 01.12.2021 12:40
- Скріншоти з прозорро в яких відображаються відомості щодо встановлених невідповідностей 01.12.2021 12:40
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
02.12.2021 09:21
Скарга
Скасована
вв
Номер:
87b01f40e438410daf6fde9f2fb5ba8d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-17-002606-a.b1
Назва:
вв
Скарга:
ввв
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
29.11.2021 11:26