-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Кам’яне вугілля
Торги відмінено
870 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 700.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 700.00 UAH
Період оскарження:
17.09.2021 13:05 - 06.10.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
2982f70b51c94afc9151c388a976190b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-17-006101-b.b3
Назва:
СКАРГА
Скарга:
щодо встановлення низки дискримінаційних вимог у тендерній документації закупівлі ДК 021:2015 – 09110000-3-Тверде паливо (Вугілля марки ДГ (13-100), А (6-13), Д (40-80))
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 28.09.2021 13:54
- Договiр_поставки_вугiлля.pdf 28.09.2021 13:54
- Скарга.PDF 28.09.2021 13:54
- рiшення_вiд_17.02.2021_№_2945.pdf 28.09.2021 13:54
- рiшення_вiд_07.05.2021_№_10145.pdf 28.09.2021 13:54
- рiшення_вiд_05.07.2021_№_15047.pdf 28.09.2021 13:54
- рiшення_вiд_24.03.2021_№_5944.pdf 28.09.2021 13:54
- ДСТУ_7146_2010.pdf 28.09.2021 13:54
- ДСТУ_3472_2015.pdf 28.09.2021 13:54
- Скарга.PDF.p7s.zip 28.09.2021 13:54
- Рішення від 30.09.2021 № 22246.pdf 30.09.2021 19:05
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 11.10.2021 № 14457.pdf 12.10.2021 09:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.10.2021 № 23825.pdf 21.10.2021 15:07
- рішення від 20.10.2021 № 23825.pdf 23.10.2021 13:41
- Пояснення по суті скарги.pdf 05.10.2021 14:03
- Пояснення по суті скарги.docx 05.10.2021 14:03
- ТУ 1.pdf 05.10.2021 14:03
- Протокол 4.pdf 05.10.2021 14:03
- ТУ 2.pdf 05.10.2021 14:04
- ТУ 3.pdf 05.10.2021 14:04
- Протокол УО.pdf 13.10.2021 09:20
- Протокол УО.doc 13.10.2021 09:20
- Тендерна документація Тверде паливо Зміни.doc 13.10.2021 09:20
- Перелік змін.docx 13.10.2021 09:20
- Протокол УО _ 11.doc 26.10.2021 09:37
- Протокол УО _ 11.doc 26.10.2021 09:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.09.2021 14:59
Дата розгляду скарги:
11.10.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.09.2021 19:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.10.2021 13:42
Дата виконання рішення Замовником:
26.10.2021 09:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 23825-р/пк-пз від 20.10.2021 Замовником було прийнято Протокол № 11 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 26.10.2021 р. та внесено відповідні зміни до Тендерної документації
Вимога
Відхилено
Дискриминаційні вимоги Замовника
Номер:
557ce7bcf362478cb55b150d4bbb5d1a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-17-006101-b.b2
Назва:
Дискриминаційні вимоги Замовника
Вимога:
На сьогоднішній день єдиним стандартом, який встановлює марки вугілля з розміром кусків є ДСТУ 7146:2010, в якому не передбачена марка вугілля Д (40-80).
Частиною третьою статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (надалі – Закон) передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації вимоги стосовно постачання вугілля марки Д (40-80) порушують вимоги частини третьої статті 22 Закону та один з принципів здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Тому, дані дії Замовника в частині встановлених вище умов Документації є такими, що порушують основні принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, в обґрунтування наших вимог звертаємо вашу увагу на рішення № 1540-р/пк-пз від 13.02.2019 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким задоволено скаргу ПРАТ «ВО»ОБЛПАЛИВО».
Враховуючи вищевикладене вимагаю надати роз’яснення з цього питання та внести відповідні зміни до документації конкурсних торгів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.09.2021 23:24
Вирішення:
Замовникомоголошеновідкриті торги назакупівлю код ДК 021:2015 – 09110000-3-Тверде паливо (Вугілля марки ДГ (13-100), А (6-13), Д (40-80)). ЗгідноДодатку 5 до тендерноїдокументаціїЗамовникомвстановленінеобхіднітехнічні, якісні та кількісні характеристики до предмету закупівлі. Замовник встановлює (вибирає) марки вугілля відповідно до ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація». Вугілля марки ДГ, А та Д передбачені даним державним стандартом. Якісні показники для вугілля Замовником встановлені відповідно до ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічніумови». Щодо розміру кусків для вугілля марки Д (40-80) повідомляємо наступне. Замовниквстановлюєрозміркусків (фракцію) відповідно до ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічніумови». Згідно пункту 3.1 частини 3 ДСТУ 7146:2010 для побутових потреб використовують вугілля марок Д, ДГ, Г, П, А та Жзгідно з ДСТУ 3472 Донецького та Львівсько-Волинськогобасейну, з розмірамикусківзгідно з ГОСТ 19242, а також вугілля, щоімпортують, якщовоно за класифікаційнимипоказникамивідповідає ДСТУ 3472, а за розміромкусків (крім 6-100 мм) — ГОСТ 19242.Відповіднодо пункту 1 ГОСТ 19242 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація по розмірукусків» допускаютьсякласи с заміноювідповідноверхньої та нижньоїмежікрупності 100 мм. на 80 мм., 50 мм. на 40 мм., 25 мм. на 20 мм., 13 мм. на 10 мм. и 6 мм. на 5 (8) мм., а такожсуміщенікласи ПК, КО, ОМ, МС при умовіспіввідношенняміжнижньою та верхньоюмежею не більше 1:4 та класи ОМСШ, МСШ і СШ, а такожклас 13-100 мм. і для спрощеногосортуванняклас 25-200 (300) мм.
Замовник встановив необхіднітехнічні, якісні та кількісні характеристики до предмету закупівлі відповідно до діючих державних стандартів в тому числі й ДСТУ 7146:2010.
Дане рішення вже розглядувалося Постійнодіючоюадміністративноюколегією Антимонопольного комітетуУкраїни з розглядускарг про порушеннязаконодавства у сферіпублічнихзакупівель та було винесено рішення №12315-р/пк-пз від 03.12.2018 року.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
технічні вимоги
Номер:
c45dec77f4a94bae9fc817dfacbab55b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-09-17-006101-b.b1
Назва:
технічні вимоги
Вимога:
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону). Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства з публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.09.2021 23:18
Вирішення:
В тендернійдокументації Замовника всі посилання на конкретну марку, що характеризує продукт (товар) не вживаються у значенні «…. «або еквівалент»». Згідно чинних в Україні стандартів (ДСТУ 3472:2015 Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація, ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб, тощо) визначається класифікація вугілля кам’яного згідно параметрів, властивостей та складу вугілля (наприклад за середнім виходом летких речовин, показниками зольності, вологості, тощо). Отже, марка вугілля є сукупністю якісних, технологічних та фізико-механічних показників, які вирізняють один вид вугілля від іншого. Згідно ч.3 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому,у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, нормами та правилами (абзац 2 ч.3 ст.23 Закону).
Технічнаспецифікація не повинна міститипосилання на конкретнуторговельну марку чифірму, патент, конструкціюабо тип предмета закупівлі, джерелойогопоходженняабовиробника. Уразіякщотакепосилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна міститивираз "або еквівалент" згідно ч.4 ст.23 Закону.
Вищевикладенеозначає,щозастосуваннявиразу "або еквівалент" для конкретної марки вугілля не потрібне, оскільки марка вугілля як поняття, що не має за своїмзмістомжодноговідношення до застережень, визначених п.3 ч.2 ст.22 та ч.3, 4 ст.23 Закону України «Про публічнізакупівлі», тобто не міститьпосилання на конкретнуторговельну марку, тип, патент, джерелопоходженняабовиробника, тощо.
Статус вимоги:
Відхилено